The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.873
    Høres absolutt forlokkende ut, min gode mann. Men det er rett så naivt å tro at din lokale thairestaurant kommer opp med skjell tatt fra andre steder enn i norske farvann, og mest sannsynlig fra Oslo fjorden ;)
    Min lokale thai restaurant serverer ikke retter med skjell, så det trenger du ikke og uroe deg for ;)
    Her går det i kylling, okse, svin, store oppdrettsreker og fisk.
    Kokka er fra Thailand, så du kan få det så sterkt du bare ønsker.

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Min lokale thai restaurant serverer ikke retter med skjell, så det trenger du ikke og uroe deg for ;)
    I og med du kan få så sterk mat som en ønsker, får jeg håpe det er et godt tilbud på melk i resturanten :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg elsker sjømat og har sterk mage, så det skal mye til for å uroe meg. Er et ekte matvrak som spiser det aller meste, selv om jeg har bøyd av for brunsnegleutfordringen🙌

Sterk mat er noe jeg faktisk prøver å roe meg ned på, ønsker heller å gå ned i gradene der. Når man kjenner at det svir i rasshølet etter en munnfull, så bør det ringe en bjelle😝

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.534
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg elsker sjømat og har sterk mage, så det skal mye til for å uroe meg. Er et ekte matvrak som spiser det aller meste, selv om jeg har bøyd av for brunsnegleutfordringen🙌

Sterk mat er noe jeg faktisk prøver å roe meg ned på, ønsker heller å gå ned i gradene der. Når man kjenner at det svir i rasshølet etter en munnfull, så bør det ringe en bjelle😝
    Når det svir i stumpen samtidig som bjellene der nede ringer……helt enig, da bør man roe seg 😆

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mat 2.

Svigers hadde på forhånd alet opp 30-talls fjærkre. Her måtte en av dem til pers. Vi gjorde det hjemme siden vi skulle lage en rett av blodet. Resten av kadaveret sendte vi bare til noen andre, som ribbet og renset det mot penger. Kjekt!😊 Det er alltid noen som er villig til å utføre tjenester mot penger. Det er sånn ekte kapitalisme skal fungere, ffs!
    IMG_0410.jpeg

Da er det fest. Der har man en annen drikkekultur. Man skåler alltid før man drikker, slik at alle får i seg omtrent samme mengde. Alltid noen som «bukket under» først. Ganske dustete, synes jeg🙄. Legg merke til karaoke-anlegget i bakgrunnen (Kommer tilbake med mer om det).
    IMG_0411.jpeg

Alt spises, foruten fjærene. På bildet ser vi leveren, hjertet, halsen osv. Og seff andeføttene, som det alltid er rift om. Fikk ikke med meg hodet her.
    IMG_0405.jpeg

Plakaten reklamerer med nudlersuppe med okseøyer, -kuk og -baller. Ja, jeg har spist alle delene, men da i en annen rett😊
    IMG_0408.jpeg

Er det nudler med and, eller and i noe nudler? Ikke godt å si😅. Dette er en kinesisk rett. Restauranten vi spiste på, så helt likedan ut etter 40 år i drift. Grunnen til det, var fordi eierne var overtroiske, og nektet å pusse opp/forandret på noen ting så lenge businessen gikk bra. Feng shui shit, må vite!🤓
    IMG_0404.jpeg

Fra markedet. Hviløk er ikke bare hvitløk. Her ser vi hele 7 forskjellige typer😜
    IMG_0409.jpeg

Dronningen blant tropiske frukter: Durian. Stor eksport til Kina, som kan ikke få nok av den. Jeg elsker frukten, og fråtset mye i meg ved hver anledning. Mektig sak!😋
    IMG_0407.jpeg

Ungene ble matlei, så her ble det helt enkelt spagetti carbonara og fish n chips, som var absolutt det beste jeg har smakt av den slags. Skikkelig fisk og sprø. Ikke som den vasne greia man ofte får servert😞
    IMG_0406.jpeg

Ha ellers en god helg, folkens😊!
    I morgen blir det ned til Nøtterøy og besøker gamle far. Han skal servere pho. Det blir noe helt annet enn hva man får av den retten i VN (og på restauranter i Norge).

PS! Apropos mat. Dette funker også glimrende😋. Vietnamesere flest spiser faktisk ikke sau/lam pga lukten.
    IMG_0412.jpeg

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Var på konsert med The The på tirsdag, så får snurre The The på onsdag 🤗

IMG_20240911_222138.jpg

Den siste skiva er visstnok bra, og hele den ble spilt i 1. sett. Litt slapt, synes jeg, og det hjalp heller ikke at lydmannen var i overkant glad i bass. Men det er vel sånn å bli eldre, antar jeg. Samme fenomen rammer flere av de gamle heltene som Cave, Knopfler, Gilmore, Waters, Ferry mm. Nedtonet, lavmælt og stort sett entakt.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.013
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Takk for at du åpnet dørene for en lytt!
    Det spilte veldig fint synes jeg 🥳

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser at den nye sheriffen er innom tråden din, pest og plage.....:ROFLMAO:
    Såså, det er en ære og glede at den adelige stikker nesa si innom i blant. Man må stryke slike medhårs og behandle de med silkehansker. Plutselig kan han finne på å fornye ektepakten sin, i feks Geiranger, og da er det gjevt å være på gjestelista 🤞

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for at du åpnet dørene for en lytt!
    Det spilte veldig fint synes jeg 🥳
    Var så hyggelig atte, og alltid et tegn på håp når Øst og Vest kan møtes i fred og fordragelighet 😙 . Hadde på forhånd handlet inn Twist, forskjellige bakst og nypresset kaffe, men silkerampen ville bare ha vann. Makan🤯! Jaja, du hadde vel bestemt deg for ta skikken dit man kommer, antok jeg🤣

Tanken var vel at du skulle ta noen målinger, og jeg var lettere bekymret for at en av ypperste prestene fra Målemafian skulle arrestere rommet mitt, men det ble spilt masse musikk istedenfor. Jeg får ta det som et tegn på at det ikke var hakkendes gæli her likevel. Får se hva om jeg får ånden over meg og foretar noen målinger på egen hånd - takk for lånet av Umik - selv det er mange år siden jeg styrte med noe slik🙄.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Umik! You’re one of them 😳 Bare til pass for deg at Ødegaard ble skadet! Alt henger sammen med alt 😆

Vis vedlegget 1056427
    Rice fikk rødt kort, samt Ødegaard, Merino og Calafiori langtidsskadet. Og nå hjemsøker Bergens silkerampen tråden min. O, uendelig elendighet 😭!

Ser jeg deg i nærheten av meg, så skal jeg fiske frem en Umik fra lomma🎤. Skremmer deg nok mer enn det barnslige omvendte korset, tenker jeg 😁

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.013
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Var så hyggelig atte, og alltid et tegn på håp når Øst og Vest kan møtes i fred og fordragelighet 😙 . Hadde på forhånd handlet inn Twist, forskjellige bakst og nypresset kaffe, men silkerampen ville bare ha vann. Makan🤯! Jaja, du hadde vel bestemt deg for ta skikken dit man kommer, antok jeg🤣

Tanken var vel at du skulle ta noen målinger, og jeg var lettere bekymret for at en av ypperste prestene fra Målemafian skulle arrestere rommet mitt, men det ble spilt masse musikk istedenfor. Jeg får ta det som et tegn på at det ikke var hakkendes gæli her likevel. Får se hva om jeg får ånden over meg og foretar noen målinger på egen hånd - takk for lånet av Umik - selv det er mange år siden jeg styrte med noe slik🙄.
    Du kan tru jeg låste dørene og ikke stoppet på rødt lys før jeg var godt over på Lysakersiden 🤣🤣🤣
    Fy fader - på et blunk har en heavyrocker fra Ski fått stempel som både målemafia og vestkantsnobb. Åssen har verden blitt???????

Vi får snakkes om målingene siden vi ikke rakk annet enn å nyte musikk 😊

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du kan tru jeg låste dørene og ikke stoppet på rødt lys før jeg var godt over på Lysakersiden 🤣🤣🤣
    Fy fader - på et blunk har en heavyrocker fra Ski fått stempel som både målemafia og vestkantsnobb. Åssen har verden blitt???????

Vi får snakkes om målingene siden vi ikke rakk annet enn å nyte musikk 😊
    Tja, jeg vil si at det ikke er særlig sjarmerende å sitte i sofaen med sine 180 kg og skryter av at man engang har vært på skolelaget i fotball. Men man kan fortsatt være en trevlig kar, selvsagt!😘

(Nå må du ikke tolke dette dit hen at jeg mener at du er overvektig også!🤪)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mens bermen underholder hverandre med svenske tilstander og underdanige vitser, så hviler jeg ut mitt edle legeme etter en uke i Berlin (og Lubeck).
    Kjørte kjapt forbi Gøteborg og innbilte meg at jeg kjente eimen av billig sprit og mat og hørte skråling og skåling helt ut på motorveien 🤮. Om jeg hadde lyst til å stikke innom? Selvsagt ikke!🤥

Mellom besøkene av flere konsentrasjonsleir og uhyrlige historier fra guiden, så rakk jeg å finne tre sjapper med bruktvinyl. Dyre priser der nede, men man er mer løssluppen på reiser.

IMG_0434.jpeg
    IMG_0435.jpeg

Husk alltid å spørre om de tar kort først. Brant opp en time bare for å finne ut at cash is king🙄
    IMG_0433.jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men noe fikk du med deg ser jeg, er dette Berlin-sjapper?
    Yessir!

Egentlig bare å skrive "records store" på google maps fra der du står, så dukker de opp. Det som er bra, er at de ligger ikke så langt fra hverandre. Å leie en sykkel/el-scooter, hadde gjort seg.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mens de velholdte leker seg med lineær PSU til 14k @ptb, så har det blitt en rimelig sak på meg.

IMG_20240927_191154.jpg

Vi får se om den er bedre enn veggvorta til iFi Zen Stream. Sant å si, så forblir den i oppsettet uansett. Er for lat til å skifte tilbake likevel 😅

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Skal ikke se bort fra at den gjør samme jobben. Har googlet og sjekket litt ulike andre alternativer, der SBooster er en av de.
    Litt avhenger også av hvilke pris jeg får av Audioakt. Det er uansett en god bit under den pris du antyder😉

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ^ Skal ikke se bort fra at den gjør samme jobben. Har googlet og sjekket litt ulike andre alternativer, der SBooster er en av de.
    Litt avhenger også av hvilke pris jeg får av Audioakt. Det er uansett en god bit under den pris du antyder😉
    Fordelen med å drive med low-fi, som jeg gjør, er at man ikke skjelner forskjell på PSU likevel, så da sparer man heller de kronene til bedre kabler! 😁

Antydet ingenting, jeg. Fant norsk pris på www.🤗

Uansett, du bør jo ha DrF psu. Si meg, du setter vel ikke kinadeler på dine HD sykler? 😜

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fikk tak i to moduler til fra Unnu. Tanken var at de skulle erstatte IKEA modulene, men så gikk jeg for en mer tradisjonell løsning istedenfor.
    IMG_20240930_185709.jpg

Mer plass til plater, mer luft bak ht, mer rom for å leke med ht plassering. Ulempen er at det nå er veldig trang på topphylla.

Før, som jeg liker bedre estetisk.
    IMG_20240604_230256.jpg

Alltid et helvetes kaos når man rokkerer. Tok meg flere timer🕒, blod🩸, svett💦 og tårer😢.
    IMG_20240930_150954.jpg

Blir et problem når jeg går for pre og monoblokker igjen, men den tid, den sorg 😋

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.174
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.013
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ble bra det!
    Og en dag er vel den ene snurra solgt og da har du en fotballbane ledig på topphylla :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ble bra det!
    Og en dag er vel den ene snurra solgt og da har du en fotballbane ledig på topphylla :)
    Hehe, går den, så går den. Ingen krise ellers. Blir ikke feit av de pengene jeg evt får for den likevel.

Driver med å dytte ht frem og tilbake. Blir ikke noe klokere. Får måle ila uka, så tar vi det derfra.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.724
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, går den, så går den. Ingen krise ellers. Blir ikke feit av de pengene jeg evt får for den likevel.

Driver med å dytte ht frem og tilbake. Blir ikke noe klokere. Får måle ila uka, så tar vi det derfra.
    Hva hadde du på Circle'en før Nanotube, eller startet du der?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.630
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva hadde du på Circle'en før Nanotube, eller startet du der?
    Jeg hadde en Circle med ACT.5. Var veldig fornøyd, men kjøpte likevel en Circle med Nanotube One. Var super fornøyd,.men kjøpte likevel Musical Life.

Moralan er: La ikke tilfredshet stoppe deg. Man kan alltids sutre om høy rente! 🤭

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.724
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ligger midt i mellom med en ACT Two, og har fundert lenge på Nanotube'n din. :giggle:
    - men jeg heller mer og mer til bare å selge ACT Two istedet. 🤪

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn