Nja, sitter vel ikke med en for mye nå som jeg har fått ryddet plass til begge. Sant å si har jeg null erfaring med sub i eget oppsett, så det jeg kommer med blir vel babbel uten tyngde
. Det skal jo være lettere å integrere to suber fremfor en, og slik opplever jeg det også. Kan godt være at det hadde holdt med en dersom jeg hadde jobbet mer og truffet godt med justeringene, og ikke minst hyret inn noen som kunne måle. Men jeg er lat, og har bare slått meg til ro enn så lenge med de justeringene jeg pt er fornøyd med. Men jeg har pappaperm neste uke, så da blir det forhåpentligvis tid og overskudd
Jeg synes de overraskende lett lar seg integrere, selv om sub-ekspertene antagelig mener at det fortsatt er masse mer å gå på. Har fått mer smekk i mellombassen, der mye av fundamentet for det meste av musikk befinner seg. De er stramme og raske som fy, så man slipper irritasjon over pløsebass (synes det ble enda bedre innen dette med dedikerte sub-kabler fra Viablue). Jeg setter dem på lav-filter, som anbefalt av KK. Det som er mest ok, er å kunne lytte om natta på lavt volum og fortsatt ha god bass og fylde selv om man bor i leilighet, iaf til man får klage fra naboene
. Dessuten skal det ikke mye lydtrykk til i møkkarommet mitt før det gjaller og stående bølger ødelegger for opplevelsen, så å kunne prestere ved lavt til middels lyttevolum er et must uansett. Ellers er alle de fordelene som suber kan føre med seg oppover i mellomtone og diskanten reneste bonus. Hoved-HT er nå mye vanskeligere å lokalisere. Glansnumrene til fulltonere som homgenitet og holografi består. Opplever et løft over hele fjøla, rett og slett, så jeg er godt fornøyd
.
Ser at det finnes Velodyne, SVS, Fathorm ol som kan erverves for rundt samme pris som det jeg har gitt for to DXD-808. Hva som er best av alternativene - en dyr fremfor to rimeligere suber - aner jeg ikke. Skulle gjerne ha prøvd. Men det beste er nok to dyre suber, ja!
(KK er vel rimelig priset i Norge, siden en DXD-808 koster $2000 i utlandet?)
Når det gjelder utseende, så er jeg ikke veldig kravstor; det er en sub, ffs! Men den er klart penere enn fryktet. Men rosinen i hatten er at den er så nett, en stor fordel for oss som bor trangt.
Anbefaler deg å sjekke ut denne ruten. Faren er at når du har fått integrert sub(ene) godt nok, så blir de i anlegget. Bare spør Blues!
Selv synes jeg at det er befriende å kunne justere bassen etter behov og preferanse. Å slepe store HT frem, tilbake og rundt i rommet er heller ikke kaloribesparende, for å si det mildt. Og det er jo slettes ikke sikkert man finner en god balanse da heller. Men dine Ht er jo svære, så du må antagelig opp til DXD-12012 ol?
Håper du har fått noe ut av dette da, gismo
.