Jeg er litt lyste på å legge enda litt mer inn på elektronikksiden for å bruke Stradas potensiale i enda større grad og det er ikke lett å finne en forsterker som ikke koster MYE mer som er klart bedre enn Roksan K2 jevnt over - det er en meget sammenskrudd og god forsterker.
Jeg kontaktet Moiz Audio angående litt info om en annen forsterker de forhandler og fikk tilbud om å låne en helt ny modell de skulle forhandle og importere og et nokså nytt merke på markedet. Må også berømme Moiz Audio for meget god service og villighettil å låne ut litt saker, mange forhandlere er svært vanskelige på slikt,selv med depositum. Merket er Calyx og modellen heter treffende nok "The Integrated". Det står lite om den på nett, men det ser ut til at Magnepan falt for den og bruker den på sine mindre modeller i demo nå.
Forsterkeren er en Klasse D-forsterker som er spesifisert til 2 x 200 watt i 4 ohm. Designmessig er den tiltalende med et stort og lettleselig display som pryder fronten sammen med et betjeningshjul. Den er ca halv bredde av vanlige komponenter og pga teknologien veier den bare 3.5 kg.
Jeg koplet den opp i racket mot min Beresford Caiman DAC og spilte kun på mine Stradaer uten sub. Det første som slo meg jf. med min forsterker var at den hadde svært godt grep om bassen, ikke noen imponatorfakter, men Stradaene spilte plutselig merkbart mer bass. Stemmer og anslag ble enda mer merkbare. Stemmer "står" mer ut og det føltes i det hele som den hadde enda strammere grep over høyttalerne, noe som stemmer med mine tidligere erfaringer med Gallo. Lydbildet puster også mer og fikk enda mer bredde. Alt i alt var jeg meget godt fornøyd med den den tiden den var her. Årsaken til at jakten går videre er at den mangler preout til mine sub og konstruktøren sier at den ikke vil ha godt av å koples via høynivå og jeg er avhengig av en slik mulighet.
Så, hvis du ikke trenger preout/høynivå til sub får Calyx min fulle anbefaling, en meget god forsterker som har mye krefter utifra det jeg har opplevd og som har virket prikkfritt. Når den i tillegg har innebygget USB-DAC er det klart at en får mye for pengene her. Dette tenkt som et tips på god match mot Gallo. Jeg vil tro en slik vil drive et par 3.1 ganske så langt.