The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Technics'n kjøpte eg i 87, har gjort nada med den bortsett fra stift og pickup bytter.
    Ligger vel på rundt 1000 lappen på brukten vil eg tru.
    Evighetsmaskin og perfekt til plater som er litt slitt og ruskete, noe Go-go's plata absolutt ikke er.
    Ikke dumt😀

    Hos meg går det i 300b rørforsterker. Føles litt dumt å brenne av de rørene uten å mate de med ålreite kilder. Derfor er planen å bruke WB Circle m/Nanotube One og Clearaudio Maestro V2 til det formålet. Litt råflott, men den riggen står nå her likevel - ikke lett å selge - og må jo gjøre nytte for seg🤘
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jepp. Jeg fant en strøken US orginal på den lokale platesjappa nylig.
    Vis vedlegget 999627

    Det bør også nevnes at vokalist Belinda Carlisle gjorde stort inntrykk på senere på åttitallet 🙂

    Jøsses, så søte Berlinda var vokalist der altså, det visste jeg ikke. Sikla litt da hunn dukket opp på MTV 🤤🫣

    Vel, han fyren her sikla jeg ikke på iaf. Makan til skrukketroll, med imponerende fysikk💪

    IMG_20240223_223634.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, da jeg så Iggy Pop på 80=tallet for første gang, så tenkte jeg «Hva i alle dager holder han på med»?! Og han har holdt på den samme stilen siden.
    Han ble aldri noen stor favoritt, men jeg har iaf 3-4 skiver av ham nå. I det rette hjørnet byr han meg på noe, eh, annet,
    Akkurat dette albumet har kanskje litt vel mye Bowie over seg da (forståelig nok).
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Weld er nok likevel Neil live favoritten her, Powderfinger en utomjordisk versjon😍
    Vis vedlegget 1002241
    Enig mht Powderfinger, og det er ei god låt i utgangspunktet. På Weld er også Cortez the Killer og Cinnamon Girl noe som tar tak.
    Dessuten tidenes råeste versjon av Blowin in the Wind med luftvernsirener som hyler og maskingevær som knatrer.
    Disse to konsertplatene er jo veldig ulike, så man kan godt ha begge.
    Det som gjør Massey Hall veldig spesiell er at mange av låtene som senere blir klassikere, framføres for publikum for første gang. Dessuten er opptaket usedvanlig godt. Det er som å sitte på første eller andre rad.

    Weld har jeg kun på cd (+Tidal).
    Nokså stive priser på vinyl, men det ligger en på Finn til 730 kroner for de som er interessert. 🙂
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult å lese om dere forhold til NY. Si hva du vil, men mannen er stor og har bidratt masse til musikken. Det er alltid et kvalitetstegn når så mange andre artister gjør cover av hans sanger. Så får det være at man er ambivalent til hans stemme 🤭 . Selv er jeg ikke veldig glad i hans skranglete låter og hans forsøk på å være rocka, selv om det finnes gullkorn der også.

    Kom til å tenke litt på det, angående stemmen til NY. For meg er han ikke alene. Jeg sliter av og til med stemmen til andre artister også, som Rickie Lee Jones, Elvis Costello, Jeff Tweedy mfl. Det enkleste er nok å forholde seg til vakre balsam-for-sjelen kvinnestemmer :giggle:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kvinnedagen, så det spilles kvinnelige sangfugler flittig her på HFS. Eller er det kanskje sånn hele året?🤔
    Uansett, jeg med på festen, jeg 🥳! Har spilt gjennom to albumer av Rickie Lee Jones, og nå snurrer man denne, ikke minst fordi den ble nevnt i en annen tråd.

    IMG_0218.jpeg


    Vet dere forresten at norske kvinner har 60% høyere sykefravær enn menn? Konklusjonen må være at folk må ta bedre vare på damene sine (positivt ment!)🫡
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hadde som nyttårsforsett å selge unna noe av det som ikke brukes. Hoper seg opp her. Vel, ingenting har gått ut, men flere dingser har gått inn. Og nå denne 🤣

    IMG_20240316_211428.jpg


    Alle rapporter sier at den er bedre enn BS Node 2i som ren streamer. Vi får se🤠
    Noen som har sammenlignet?
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Aluminum vs plastikk. Har antagelig null å si for lyden, men liker aluminium bedre😋

    IMG_20240316_214357_edit_7115409045892899.jpg


    Node 2i har innebygget DAC - som jeg uansett ikke bruker - optisk ut og andre features. Men det er lovnaden om bedre lyd jeg higer etter. Skal visstnok være enda bedre med en dedikert Psu. Det får bli neste jakt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, får spilt av på Tidal (prøveabonnement i desperasjon), men Spotify ser ikke Zen Stream. Noen som har hatt samme problemet, og kan tipse om hvordan jeg får løst dette?:unsure:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker :)

    Lett å høre at bakgrunnen er svartere/mindre støy, skarpere konturer på utøvere/instrumenter - den noe bløte lyden til Node 2i er forbedret (mitt største ankepunkt). Større rom. Står seg veldig bra mot CD, med samme DAC. Spesielt den mørkere bakgrunnen står seg her også. Nå får jeg jo ikke streamet fra Spotify, men kun Tidal, med ZS. Ikke helt fair sammenligning, men det er såpass forbedring at jeg vurderer å bytte fra Spotify til Tidal. Ulempen er at det er mer vietnamesisk musikk på førstnevnte, og der bryr jeg meg katta om lydkvalitet.

    Kan det bli enda bedre? En ekstern PSU istedenfor veggvorta, er første steg. Videre er en mean mottafokker coax-kabel fra feks Nordust eller Ansjos noe Å vurdere, men der må jeg spare meg opp først. Jeg har enda en lever å selge, faktisk:unsure:
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.923
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Takker :)

    Lett å høre at bakgrunnen er svartere/mindre støy, skarpere konturer på utøvere/instrumenter - den noe bløte lyden til Node 2i er forbedret (mitt største ankepunkt). Større rom. Står seg veldig bra mot CD, med samme DAC. Spesielt den mørkere bakgrunnen står seg her også. Nå får jeg jo ikke streamet fra Spotify, men kun Tidal, med ZS. Ikke helt fair sammenligning, men det er såpass forbedring at jeg vurderer å bytte fra Spotify til Tidal. Ulempen er at det er mer vietnamesisk musikk på førstnevnte, og der bryr jeg meg katta om lydkvalitet.

    Kan det bli enda bedre? En ekstern PSU istedenfor veggvorta, er første steg. Videre er en mean mottafokker coax-kabel fra feks Nordust eller Ansjos noe Å vurdere, men der må jeg spare meg opp først. Jeg har enda en lever å selge, faktisk:unsure:
    Har du sjekka Qobuz i forhold til vietnamesisk musikk ? Vet ikke om de har mer enn Tidal, men i så fall er det jo bare å hoppe på :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har du sjekka Qobuz i forhold til vietnamesisk musikk ? Vet ikke om de har mer enn Tidal, men i så fall er det jo bare å hoppe på :)
    Qobuz fungerer kun på Apple? Den er iaf listet opp som det på ZS. Unngår å bruke penger på produkter derfra, selv om jeg bruker en iPad gjennom jobben (Og kona bruker MacBook. Det kler henne, og andre tanter, pensjonister og hipstere🤭🫣).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn