OlaR
Overivrig entusiast
Har lagt opp til en test i eget anlegg i nær fremtid. Har testet en Titan GII (hvis det var det den het) for en tid siden uten at jeg syntes det ga det helt store løftet. Er spent på hva som skjer nå...
Jeg har registrert at forklaringene spriker en smule. Første gang jeg hørte Genesis One, i mai 2016, sa Keith at kunne bruke en av IsoTeks "skinner" til å fordele strømmen mellom flere komponenter. Jeg spurte nylig en kamerat som også var tilstede - han var også sikker på at dette ble sagt, og at produktet Keith siktet til var enten Polaris eller Sirius. Sist gang jeg snakket med Keith, sa han dog at Genesis One var designet for å drive kun én enhet, og at sammenkobling kunne gi "uforutsette resultater". På mail nevnte supportgruppen omtrent det samme - at dette kanskje kunne gi stabilitetsproblemer, men ingen av partene kom med noen direkte advarsel.Nå var jeg på en (norsk) Isotek-demo på Soundgarden her i Trondheim for en uke siden (tiden flyr), og der ble det hevdet at det ikke var mulig å koble EVO3 Genesis One "foran" EVO3 Aquarius eller generelt foran noe form for strømfilter. Det kunne visstnok medføre store skader på anlegget, uten at jeg helt fikk klarhet i hva dette innebar. Skulle man ha flere enheter på samme EVO3 Genesis One enhet, måtte man i så fall bruke en strømpadde uten filter.
Ja, Mosaic Genesis inneholder riktignok også en regenerator-del, som gir 150W over tre uttak. Men dette produktet er jo ganske dyrt, og High Current-delen - som nok utgjør bortimot halve prisen - er ifølge spesifikasjonene "kun" på nivå med Sigmas. Derfor mener jeg det er en bedre løsning å kombinere Titan med Genesis One. En slik løsning gir jo mulighet for trinnvis oppgradering, pluss at Titan altså er bedre på High Current.Men er det ikke nettopp det Genesis Mosaic er, da?
Jeg kjøpte en Isotek Venus og målte nettstøy før og etter og den har overhodet ingen målbar effekt på nettstøy... har jo sett relative avslørende videoer av relativt dårlig virkning på You tube,men bestemte meg for å undersøke saken selv under egne forhold.Jeg har vært tung skeptiker i alle år, men en demo av IsoTek har avfeid all skepsis. Dette er noe ALLE kan høre.
Jada, velkommen etter, jeg vet... ;-)
Uten at jeg vet dette er kanskje Venus og Polaris først og fremst fine padder, mens vil du ha filter av betydning må du opp på Aquarius. Litt utspekulert av Isotek, dog.Jeg kjøpte en Isotek Venus og målte nettstøy før og etter og den har overhodet ingen målbar effekt på nettstøy... har jo sett relative avslørende videoer av relativt dårlig virkning på You tube,men bestemte meg for å undersøke saken selv under egne forhold.
Det spørs, for hvis de lanserer et slikt produkt sparker de vel bena under de som allerede har kjøpt Genesis One, spesielt de som har kjøpt flere av dem Egentlig synes jeg Genesis One og Titan er ganske geniale produkter fordi jeg antar mange ikke har behov for mere enn ett eller to strømuttak. Det er sikkert en del som har alt-i-en-løsninger nå til dags. I tillegg er det selv her i Norge etterhvert mange som bor i små leiligheter, og man trenger neppe å ha bodd trangt lenge før en innser at Genesis One tar opp mindre plass enn f.eks. Mosaic Genesis. Men problemet med Genesis One er jo de av oss som f.eks. trenger 4 uttak i tillegg til effektforsterker. Da blir det jo både dyrt og tar opp mere plass igjen.Ja, Mosaic Genesis inneholder riktignok også en regenerator-del, som gir 150W over tre uttak. Men dette produktet er jo ganske dyrt, og High Current-delen - som nok utgjør bortimot halve prisen - er ifølge spesifikasjonene "kun" på nivå med Sigmas. Derfor mener jeg det er en bedre løsning å kombinere Titan med Genesis One. En slik løsning gir jo mulighet for trinnvis oppgradering, pluss at Titan altså er bedre på High Current.Men er det ikke nettopp det Genesis Mosaic er, da?
Det jeg håper at de lanserer er altså en rendyrket regenerator med tre-fire uttak - som forhåpentligvis ikke koster så veldig mye mer enn Genesis One.
Hvordan målte du det? Vi både så (målte) og hørte en markant forskjell på demoen jeg var på.Jeg kjøpte en Isotek Venus og målte nettstøy før og etter og den har overhodet ingen målbar effekt på nettstøy... har jo sett relative avslørende videoer av relativt dårlig virkning på You tube,men bestemte meg for å undersøke saken selv under egne forhold.Jeg har vært tung skeptiker i alle år, men en demo av IsoTek har avfeid all skepsis. Dette er noe ALLE kan høre.
Målte med denneHvordan målte du det? Vi både så (målte) og hørte en markant forskjell på demoen jeg var på.Jeg kjøpte en Isotek Venus og målte nettstøy før og etter og den har overhodet ingen målbar effekt på nettstøy... har jo sett relative avslørende videoer av relativt dårlig virkning på You tube,men bestemte meg for å undersøke saken selv under egne forhold.Jeg har vært tung skeptiker i alle år, men en demo av IsoTek har avfeid all skepsis. Dette er noe ALLE kan høre.
Hele One-serien kan nok fint kobles i lenke, uavhengig av om det er Genesis eller Titan One. I tilfeller hvor man har flere eksemplarer av hver modell er det mulig at de to produktene burde holdes adskilte, men i så fall synes jeg de burde advare tydelig mot det. Aux-utgangene på One-serien er beregnet på sammenkobling, men kun det ene "hoveduttaket" gir filtrert strøm, i motsetning til på den større utgaven av Titan. Uansett kan One-serien like gjerne kobles direkte til vegguttaket - denne funksjonaliteten er jo bare for å spare antall vegguttak.Nå har jeg bare summet raskt igjennom dette, men det ser jo nesten ut som om Alan Sircom mener at Genesis og Titan One kan kobles etter hverandre, og det er vel ikke helt meningen?
IsoTek Support skrev:The Titan One auxiliary is only for passing power between connected Titan One’s or Genesis One’s.
Hele One-serien kan nok fint kobles i lenke, uavhengig av om det er Genesis eller Titan One. I tilfeller hvor man har flere eksemplarer av hver modell er det mulig at de to produktene burde holdes adskilte, men i så fall synes jeg de burde advare tydelig mot det. Aux-utgangene på One-serien er beregnet på sammenkobling, men kun det ene "hoveduttaket" gir filtrert strøm, i motsetning til på den større utgaven av Titan. Uansett kan One-serien like gjerne kobles direkte til vegguttaket - denne funksjonaliteten er jo bare for å spare antall vegguttak.Nå har jeg bare summet raskt igjennom dette, men det ser jo nesten ut som om Alan Sircom mener at Genesis og Titan One kan kobles etter hverandre, og det er vel ikke helt meningen?
Fra produktbeskrivelsen:
Link units together so that only one input power cable is needed from the wall socket
Her er et utdrag fra en mail hvor jeg spurte om forskjellene mellom Titan og Titan One:
IsoTek Support skrev:The Titan One auxiliary is only for passing power between connected Titan One’s or Genesis One’s.
Jeg hører at du sier dette, men det er ikke noe jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte. Vanligvis vil man jo følge produsentens anvisning, og det er mange som benytter seg av disse metodene, tilsynelatende uten problemer. Når det gjelder One-serien er strømmen fra Aux-utgangen ikke filtrert, men bare går "rett gjennom", så det spørs om denne metoden kan defineres som "filtre i serie". Så vidt jeg vet blir dette noe lignende som man fant på gamle strømforsyninger til PC, hvor det var vanlig å koble skjermen til et ekstra 230V-uttak. Dette belastet ikke PSUen ytterligere, men bare fungerte som en slags "forlengelse" av vegg-uttaket.Det bare så videnskabelig forkert. Flere filtre i serie gjør ondt værre. Resonanser på netspændingen er ikke noget man skal ønske sig.
Ja, får satse på at det er dette også omtalen fra HiFi+ sikter til, selv om det som sagt var litt vanskelig for meg å forstå helt hva de mente.Når det gjelder One-serien er strømmen fra Aux-utgangen ikke filtrert, men bare går "rett gjennom", så det spørs om denne metoden kan defineres som "filtre i serie". Så vidt jeg vet blir dette noe lignende som man fant på gamle strømforsyninger til PC, hvor det var vanlig å koble skjermen til et ekstra 230V-uttak. Dette belastet ikke PSUen ytterligere, men bare fungerte som en slags "forlengelse" av vegg-uttaket.
Joda, jeg har jo vært fornøyd IsoTek-bruker i flere år, men skjønner ikke helt tanken bak Nova One.Particle: Poenget er at IsoTek har muliggjort strømrens slik det egentlig burde være.. Får se om noen år om Shunyata viker for en Genesis...
Etter hva jeg erfarer i denne tråden er Nova One perfekt reklame, det får folk til å prate om Isotek!Joda, jeg har jo vært fornøyd IsoTek-bruker i flere år, men skjønner ikke helt tanken bak Nova One.Particle: Poenget er at IsoTek har muliggjort strømrens slik det egentlig burde være.. Får se om noen år om Shunyata viker for en Genesis...
Fordi man får enda bedre resultat med kombinasjonen Titan One og Genesis One. Fokuset mitt er altså mest på hva dette nye produktet egentlig tilfører sortimentet. De fleste kildekomponenter klarer seg med 100 watt, og da vil nok Genesis være verdt pengene i forhold til Nova.Particle: Tanken bak er da utrolig enkel: Fysisk adskillelse, knall filtre og riktig dimensjonering gir bedre lyd!! Hvorfor ikke bruke en Titan One og en Nova One på et anlegg med to komponenter?
Som nevnt, OHC 40. Jubileumsversjonen de fikk laget. Skal være Sigmas innmat og design, utenom display.Hva slags Isotek JFR?
SkjønnerSpurte fordi linken går bare OHC sine generelle sider, og finner ikke noe som heter OCH 40 fra Isotek...
Nå er det ikke meg du spør Auditor, men ja, det er vel ganske stor forskjell på oppbygningen her. Genesis One er en strømgenerator, mens Nova One er vel mere et avansert filter. Et logisk svar er at Isotek tydeligvis mener det er et marked for begge produktene. Underforstått er det kanskje ikke alle oppsett/kilder som trenger strømgenerator, eller det blir opp til hver enkelt kunde å vurdere behovet. Å teste hjemme på eget oppsett er sikkert et tips her.Particle: Da ser du på OPPBYGNINGEN...OG LOMMEBOKA..
I mitt oppsett er dette selvsagt et spørsmål om pris. Jeg har ikke tatt meg råd til dyre strømkabler enda. En plass må man begynne, og jeg har ikke begynt med veldig dyre strømkabler. Tyverr.litt interessant å se at det alltid brukes vanlige ledninger i slike dyre og svært dyre strøm produkter og ikke påkostede kabler for og ikke forringe lyden..