Det er ungdommenne sine, det
Hva bruker dere inni?
Har sansen for det derre!
BB
Seas fulltone og to patos ellementer som slave. Planen var å koble seas i paralell med patosene. Men jeg trengte så inni helvete med eq og effekt. Så de ble koblet ut. Det fungerte utmerket, så det ble med det.
Ca 20L kasse, Hypex ucd 180. Disse krever minimum +25v og -25v i forhold til jord på vær rail. Så her har jeg brukt et 14S lipo batteri på 5Ah hvor jord er hentet ut fra midten av batteriet. total spenning på batteriet er max 58v. Når spenningen detter under 50v skrur forsterkeren seg av, da har jeg ca 30% kapasitet igjenn. Noe som er ganske passelig da lipobatterier ikke skal tømmes mer enn 80% for og ikke skade cellene.
Lipobatterier er egentlig noe drit, følsomt for overlading og over utlading. Så vær celle må balanseres så de har lik spenning. For å gjøre det enkelt har jeg bare loddet inn en BMS. den ligger konstant å måler på spenningen på cellene samt balanserer de. Den beskytter også mot overlading, over utladning, samt kortslutning og overbelastning på maks 30 amp.
Så da trengs det kun en to polet ladekabel. Plug and play
Minidsp 2x4 std, skulle hatt HD da max vrms er 0,9v ut på denne... ikke nok til hypex ucd 180. Men preamp er på vei
liten snerten chip som 5 dobler nivået.
JKY bluetooth reciver.
Til å forsyne minidsp og JKYen med 5v så har jeg brukt en spenningsregulator, kondensator og en spole. Har høy effektivitet og bruker lite strøm.
Det ble mye ball og knoting før dette fungerte sikkelig, men nå er det bare og skru på, lade og spille i vei. Spiller sånn noen lunde greit også. Bedre enn de komersielle boksene jeg har hørt.
Ikke minst så ble det veldig bra med tanke på at den ble bygget av div "ubrukelige" ting jeg hadde liggende.
Kalibreringa ble gjort i hagen til thohaug som dere ser på bildene her, litt bedre enn og sitte i stua her med masse rom noder og helvete:-X