HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Bias er det vel krets som bestemmer? Men tror ikke du trår mye feil med bias satt. Fine rør til en grei pris,gratulerer
Kan se ut som det løser seg.Selgeren er høyst sannsynlig vietnameser(!). Ta kontakt på PM, så utveksler vi tlfnr, så skal jeg prøve å hjelpe deg med dette, hvis det er behov for detEr i god dialog med selger. Noen språklige utfordringer ettersom selger ikke snakker svensk, norsk, eller engelsk veldig godt.YOU GO GIRL, YOU GO GIRL!!!
Jeg vet omtrent hvor de fleste H2/Ta'us befinner seg i Norge. Og det ser ikke ut til at eierne - noen har tom 2 par - vil gi de fra seg med det første. Da må man ta den lange veien over kjølen (ikke ofte de dukker opp der heller, eller i Europa for den saks skyld, så det er sensasjonelt at hele to par dukker opp innen henteavstand. Men dette vet vel du også, BB).
Et søk viser ofte dette:
https://www.hifishark.com/search?q=impulse+ta'us
https://www.hifishark.com/search?q=impulse+h2
Må se hvordan dette ender. Distanse og beliggenhet gjør at det er en utfordring.
Google etter "Impulse Ta'us" og les deg opp om forskjellene. Det står i testene av Ta'us.
Henta mine i en SAAB 9-5 stasjonsvogn, med setene nedslått. Går akkurat i bredden.
Han har ikke svart meg på mine henvendelser. Disse er etter hva jeg kan se ganske modifisert.Han som selger i Uppsala da? litt pruting og ca 20mil kortere vei t/r fra Oslo. Ca 5h kjøring fra Oslo.
Grisekult, BB! Også slipper å kjøre også, da gitt. Keep us posted.Kan se ut som det løser seg.Selgeren er høyst sannsynlig vietnameser(!). Ta kontakt på PM, så utveksler vi tlfnr, så skal jeg prøve å hjelpe deg med dette, hvis det er behov for detEr i god dialog med selger. Noen språklige utfordringer ettersom selger ikke snakker svensk, norsk, eller engelsk veldig godt.YOU GO GIRL, YOU GO GIRL!!!
Jeg vet omtrent hvor de fleste H2/Ta'us befinner seg i Norge. Og det ser ikke ut til at eierne - noen har tom 2 par - vil gi de fra seg med det første. Da må man ta den lange veien over kjølen (ikke ofte de dukker opp der heller, eller i Europa for den saks skyld, så det er sensasjonelt at hele to par dukker opp innen henteavstand. Men dette vet vel du også, BB).
Et søk viser ofte dette:
https://www.hifishark.com/search?q=impulse+ta'us
https://www.hifishark.com/search?q=impulse+h2
Må se hvordan dette ender. Distanse og beliggenhet gjør at det er en utfordring.
Google etter "Impulse Ta'us" og les deg opp om forskjellene. Det står i testene av Ta'us.
Henta mine i en SAAB 9-5 stasjonsvogn, med setene nedslått. Går akkurat i bredden.
Det kommuniseres godt skriftlig. Jeg har til og med en Nimbersjåfør med et flyttelass som kan plukke de opp på mandag ettermiddag.
Dermed er ihvertfall mye langt på vei. Krysser fingrene for at alt går som smurt
Mine Pylon er ute på torget. Begynner å hope seg opp meg høyttalere. Regner med at jeg blir kvitt noen etterhvert, ellers så kverker fruen meg
Mulig de er solgte. Jeg tipset en annen HFS-medlem straks de kom ut. Aner ikke hva som har skjedd videre der (ikke alle er like flink som deg til å gi en oppdatering, serru).Han har ikke svart meg på mine henvendelser. Disse er etter hva jeg kan se ganske modifisert.Han som selger i Uppsala da? litt pruting og ca 20mil kortere vei t/r fra Oslo. Ca 5h kjøring fra Oslo.
Kan hende er det bare positivt. Men eksterne delefiltere med ukjent innhold er kanskje litt risky også.
Ok,
Slå blikket ned, krum ryggen, og smil for deg selv når de endelig står og ruver i stua. Da gjelder det å stå imot evt fornærmelser, trusler og annet gruff fra den kanten i nærmeste tiden - de blir vant til Ta'us' tilstedeværelse etter hvert
Var egentlig i de baner jeg tenkte også. Han ville helst at jeg selv kom for å se de før de ble kjøpt.Lykke til, BB, HEIA, HEIA!
Sjansen for at en vietnameser skal finne på å lure til seg 8500 kr gjennom å late som han har et par Ta'us, et produkt som de fleste audiofile ikke vet om engang, er omtrent like stor som at Norge sender opp en bomstasjon ut i vednsrommet bare fordi Tesla har sendt en bil dit.
Antagelig lett når du har gjort det en gang. Det å tyde resultatene og korrigere ihht det er hakket mer komplisert. På lån fra butikk eller privat?Hyggelig kveld i går med besøk av odde naboer. De hadde med egne plater. Noe av det hadde jeg selv, så vi hadde flere fellesnevnere hva musikksmak angikk. Det ble til at vi spilte den ene skiva etter den andre etter innskyttelsesmetoden. Lydkvaliteten på flere av skivene var mildest sagt varierende - mye prog. Men så spurte de om jeg kunne sette på noe sk audiofilt som kunne oppvise anlegget. Da slo det meg at jeg ikke hadde noen klare kandidater i hodet. Endte med at jeg satte på Armatrading sin "Me, myself, I". Må visst være mer forberedt en annen gang
Ellers er en Umik på lån. Har lenge hatt lyst å måle rommet. Dessverre aner jeg ikke hvordan den og REW skal brukes opp mot hverandre. Her er jeg ganske så blank. Jaja, vi får famle oss frem, så får vi se om det blir noe ut av dette tiltaket. Om man klarer å bruke dette verktøyet til å integrere subbene enda bedre. Er likevel redd det ender med at den blir returnert uprøvd, gitt.
Vis vedlegget 484799
Så ut om en herlig kveld.Se der, ja. Endelig på plass. Grattis, mann! Blir spennende å se hvordan du rigger de til mht føtter, avstand til omgivelsene osv.
Har vært vert for noen odde naboer. Cognac og sterk øl. Han i sweet spot spiller i band og lever av musikk. Vinylsamlere som spiller på beskjedne anlegg. Nerden til høyre har visst brukt ca 200k kr på plater. Fordommer mot audiofile og Kari Brææææmnes har de også. Men de koste seg nok, og fikk hørt noen av skivene sine på et helt ok anlegg.
Har spilt siden kl 8 i morges... Hehe.Det gjemmer seg en KK DXD-808 bak hver av ht. Ellers synes det som om ca 35 cm fra baksiden av ht til veggen er et fint sted å starte - mine er 48 cm fra. CD-racket til høyre er ment til å ta noe av refleksjonen fra veggen. Men klart, avstand til vegg, ht seg imellon og vinkling, er ting som du bestemmer selv ut fra kontekst/forutsetning/preferanser.
Har du fått spilt mer på dine Ta'us, BB?
Dette er strengt tatt ikke helt min stil, men hos deg synes jeg det ble veldig flott og gjennomført! Håper du får det til å spille iht. forventningene
Takk for det! Ja den som hadde større plassDette er strengt tatt ikke helt min stil, men hos deg synes jeg det ble veldig flott og gjennomført! Håper du får det til å spille iht. forventningeneSier takk for lånet. Og leverer tilbake bildet
Skal nok beskrive lyden etterhvert. Trenger litt tid til å summe meg. Tenker også tilbake til mitt forrige «hifiliv» hvor jeg også hadde horn. Så langt er impulse en langt mer komplett høyttaler enn noe jeg har hatt innom.... noensinne!Ja, den som hadde ditten og datten. Til syvende og sist er realiteten det rommet og den plassen man har til disposisjon. Og spiller det såpass der at man kan glise bredt, noe du etter egne ord gjør nå, så er man heldig, BB. Den ene av odde naboen min over sitter i senga når han snurrer sin rikholdige musikksamling - poor cow. (Men mulig han gliser, han også).
Ser at du hittil har unngått å beskrive lyden, feks sammenlignet med de ut du hadde forut. Early days, I know, men jeg ser frem til det
Takkumik og rew er vel ganske plug and play er det ikke det da?
https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-setup-with-rew
Takk, Bjarneumik og rew er vel ganske plug and play er det ikke det da?
https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-setup-with-rew