Tilbake til enkelheten (og musikken)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Grattis, Olav2! Spennende saker. Pene er de også.
    Og velkommen som sambygding. Du skal vite at det bor fryktelig mange hyggelige folk her ute, foruten den knappe prosenten som får oppmerksomheten i mediene:p. Og for å bevise denne påstanden, så inviteres du til meg på haifai og kaffe når det måtte passe. Send pm! :cool:
    Så hyggelig vinagunner! Stas at du bor i området! Du får straks pm :)

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Spennende de Dutch and Dutch konstruksjonene.
    finnes en gammel tråd på DIYAUDIO hvor man kan følge den spede start på det som en dag skulle ende opp som disse høyttalerne :)

2-way: Waveguide + Cardioid-like - diyAudio
    Takk, interessant! Den tråden hadde jeg ikke sett før. Gir meg tiltro til konstruksjon at jeg vet at hovedkonstruktøren Martijn Mensink har "gått gradene" med å konstruere mange ulike typer høyttalere, før han landet på dette.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Sannelig på tide, gratulerer med å endelig få den ene av dine to seriøse rigger ferdig. :)
    Takk Baluba! Du må komme og lytte når du er i området neste gang :)

(men vet ikke om jeg vil invitere til Høvik-lytting før jeg får akustikken på plass, hvis jeg får det til i det hele tatt her da. Føler på at nederlenderne fortjener akseptable akustiske omgivelser)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye, jaggu stilige saker de Dutchene der! ;D

Tror de faller til sin rett når du får din egen mancave med skreddersydd akustikk, men ville ikke lagt noe energi i å gjøre så mye med akustikken der du er nå. Da måtte det isåfall være ting du uansett skal bringe med videre, ellers blir det bortkastet peng, tid og energi på noe som vil gi lite gevinst for musikk.
    Husk at du er nå en hifi-elitist med veldig spesifikk smak, så nødlapping vil bare føre til mer lapping og plutselig har mams og paps en egen mancave ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sannelig på tide, gratulerer med å endelig få den ene av dine to seriøse rigger ferdig. :)
    Takk Baluba! Du må komme og lytte når du er i området neste gang :)

(men vet ikke om jeg vil invitere til Høvik-lytting før jeg får akustikken på plass, hvis jeg får det til i det hele tatt her da. Føler på at nederlenderne fortjener akseptable akustiske omgivelser)
    Det skal jeg selvfølgelig. Et stramt reiseregime fra nå av og fram til august er ventet, men til høsten blir det adskillig greiere forhold under reiser til Oslo-området.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye, jaggu stilige saker de Dutchene der! ;D

Tror de faller til sin rett når du får din egen mancave med skreddersydd akustikk, men ville ikke lagt noe energi i å gjøre så mye med akustikken der du er nå. Da måtte det isåfall være ting du uansett skal bringe med videre, ellers blir det bortkastet peng, tid og energi på noe som vil gi lite gevinst for musikk.
    Husk at du er nå en hifi-elitist med veldig spesifikk smak, så nødlapping vil bare føre til mer lapping og plutselig har mams og paps en egen mancave ;)
    Takk Coolio! Kloke ord som vanlig :)

Og altså: Det blir selvfølgelig ikke fullskala akustikkbehandling her! Nettopp av de grunnene du nevner. Det det er snakk om, er mer å se om dette rommet kan reddes som lytterom for en to til tre måneders tid framover... med tiltak som koster nær 0 i innkjøp, og som ikke tar mye tid å installere. Målet er ikke å få det perfekt, men bare å få det akseptabelt. Jeg mener jo vanligvis at musikk kan høres ok ut også uten alt for mye akustikkbehandlig... men dette er litt som å tenke seg at man setter to høyttalere inn på et toalett (ok, ikke så ille da, men ideen kommer vel frem). Det hadde nok gjort STOR forskjell om skråtaket bare begynte 1 meter lenger opp for eksempel, med en meter større takhøyde totalt!

Så dette skjedde i kveld: Bokhylle hentet i nabolaget fra finn.no for kr 0!

IMG_1558.JPG

EDIT: Bildet kom feil vei. Vet fortsatt ikke hvordan jeg fikser sånt?

I morgen skal den stappes full av bøker som står i boden. Min erfaring tilsier at fulle bokhyller kan gjøre mye for akustikken i et rom, særlig hvis bøker puttes i forskjellige høyder og dybder.

Og så er det loppemarked i morgen, og se om jeg finner noen tykke tepper for en slikk og ingenting, som kan klippes opp og limes på skråveggene med dobbeltsidig gaffatape. Jeg tror at dette kan gjøre at rommet vil oppleves mer behagelig. Og funker det fortsatt ikke - vel, så har jeg ikke brukt mer enn maks noen hundringser!

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Wow Olav! Gratulerer så mye. Jeg har en haug akustikkremedier som står og støver ned i tilfelle du vil prøve med noe annet enn tepper. :)

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Wow Olav! Gratulerer så mye. Jeg har en haug akustikkremedier som står og støver ned i tilfelle du vil prøve med noe annet enn tepper. :)
    Takk TrompetN! Du skal ikke se bort fra at jeg plutselig tar deg på ordet! :)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ja grattis herfra også. :)

Hi-fi i trekantede rom må jo nesten gå galt. Når var det du flyttet inn på Holmlia igjen?

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Ja grattis herfra også. :)

Hi-fi i trekantede rom må jo nesten gå galt. Når var det du flyttet inn på Holmlia igjen?
    Tror dessverre du har rett i det, Grammofon!
    Vi sikter mot juli. Så får vi se om interiørdiktatoren blir fornøyd med oppussingen til dess :)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Noe nytt om rundstrålerne? Dette likner mer og mer på mitt forsterker-mareritt i Fucksound (Hokksund).

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.682
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, jeg er ikke helt med her. I hvilket innlegg står historien om disse rundstrålerne?
    Man blir jo nyfiken, selv om det høres ut som en litt ugrei hisrorie?

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Historien begynner her, Vinsgunner!
    http://www.hifisentralen.no/forumet...il-enkelheten-og-musikken-47.html#post2502487

Kortversjonen: kjøpte et par håndlagede rundstrålere fra Kanada, fra et litt kranglevoren konstruktør som blir genierklært av alle som har hørt et av de 16 parene han lager i året. Men han har ikke gått på sjarmkurs hos omdømmeekspertene. Den leveringen har blitt utsatt og utsatt. Og da jeg ble lei av venting slo jeg til på D&D, som etter planen skal stå i rom nr 2 (blir kombinert hjemmekontor og lytterom) der fokus ikke er på akustiske opptak (som jeg synes passer rundstrålere, som skal stå i stua), men snarere elektronisk musikk. Tror jeg skrev om det også et sted tilbake i tråden.

Onde tunger i tråden tror at det er ugler i mosen og at jeg aldri vil få disse kanadierne. Det tror ikke jeg. Jeg tror at hr Morrison bare er en uforutsigbar vriompeis, men dog en vriompeis som leverer til slutt. Den som lever får se!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.682
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Urk, litt av noen prosjekter du har begitt deg utpå, Olav:eek:!

Jaja, 50% er iaf i boks, og resten vil nok komme etter hvert. Dette går bra, selv om det tar urimelig lang tid. Nå har du jo D&D, sommer, flytting og oppussing foran deg. Vips!, så har det gått flere mnd, og rundstrålerne dukker opp!O0

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hepp folkens. Er noe lavere HFS-aktivitet på meg om dagen. Det er vår og vakkert ute!

Kan dele noe fra privaten: I går fikk jeg endelig levert min nye elsykkel. Planen er å bruke den som mitt primære transportmiddel fram og tilbake til jobb året rundt, noe som er litt over en mil hver vei. Derfor ble det en fancy schmancy modell med det som kalles remdrift (jeg forstår ikke det tekniske her) og et slags automatgir, noe som reduserer vedlikeholdsbehovet svært så drastisk.

99D71AB4-FBDC-4F21-BAFB-4833D12C4743.jpeg

Elsykkel i sitt ikke helt naturlige habitat

Og altså: For en lykke! Elsykkel må være en av de mest geniale oppfinnelsene siden popkornmaskinen kom på 80-tallet. Det er rett og slett veldig gøy å sykle med denne. Og bruker man maksimalt med motor-støtte blir enhver motbakke til en lek.

I dag fikk jeg testet at den også funker på sti, faktisk. Såpass robust er den. Så da ble det en lang tur opp i marka og ned igjen. Tror faktisk det er første gang jeg sykler i marka på den måten. Ga mersmak!

1A7AA326-4869-49F2-B39E-50A83AB8276E.jpeg

Utsikt over Bærum og Oslo

A0130576-A16B-460B-B0C6-4A4F059DBFFB.jpeg

Brunkollen. Hyggelig serveringssted midt i marka

140820FF-39B2-4F3C-A5AB-6F7A84F3D9EE.jpeg

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Og så litt hifi-prat da! Har hørt en del mer på Dutch & Dutch, og fått mer stell på akustikken på loftet. Bare å slenge inn en bokhylle full av bøker, tepper og en drøss med løse gjenstander fra boden som jeg strødde rundt i rommet hjalp veldig.

Førsteinntrykket har blitt bekreftet: Dette spiller rett og slett utrolig bra. Det er mektig og stort, ikke bare til å komme fra relativt små høyttalere, men mektig og stort punktum. Det jeg merker, som overrasker meg litt: med disse spiller jeg høyere enn jeg har vært vant til. Faktisk så høyt at jeg noen ganger har litt vondt i ørene etterpå, selv om jeg ikke merker det der og da. Og det på tross av en akustikk som er for tett. Jeg lurer på om det kan skyldes at de har lav forvrengning på høyt volum? Så det rett og slett frister mer?

Alternativt kan man tolke det motsatt: At de spiller renere og bedre på høyere volum enn på lavere volum. Det er jo også mulig, sånn i prinsippet. Men min subjektive opplevelse er at de spiller engasjerende på lavt nivå også, men at det bare frister veldig å dra på med dem. Vet ikke om andre har erfaring med at man dras mot ulikt volum på ulike oppsett?

To musikalske oppdagelser også: En helt ny innspilling av Rachmaninovs andre og tredje piankonsert. Oppdaget den tilfeldig. Denne innspillingen synes jeg rett og slett det står gnister av.

93665DF4-C06F-4824-877A-3D9A5F805833.jpeg

Og så oppdaget jeg en for meg ukjent norsk visesanger, Vidar Vang. Også kommet ut med en helt ny plate, som er helt akustisk og faktisk spilt inn på tape:

3518581D-DCA7-4F2B-BAC1-3D6A03610FD6.jpeg

Denne platen traff noe i meg. Jeg synes for å være ærlig det er langt mellom de nye norske pop/rock-utgivelsene som virkelig har sjel, har nerve. Men denne hadde det. Hørte plata tvers gjennom to ganger, og flere ganger blir det nok.

Sist redigert:

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Ut av ungkarstilværelsen (og inn i HFS-tilværelsen)

Hepp folkens!

Lenge siden sist jeg skrev noe her. Grunnen er at jeg har hendene fulle med to ting: Innflytting i rekkehus på Holmlia, og... bryllup. Jepp, plutselig var jeg så definitivt ikke ungkar lenger!

Tenkte jeg kunne dele noe fra det amatør-musikalske livet jeg lever på si, som kom til uttrykk i bryllupet: En småjazza poplåt jeg skrev til kona mi, den dagen jeg skjønte at det faktisk kunne bli oss. Her fremført sammen med en kamerat av meg, som er en gud på klarinett. Tematikken er enkel: Jeg trodde først at foreldrene til min kjære aldri ville godta oss, fordi de er muslimer og kommer fra et annet land... men så viste det seg at det gikk som en lek når det kom til stykket. Og da ble jeg så glad at jeg skrev en sang. Som vi altså urfremførte under festen. (så får jeg heller akseptere at tilværelsen på HFS blir noe mindre anonym)

Og så hifi da! For nye lesere er dette ståa: Høyttalerne jeg har levd med noen måneder er Dutch & Dutch 8C. De er fabelaktige og har gitt meg masse glede. Har likevel bestemt for å selge dem... kommer snart på torget her! Grunnen er rett og slett økonomiske prioriteringer. Har funnet ut at jeg ikke kan rettferdiggjøre for meg selv å ha så mye penger syltet ned i hifi, etter bryllupsutgifter m.m. Pluss at jeg nå går med store planer om å kjøpe meg et ekte akustisk piano, i stedet for digitalpianoet jeg har nå - og da får man stort sett det man betaler for.

I tillegg har jeg nå fått bekreftet at de dyre rundstråler-høyttalerne fra Kanada jeg har ventet på i evigheter nå er rett rundt hjørnet. Konstruktøren hadde vært innlagt på sykehus over en lengre periode, viste det seg - men nå er ting på stell, og han skal installere siste versjon av bassdriverne. Så når jeg snart får dem i hus, har jeg funnet ut at det får holde :)

Skal ellers prøve å poste litt mer fremover, hvis jeg får tid. HFS er et hyggelig sted, tross alt!

Sist redigert:

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Takker Alphamale! :)

Men videoen jeg prøvde å laste opp ble det krøll med.. får se hva jeg får til. Hm.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.988
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer Olav, som ektemann.
    Riktig prioritering.
    Bedre å bruke penger på bryllup og piano enn høyttalere.
    Rundtstrålere blir helt sikkert fett nok.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Takk Bergfinn! Hyggelig å høre:) Og ja, jeg opplever nok at piano er enda viktigere å ha "perfekt" for meg i hvert fall, enn hifi… Selv om så bra hifi som mulig innenfor det budsjettet man har heller ikke skader! Og familie kommer selvsagt først.

Nå fikk jeg videoen opp å gå forresten, for dem som er nysgjerrige på egenskrevne bryllupslåter.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.672
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med giftemål, spennende med partner med en litt annen kultur også. Og Holmlia, du er en tøffing som kjører på, liker det veldig godt. Og du kan nyte musikk og stereo med rimeligere utstyr også, det kjenner jeg godt til:). Håper du fortsetter med grønne innlegg i off-topic avdelingen også. Det er viktig.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.174
    Sted
    Langesund
    Gratulerer som gift:) Tok det steget for seks år siden og har ikke angret, egentlig merket jeg ingen forskjell. Gjør akkurat som jeg vil likevel;)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Herlig video, storsjarmør! For en magisk fyr du er, Olav. <3 ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.682
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattler, Olav! :)
    Sier "WOW!"likevel, selv om det ikke var sååå vanskelig å se den komme. Det er vel bare livets gang. Gjelder for de fleste av oss.
    Det er utrolig mange fra forskjellige kulturer/nasjoner som finner hverandre og som velger å flytte hit til Holmlia. Det vil du helt sikkert finne ut av selv etter hvert som du blir bedre kjent med området. Det som er helt sikkert, er at dere vil berike området på en positivt måte.

Og gledelig at hifi-floken løser seg også.

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer så mye med giftemålet Olav!

Herlig video og herlig låt. Så levde de lykkelig alle sine dager.....
    Imponerende å gjennomføre noe slikt. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med giftermål! Det ordner seg for hyggelige karer.
    Høyttalerene er omsider på vri altså, regner med du er spent som fy. Må ta turen innom deg å vinagunner etterhvert.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.801
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med giftemål og ny bopæl:) Jeg har noen veldig gode venner som også flytter til Holmlia i disse dager. De kjøpte utsikt, veranda og leilighet, i den rekkefølgen:)
    Håper rundstrålerne kommer etterhvert og at det blir en mulighet for en lytt.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.407
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer så mye, både med bryllup og med lysning i HIFI tunnelen:rolleyes:

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med giftemålet Olav!

Herlig video og herlig låt. Så levde de lykkelig alle sine dager.....
    Imponerende å gjennomføre noe slikt. :)
    Takk Atle! Ekstra hyggelig å høre at du liker låta når det kommer fra deg :)

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Grattler, Olav! :)
    Sier "WOW!"likevel, selv om det ikke var sååå vanskelig å se den komme. Det er vel bare livets gang. Gjelder for de fleste av oss.
    Det er utrolig mange fra forskjellige kulturer/nasjoner som finner hverandre og som velger å flytte hit til Holmlia. Det vil du helt sikkert finne ut av selv etter hvert som du blir bedre kjent med området. Det som er helt sikkert, er at dere vil berike området på en positivt måte.

Og gledelig at hifi-floken løser seg også.
    Takk Gunner!
    Vet du, jeg elsker Holmlia allerede. Veldig hyggelig sted. Får satse på mer hifi-drodling og lytting i nærmiljøet snart!

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med giftemål og ny bopæl:) Jeg har noen veldig gode venner som også flytter til Holmlia i disse dager. De kjøpte utsikt, veranda og leilighet, i den rekkefølgen:)
    Håper rundstrålerne kommer etterhvert og at det blir en mulighet for en lytt.
    Takk Vidar! Klart det blir mulighet for lytting etter hvert :)

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Some like it vått

Hepp folkens. Foreløpig siste omdreining på min ferd mot en lyd jeg blir fornøyd med hjemme har nå skjedd. Venter fortsatt på de håndlagede rundstrålerne fra Kanada. Og siden noen dager tilbake er det disse som gjør tjeneste som ventehøyttalere:

4.jpg

Anthony Gallo Reference 3.5!
    Må si jeg er meget positivt overrasket.

Som "ventehøyttalere" kjøpte jeg jo Dutch & Dutch 8C. Dette var høyttalere jeg forventet å elske, og jeg synes de er ekstremt imponerende. De tegner opp stereobilder som er enormt presise, helt uten noe akustisk behandling av rommet, og de har en kjellerdyp bass, på tross av størrelsen. Likevel var det noe ved dem jeg fortsatte å savne. Og etter hvert ble det klarere og klarere for meg hva det var: Det dreier seg om spredningen i rommet. 8C er jo hornladet og har kardiode-spredning, og sprer derfor mindre lyd rundt i rommet enn tradisjonelle høyttalere. Dette skaper en "tørrere" lyd. Jeg synes at slik tørr lyd egner seg veldig godt på moderne studioinnspillinger. Har man normale kassehøyttalere må man bruke mye akustisk demping for å oppnå noe tilsvarende. Men her får man det stort sett gratis.

Men jeg har funnet ut at jeg, med mine musikkpreferanser, foretrekker lyd som er mer "våt". Mer romrefleksjoner. Mer klang. For klassisk musikk, akustisk musikk, mye jazz, forventer jeg at rommet skal spille med og skape klang i stor grad - ellers opplever jeg det ikke naturlig. Da høres det ut som lyden kommer fra høyttalere, ikke fra en scene med akustiske instrumenter som faktisk står i rommet. For at jeg skulle oppleve noe tilsvarende med 8C, tror jeg at jeg måtte lyttet på større avstand - tre meter minimum (mens jeg nå har i underkant av to meters avstand til høyttalerne).

Så mens vi venter på morrison-høyttalerne, ble det plutselig Gallo! Fikk et såpass godt tilbud på dem at jeg ikke klarte si nei, og som gjør at jeg lett vil kunne selge dem videre når den tid kommer. Disse har en spredning som er langt fra rundstrålende, men som likevel er betydelig videre enn for tradisjonelle høyttalere. De må dras minimum 60-70 cm ut fra bakveggen hver gang jeg spiller på dem, men da blir det absolutt kanon. Når jeg hører på dem i sweetspot, opplever jeg langt på vei at høyttalerne forsvinner - jeg ser bare en akustisk scene foran meg, og tenker ikke at jeg hører på høyttalere. For min del har jeg da kommet et veldig langt steg på veien dit jeg vil. Jeg leker med tanken på å rive ut det passive delefilteret og kjøre dem aktivt... tror det kunne blitt den ultimate prikken over i-en. Men tror det vil bli med tanken.

Legger nok ut noen bilder fra stua etter hvert :)

------------

Forøvrig er dette noe av det jeg bruker tiden min på om dagen:

flygel.jpg

Som fersk Holmlia-boer ble jeg lettere sjokkert da jeg oppdaget at det ikke står et eneste konsertflygel i hele bydelen. For en skam! Det måtte jeg jo gjøre noe med, og da det dukket opp en once in a lifetime-mulighet på Aspheim pianosenter - et eksepsjonelt Schimmel-flygel fra 1989, til eksepsjonelt lav pris - begynte jeg å sondere mulighetene for å få det til en lokal institusjon. Og nå ser det faktisk ut til at det blir noe av, og at lokale krefter i området skal spleise på å få det til et egnet sted.

Og så blir neste steg å finne et lite stuevennlig flygel til meg selv...

Sist redigert:

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt. Jeg tenkte faktisk på deg da jeg så Gallo høyttalerne for salg og vurderte å tipse deg om de!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kule de høyttalerene der. Har dog kun hørt 3.1 med bass forsterker. Og husker jeg likte det jeg hørte. Gratulere med nye ventehøytralere og flygel

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn