Den går vel ikke på tomgang ???Bruker 508 virkelig 400w på tomgang?
Blir ikke bare sveiseblind, blir solbrent og svetter som en gris også. Heldigvis var det 15 blå når jeg sjekket utetemperaturen i dag tidlig, så akkurat nå er det jo greit med varmen.Jeg for min del skulle gjerne hatt innvendig coating i alle rørene, siden jeg syns de lyser i overkant mye når jeg ser film og har forsterkeren stående rett under skjermen. 805'ene har jo lysutbytte som to middels kraftige juletrær der de står under beskyttelsesgitteret.
Kjipt å bli sveiseblind, ja Skjønner at det blir sjenerende.
Men hvis det kommer 805 rør som passer og har den samme coatingen inni som de andre rørene kan det hende jeg investerer. Finnes vel ikke tubecoolers som passer så store rør?
Er vel det som er klasse A, hvis jeg har forstått rett. Men vil ikke si tomgang. Hvis man skal sammenligne med bil blir det mer som at motoren får full gass hele tiden, men så velger man hvor mye kraft som skal overføres fra svinghjulet med clutchen. Clutchen er å regne som volumpotmeteret på forsterkeren.Eller jeg mente at den brukte 400w når den er på uten noen signal. Går på en måte på tomgang da Spiller ikke musikk.
Jeg har ikke luktesans, så kunne godt levd med noe sånt.
Jeg har også forsterker rett under Tven uten at lyset i 805røra har plager nevneverdig. Er jo bare å lage seg et rørbur i papp vel
Takk for linken, passer de der eller må jeg lete rundt på siden hvis jeg skal bestille?Blir ikke bare sveiseblind, blir solbrent og svetter som en gris også. Heldigvis var det 15 blå når jeg sjekket utetemperaturen i dag tidlig, så akkurat nå er det jo greit med varmen.Jeg for min del skulle gjerne hatt innvendig coating i alle rørene, siden jeg syns de lyser i overkant mye når jeg ser film og har forsterkeren stående rett under skjermen. 805'ene har jo lysutbytte som to middels kraftige juletrær der de står under beskyttelsesgitteret.
Kjipt å bli sveiseblind, ja Skjønner at det blir sjenerende.
Men hvis det kommer 805 rør som passer og har den samme coatingen inni som de andre rørene kan det hende jeg investerer. Finnes vel ikke tubecoolers som passer så store rør?
Joda
More Information Page
Men vet ikke helt om de kan anbefales. De er satt inn med no jævelskap som avgir ikke så rent lite lukt når rørene blir varme.
I et forsøk på å brenne dette av, kjøpte jeg en gassbrenner på biltema, og varmet de opp til de glødet, og vel så det. Så jo ut som jeg brant bildekk i hagen (ikke så vanlig her i nord)
Det ble merkbart bedre etterpå, men materialet avsondret fortsatt en slags underlig odør, til tross for denne heftige behandlingen.
På smårørene fungerer demperne som en drøm uten lukt i det hele tatt, men de blir jo ikke noe i nærheten så varme, da.
Stenger du ikke varmen inne da, med fare for melt down? Ellers tenker jeg jo at kanskje det medfølgende metallburet kanskje funker både som Faraday bur, og at det muligens kan lede bort noe varme? Men det meste av lyset slipper jo gjennom.Jeg har ikke luktesans, så kunne godt levd med noe sånt.
Jeg har også forsterker rett under Tven uten at lyset i 805røra har plager nevneverdig. Er jo bare å lage seg et rørbur i papp vel
Eller rett og slett få formet til et par kobber-rør som er store nok. De vil jo fungere som skjerming i tillegg, hvis du jorder dem.
Kan hende du får spasmer da guttJeg skulle få låne en Luxman L590AX MK2 fra Renaissance Audio. Jeg hakke penger til å kjøpe den, så det er med stor tvil jeg tør å teste en forsterker til dobbel pris av 508..
Skjønte det.Det med papp var en spøk..
De kopperrørene han snakker om skal være veldig tynne, og åpne i topp. Kan ikke tro varme skal være et problem.
Smårørene i AMRen min er montert med slike.
Takk for linken, passer de der eller må jeg lete rundt på siden hvis jeg skal bestille?Blir ikke bare sveiseblind, blir solbrent og svetter som en gris også. Heldigvis var det 15 blå når jeg sjekket utetemperaturen i dag tidlig, så akkurat nå er det jo greit med varmen.
Joda
More Information Page
Men vet ikke helt om de kan anbefales. De er satt inn med no jævelskap som avgir ikke så rent lite lukt når rørene blir varme.
I et forsøk på å brenne dette av, kjøpte jeg en gassbrenner på biltema, og varmet de opp til de glødet, og vel så det. Så jo ut som jeg brant bildekk i hagen (ikke så vanlig her i nord)
Det ble merkbart bedre etterpå, men materialet avsondret fortsatt en slags underlig odør, til tross for denne heftige behandlingen.
På smårørene fungerer demperne som en drøm uten lukt i det hele tatt, men de blir jo ikke noe i nærheten så varme, da.
Blir skeptisk til det du sier om at de avgir lukt når de blir varme, kan jo høres ut som de avgir gass? Skulle gjerne likt å vite om det er skadelige gasser i såfall, hvis det f.eks. er en slags plast er det jo ikke alltid det er helsefremmende gasser de avgir. Lukter det godt eller vondt? ;D
Er vel det som er klasse A, hvis jeg har forstått rett. Men vil ikke si tomgang. Hvis man skal sammenligne med bil blir det mer som at motoren får full gass hele tiden, men så velger man hvor mye kraft som skal overføres fra svinghjulet med clutchen. Clutchen er å regne som volumpotmeteret på forsterkeren.Eller jeg mente at den brukte 400w når den er på uten noen signal. Går på en måte på tomgang da Spiller ikke musikk.
Eneste fornuftige måten å lage både forsterkere og biler på, spør du meg.
Det er vel samme røra som jeg har, uten at jeg har fått sammenlignet med de originale.Var på den måten Oura beskriver over her at jeg rasjonaliserte det for meg selv også når jeg byttet fra standardrørene til de jeg bruker nå. Hvis du ser hva rørene koster og sprer kostnadene utover forventet levetid på rørene er det egentlig ingen kostnad i det hele tatt. Latterlig billig faktisk, sett i forhold til utbyttet man får tilbake i form av lydkvalitet og ren fryd når man sitter der foran anlegget og innser at man faktisk ikke kan huske å hatt bedre lyd.
Har bare prøvd de effektrørene som fulgte med, og Psvane som jeg bruker nå. Småsignalrørene var det som virkelig løftet lyden hos meg, men jeg syns bytte av effektrørene også hjalp på opplevd støy fra forsterkeren. De medfølgende rørene var egentlig ikke noe særlig IMO. Men jeg syns PSvane til et par tusen er bra nok.
Jeg kjøpte bare de beste PSvane 805 rørene Mala hadde i sitt sortiment, PSvane 805A-T, tror jeg betegnelsen var.
Synes at originalrørene også låt veldig ok, men er enig med berserkr at bytte av effektrør hjalp en del på klarhet, rom og ikke minst reduksjon av støy.
Rørene holder en generelt høyere kvalitet, med større diameter og litt tykkere glass. Dette bidrar til forbedret varmeavgivelse og øker rørets levetid.
Det er vel her jeg kanskje her jeg kan hente mer trykk i mellombassen med litt rolling?
Hvis det er de jeg tenker på, så tror jeg ikke de passer på 508. De har en sånn anodetilkobling på toppen (er det riktig betegnelse?), og 508 har ikke dette.Hm, hvorfor ikke kjøpe de United 805 på brukten her? Jeg ville heller ha de fremfor nyproduserte rør, meg det er meg.
Både jeg og kjerringa foretrekker store høyttalere og forsterkere med sjel foran noe sterilt som gjemmes bort i et hjørne.Hva med et sett som virkelig kan gjemmes bort i hvert sitt hjørne i hvit utførelse, Teenage Engineering?
Er det ikke det knottene bak 805-røra til? Leste noe om det på Steve Hoffman. Om buret passer er jo en annen sak.Hvis det er de jeg tenker på, så tror jeg ikke de passer på 508. De har en sånn anodetilkobling på toppen (er det riktig betegnelse?), og 508 har ikke dette.Hm, hvorfor ikke kjøpe de United 805 på brukten her? Jeg ville heller ha de fremfor nyproduserte rør, meg det er meg.
Sixes er jo knalltøffe. Kanskje jeg kjøper et par for å prøve hvis de kommer ut på bruktenHva med å kjøpe deg et par Klipsch The Sixes og ha de oppkoblet mot tven. Så slenger du på lm-508 når du skal høre på musikk. The sixes ser jo tøffe ut, og låter visstnok ganske så bra også?
Selv, bruker jeg et par Audioengine 5+ i stua sammen med tven. Veldig god lyd til pølsepris.
I følge Sveinung hos Mala er det bare de uten kontakter på toppen som passer på 508. Snakket med ham om det når jeg hentet rørene jeg har nå, for å være sikker på å få riktige 805 rør.Er det ikke det knottene bak 805-røra til? Leste noe om det på Steve Hoffman. Om buret passer er jo en annen sak.Hvis det er de jeg tenker på, så tror jeg ikke de passer på 508. De har en sånn anodetilkobling på toppen (er det riktig betegnelse?), og 508 har ikke dette.Hm, hvorfor ikke kjøpe de United 805 på brukten her? Jeg ville heller ha de fremfor nyproduserte rør, meg det er meg.
I følge Sveinung hos Mala er det bare de uten kontakter på toppen som passer på 508. Snakket med ham om det når jeg hentet rørene jeg har nå, for å være sikker på å få riktige 805 rør.Er det ikke det knottene bak 805-røra til? Leste noe om det på Steve Hoffman. Om buret passer er jo en annen sak.Hvis det er de jeg tenker på, så tror jeg ikke de passer på 508. De har en sånn anodetilkobling på toppen (er det riktig betegnelse?), og 508 har ikke dette.Hm, hvorfor ikke kjøpe de United 805 på brukten her? Jeg ville heller ha de fremfor nyproduserte rør, meg det er meg.
Hvis de faktisk blir stående i veien for buret så ser jeg ingen grunn til å gjøre noe annet enn akkurat det du gjør, for buret synes jeg faktisk er pent.Jeg velger allikevel å bruke rør uten de dingsene på toppen, men andre får gjøre som de vil.