Skriver noen ord om Horten Messen, jeg også.
Få utstillere, men flere rom meg bra lyd. Jada, dårlig tid og vanskelige rom, iflg utstillerne, og det er forståelig. Jeg bare forteller det
jeg hørte der og da. Merk at jeg kunne ha vært uheldig med hvor jeg befant seg i rommet, og hva slags musikk som ble spilt når jeg var innom. Var også dyktig sliten etter kun 4,5 timers søvn, så kanskje sansene ikke var helt skjerpet.
Sigberg. Imponerende småtasser, med en diskre sub i baken. Veldig hifi.
Fisher&Fisher. Tror det var mange som ikke fikk med seg disse. Kabinettene er laget av siltstein av god kvalitet, og da er det lite menneskeskapte materialer kan overgå. Veide sikkert "et tonn"/ht. Befriende lite kasselyd, og da får man renhet. Jeg likte de godt.
Minstemann av Ø. Bra, med jevne kvaliteter, men bare ikke press de til å spille for mye dypbass.
Rosinen i pølsa. Monitor Audio og EC. For en lyd, for en pris! Stjernen her er mellomtone/diskant-elementet. Deilig homogenitet, naturlighet og fravær av kasselyd. Superb bass også, og mer enn nok headroom der for meg. Den beste lyden jeg noensinne har hørt på en messe.
EC er absolutt tilbake, med samme godmodige design fra 80-tallet. Å se på EC og feks Aavik, var som å se på en Volvo 240 kontra en EX40.
QLN. Klarlakk for alle penga, og flott lyd.
Glemte å ta bilder av flere oppsett, også de som jeg likte, som feks Ø Verdande. Imponerende saker, som faktisk var "rimelige" ift hva andre krevde for sine produkter. For dyrt var det, jevnt over. Response var lovende, men jeg sovnet pga musikken de spilte. Ja, musikken var fordømt kjedelig jevnt over. Det hendte jeg gikk lei og kom med ønsker, men fy faen, de var glad i smooth jazz!
Ellers: hyggelig middag med medsammensvorne. Vi gikk tilbake til hotellbaren etter hvert. Ble noen drinker der og god stemning. Siste ferge gikk kl 24, men ved ca kl 22.55 var så å si alle på rommet sitt, så da var det like greit jeg løp ned for å rekke 23-ferga. Var lite lysten på å sitte og drikke alene en time til.
Hei og hå til alle hyggelige folk jeg møtte!