The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.434
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye bra der gunner, men det blir vel litt plundrete hvis de også må spilles baklengs.:p
    Emmylou t.o.m.! Ikke lenge sida køntri var lavstatus her på HFS. Heldigvis er det ikke helt slik lenger.
    Luxury Liner og Elite Hotel er de beste gamle Emmylou synes jeg. Wrecking Ball på vinyl er superbra, og mye bedre lydmessig enn CD som er for kvass.
    Har de fleste titlene der, men Morrisey, Genesis og Jethro har jeg foreløpig stort sett klart å holde meg unna.:p
    Joes Garage er bortimot å regne som "audiofil" utgivelse;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke noe er som musikk på et gulv.. ;). Grattis.
    Takker, HCS :). Prøver å unngå slike storinnkjøp. Mye penger ut på en gang. En annen ting er at skivene risikerer å ikke bli spilt mye nok. Jeg har en beskjeden samling, men likevel er det slik at flere av skivene ikke får nok spilletid allerede. Bør kanskje bli flinkere til å utnytte det eksisterende potensialet først, før man stadig drar hjem nye :rolleyes:.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye bra der gunner, men det blir vel litt plundrete hvis de også må spilles baklengs.:p
    Emmylou t.o.m.! Ikke lenge sida køntri var lavstatus her på HFS. Heldigvis er det ikke helt slik lenger.
    Luxury Liner og Elite Hotel er de beste gamle Emmylou synes jeg. Wrecking Ball på vinyl er superbra, og mye bedre lydmessig enn CD som er for kvass.
    Har de fleste titlene der, men Morrisey, Genesis og Jethro har jeg foreløpig stort sett klart å holde meg unna.:p
    Blues, det er vel bare å snu på stikkontakten, så snurres det jo i baklengs. Så senker man PU ned i de innerste rillene og starte å spille derfra og utover. Problem løst - neste!:cool:

EH har alltid vært en avholdt artist hos meg. Jeg har vel drøye 10 album av henne, men ikke alle er like bra. Mye tjafs og middelmådig håndverk blant dem. Men man finner alltid en godlåt her og der likevel. Dessuten bærer hun låtene godt med sin yndige stemme.

De albumene du nevner, er nok blant de beste fra henne, ja. Noen av de finnes i sk "audiofil-utgave", som feks en av mine favoritter, "Quarter moon in a ten cent town". "Wrecking ball" er eventyrlig bra - takk for vinyltipset, jeg har den kun på CD :) - men jeg vil også slå et slag for etterfølgeren, "Red dirt girl". Dessverre kom sistnevnte skive helt i skyggen av "Wrecking ball". Mange var vel "mett" av EH etter all suksessen til "WB" og skippet den. Men den har mange sterke spor, IMO, og vår egen Ane Brun har gjort cover av flere låter derfra.

Hva Genesis og Jethro angår, så er det nesten "umulig" å unngå dem:rolleyes:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hey, slutt å mobbe sutrekuken!:p

Jeg finner ikke min CD-kopi av den, så jeg bare hoppet på den da jeg fant den i hyllene. En uendelig evighet siden jeg hørte den, så den skal "gjenoppdages" ;)

Oura

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    228
    Torget vurderinger
    4
    Morsomt at du skulle nevne Amperex BB 6922, Oura. Det er nettopp slike jeg fant frem og satte i pre'en. Helt perfekt! Da går Mullard og Siemens i reserveboksen igjen. Og nå har jeg de rørene jeg trenger, så da setter vi en stopp der ... for denne gangen. Men kanskje jeg skal bruke litt energi fremover til å dra ned forventningene noen hakk, så ikke fallhøyden blir for stor? :p

Litespeed, hva er det? Jeg begynte med en gang å tenke på fluesnella mi fra Lamson Waterworks, men det var vel feil?:rolleyes:

Vis vedlegget 489995

Hehe...det var 211 trinnene jeg hadde i tankene når jeg nevnte Amperex rørene, men selvsagt ingen grunn til å prøve å endre noe som du synes fungerer superb heller... :). Har egentlig ikke planer om å selge dem, men tenkte du kunne ha nytte av å vite om disse rørene er en snarvei til enda bedre lyd. Bare en måte å finne ut det på...

Flott snelle, gitt, men var nok ikke det jeg hadde i tankene, nei. ;)

Lightspeed er en passiv preamp, som er ekstremt klar og støysvak, også omtalt som "a straight wire without gain".

Ganske liten boks som ikke koster stort, og heller ikke så veldig godt kjent her i landet, virker det som.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.078
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Wrecking Ball på cd har jeg helt motsatt erfaring av syns den låter veldig organisk og lyttevennlig gjenom hele registrert, Vinylen har jeg kun hatt på lån og den er meget bra:)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.953
    Sted
    Bartistan
    ... men jeg vil også slå et slag for etterfølgeren, "Red dirt girl". Dessverre kom sistnevnte skive helt i skyggen av "Wrecking ball". Mange var vel "mett" av EH etter all suksessen til "WB" og skippet den. Men den har mange sterke spor, IMO
    Nemlig, echo, ditto, etc, osv. Ikke sutrekuker hun nevneverdig heller :p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ... men jeg vil også slå et slag for etterfølgeren, "Red dirt girl". Dessverre kom sistnevnte skive helt i skyggen av "Wrecking ball". Mange var vel "mett" av EH etter all suksessen til "WB" og skippet den. Men den har mange sterke spor, IMO
    Nemlig, echo, ditto, etc, osv. Ikke sutrekuker hun nevneverdig heller :p
    Ah, endelig en meningsfelle hva "Red Dirt Girl" angår :) . Sørgelig oversett album, antagelig fordi den fortsatte der "WB" sluttet?

Oura

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    228
    Torget vurderinger
    4
    Da var man vel tilbake på jobb etter en meget hyggelig visitt hos gunner på søndag. Inntrykkene etter lytteopplevelsen har omsider begynt å sette seg, og jeg har fått noen timer med mitt eget anlegg i mellomtiden, for å få eventuelle forskjeller klarere tilbake i minnet.

En viktig forskjell mellom våre anlegg er bruk av kilde. Her gikk det i vinyl, og det gjennom en ganske så heftig rigg. Jeg bruker selv kun digital streaming via Spotify eller Tidal gjennom min T+A DAC8 DSD, som jeg synes spiller bra i mitt oppsett. Jeg har aldri fått gleden av å høre en seriøs vinylrigg før, så det var med meget stor spenning jeg ventet på at gunner skulle få lagt på den første skiva.

...og her var det forskjeller, ja. Wow ;D

Lyden som møtte meg hadde en vanvittig presens og hurtighet. Det var i tillegg en "råhet", eller skal man si uslepen realisme, tilstede som jeg ikke får fra min kilde. Jeg sier kilde, fordi vi har begge har ganske responsive høyttalere, som er kapable til å formidle tildels voldsomme dynamiske utsving koblet til single ended triode forsterker i klasse A drift.

Dette ga en spesiell opplevelse av tilstedeværelse på flere opptak. Man ble grepet av øyeblikket, rett og slett. Vanvittig morsomt. Dette må man ha en temmelig påkostet DAC for å komme i nærheten av, var en tanke som slo meg, og da må også opptaket være av tilsvarende kaliber.

Det ble spilt flere spor. Et av sporene hadde en trommesolo. Vanvittig trøkk og luft. Flott smekk i skarptromma. Jeg har selv spilt gitar ved siden av et trommesett, så jeg vet nogenlunde hvordan det kan låte, og dette var slett ikke galt. På spor etter spor manifesterte denne energien og kraftfulle detaljeringen seg fra bunn til topp. Det var alltid nok oppløsning til å gi plass til lange og naturlige utklingninger hvor som helst i spekteret, samtidig som nye elementer i musikken kom og gikk.

Ikke vanskelig å forstå det går an å kose seg hemningsløst med dette :). Selv har jeg nesten ingen LP, så for meg er det uaktuelt å begynne med vinyl nå, men det ga meg helt klart noe å tenke på.

Men var det noe ved det lydmessige jeg savnet i forhold til det jeg selv er vant til å høre, eller som jeg ønsket var enda bedre, helt generelt ?

Tja...mer luft i mellomtonen og toppen, kanskje. Noen ganger oppfattet jeg blåseinstrumenter som litt harde i ørene, men da var volumet også temmelig høyt. I følge gunner, så var dette noen av egenskapene man ofte fikk på kjøpet når man valgte hornhøyttalere i en betalbar prisklasse (pick your poison), men til gjengjeld får man trøkk spontanitet og stor spilleglede.

Til sammenligning er nok mine høyttalere langt mer presise i toppen og mellomtonen, og spiller dermed mer ørevennlig jevnt over. Trøkket i mellombassen har jeg dessverre ikke i samme grad her. Foruten kildens begrensede dynamikkområde, skyldes nok dette også at det ikke kan flyttes nok luft i 100-200 Hz området, samtidig som 18" kanskje ikke er responsive nok.

Det var veldig interessant for meg å høre dette systemet. Da får man samtidig en ide om hva som er mulig å få til, og ikke minst hva en selv kan prioritere å jobbe videre med i eget anlegg når oppgraderinger står for tur...

Lyttesession-en ble så avrundet med god mat..., og det funker alltid ;)

Igjen takk for at jeg fikk komme. Det var meget hyggelig !

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig å lese din tilbakemelding Oura. Har eid makan høyttalere som deg og hørt gunner sitt oppsett. Forskjellen mellom de to høyttalere er slik jeg ville tro at det blir. Det jeg likte best med Bastanis var ripol bassen. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for besøket, som var et kroneeksempel på hvordan helt fremmende mennesker plutselig kommer sammen og det virker som om man har kjent hverandre i en liten evighet. Oddsen for at det skjer, øker seff når man velger sine bekjentskaper med omhu. Og jeg benytter anledningen til å takke de som jeg har fått møte i "hifisammenheng". Det har vært udelte positive og berikende opplevelser, selv for en asosial eremitt som meg :).

Du skriver godt, Oura, og er meget velfunderende og treffende i det du beskriver. Uansett er det dine subjektive opplevelser, og de skal ingen bestride. Desto mer hyggelig for min del at de i det store og hele sammenfaller med din egen oppfatning (av eget anlegg).

Jeg har, siden jeg tok opp hifi igjen for noen få år siden, hatt folk på besøk flere ganger. Dessverre har det kun vært 2-3 ganger jeg virkelig har følt at jeg fikk demonstrert anlegget på en tilfredsstillende måte (det var med "Håvard" og "Impulse", da med LM219. Og denne gangen med deg, "Oura", nå med C211. Også har vi broder "rama", som har fått hørt på både LM219 og C211 i oppsettet når de "peaket"/var som best satt opp). Det har dessverre vært for mange ganger der jeg i ettertid rett og slett "angret" på at jeg serverte folk "uferdig lydgjengivelse". Og noen har vært så uheldig at det aldri ble satt skikkelig opp når de kom innom (feks "Retep"). Jeg vil ikke komme med unnskyldninger, annet enn at til de "uheldige" kan jeg bare beklage!:p

Vi spilte høyt, ja. Det blir gjerne sånt når musikk skal spilles midt på lyse dagen, med strålende sol ute. Jeg spiller langt lavere når mørket senker seg. Og da blir det mindre av det du beskriver som "hardhet i blåseinstrumentene". Nevnte skavank skyldes flere ting: 1) anlegget generelt er såvisst ingen "ultimate hi end" og har sine begrensninger. 2) rommet er en stue uten akustisk tiltak (L-formet), og har dermed utfordringer, spes ved høyt volum. 3) det er 16w til rådighet. Selv om det holder i 90% av tilfeller, så kan det føles presset med visse musikkinnslag med store dynamiske svingninger på høyt SPL. Vanligvis pleier jeg å ikke vinkle ht så mye inn og opplever en "smoothere" lyd slik. Men av en eller uforklarlig grunn så valgte jeg å vinkle de 45* inn da du var der, for å oppnå mer fokus og 3D. Men for all del, dette er et anlegg satt sammen på relativt lavt budsjett, så helt "perfekt" blir det aldri. Jeg er glad for at du likte det såpass, Oura! :D

Og godt at du likte maten, selv om den aldri var så enkel - stekte nudler og bokscola :).

Oura

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    228
    Torget vurderinger
    4
    Fine ord, gunner... Takk. ;)

Ja, anlegget ditt var helt klart verdt en reise, for å bruke en vending fra Guide Michelin. Skulle gjerne ha lyttet noen timer til, over et bredere spekter av genre, men sånn er det alltid. Jeg får heller ta en ny tur innom en annen gang jeg er i området, og det passer.

Du virket litt bekymret for integreringen av bassen i forkant. Jeg vet godt, av egen erfaring, at dette kan være vanskelig å få til å sitte, men hadde ingen innvendinger whatsoever til hvordan du hadde løst det hos deg !

Å få servert mat var jo over all forventning. Satte stor pris på det. Helt topp ! ;)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sånt er det alltid, Oura, at man skulle også ha hørt på ditten og datten. 3,5 timer flyr kjapt avgårde :) . Vi gikk da gjennom ganske mye, og variert. Men det ble tynt med klassisk, hard rock/metall og din favoritt; gangsta rap! (OK, det var en spøk ;D).

Ang integrering av subs, så satt det godt da "rama" var her også. Men så måtte jeg rote det til med å prøve ut Siemens og deretter Amperex i pre'en. Dermed ble det en liten reise i målinger, justeringer og frustrasjon. Tok noen kvelder før jeg kvelden før du kom, fant tilbake til Mullard:rolleyes:. (Heldigvis er Mullard PCC88 også de billigste av de nevnte alternativene).

Når det gjelder den lille "trommesoloen" du bemerket i #2014, så var det J Armatrading "Me myself I" vi spilte, en låt som jeg liker å utsette andre for når anlegget skal vise seg.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da er en gammel flamme på vei tilbake etter tre år i eksil. Lang historie som best glemmes, så ikke spør:rolleyes:. Uansett, den er helt strålende og noe av det ypperste lydmessig jeg har hatt av integrerte (test av mk2 kan leses på audiofidelity nr39, s40). Dog har mye vann rent ut i haifai-havet ila tre år, og ikke en eneste av de daværende komponentene fra den tiden er igjen, foruten WB The Carbon PU. Jeg er meget skeptisk til om den passer til dagens ht i det hele tatt. Men den hentes ila neste uke, så da er det vel bare å koble opp og prøve ut. Passer den ikke inn, så er det bare å hive den ut på det yrende bruktmarkedet vi har i Norge, spes nå som sommeren står for døren:rolleyes:. Hvis den, mot formodning, skulle passe godt inn, så får markedet bestemme hva man evt sitter igjen med.

ayon_spark_II.jpg

Har allerede nå tenkt på rør som kan passe inne, så skrik ut om noen av dere har disse, eller andre alternativer dere vet har omtrent samme lydsignatur:

1.PNG

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert. Og velkommen hjem igjen. Spent på hva du synes om denne på Ta'us. Det er ikke set? Kan hende PP rocker så tøft at du beholder den? Og 6c33c vet du jo jeg liker.. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst pokker er det SET, HCS, og seff null feed back eller auto bias. Renraset, må vite!^-^

Liker 6C33 selv, jeg. Det var jo derfor jeg kjøpte Ayon Spark III i det hele tatt. Men hifi dreier seg naturligvis om matching , ikke minst av lydmessige attributter (*ser nervøst rundt meg i tilfelle det ligger noen ingeniørpjolter bak sofaen, klar til å angripe*). Vi får se når de byr hverandre opp til dans.

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis Gunner! Så lækker ut :)
    Takker, Jorwed. Man kan trygt si at den har en annerledes fremtoning enn LM-219;)

Innvendig er de også diametralt ulike. Der Spark III er noe av det mest moderne man kan finne av en rør-forsterker, så er LM-219 bygd på gode og gamle måten.

04.jpg
    Line-Magnetic-LM-219-IA-10--r909x960-C-a2f748ef-73145305.jpg

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sysler med tanken om å anskaffe møbler som forskjønner lydveggen noe. Beste alternativet hittil, er stammer av Ikea Bestå. Noen små moddinger blir det jo, feks fjerning av bakplata der det er behov - kabling og lufting. Usikkerhetsmomentene er om de to øverste modulene har nok høyde for vinyl m/plastcover. Noen som vet med sikkerhet? Andre forslag?

Åpningen i midten (120 cm) er pga vinduet. Ønsker helst ikke å ha komponenter der, men kanskje planter, som trives bedre i sollyset. Seff, en haug av moduler i forskjellige varianter fra USM hadde gjort susen, men ønsker ikke å bruke titalls tusener av penger på dette pt.

30705504_10156572935582994_2419675040015450112_n.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Går ikke stabiliteten til hel.... om du fjerner bakplata uten å montere noe som kan gjøre stabiliseringsjobben?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har tenkt på det. Planen er å rett og slett koble alle modulene til hverandre med bolter. Kanskje tom trelim brukes når de monteres. Bakplatene der monoblokkene skal inn, må jo bort fullstendig (må også ha tilgang til radiatoren bak). På de to nederste modulene til høyre og venstre, der komponentene skal stå, skal det kun fjernes ca 1/3 av bakplatene. Bakplatene på de to øverste modulene skal være intakt, seff. Det er alltid en løsning!:cool:

Fordelen med IKEA, er at man har lavere terskel for å bore, spikke og herje som man vil siden de er rimelige ;)

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er en gammel flamme på vei tilbake etter tre år i eksil. Lang historie som best glemmes, så ikke spør:rolleyes:. Uansett, den er helt strålende og noe av det ypperste lydmessig jeg har hatt av integrerte (test av mk2 kan leses på audiofidelity nr39, s40). Dog har mye vann rent ut i haifai-havet ila tre år, og ikke en eneste av de daværende komponentene fra den tiden er igjen, foruten WB The Carbon PU. Jeg er meget skeptisk til om den passer til dagens ht i det hele tatt. Men den hentes ila neste uke, så da er det vel bare å koble opp og prøve ut. Passer den ikke inn, så er det bare å hive den ut på det yrende bruktmarkedet vi har i Norge, spes nå som sommeren står for døren:rolleyes:. Hvis den, mot formodning, skulle passe godt inn, så får markedet bestemme hva man evt sitter igjen med.

Vis vedlegget 492289

Har allerede nå tenkt på rør som kan passe inne, så skrik ut om noen av dere har disse, eller andre alternativer dere vet har omtrent samme lydsignatur:

Vis vedlegget 492288
    Ayon ja, er en av de rørampene jeg kunne levd med, tror jeg. Blir spennende å se om den treffer blink hos deg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ayon er gromme saker, helt klart, men dyrt - "The Bugatti of Audio". Største trekkplaster er den glassklare lyden. Men selv vil jeg ikke ha de dyrere sakene deres, som er bygd på KT-rørene. Låter for mye SS for min smak.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ blokkene må stå fremvendt, det ser finest ut

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Enig, broder. Men planen er å rydde opp og spare litt gulvplass. Blokkene er for dype for Bestå isf. På siste alternativ vil det kreve nye, lange signalkabler også. Samt en løsning for å komme til radiatoren bak. For å ikke glemme at platespilleren vil stå lagelig til hugs for drittungenene og vennene deres.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mine og står på langs, fordi de er for dype. Enig med broder rama at det ser penere ut om de kan stå annerledes, men ser poenget ditt. Spennende å se om benken holder, blir tungt det du har :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.434
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fin forsterker. Velbygd og lekker.:)

Er litt usikker med hva du mente med " skrik ut " mht denne lista i post #2019.
    492288d1524953729-vinagunner-sin-langvei-fra-snarvei-til-omvei-1.png

Jeg bruker både Mullard og Brimar 12 AU7.
    (ikke samtidig ,nei:cool:)

Da du var hos meg satt det 60 -talls Brimar 6067 Trustworthy (12au7) i Octaven.
    De gir litt mer klarhet og smekk i anlegget mitt enn Mullard CV 4003.
    Uten å ha hørt anlegget ditt ville jeg gått for Mullard NOS utifra slik det beskrives i tråden her.
    Det alternativet som tilfører mest fylde, glød og varme uten at det blir grumsete.
    I hvert fall utfra det jeg har prøvd hos meg.
    Koster litt, men som du sjøl ynder å si; Vi driver ikke med HIFI for å spare penger...;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Smekk" i en panel-høyttaler... Du får nå sagt det blues.. ;)

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Ayon er gromme saker, helt klart, men dyrt - "The Bugatti of Audio". Største trekkplaster er den glassklare lyden. Men selv vil jeg ikke ha de dyrere sakene deres, som er bygd på KT-rørene. Låter for mye SS for min smak.
    Finnes store som ikke er KT basert. Her stereoversjonen av "The Bugatti og Audio":
    IMG_1154.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så, så, gutter. Alt er relativt, antar jeg. Ingen ht er best på alt. Pro et Contra ;)

Blues, du får "skrike" ut om du selger Mullardene, evt andre forslag (kan jo feks hende at jeg har noe vinyl som du kan tenke deg ;) ). Jeg har iaf fryktelig lyst å gi Spark 3 en reell sjanse (mot alle odds).

Lekkert, Bevisfrond, visst har Ayon dyrere saker enn Spark som ikke bruker KT-variantene, som ditt lekre trinn og ikke minst storebroren til Spark, som bruker 4 stk 6C33. Men KT-xxx er ikke min greie pt, altså. Hva slags ht driver det gromme trinnet ditt? Hva slags smårør sitter det i nå?

HCS, å ha blokkene stående på langs er et kompromiss, ja. Men kanskje Ayon'en klaffer såpass at plutselig er det "problemet" løst? ;)

Edit. HCS, bring it on på messenger, mann! :cool:

• Liker

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kalles Ayon «The Bugatti of audio» fordi de er avhengig av like korte serviceintervaller og årelange verkstedbesøk? Det forklarer i tilfelle mye...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn