Så da, litt tid innimellom alt.
Jeg har jo testet litt ymse ht-kabler de siste månedene, fremfor alt The Giant(fra PM), men også noen saker fra Kimber
og AudioQuest. Sistnevnte testet jeg en mid-end variant fra, CV8 tror jeg de het. Og likte hva jeg hørte, men syntes ikke de
var en reell oppgradering i forhold til de jeg hadde..de blått lysende Synergistic Research(med aktiv skjerming og greier).
Mitt forhold til kabler er ganske avslappet. Jeg ler av de som bruker 100k på et par, samtidig som jeg syntes det er forskjeller på et visst nivå. Dvs det som er fornuftig konstruerte saker vs det som ikke virker fornuftig - der er det nok forskjeller.
For å teste det har jeg hatt billig dritt koblet opp nå noen uker, disse flisete sakene men kan kjøpe hos Clas O for et par hundre-lapper. Det har jo spilt helt greit det, men litt lite vekt i bunn, litt spinkel mellomtone, mindre informasjon rett og slett, i mine ører.
Som TAF sier, Mont Blanc er et fint fjell
Og når muligheten dukket opp så kastet jeg meg på et bar med Audioquest Mont Blanc, enkleste av high-end serien til Audioquest.
Solide ledere, et underlig dialektrisk-system(her er jeg meget skeptisk), gode plugger, fint bygget...nærmer seg hageslange nå, litt stivt men håndterbart, gir et godt inntrykk.
Lydmessig(som sagt, hadde drittkabler i anlegget noen uker for å virkelig bli glad over noe nytt) hørte jeg umiddelbar forskjell,
større, fyldigere, renere - virker som svært gode kabler dette. Snart skal jeg teste de opp mot mine Synergistic Research, så får vi se da...
Og oppsettet med Mont Blanc:
O.