Jeg siterer vel ikke markedsføringsfloskler? Det er vel bare blitt påstått fra andre så mange ganger at jeg gjør det, eventuelt at jeg er påvirket av markedsføringsfloskler, at det har blitt en slags "sannhet". Hitler drev også med slikt; fikk folket til å tro på de underligste ting bare ved å si det mange nok ganger. Slik at det til slutt ikke kunne være annerledes.
Joda Roger Russell snakker om kapasitans, induktans, impedans og så vidt om differences man kan høre (uten at han går så nærmere inn på dette) dersom man bruker feil dimensjon på kabelen, og at det er resistans som er viktigste kabelparameter, men jeg og for eksempel sinep mener jo at det er mye annet som har innvirkning på lyden av kabelen, da, og antakelig er mye viktigere. Roger Russell mener jo at bare man velger riktig tykkelse på kabelen, så er det ingenting mer å tenke på.
Mine høyttalerkabler er forresten en custom- variant av toppkabelen, med halvparten så mange ledere. Vet ikke om jeg hadde fått bedre lyd av å velge toppmodellen (sparer i hvert fall masse penger), men kanskje det har noe for seg dersom man har store, tungdrevne høyttalere man spiller høyt på, slik at en del effekt skal overføres i kablene. Kanskje dynamikken påvirkes av tverrsnittet ved slike forhold, ikke vet jeg.
Det jeg er ganske sikker på, er at kablene mine vil forbedre lyden kraftig fra andre kabler, ved de aller fleste høyttaler/ forsterker- kombinasjoner folk flest kommer bort i. (Men om utstyret er lite oppløst, vil nok ikke kablene mine gjøre fullt så mye nytte for seg)