There is honor in being a Dog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ikke voldsomt spenstig design, men vanvittig bra bygget - stor lyd i relativt kompakt størrelse.
    I like that.

TC 70 X

TC 50

O.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De må da låte ulikt? 70 X treveis med en muligens smal spredning horisontalt mot toogenhalvveis 50 med mulig vanskelig integrasjon mellom papp og bånd midt i det virkelig følsomme?

Høyttenkning dette. De ser flotte ut.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Koaxial-elementet er den største forskjellen, som gir et voldsomt luftig rom - det er ikke epler og pærer dette, men mye felles i fundamentet...men det er klart
    de låter ulikt - 70X er noe av det beste jeg har hørt. Men dyr a gitt!

[Edit: Dyr er relativt, tror disse - som galloene - leverer mye mer enn prisen skulle tilsi. Det kan vi like]

Kunne levd godt med begge 2....og ML. ;)

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Også den tredje karen da:

Her var det også mye å glede seg over, men en bassintegrasjon jeg ikke ble helt fortrolig med, skal kanskje
    gi den noe mer tid...

O.

H

Hugh

Gjest
    Trist at du selger..... De var på en måte deg! Til prisen er de røverkjøp! Lykke til med jakten på noe nytt.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hugh skrev:
    Trist at du selger..... De var på en måte deg! Til prisen er de røverkjøp! Lykke til med jakten på noe nytt.
    Du sier noe, det er ikke med lett hjerte jeg gjør det. Eller evt. gjør det får jeg vel si, loddet er ikke endelig kastet..mye tvil her nå ;-)

O.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    He, he, denne bekymringen for de små og søtes ve og vel virker til forveksling lik oppgraderingsyke. ;)

Om du virkelig er så fornøyd med galloene som du gir uttrykk for så hadde det vel vært fornuftig å se på stabiliseringstiltak først. Det kan da ikke være så vanskelig å få til noe som både gjør jobben med å holde de oppreist, ikke påvirker lyden negativt eller ser så ille ut.
    En liten utstikker bak på plattformene i form av en matchende trebit eller et passe tilbøyd rør kanskje?

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det var da svært :)

Men ja, det har vært vurdert lenge, men finner ikke noen løsning jeg tror på, hverken lydmessig eller estetisk. Kom gjerne med gode forslag. Det beste jeg har kommet opp med er å sette noe tungt og stabilt bak høyttaleren, for å "ta i mot"...men det ser jo også forjævlig ut. Blir veldig fort stygt dette, eller ødelegger forutsetningene for lydgjengivelse på det nivået de leverer nå. Og det er ikke interessant.

Men jeg har ikke mye ledig tid til å tenke ut lure løsninger for tiden, det er mulig de finnes :)
    Og gjør de det blir de her!

Kanskje det å plante spikesene ned i en slakteblokk ville hjulpet?

O.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Tenkte i retning av noe som stikker ut svakt skrånende fra baksiden eller undersiden av mapleshadene.
    I prinsipp en 20-30 cm langt "kosteskaft" som festes i et ferdig borret hull i plattformen. Denne trenger jo ikke berøre gulvet, men ligge noen mm over til vanlig, og kun fungere som veltesikring.
    Kan selvfølgelig lages pent utformet av en kyndig trearbeider/møbelsnekker. Det skulle vel ikke gå ut over lyden heller.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Å borre i lønneblokkene(har spurt Sprey om dette, no go) er ikke noe jeg gjerne gjør...
    Har tenkt på tilsvarende prinsipp, men ikke kommet frem til en fin måte å gjøre det på.

O.

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Ser dine diamanter er på børsen... hadde jeg skulle handlet, sto jeg på døra di i morgen den dag!
    Må nok beholde de erverdige Eteraene, da fruen mener de er barnesikre nok...??? Har fått mine 2 små til å holde fingrene av fatet. Gikk egentlig greit det.
    Du satser ikke på å klemme til med de høyreiste fra Gallo da, disse ref greiene, og sikre de til taket... ;)..Blir ikke mange cm med-fiske sene eller gullkjede det.. da får du jo bare mer av alt det gode du har i dag....... Uannsett, lykke til i jakten. Jeg skal ha Galloer en dag!! :)

-Y

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ref 5 er vurdert, og det hadde på en måte sluttet sirkelen. Morten(NAT) hørte Gallo Reference 3 hos meg før han kontaktet Anthony Gallo for agenturet :) Og han får inn Reference 5ls i januar, februar tenker jeg. Men de er litt...voldsomme. Liker stor lyd i små pakker, ihvertfall så lenge jeg vil dele musikken med familien. Når jeg gråner og blir sær(ere), så blir det nok et helvetes lytterom.

Det telles på knappene her, har lagt de ut for salg, men er litt usikker på om jeg gjennomfører...bør nok uansett ha en session med Piegaene hjemme før jeg bestemmer meg endelig. The gallos and me go way back!

O.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har man muligheten til å bli kjetter bør man absolutt bruke den.

8)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Du mener "forbli kjetter"? :)
    For Piega og ML er mer safe og etablert, Gallo fortsatt avantgarde og kjettersk. I mine øyne.

Jeg har lekt litt med plassering de siste dagene, trukket de litt lenger bakover for å se om jeg kan leve med
    det(og det kan jeg ser det ut som), da åpner det seg muligheter for å beholde dem...jeg skal jaggu få målt dette rommet snart, slik at jeg kan gå vitenskaplig til verks. Satt og hørte på Skyphone(på Rune Grammofon, anbefales!) i går, og tenkte: "jeg kan jo ikke bytte ut dette her..."...akk!

Til alle som har svart på annonsen, dere får være tålmodige - it might never happen.

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Puh...jeg sviktet ikke. Har tatt til vettet, fjernet annonsen og håper på tilgivelse fra Anthony.
    Så kan jeg likevel glede meg til å prøvelytte ref 5ls hos Morten i januar...med integriteten i behold.

O.

janb

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Antall liker
    2
    For og helt ta vekk velteproblematikken kan du feste en hempe bak på Galloene og ha tynn vaier el. festet til et par tilsvarende hemper i taket, men dette blir kanskje litt for kreativt :)

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.127
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    De er ikke pene, enig. Men formen følger funksjonen, så da så. coolbiz her inne (han bor på Jæren trur eg) har et par.
    "Beauty is in the eye of the beer holder" 8)

Har levd med mine Orion et års tid nå og estetikken har vokst på meg etterhvert. Nå synes jeg firkanta kassehøyttalere er rett og slett ..mmm... "uinspirerte". De fleste besøkende har kommentert at Orion tar seg bedre ut i virkeligheten enn på bilder og det er jeg enig i. Man kan dessuten velge farge og finish etter egen smak, og trenger jo heller ikke å ha de "nakne":

Dog, du er velkommen innom til en prøvelytting hos meg i Stavanger. Kunne forresten godt tenkt meg å sammenligne min Squeezebox/Lavry DA10 kombo mot din Transporter. :)

Vedlegg

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Var visst ikke helt friskmeldt likevel gitt ;D
    Men galloene skal jeg ikke svikte, snarere tvert om!

O.

H

Hugh

Gjest
    Dog skrev:
    Var visst ikke helt friskmeldt likevel gitt ;D
    Men galloene skal jeg ikke svikte, snarere tvert om!

O.
    Hva for spennende objekt(er) er på vei inn Deres vakre stue?

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det er ikke veldig spennende, men litt...og det ankom i dag tidlig!

O.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    14
    Mont Blanc er eit flott fjell. :)

TAF

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sorry Hugh, lite tid til pludring i disse dager. Men kommer tilbake med det lille jeg har :)

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Så da, litt tid innimellom alt.

Jeg har jo testet litt ymse ht-kabler de siste månedene, fremfor alt The Giant(fra PM), men også noen saker fra Kimber
    og AudioQuest. Sistnevnte testet jeg en mid-end variant fra, CV8 tror jeg de het. Og likte hva jeg hørte, men syntes ikke de
    var en reell oppgradering i forhold til de jeg hadde..de blått lysende Synergistic Research(med aktiv skjerming og greier).

Mitt forhold til kabler er ganske avslappet. Jeg ler av de som bruker 100k på et par, samtidig som jeg syntes det er forskjeller på et visst nivå. Dvs det som er fornuftig konstruerte saker vs det som ikke virker fornuftig - der er det nok forskjeller.

For å teste det har jeg hatt billig dritt koblet opp nå noen uker, disse flisete sakene men kan kjøpe hos Clas O for et par hundre-lapper. Det har jo spilt helt greit det, men litt lite vekt i bunn, litt spinkel mellomtone, mindre informasjon rett og slett, i mine ører.

Som TAF sier, Mont Blanc er et fint fjell ;)
    Og når muligheten dukket opp så kastet jeg meg på et bar med Audioquest Mont Blanc, enkleste av high-end serien til Audioquest.
    Solide ledere, et underlig dialektrisk-system(her er jeg meget skeptisk), gode plugger, fint bygget...nærmer seg hageslange nå, litt stivt men håndterbart, gir et godt inntrykk.

Lydmessig(som sagt, hadde drittkabler i anlegget noen uker for å virkelig bli glad over noe nytt) hørte jeg umiddelbar forskjell,
    større, fyldigere, renere - virker som svært gode kabler dette. Snart skal jeg teste de opp mot mine Synergistic Research, så får vi se da...

Og oppsettet med Mont Blanc:

O.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja, det roet ned det hele betydelig, jeg kan ta juleferie nu.

Tror jeg kan leve lenge med disse.

Så hva blir det neste?(bortsett fra å bytte ut skapene med noe mer egnet).
    Tja..den som lever får se.

O.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Spennende å ha litt slikt å holde på med i jula også O.

Og så må jeg bare si at det er en aldeles nydelig glasskule du har :)

Ønsker en GOD JUL for deg og dine.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det er bare å glede seg til sommeren!

Få skikk på finishen på beina nå Anthony - I am ready.

O.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Finishen er vel ok? Men jeg ser for meg såre tær og støvsugerhekting med dem. Mapleshade to the rescue, I presume.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Isolert sett er det ok, men det ser ikke ferdig ut(se demping mellom "skaftet" og føttene f.eks) - tror mannen har høyere standard på industridesign enn som så.

Dessuten tror jeg Mr. Gallo har tenkt å gjøre dem enda mer stabile bakover - med andre ord blir kanskje disse bena en ramme som er både bredere og dypere. Tviler ikke på at dette blir bra tilslutt. Og jeg tror jeg har min neste oppgradering på den kanten i sikte nå ;) Hvis jeg da ikke klarer å vente og går for en Piega med koaksial element....time will show!

O.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Med nærmere ettersyn ser jeg hva du mener, og jeg er enig. Forøvrig kan det være klokt ::) å vente med videre Piegaflørting til disse nye Galloene er i handelen, for da kan du flørte med to!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn