baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Sannelig på tide, gratulerer med å endelig få den ene av dine to seriøse rigger ferdig.
Så hyggelig vinagunner! Stas at du bor i området! Du får straks pmGrattis, Olav2! Spennende saker. Pene er de også.
Og velkommen som sambygding. Du skal vite at det bor fryktelig mange hyggelige folk her ute, foruten den knappe prosenten som får oppmerksomheten i mediene. Og for å bevise denne påstanden, så inviteres du til meg på haifai og kaffe når det måtte passe. Send pm!
Takk, interessant! Den tråden hadde jeg ikke sett før. Gir meg tiltro til konstruksjon at jeg vet at hovedkonstruktøren Martijn Mensink har "gått gradene" med å konstruere mange ulike typer høyttalere, før han landet på dette.Spennende de Dutch and Dutch konstruksjonene.
finnes en gammel tråd på DIYAUDIO hvor man kan følge den spede start på det som en dag skulle ende opp som disse høyttalerne
2-way: Waveguide + Cardioid-like - diyAudio
Takk Baluba! Du må komme og lytte når du er i området neste gangSannelig på tide, gratulerer med å endelig få den ene av dine to seriøse rigger ferdig.
Det skal jeg selvfølgelig. Et stramt reiseregime fra nå av og fram til august er ventet, men til høsten blir det adskillig greiere forhold under reiser til Oslo-området.Takk Baluba! Du må komme og lytte når du er i området neste gangSannelig på tide, gratulerer med å endelig få den ene av dine to seriøse rigger ferdig.
(men vet ikke om jeg vil invitere til Høvik-lytting før jeg får akustikken på plass, hvis jeg får det til i det hele tatt her da. Føler på at nederlenderne fortjener akseptable akustiske omgivelser)
Takk Coolio! Kloke ord som vanligGratulerer så mye, jaggu stilige saker de Dutchene der! ;D
Tror de faller til sin rett når du får din egen mancave med skreddersydd akustikk, men ville ikke lagt noe energi i å gjøre så mye med akustikken der du er nå. Da måtte det isåfall være ting du uansett skal bringe med videre, ellers blir det bortkastet peng, tid og energi på noe som vil gi lite gevinst for musikk.
Husk at du er nå en hifi-elitist med veldig spesifikk smak, så nødlapping vil bare føre til mer lapping og plutselig har mams og paps en egen mancave
Takk TrompetN! Du skal ikke se bort fra at jeg plutselig tar deg på ordet!Wow Olav! Gratulerer så mye. Jeg har en haug akustikkremedier som står og støver ned i tilfelle du vil prøve med noe annet enn tepper.
Tror dessverre du har rett i det, Grammofon!Ja grattis herfra også.
Hi-fi i trekantede rom må jo nesten gå galt. Når var det du flyttet inn på Holmlia igjen?
Takk Atle! Ekstra hyggelig å høre at du liker låta når det kommer fra degGratulerer så mye med giftemålet Olav!
Herlig video og herlig låt. Så levde de lykkelig alle sine dager.....
Imponerende å gjennomføre noe slikt.
Takk Gunner!Grattler, Olav!
Sier "WOW!"likevel, selv om det ikke var sååå vanskelig å se den komme. Det er vel bare livets gang. Gjelder for de fleste av oss.
Det er utrolig mange fra forskjellige kulturer/nasjoner som finner hverandre og som velger å flytte hit til Holmlia. Det vil du helt sikkert finne ut av selv etter hvert som du blir bedre kjent med området. Det som er helt sikkert, er at dere vil berike området på en positivt måte.
Og gledelig at hifi-floken løser seg også.
Takk Vidar! Klart det blir mulighet for lytting etter hvertGratulerer med giftemål og ny bopæl Jeg har noen veldig gode venner som også flytter til Holmlia i disse dager. De kjøpte utsikt, veranda og leilighet, i den rekkefølgen
Håper rundstrålerne kommer etterhvert og at det blir en mulighet for en lytt.