Jeg liker den veldig godt. Så godt at jeg antakeligvis har tømt flaska litt fortere enn det som er politisk korrektDrikke på plass ogsåStemning aldeles mens det ryddes til jul
Ukjent whisky for meg, gode saker?
Glenmorangie er veien til undergang. Allerede nå er det for sent, så se fram til årevis med kokain og sexavhengighet. Og et snev av HIV til slutt...Veldig glad i Glenmorangie, her.
Så forresten at dette også var en av favorittene til Charlie Sheen, så la oss håpe man ikke "mister det" helt hvis man drikker (for) mye av den.
How can you have any pudding if you don't eat your meat?Nå var det vel sexavhengigheten som bekymret mest, i disse *metoo* tider.
Godt nyttår med sikker kurs i retning endelig konkurs!
Jeg er mer enn en smule interessert,så her blir det budkrigGodt nytt år Valfy.
Måtte 2018 bringe masse flotte lydopplevelser uten Lm 508. Den burde du snart solgt igjen.
Jeg er muligens litt interessert...
Godt nyttår Oura!Godt nytt år, Valfy !
Håper du kommer et godt stykke videre på vei med systemet ditt i 2018, og at LM 508 var et skritt i riktig retning. Her begynner det å spille virkelig grandiost nå, synes jeg, så jeg vet at LM 508 virkelig kan levere om man bare er villig til å "jukse litt".
Haha! Lydmessig er det ingen grunn til å selge, men det er litt upraktisk med rør i anlegget som brukes så store deler av dagen som her. Hvis du har en Luxman L-590AX kan vi kanskje snakkes.Godt nytt år Valfy.
Måtte 2018 bringe masse flotte lydopplevelser uten Lm 508. Den burde du snart solgt igjen.
GOdt nytt balubster! Det er planen! Skal bare inn et par Spendor D9 og en Luxman L-590AX Mk2 så er vi stortsett der.Godt nyttår med sikker kurs i retning endelig konkurs!
Evt. salg blir annonsert i denne tråden i god tid, så bare følg med. ;DJeg er mer enn en smule interessert,så her blir det budkrigGodt nytt år Valfy.
God nyttår Evo!Godt nytt år,Valf
O
Jeg er faktisk endelig tilfreds med gjengivelse av både herre- og kvinnevokal her. Ikke Cornwall sin aller sterkeste side, men LM og AMR utfører magi. Det spiller forrykende bra, fra topp til bunn. Har faktisk aldri før hørt så mye musikk, over en så lang periode. Det eneste jeg i grunn savner er litt slam og hurtighet i mellombassen. Samtidig hører jeg ikke så mye musikk hvor dette er et "must".Interessant at du titter på PrimaLuna, Valfy.
Jeg har faktisk den forsterkeren, og har testet den mot LM 508 i mitt system
LM 508 var klart å foretrekke på mine Bastanis, men der trenger den bare å trekke en 12" ned til 60 Hz. Det blir litt anderledes på dine Cornwall, der det skal håndteres en 15".
Basskontroll vil du få mer av, ingen tvil, men den store, nære, og luftige mellomtonen som de store triodene er kjent for, må du forberede deg på at kan gå inn i byttehandelen. Det skjedde i alle fall her. Forøvrig spilte det meget fint i hele registeret.
Skal man bare ha en forsterker blir det som regel til at man må velge, men som en allround forsterker, som kan gjøre en meget god jobb på bortimot alt av høyttalere, også elektrostater, er min oppfatning at PrimaLuna HP er et funn. Derfor beholder jeg den.
Det gjorde vel også LM 219 IA, og denne trådens eier er over det stadiet.Primaluna sin HP har vel klart å brenne seg godt fast hos stereophile.. der danket den jo ut monoblokker til flerfoldig ganger prisen
Primaluna sin HP har vel klart å brenne seg godt fast hos stereophile.. der danket den jo ut monoblokker til flerfoldig ganger prisen
Jeg er faktisk endelig tilfreds med gjengivelse av både herre- og kvinnevokal her. Ikke Cornwall sin aller sterkeste side, men LM og AMR utfører magi. Det spiller forrykende bra, fra topp til bunn. Har faktisk aldri før hørt så mye musikk, over en så lang periode. Det eneste jeg i grunn savner er litt slam og hurtighet i mellombassen. Samtidig hører jeg ikke så mye musikk hvor dette er et "must".Interessant at du titter på PrimaLuna, Valfy.
Jeg har faktisk den forsterkeren, og har testet den mot LM 508 i mitt system
LM 508 var klart å foretrekke på mine Bastanis, men der trenger den bare å trekke en 12" ned til 60 Hz. Det blir litt anderledes på dine Cornwall, der det skal håndteres en 15".
Basskontroll vil du få mer av, ingen tvil, men den store, nære, og luftige mellomtonen som de store triodene er kjent for, må du forberede deg på at kan gå inn i byttehandelen. Det skjedde i alle fall her. Forøvrig spilte det meget fint i hele registeret.
Skal man bare ha en forsterker blir det som regel til at man må velge, men som en allround forsterker, som kan gjøre en meget god jobb på bortimot alt av høyttalere, også elektrostater, er min oppfatning at PrimaLuna HP er et funn. Derfor beholder jeg den.
Tror faktisk aldri før jeg har hørt så mye musikk over samme tidsrom.
Foreløpige settings er AMR som ren dac NFB på 3. Har noen -10dB rca attenuators som jeg tenker å prøve sammen med NFB på 1 etterhvert.
Har ingen erfaring med Primaluna, utenom på papiret. Men gleder meg til å stifte bekjentskap. Avventer svar fra Hallvar. Rapport følger.
X-Cell: Jeg tar alltid slike uttalelser med ei klype salt.. Leste samme greia om f.eks Nuprime ST-10, mens jeg opplevde den som ESKTREMT overdreven i dypbassen.
(Okei, da. Jeg er både naiv og lettlurt, og blir alltid litt ekstra gira når produkter får slike sinnsyke skussmål.)
I natt var jeg over på tanken å selge alt for å prøve Kii Audio Three, hahaha. Når man omsider er i nærheten av mål en plass med et budsjett man føler seg komfortabel med er det jo veldig fornuftig å starte i HELT motsatt ende.
Ellers skal jeg låne mine gamle Spendor D7 igjen i løpet av januar/februar. Veldig spent å teste disse på DP777 og 508en. Når jeg fikk vent meg til lydsignaturen og fått til en plassering som funka, gorde D7ene virkelig godt inntrykk på meg, og jeg savner de nesten daglig..
Dessverre, eller heldigvis?, bor jeg med et kvinnfolk som foretrekker utseendet på Cornwall foran vakre D7.
Det tror jeg er mye det samme rent fysisk. 6.5" eller 8" gjør lite forskjell i punch og slam, der vil ingen av dem kunne måle seg med Cornwall.Da ville jeg heller sett på Dutch & Dutch, uten at jeg vil oppfordre til noe som helst. Men jeg tror at Kii vil slite med å formidle det du til nå har prioritert. Fysikkens lover gjelder også for Kii.
Ser fram til det, ærlige gutter er dere jo begge to. Uansett, alt til sitt bruk. Ingen løsninger er almengyldig perfekte. Deler forøvrig din irritasjon over å måtte bruke en app for å styre musikken og høyttalerne. Det er så og si påkrevd å kjøpe ei lita padde på 7" som dedikert fjernkontroll for slike løsninger.Det tror jeg er mye det samme rent fysisk. 6.5" eller 8" gjør lite forskjell i punch og slam, der vil ingen av dem kunne måle seg med Cornwall.Da ville jeg heller sett på Dutch & Dutch, uten at jeg vil oppfordre til noe som helst. Men jeg tror at Kii vil slite med å formidle det du til nå har prioritert. Fysikkens lover gjelder også for Kii.
De kan muligens ta litt igjen på mer direktivitet, men ingen av dem spiller høyt med autoritet som en 15" uansett. Fysikkens lover er fortsatt ubeseiret såvidt jeg vet!
På siden; Et valg mellom Dutch eller Kii føler jeg kommer ned til design og hvordan man bruker dem like mye som lydforskjeller, for det er en vesentlig forskjell i det å måtte fikle frem mobiltelefonen og rote i app for å justere volum (Dutch) og det å ha en trådløs Apple remote til det samme (Kii).
Etter å ha levd med Devialet Phantom Silver en stund har jeg gradvis utviklet et intenst hat for mobilstyring av høyttalere - vil faktisk gå så langt som å si at å bruke det som basis i et stueanlegg hvor man bruker anlegget til TV, radio, film, spill og musikk er skivebom på dagens krav om brukervennlighet. Eksempelvis er det et sant Satans helvete når jeg hører på høy musikk og mobilen ringer...
Men coolio er en ærlig sjel, så dere skal få en Dutch vs Kii shoot-out så snart jeg får mine Kii tilbake og Olav2 får sine Dutch, komplett med begge våre ærlige betraktninger angående lyd.
Hahah, tenkte å holde meg unna konkurs ihvertfall første kvartal i det nye åretSkjønner problemstillingen din. Trenger strengt tatt ikke en kick-ass rørforsterker til tv og spill.
Han som solgte deg 508 bytta den ut med en Audia Flight FLS 10. Du kan eventuelt prøve en, kanskje blir du helt betatt også
Det ligger en Creek Destiny 2 på Torget. Meget bra forsterker med my PRaT!HJJEELP til å finne alternative transer som spiller like involverende.
Med helt nytt kvinnfolk og nyinnkjøpte Spendor SP100R2 ved trådens oppstandelse var konkurs utgangspunktet, ikke målet ;DDu må lese overskriften din oftere Konkurs er jo målet, hehe.