Apropos weld77's planlagte Sverigetur: I går skulle jeg først til kontoret og så til Gøteborg for et møte i dag tidlig. Dessverre glemte jeg å øke ladingen på mandag kveld. Jeg hadde vel ca 275 km rekkevidde fra start i går. Det var litt i underkant, så jeg plugget inn bilen mens jeg var på kontoret (noe som vanligvis er unødvendig) og hadde ca 340 km på ettermiddagen. Kjørte til superladeren i Uddevalla og tok en hamburger der. Strengt tatt var det ikke nødvendig å lade på vei til Gbg, men jeg hadde ikke sjekket med hotellet om de hadde lademulighet, og ville ha litt reserve for å være sikker på å rekke tilbake til Uddevalla uansett. Fikk tekstmelding fra bilen om at den snart var ferdigladet før jeg selv var ferdig på burgerjoint'en.
Det viste seg at hotellet bare hadde en eneste stikkontakt (j...a u-land!), og der sto det allerede en Volvo, men det var jo ikke noe problem. Etter møtene kjørte jeg tilbake til Uddevalla og tok en ny halvtimes burgerpause som tidlig middag. Alle 8 superladerbåser var ledige. Derfra kjørte jeg nonstop til Gardermoen for å rekke et fly til Bergen. Lå vel i snitt på 100 km/t på cruise control hele veien, stort sett i fartsgrensen, kanskje litt under i 110-sonene, litt over i 90-sonene. Dessuten var det noen korte blasts på 120 eller deromkring for å komme forbi kolonner av vogntog. Displayet viste 15 % batteri i reserve da jeg plugget inn på Gardermoen tidligere i kveld. Snittforbruk 0,174 kWh/km fra Uddevalla, litt mer i reserve enn hva navigasjonssystemet anslo da jeg plugget ut av superladeren, og tre-fire minutter tidligere ankomst enn anslått. Når jeg kommer tilbake i morgen kveld finner jeg bilen ferdigladet til de 80 % jeg ba den forsyne seg med. Har ikke ladet mer enn det hele uken, og ser ingen grunn til å lade til max nå heller. Da kommer jeg hjem med litt mer på batteriet enn da jeg dro hjemmefra, og jeg har ikke betalt en krone for strøm underveis.
Det mest dramatiske med dette er det totale fraværet av drama. Det trengs ikke så veldig mye planlegging heller, rotehue som jeg er. Soundtrack for turen: "shuffle play" fra en 256 GB minnepinne med 320 kb/s AAC-filer. Det tar en stund før samme sang spilles igjen, for å si det slik.
Tesla ringte også i dag og antydet at den nye bilen kommer rett før månedsskiftet, men kunne ikke gi eksakt dato ennå.