The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    …….mens jeg selvfølgelig kun tenkte på hvor brysomt det hadde vært å være keiser og måtte traktere fire koner og 500 konkubiner 😆 Mine tanker var forøvrig veldig langt fra parfyme da vi var på båttur på elven 😊
    Pøh! Jeg hadde fint klart meg med 500 konkubiner. Vaffal i en uke! 😎

    VN er et land der plastikken flyter. Trøsten får være at de har falt ned til en finfin 4. plass.

    Slike syn som dette finner man på mange strender, spesielt i Cam Ranh.
    IMG_UPLOAD_20240729_133529.jpg


    Vil man unngå søppel, så tar man seg inn i en av de mange resortene, som spretter opp som paddehatter i landet, og som stort sett eies av utlendinger. Landet er til salgs. Det vil ikke gå mange år før VN er det nye Thailand.

    IMG_20240729_133031.jpg
     

    Vedlegg

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.083
    Antall liker
    23.396
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nå, som vi skryter av plate-label´n TBM (Three Blind Mice) er det vel en av de beste, mest støyfrie Jazz labels
    (som det meste fra Japan).
    Har "desverre" bare Impex´en 2 x 45 av Midnight Sugar. Ser sånn ut bakpå:

    L1010383.JPG


    En annen TBM utgivelse som er annbefalingsverdig er denne (godt nokk kvartett):

    L1010384.JPG


    En annen Trio på East Wind Japan-label (like høy kvalitet) er The Great Jazz Trio......

    L1010387.JPG

    L1010386.JPG

    L1010388.JPG

    L1010389.JPG


    En annen trio (også på East Wind) er denne med Joe Sample, Ray Brown & Shelley Manne....

    L1010385.JPG


    Om det må være ett medlem mere (kvartett)
    er bandet "The L.A.4" godt plantet i samme stilen...

    L1010390.JPG

    L1010391.JPG


    Ingen av disse kan sies å være nye lengere, så her er "Discogs" sikkert din beste venn 🥰
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.648
    Antall liker
    2.880
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Og "Summertime" ser ut til å være orginal pressingen fra -76. Den har tbm-69, og ikke tbm 2569 som den ville hatt hvis den var reissuen.
    Ikke at det gjør så mye for verdien, men artig lell...
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Denne gangen reiste vi mye rundt omkring. Ungene er såpass store nå at de tåler det.

    Transportmidlene har vært bil, tog, fly, buss, motorsykkel, kano, elsykkel, båt og hest og kjerre(!).

    Toget stammer fra tiden franskmennene var der og bygde linjen. Gammelt og latterlig utdatert. Sporet er smalt, noe som betyr lav hastighet. En strekning på 520 km tok fort 14 timer😅
    IMG_20240728_060513.jpg


    Jeg tok toget også i 1998, og da var toalettet likedan. Vintage! 🤗
    IMG_20240728_105632.jpg


    Bussen kunne være langt mer behagelig. Man kunne få liggeplass. Klart, det er deilig så sant man ikke kræsjer 😜
    IMG_20240731_215355.jpg


    Søstera mi tok med familien sin ned, og vi hang sammen noen dager.
    IMG_20240714_114227.jpg


    Man lærer seg kjapt å tilpasse seg. Jeg fraktet kofferter på motorsykkelen uten å feste den med noe helst. Gikk så bra atte 😁
    received_438743639161071.jpeg
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det ble mange turer mellom disse stedene: Sài Gòn, Vũng Tàu, Mỹ Tho, Tân Phước, Phước Hai, Hoi An, Đà Nẵng, Huế, Nha Trang, Cam Ranh, samt mange småsteder som lå nær disse, som feks øya Bình Ba. Der måtte vi betale under bordet for å i det hele tatt få besøke siden vi ikke hadde vietnamesisk pass🤐. Midt-VN var det nordligste vi kom.

    VN har mange deilige og vakre strender, i alle varianter. Vannet var så varmt at man nesten kunne lage te med det😁. Ikke alle var like rene, og søppel var ikke vanskelig å finne.

    Utenfor Cam Ranh, fortsatt ikke infisert av turismen
    IMG_20240730_180013.jpg


    Regner med at det står hoteller og er en resort neste gang vi er tilbake
    IMG_20240730_142640.jpg


    Bình Ba. Mye søppel der, som stammer fra de mange hummer-oppdrettsanleggene. Skammelig.
    IMG_20240729_132515.jpg


    Som halvnordmann er man allergisk mot plastsøppel. Endte opp med å plukke søppel fra vannet. Ble mange kilo, gitt😅
    IMG_20240729_122358.jpg


    Bai Dài. Enormt stor og lang strand. Litt lunefult vann, så drukningsulykker forekommer hvert år.
    IMG_20240728_171230.jpg


    Familieoppgjør I fotball på stranda i Hoi An.
    FB_IMG_1723347766953.jpg


    Kveld på stranda i Đà Nẵng, aka China Beach.
    IMG_20240727_200902_1.jpg


    Ålreit uten sand.
    IMG_20240728_132804.jpg


    Đà Nẵng, i det store og hele den beste offentlige stranda vi besøkte.
    IMG_20240725_160735.jpg


    Vũng Tàu, ca 100 km Sài Gòn, så tettpakket med folk i helgene.
    IMG_20240629_162208.jpg



    Phước Hai. Innbydende, men ikke lov å bade der. Bølgene kan fort ta tak i deg og knuser deg mot steinene.
    IMG_20240701_142405.jpg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Rariteter fra landet der ting fungerer nesten.

    Flytevest, modell Skilpadde 👍
    IMG_20240729_160736.jpg


    Svigers hadde tre bikkjer, men den ene ble kidnappet og havnet vel i magen til noen, så nå er det vare to igjen. Enn så lenge! 🙏
    IMG_20240802_211855.jpg


    Kirkegård. Flotte eneboliger! 😜
    IMG_20240729_131800.jpg


    Lømmelene plager sin far, også når han sover 🤬
    IMG_20240728_193458.jpg


    De engang ærverdige xích lô er nå redusert til å frakte varer for en billig penge, av sine fattige eierne. Fordrukne og utsultede karer som knapt får et oppdrag. Jeg satt en gang og observerte en slik i tre timer. Stakkaren bare satt i vogna si uten at noe som helst skjedde 😢
    IMG_20240713_134127.jpg


    En helt vanlig restaurant, som etter stengetid fungerer som familiens stue. Trangt, men man må alltid ha plass til alteret der sine forfedre hedres. 🙏
    IMG_20240713_125202.jpg


    Tivoli rett med et boligkompleks. Støy, musikk og skrål hele dagen til langt ut på natta. År ut, år inn. Tror du de som bor i blokka blir rådspurt? Neppe! 🤭
    IMG_20240629_204025.jpg


    Det lille skiltet på ruten sier: "Kvinnelig sjåfør under opplæring. Ber om forståelse". Hadde neppe vært gangbart i Norge 🤣
    IMG_20240711_172421.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.547
    Antall liker
    64.159
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du viser oss Vietnam.
    Jeg tror mange av oss vet lite om den delen av verden, og særlig hvordan vanlige folk har det, og hvordan dagliglivet forløper. 👍🙂

    Den redningsvesten tror jeg må være en Zappa-modell; "One Zize Fits All". 😆
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for at du viser oss Vietnam.
    Jeg tror mange av oss vet lite om den delen av verden, og særlig hvordan vanlige folk har det, og hvordan dagliglivet forløper. 👍🙂

    Den redningsvesten tror jeg må være en Zappa-modell; "One Zize Fits All". 😆
    Bare hyggelig, R🙂

    Jeg var åtte år da jeg kom til Norge, så deler av meg er fortsatt vietnameser. Har fortsatt familie der, så jeg ser nok landet med et annet blikk enn den gjengse turist. Har naturligvis tilgang og innsyn til folks hverdagsliv på en annen måte også.

    Bør dog besinne meg kraftig, så jeg ikke blir holdt under oppsyn neste gang jeg er tilbake. Dette vet jeg har skjedd, og skjer.

    Ting har blitt så mye bedre i VN, med hensyn til levekår og materielt. Men det er ikke til å stikke under en stol at vi har det jævlig godt i gnore🙏
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Godt at noen synes bildene og kommentarene leseverdige :). Skal poste opp noen bilder til før jeg gir meg.
    Hyggelig å hilse på deg også, mister. Sees garra igjen der om ikke lenge.
    Bare for å ha sagt det Gunner, så setter jeg umåtelig stor pris på den illustrerte reiseskildring fra ditt hjemland.
    Dette er en langt over gjennomsnittet ærlig reiseskildring fra innsiden av et land, og har i liten grad sammenheng med det glansbildet man som vestlig verdensborger sannsynligvis vil oppleve på tur i Vietnam. For meg er det mye mer interessant å se Vietnam fra ditt og din families ståsted :D
    Det gir en mer korrekt følelse av autentisitet.
    Tusen takk skal du ha, og kom gjerne med mer :)
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    795
    Antall liker
    1.842
    Torget vurderinger
    3
    Bare for å ha sagt det Gunner, så setter jeg umåtelig stor pris på den illustrerte reiseskildring fra ditt hjemland.
    Dette er en langt over gjennomsnittet ærlig reiseskildring fra innsiden av et land, og har i liten grad sammenheng med det glansbildet man som vestlig verdensborger sannsynligvis vil oppleve på tur i Vietnam. For meg er det mye mer interessant å se Vietnam fra ditt og din families ståsted :D
    Det gir en mer korrekt følelse av autentisitet.
    Tusen takk skal du ha, og kom gjerne med mer :)
    Kunne ikke vært mer enig!!😊
    Og JA!!! Kom gjerne med mer!!!
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, guttabhoys🤗

    Flere bilder og skjeve blikk - pun intended 😜 - kommer, men først noen trivielle fra hverdagen i blant verdens beste land å leve i🙏

    Messenger_creation_4A0889D3-E4B4-4A9D-9995-3E4630D037C2.jpeg

    IMG_0379.jpeg

    Vi kjører safe. Piggsopp, traktkantarell, fåresopp, steinsopp, trompetsopp og kantarell. Andre får seg av de mer avanserte.

    IMG_0378.jpeg




     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mat er viktig i VN, seff drikke også, men mat er absolutt viktigst. Vietnamesere kjører gjerne rundt etter den beste maten. Det er ytterst sjeldent at man spiser «forrett, hovedrett og dessert» (setter gåsetegn siden det vietnamesiske kjøkkenet egentlig ikke har denne inndelingen) på samme sted. Nei, man kjører heller rundt og shopper der man liker den og den retten best. Man snakker og planlegger neste måltid/rett allerede mens man fråtser. Og fråtser gjør man. Det skal ikke stå på mengden, uansett hvordan man har det økonomisk. Ingen vil ha på seg for å være gjerrig. Matbudsjettet kan fort bli 70-80% av husholdningen.

    Er man i VN, og er glad i mat, så må man våge å ta noen sjanser. Er man redd for litt vondte i magen, og hygieniske forhold, så går man glipp av mye. Stort sett går det bra, og det er naivt å tro at de dyrere og mer fancy spisestedene har bedre forhold. Det skjer ting i «bakrommet», ute av synet.

    Bildet er vist tidligere. Vil bare legge til at flere av snegleartene er utryddet pga ukontrollert høsting. Heldigvis er det mer og mer vanlig at man driver med oppdrett av råvarene. Smaker ikke like godt, men i det minste tilgjengelig.
    IMG_0401.jpeg


    Alt spises, stort som smått. Svært lite går til spille. I VN drikker man ikke uten at det er noe å knaske på. Trenger ikke å være fancy. Her er friterte strandkrabber. Enkelt og knasende godt!😛
    IMG_0386.jpeg


    VN har like lang kyst som Norge, så det man høster fra havet utgjør en betydelig del av kostholdet.
    Vi var ved en kystby. Svigermor stod opp kl 05 og venta på at de lokale fiskerne kom inn. Det er mange av dem, så det er ikke den store fangsten på hver. De leverer til markedet, men man kan også kjøpe direkte av dem. Dealen er at man da må bare kjøpe det de har fanget. De gidder ikke å selge halve og få dårligere pris for resten. Her kjøpte vi alt fra en fisker. Jeg stod opp kl 08, og dette var frokosten som møtte meg!:LOL: Legg merke til råkosten, som er typisk for det vietnamesiske kjøkkenet. Kineserne feks, varmebehandler alt de spiser, også grønnsaker. Egentlig smart!
    IMG_0398.jpeg


    Østers er billig, men jeg turde ikke å spise de rå der. Den kurven der kostet oss 20 kr, og det på et spisested. Apropos spisesteder. Det er ikke uvanlig å se en rotte eller to piler rundt, på jakt etter en godbit;)
    IMG_0399.jpeg


    Reker i småhummer-størrelse. Vietnameserne liker å maule, så de bare damper det meste, og spiser med tilpassede dipper. Litt synd, men sabla godt var det likevel!
    IMG_0395.jpeg


    Eller evt grille. Må være det beste jeg har smakt av skjell. Må spises varmt, rett fra grillen, smaker på langt nær så godt hvis de er kalde. Synd, siden det er som oftest 5-8 retter på bordet, så man rekker ikke å gi alle like mye oppmerksomhet.
    IMG_0384.jpeg


    Bildet er tatt fra Vung Tau, en offentlig badestrand. Det gikk noen fiskere rundt og kastet nett. ikke store fangsten hver gang, men sikkert nok til å livnære seg. Det hender at badegjestene hjelper til, og kanskje kjøper fangsten der og da. Så kjører man bare til markedet og får fisken sløyet og tom tilberedt der.
    IMG_0387.jpeg


    Blir mer om mat de neste innleggene også….
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke landet for meg deraltså,spiser jo overhodet ikke noe i fra havet🤢😁
    Hehehe, de spiser da masse kjøtt der også, mer enn fisk, om enn kanskje ikke i samme mengder som Norge. Ku, gris, and, fjærkre og andre unevnelige dyr på land ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.547
    Antall liker
    64.159
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Wow!
    Det både ser og høres fantastisk ut.
    Etter min smak er sjømat noe av det beste man kan spise, såfremt det er godt laget med bra råvarer.
    Takk for et lite innblikk i matkulturen i Vietnam.
    Der bruker man penger på å spise bra og kose seg.
    Her i Norge går vel ca 20 % av gjennmomsnitts-inntekt til matinnkjøp.
    Hadde det ikke vært for at den norske matvaremafiaen er så griske, så hadde vi brukt mellom 10 og 15 prosent på mat.
    Uansett hadde nordmenn klaget på matvareprisene.
    Samtidig som vi i snitt bruker nesten halvparten av pengene våre på å bo.
    -Vi kjøper for mange alt for billige klær, som er en stor miljøtrusdel. Og det meste av resten på unødvendige ting.
    (Bortsett fra HiFi og Vinyl sjølsagt 😆)

    Veldig interessant å se, og lese C 👍🙂
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.359
    Antall liker
    2.777
    Torget vurderinger
    4
    Spennende lesning! Ser at norske strandkrabber har et langt mer bekymringsfritt liv enn sine vietnamesiske slektninger. Greit nok, de må finne seg i noen kaotiske turer i badebøtta ila sesongen, men bedre enn å bli frityrstekt tross alt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Skjellene du synes smaker så godt Gunner ser ut for å være hjerteskjell.
    Slike kan også høstes i strandsonen i Norge, fortrinnsvis ikke i Oslofjorden gitt befolkningstettheten og antall liter/kilo moro hver borger bidrar med til fjordsystemet årlig. I følge en god venn/kollega egner de seg også godt til å lage en pasta a la Mare med f.eks. båndpasta, kremet saus og koriander/bladpersille.
    Baksiden av medaljen er at syd i landet er skjellene små (lite mat i skjellet), og du trenger mange. Nord på er de langt større.
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wow!
    Det både ser og høres fantastisk ut.
    Etter min smak er sjømat noe av det beste man kan spise, såfremt det er godt laget med bra råvarer.
    Takk for et lite innblikk i matkulturen i Vietnam.
    Der bruker man penger på å spise bra og kose seg.
    Her i Norge går vel ca 20 % av gjennmomsnitts-inntekt til matinnkjøp.
    Hadde det ikke vært for at den norske matvaremafiaen er så griske, så hadde vi brukt mellom 10 og 15 prosent på mat.
    Uansett hadde nordmenn klaget på matvareprisene.
    Samtidig som vi i snitt bruker nesten halvparten av pengene våre på å bo.
    -Vi kjøper for mange alt for billige klær, som er en stor miljøtrusdel. Og det meste av resten på unødvendige ting.
    (Bortsett fra HiFi og Vinyl sjølsagt 😆)

    Veldig interessant å se, og lese C 👍🙂
    Man kan spise for å leve, eller leve for å spise ;)
    Her kan vi drikke for flere hundre kroner, men spiser gjerne den billigste kebaben på veien hjem!
    Selv ler jeg av diverse sparetips som dukker opp i mediene, eller hos bloggerne. Husker det var en nissemor som bodde i beste Nordstrand med mann og to barn. Enebolig og greier, med masse dyre designmøbler og interiør. Døde ting. Hun la ut ukemenyen til familien sin i VG (fint om noen kan grave frem den artikkelen). Der gikk det mye i grøt, pannekaker og tomatsuppe. Jaja, hver sin glede! :censored: For all del, vi er sparsommelige selv, og kjøper gjerne billigmerker så lenge vi synes kvaliteten holder mål. Vi synes feks at gulrøtter smaker det samme uavhengig hvordan de ser ut. Hvorfor betale 5x prisen for tannpasta fra et kjent internasjonalt merke? Billig klor renser like godt som merkeklor osv. Men å diske opp en meny som den hun nissemor gav til sine unger. Nei, fy fan heller, hvor er barnevernet?!:LOL:

    Hva klær angår, så tror jeg de færreste vet/tenker/bryr seg om at klesindustrien forurenser mer enn all skipstrafikk i verden. Kjøp gjerne heller kvalitet, men da må man bruke opp plagget også. Ellers er man like langt! ;)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende lesning! Ser at norske strandkrabber har et langt mer bekymringsfritt liv enn sine vietnamesiske slektninger. Greit nok, de må finne seg i noen kaotiske turer i badebøtta ila sesongen, men bedre enn å bli frityrstekt tross alt.
    For å si det sånn: jeg vil heller være norsk strandkrabbe enn gjennomsnittsmenneske i VN! 😁
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skjellene du synes smaker så godt Gunner ser ut for å være hjerteskjell.
    Slike kan også høstes i strandsonen i Norge, fortrinnsvis ikke i Oslofjorden gitt befolkningstettheten og antall liter/kilo moro hver borger bidrar med til fjordsystemet årlig. I følge en god venn/kollega egner de seg også godt til å lage en pasta a la Mare med f.eks. båndpasta, kremet saus og koriander/bladpersille.
    Baksiden av medaljen er at syd i landet er skjellene små (lite mat i skjellet), og du trenger mange. Nord på er de langt større.
    Du har nok rett i at det sikkert er en nær slektning av den norske hjerteskjell. Sistnevnte kan sankes helt gratis, eller kjøpes for masse penger i diverse gourmetbutikker, feks Jacobs. Fortreffelig til spagetti, ja. Jeg foreslår du finner mer ut om dette, lager retten, og inviterer meg:p
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Du har nok rett i at det sikkert er en nær slektning av den norske hjerteskjell. Sistnevnte kan sankes helt gratis, eller kjøpes for masse penger i diverse gourmetbutikker, feks Jacobs. Fortreffelig til spagetti, ja. Jeg foreslår du finner mer ut om dette, lager retten, og inviterer meg:p
    Beklager Gunner, men gitt snart 40 års arbeid i miljøets tjeneste så er jeg vaksinert mot det meste av sjømat. Jeg har opparbeidet for mye skjell og fisk til analyse, og vet for mye om hva de kan inneholde. Så jeg spiser ikke skjell av noen art. Men jeg kan alltids ta deg med på den lokale thai restauranten som plaster på såret.
    jeg har også for meg at det ville blitt en lang dag i fjæra for å få plukket nok skjell slik at du blir mett ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.083
    Antall liker
    23.396
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Du har nok rett i at det sikkert er en nær slektning av den norske hjerteskjell. Sistnevnte kan sankes helt gratis, eller kjøpes for masse penger i diverse gourmetbutikker, feks Jacobs. Fortreffelig til spagetti, ja. Jeg foreslår du finner mer ut om dette, lager retten, og inviterer meg:p
    Fikk det på en fiskerestaurant i selveste Venedig....... "Pasta Vongole".
    Dyrt som faen, men også den beste pasta´en, jeg noensinne har smakt 🥰 (y)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Beklager Gunner, men gitt snart 40 års arbeid i miljøets tjeneste så er jeg vaksinert mot det meste av sjømat. Jeg har opparbeidet for mye skjell og fisk til analyse, og vet for mye om hva de kan inneholde. Så jeg spiser ikke skjell av noen art. Men jeg kan alltids ta deg med på den lokale thai restauranten som plaster på såret.
    jeg har også for meg at det ville blitt en lang dag i fjæra for å få plukket nok skjell slik at du blir mett ;)
    Høres absolutt forlokkende ut, min gode mann. Men det er rett så naivt å tro at din lokale thairestaurant kommer opp med skjell tatt fra andre steder enn i norske farvann, og mest sannsynlig fra Oslo fjorden ;)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.149
    Antall liker
    18.385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fikk det på en fiskerestaurant i selveste Venedig....... "Pasta Vongole".
    Dyrt som faen, men også den beste pasta´en, jeg noensinne har smakt 🥰 (y)
    Pasta Vongole, heter det, ja! Og er du uheldig og får et dårlig skjell i deg, så blir det "Pasta la vista, baby", høhøhøh! 🤭
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn