There is honor in being a Dog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kommer an på hva man mener med bolle...;-)
    Barn har jeg gjort unna, så nei - det er kontekstuelt relevant..

Kommer sterkere tilbake, the wheels are in motion.

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    A new and unexpected sheriff is in town

...og har skapt mye endring og bråk!

To be continued...

O.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    ..A new sheriff with a multicoloured Armadillo on top.... ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer!
    Det der er en nydelig amp.
    Aldri hatt anledning til å høre på, men jepp- lekker.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Se det ja, det finnes altså intelligent liv ;D

O.

Burnt_Island skrev:
    en kjedereaksjon - er det enda fler endringer på gang?

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vemodig å koble ned og demontere Scout'en...thanks for all the music!

O.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dog skrev:
    Se det ja, det finnes altså intelligent liv ;D

O.

Burnt_Island skrev:
    en kjedereaksjon - er det enda fler endringer på gang?
    :)
    Bernt er ikke bortreist, det er helt klart.
    Vel, sett bort fra denne tenderingen mot horn..... ;)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk!

Ja, det er det. Men først og fremst spiller den fantastisk bra.
    Skal nok våge meg på en oppsummering etterhvert :)

O.
    emotikon skrev:
    Gratulerer!
    Det der er en nydelig amp.
    Aldri hatt anledning til å høre på, men jepp- lekker.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Emptiness.

Farewell, Scout.
    May the tracking force be with you and your new owner.

O.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Er vi på vei inn i en renegattråd?

Først frafallet fra vinylspillermerket, så frafallet fra resten (i denne kjedereaksjonen). Når troløsheten er det eneste som gjenstår så oppstår den evige utskifting.

Where is the honor!

Edit: Satte inn en liten bokstav som hadde lurt seg unna.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^He-he!

Fra honor til horror.

In a many dark hour
    I've been thinkin' about this
    That Jesus Christ
    Was betrayed by a kiss
    But I can't think for you
    You'll have to decide
    Whether Judas Iscariot
    Had God on his side

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ah....en åndsfrende!

Det er noe veldig riktig med konstellasjonen Dylan og Caravaggio.
    Setting the scene. Life, death and music.(og litt hifi)

Men foræderiet startet ikke med VPI, men når jeg lånte en rør-skjøge hjem, for gøy.
    Flørtende, smilende, halvnaken, forførte hun meg.
    Og plutselig gjenoppdaget jeg lyset, fargene og energien, bokstavelig talt.

ASR Emitter, som er en fantastisk god forsterker(som jeg
    fortsatt har, vet ikke om jeg vil selge den/vi er buddies), sitter litt snurt og tilkneppet og ser på dette skjer, observerer troløsheten og den promiskuøse hedonismen som blir dyrket.
    Det er vondt og vanskelig for en stakkars tysker. Det kan bli varige mén av dette.

More later - now New York!

O.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dog skrev:
    Tre muligheter:
    1. Du gir oss et hint på hva som står på handlelista.
    2. Du sitter stucked i NY og ny vinylavtaster venter på deg hjemme.
    3. Du hinter oss om hva du sitter å ser/hører på nå.

Uansett spennende for oss andre O. :)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Så, etter noen år med få eller ingen endringer på hifi-fronten, så startet en ny reise på nyåret.
    Vet ikke helt hvorfor, men jeg var vel sugen på noen nye leker tenker jeg :)

Har gjort noen erkjennelser de siste årene;

- jeg er ikke audiofil, not even close.

- jeg klarer nesten ikke lese hifi-blader lenger(etter noen år med TAS og Stereophile, innser man at de skriver mer eller mindre det samme hele tiden, flosklene hagler og troverdigheten synker i takt med det)

- det virker som det er smått med reell innovasjon innen hifi, Devialet som et hederlig unntak i det siste.

- de fleste selgere er i samme kategori som hifi-journalistene, men det finnes unntak der også.

- jeg er fryktelig glad i musikk, syntes musikk er viktig for livskvaliteten min, for mine barn og min familie. Ergo ønsker jeg at det skal være mulig å skape gode musikkopplevelser hjemme.

Sånn.

En av unntakene på bransjefronten er Robert Sachs på Resonans i Stavanger. En ung mann som har fått til mye i løpet av sine år vil jeg si, har et genuint engasjement for musikk og gjengivelse av musikk, men også utstyr selvsagt. Masse erfaring har han også, og er en fin fyr å diskutere ulike løsninger og teknologier med. Klarer tilogmed å snakke om kabler med Robert ;D(og jeg hater kabelsnakk!), beina godt plantet i bakken, råd basert på stor grad av rasjonalitet. For å si det sånn, jeg liker tanken på at han faktisk tjener penger på meg - for den grad av service han representerer er sjelden vare.

Anyway, jeg hadde lyst til å teste rør på galloene, etter 6 år med en annen meget bra forsterker, ASR Emitter 1 med oppgradert lytt-kapasitet etc etc(kommer nok til å selge den etterhvert). Robert ville at jeg skulle teste Ayon, siden jeg ikke var ute etter romantikk og generelt rørete presentasjon, men nøytralitet og transparens. Så det gjorde jeg, lånte opptil flere før jeg landet på en ny Spirit III:

Etter 40-50 timer med den, så var det liten tvil om at dette var kvalitet hele veien. Jeg likte svært godt det jeg hørte. Den er mer fremoverlent og ivrig enn det jeg forventet fra en rørforsterker, samtidig har den dette lille skjæret av varme som kapsler inn stemmer og instrumenter slik at man kommer nærmere kjernen i musikken. Nå skal jeg passe meg for flosklene kjenner jeg ;D. Uansett, det var en no-brainer. Jeg kjøpte den. Moderne rørforsterker, smart bruk av teknologi for å optimalisere rørenes levetid og ytelse, brukervennlig til tusen. What's not to like? Og utrolig god til prisen!

Phase 1 complete. ;-)

Next up: Fra amerikansk moro til britisk eleganse.

O.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.109
    Jeg er så misunnelig på "husdyret" ditt, som er en gjenganger på en del av bildene av anlegget ditt. Hvor har du fått tak i det beltedyret? Ønsker meg maken.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Da tar du turen til Oaxaca, med litt flaks finner du noe som ligner mellom Puerto Angel og Puerto Escondido :D

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sden det ble så stor pågang etter forrige innlegg, må jeg jo fortsette ;-)

Var godt fornøyd med VPI Scout og ASR-riaa, og ikke minst Dynavector XX2 Mk2 pu.
    Men det var noe som manglet. Oppløsning spesielt, jeg visste dette kunne bli bedre.
    Så jeg begynte å snoke litt rundt, tenkte på Avid, Michell, andre konstruksjoner jeg hadde lest mye om. Så var det en forummann (Impulse) som kom med et svært tydelig tips: "Du MÅ vurdere Wilson Benesch Full Circle! Ignorant som jeg var hadde jeg ikke engang hørt om den ;D, men visste jo at Trond kunne sin vinyl...så jeg begynte å forske litt, og skjønte at dette virket som en god match. Og slik ble det gitt. Ikke full pakke - men drivverk og arm, puen er fortsatt XX2. Og det spiller absolutt fabelaktig. Oppløst, artikulert, rytmisk - stor oppgradering fra VPI Scout. Tok litt tid å få alt til å sitte, men nå er jeg der jeg skal være.

Skjønte også at denne spilleren bør ha et skikkelig underlag, og der har jeg muligens ikke landet riktig ennå. Men hadde noen pulsar points fra mitt tidligere liv som audiofil tulling, og det strammet opp betydelig, så her hadde de faktisk en funksjon ;-)

O.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der er´n, jo! Nydelig spiller. Nå har du et glimrende system, Ole. Livet er enklere når man ikke er audiofil tulling. Og jaggu har du ikke blitt hornmann også! ;D

Den platestrammeren ser jo ut som den kunne ha vært laget i Sheffield, den også. ;)

Det gratuleres!

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for det!

Horna kommer litt senere! ;D

O.

impulse skrev:
    Der er´n, jo! Nydelig spiller. Nå har du et glimrende system, Ole. Livet er enklere når man ikke er audiofil tulling. Og jaggu har du ikke blitt hornmann også! ;D

Den platestrammeren ser jo ut som den kunne ha vært laget i Sheffield, den også. ;)

Det gratuleres!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    lekkert oppsett, og de pulsar points beina gjør nok susen, har samme erfaring her hjemme med quasar points, på cd drivverk og lp spiller

M

musicus

Gjest
    Den full circle´n setter igang "vil ha" refleksene mine, har ved ett antall anledninger hört den, flott at den er löftet frem igjen, en nydelig spiller som leverer, som gammel og ny(snart) WB mann er en slik selvskreven den dagen snurre skal på plass igjen, gjerne med stativet sitt ;D ...

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å høre at schallstykket er kommet til heder og verdighet igjen, Dog.

• Liker
    Reaksjoner: Dog

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Carbon is king! ;D

Det skriver du sikkert under på, som ny eller snart Vertex eier om jeg forsto det riktig?
    Gratulerer uansett!

Ja, er virkelig fornøyd med denne, glad jeg hørte på Impulse, selv om han er en tvilsom og auduofil hifi-journalist ;)

Og siden jeg ikke ønsker meg noe lytterom, men snarere ønsker at familien min skal få ta del i musikkopplevelsene, så er jo design noe jeg ser på i tillegg. Men design i den modernistiske forståelsen av det, der form følger funksjon. Ikke kosmetikk og bling.
    Full circle leverer på alle fronter!

O.
    musicus skrev:
    Den full circle´n setter igang "vil ha" refleksene mine, har ved ett antall anledninger hört den, flott at den er löftet frem igjen, en nydelig spiller som leverer, som gammel og ny(snart) WB mann er en slik selvskreven den dagen snurre skal på plass igjen, gjerne med stativet sitt ;D ...

mvh

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for det. Ja, det er ingen tvil om at de gjør jobben sin. Men skal nok teste ulike underlag etterhvert - for å se hva som skjer..

O.
    jokris skrev:
    lekkert oppsett, og de pulsar points beina gjør nok susen, har samme erfaring her hjemme med quasar points, på cd drivverk og lp spiller

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Her snakker vi rett og slett om troll i trompeten! 8)

O.
    Valentino skrev:
    Hyggelig å høre at schallstykket er kommet til heder og verdighet igjen, Dog.

M

musicus

Gjest
    Oh yeah, skriver gjerne under på det, som tidligere Discovery og snart Vertex, eier.
    Høres ut som egne prioriteringer med anlegget slik du vil ha det, det skal være felles goder for familien, og designet er ett moment i utvelgelses prosessen, selv vil jeg gjerne ha med det dedikerte stativet til sirkelen ;D

mvh

Dog skrev:
    Carbon is king! ;D

Det skriver du sikkert under på, som ny eller snart Vertex eier om jeg forsto det riktig?
    Gratulerer uansett!

Ja, er virkelig fornøyd med denne, glad jeg hørte på Impulse, selv om han er en tvilsom og auduofil hifi-journalist ;)

Og siden jeg ikke ønsker meg noe lytterom, men snarere ønsker at familien min skal få ta del i musikkopplevelsene, så er jo design noe jeg ser på i tillegg. Men design i den modernistiske forståelsen av det, der form følger funksjon. Ikke kosmetikk og bling.

O.
    musicus skrev:

mvh

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja, fint det! Skal vurdere det når jeg får meg nytt hus!

O.
    musicus skrev:
    Oh yeah, skriver gjerne under på det, som tidligere Discovery og snart Vertex, eier.
    Høres ut som egne prioriteringer med anlegget slik du vil ha det, det skal være felles goder for familien, og designet er ett moment i utvelgelses prosessen, selv vil jeg gjerne ha med det dedikerte stativet til sirkelen ;D

mvh

Dog skrev:
    Carbon is king! ;D

Gratulerer uansett!

O.
    musicus skrev:

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.810
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ai ai,

gratulerer med investeringene Dog!

Ayon kjenner jeg bare av omtale, og den har jo vært positiv, moro at den traff så godt hos deg.

Full Circle kjenner jeg derimot godt, det er en overachiever av de sjeldne, kongespiller!
    En spiller god nok for hvilken-som-helst-pickup-det-skal-være.

Sjekket opp det stativet når jeg hadde Full Circle selv, det er - host - host - dyrt..........

Vennlig hilsen

Morten

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Morsom snutt, det der. Den ligger permanent på wilson-benesch.com under "News".

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn