tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jeg har veldig, veldig lyst på en slik en:

    -Kan noen forbarme seg over meg, og bare fortelle meg at jeg har nok pickuper?

    mvh
    MAKAN, her skal det øses ut ennå mer penger på små klosser med mikroskopiske nåler.
    Du har jo allerede 6-7 stykker, og ikke er det noen vesentlig forskjell mellom en Denon DL-103 til sølle 4 frognertiere kontra din Koetsu Coralstone til hele 80 frognertiere. Så hva i all verden skal du med Fidelity Research FR-7f? Noe så uansvarlig når du kunne brukt pengene annet "nødvendig" isenkram som du heller ikke får med deg i furufrakken. Jisus :mad: Ta deg sammen mann!

    Se nå til å få trykket på den bestill knappen, og sett deg ned med noe whisky mens du venter med lengsel og smerte på din FR-7f ;)

    Vooops, og der løste det seg helt av seg selv etter litt snubling i en EU kontroll :confused:
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    MAKAN, her skal det øses ut ennå mer penger på små klosser med mikroskopiske nåler.
    Du har jo allerede 6-7 stykker, og ikke er det noen vesentlig forskjell mellom en Denon DL-103 til sølle 4 frognertiere kontra din Koetsu Coralstone til hele 80 frognertiere. Så hva i all verden skal du med Fidelity Research FR-7f? Noe så uansvarlig når du kunne brukt pengene annet "nødvendig" isenkram som du heller ikke får med deg i furufrakken. Jisus :mad: Ta deg sammen mann!

    Se nå til å få trykket på den bestill knappen, og sett deg ned med noe whisky mens du venter med lengsel og smerte på din FR-7f ;)

    Vooops, og dere løste det seg helt av seg selv etter litt snubling i en EU kontroll :confused:
    Vik fra meg, Satan, det blir ingen nye PU-kjøp nå!

    Det viser seg at nye bremser på Nissanen min koster nesten nøyaktig det samme som en FR Mc-7f, og siden jeg bare kan sløse bort penger på én ting denne måneden, velger jeg å sløse dem bort på Nissanen.

    Aufgeschoben, nicht aufgehoben, heter det. Det kommer flere sjanser på en Fr- PU senere.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du har alt for mange PU’er til å kunne ta vare på dem skikkelig. Men heldigvis så finnes det et fosterhjem i sør som kan gi dem den oppmerksomheten de trenger og fortjener :)
    Jeg blir nesten rørt, jeg.Tenk at en snill onkel på internett vil hjelpe meg!

    En altruisme det står respekt av. Vet egentlig din kone at du kommuniserer med fremmede menn på nettet? Lokker dem med fristende tilbud? 🤣

    Mvh
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjedelig når bli begynner å koste. Selv har jeg fått "gleden" av å skifte ut noen deler på katta fra Coventry. Egentlig ikke så ille jobb, men rust og fastlåste skruer gjør noe med blodtrykk.

    20211001_153834_1633118298846.jpg


    Dessto større er følelse av suksess, når en lykkes. Og så har jeg fått sommer-eik i hus. Det er den som passer på disse klima trakter. Det levende gir alltid mer glede enn døde ting, så også hifi... Ha en fin helg
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og når du tenker etter, tkr, så er faktisk bilen din, Nissan'en, ganske viktig for deg for å komme fra A til Å! Du liker den godt, tror jeg, og vil heller være uten EN pickup enn å parkere bilen på ubestemt tid! Bare tenk på alle de flotte bildene du har formidlet her inne på denne tråden, i forhold til bildene "du muligens ikke fikk tatt pga "bilmangel"! Nei, støtter ditt eget forslag om innskrenkinger i pickup - kjøp, kontra vedlikehold av eget kjøretøy!!! Ønsker forøvrig både deg og kona en fortreffelig helg! Mvh Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig når bli begynner å koste. Selv har jeg fått "gleden" av å skifte ut noen deler på katta fra Coventry. Egentlig ikke så ille jobb, men rust og fastlåste skruer gjør noe med blodtrykk.

    Vis vedlegget 752194

    Dessto større er følelse av suksess, når en lykkes. Og så har jeg fått sommer-eik i hus. Det er den som passer på disse klima trakter. Det levende gir alltid mer glede enn døde ting, så også hifi... Ha en fin helg
    Takk det samme, HCS!

    Må innrømme at jeg ble litt overrasket over å måtte fornye bremsene....Bilen har gått knappe 26 KKm! På den annen side, det er min absolutt første bil med automatgir, og det tok en stund før jeg fant ut hvordan jeg kunne gire ned.....

    Vel, shit happens, then you die. 🤪

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Og når du tenker etter, tkr, så er faktisk bilen din, Nissan'en, ganske viktig for deg for å komme fra A til Å! Du liker den godt, tror jeg, og vil heller være uten EN pickup enn å parkere bilen på ubestemt tid! Bare tenk på alle de flotte bildene du har formidlet her inne på denne tråden, i forhold til bildene "du muligens ikke fikk tatt pga "bilmangel"! Nei, støtter ditt eget forslag om innskrenkinger i pickup - kjøp, kontra vedlikehold av eget kjøretøy!!! Ønsker forøvrig både deg og kona en fortreffelig helg! Mvh Tore
    Kan ikke greie meg uten bilen, nei! Det er bare å betale og se (litt) glad ut. 😳

    Og spille litt god musikk:

    solitudestanding.jpg


    En god helg ønskes tilbake!

    Mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Bare en kort kommentar, tkr! Jeg hadde en "salig" tante i Telemark, og hun skiftet bremseskiver/bremser både foran og bak på sin lille Suzuki fire ganger i løpet av en 12- årsperiode! Da svor jeg på at jeg fortsatt skulle ha Ford - holder nå på med min 4. Kuga i rekken!😇 Mvh Tore
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Heisann Tønnes

    Service og bil er noe sjiiit! en gang i året må også sølvpilen til b.o.s for litt stell. Den har nå rullet 86000km på 4 år. Har foreløpig sluppet rimelig fra det, men i dag måtte jeg slå til på nye klosser bak. Tror det er noe som smitter? Men med din lave km ville jeg ikke uten videre akseptert at de må skiftes, for din regning?

    Ferdig med en masse nattevakter så jeg står snart på døren din Tønnes, så får vi diskutere diverse pu’s fremtid.

    Ha en fortreffelig helg i Towers

    mvh Atle
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Et tips med skiver bak er en gang imellom å trekke opp håndbrekket noen hakk, og så kjøre noen runder rundt i nabolaget. En må følge med så de ikke blir for varme, men det vil slipe skivene bak littegrann...
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Et tips med skiver bak er en gang imellom å trekke opp håndbrekket noen hakk, og så kjøre noen runder rundt i nabolaget. En må følge med så de ikke blir for varme, men det vil slipe skivene bak littegrann...
    Godt tips... Om en ikke har el-brekk
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk for godt råd, duc916! Har lurt på hvorfor bremsene bak stadig må ha ekstra ettersyn!🤔 Mvh Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et tips med skiver bak er en gang imellom å trekke opp håndbrekket noen hakk, og så kjøre noen runder rundt i nabolaget. En må følge med så de ikke blir for varme, men det vil slipe skivene bak littegrann...
    Har trommelbremser bak, så jeg vet ikke om det gjelder for dem også, men forsøker gjerne. Takk for tips! :)

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Heisann Tønnes

    Service og bil er noe sjiiit! en gang i året må også sølvpilen til b.o.s for litt stell. Den har nå rullet 86000km på 4 år. Har foreløpig sluppet rimelig fra det, men i dag måtte jeg slå til på nye klosser bak. Tror det er noe som smitter? Men med din lave km ville jeg ikke uten videre akseptert at de må skiftes, for din regning?

    Ferdig med en masse nattevakter så jeg står snart på døren din Tønnes, så får vi diskutere diverse pu’s fremtid.

    Ha en fortreffelig helg i Towers

    mvh Atle
    Det er slitasjedeler dette her, så jeg må nok bite i det sure eplet. Jeg skal ta på meg litt av skylden, det er tross alt min første bil med automatgir. Det blir en litt annen kjøreteknikk. En har lett for å ty til bremsene fremfor å sette den i manuell og gire ned.

    Lesson learned . Du er hjertelig velkommen, så kan vi diskutere fremtidige PUer ansikt til ansikt.

    Mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Fleip aside... hadde det ikke vært for "den innbildte overkommandoens" ønsker... hadde jeg muligens gått for noe lignende, istedet for den Outlanderen som kom til gårdsplassen sånn midt i juni... bilen er OK nok, - passende villatraktor for rustne herrer...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Pickuper som sjelden/aldri blir tungt lastet er notorisk plaget med rust etc. på bremsene bak - av naturlige årsaker! Har byttetskiver to ganger må min Chevrolet, på snaut 100' km. så det er ikke uvanlig i det hele tatt.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pickuper som sjelden/aldri blir tungt lastet er notorisk plaget med rust etc. på bremsene bak - av naturlige årsaker! Har byttetskiver to ganger må min Chevrolet, på snaut 100' km. så det er ikke uvanlig i det hele tatt.
    Takker. Man lærer så lenge man lever! Får følge opp med noen runder rundt Arefjordvatnet i ny og ne med halvt tiltrukket håndbrems.

    Kveldens siste:

    rubyturner.jpg


    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    La kjerringa sitte bakerst på planet i stedenfor i passasjersetet når dere er på langtur!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Godt poeng med lett stuss Sluket. Kjører selv pickup, og ofte med mye last
    Sjekket bremser her om dagen, og etter 70' km er alt på stell
    Bedre kjøreegenskaper med last på planet syntes jeg, og Ikke minst på vinterføre
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kalipere er ikke slitedeler, så reklamasjon = ny pickup til stereoen 😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har skifted bremsekalipre 1x og 6stk bremse diske ( ikke bak i ett tilfelle) på ca 240 000km på min Defender 130 double cap. Så jeg synes noen og tyve tusend er lidt tidligt. Nissanen er lidt mer luxøriøs en defender :) ( har hatt 2006 double cab Nissan) men reservedeler til Defenderen er nesten gratis i sammenligning.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er virkelig fascinerende å dra på besøk hos @Seskage. Da jeg fikk adressen hans, var min første tanke: Bor det virkelig folk der???

    Joda! Etter å ha rotet meg inn på riktig grusvei, ble jeg stående i et veikryss til jeg så en kjent figur som vinket til meg foran et hus i enden av en enda smalere grusvei. Et flott, gammelt hus, forøvrig, omgitt av enorme almer og bøketrær.

    Seskage lever etter Per Olav Lundteigens ord om at En må ha så stor tomt at en kan pisse oppetter husveggen uten å forstyrre naboen. Regner med at han kan bedrive nakenyoga i hagen uten at naboen blir brydd.....Eller ser det i det hele tatt.... 🙄

    F2AC52AE-254D-4370-B6C0-33CAAF959B23.jpeg

    Jeg ble behørig bedt inn og plassert i sweetspot.
    96C936DA-0922-40BD-BDA5-21C23A66363A.jpeg

    Line Magnetic integrert forsterker med 845 utgangsrør.
    CF08371E-1744-4D82-85C1-AB72521136D7.jpeg

    Med rørdac fra samme firma. Stilige komponenter! Ble dessverre ikke tid til å spille digitalt......
    D0C8A52A-6157-4464-968B-41CCA8E44F05.jpeg

    På grunn av denne: En blodmoddet Technics platespiller med Ortofon Cadenza Red pickup og Jelco arm.
    CD76ADCF-6C7D-4835-AC63-2C7CDD4649D0.jpeg

    Med en Roksan Caspian RIAA.En habil sak, som jeg aldri har hørt før. I h t verten var det jævlig plundrete å stille på ting på den, (alle dipswitchene satt på undersiden!), men lydmessig gjorde den seg ikke vekk.
    6D92CFA3-91ED-4015-B749-D4A6B8D6B5EF.jpeg


    ...Og ettermiddagens største lydoverraskelse: Wharfdale stativhøyttalere. :) Disse småtassene til pølsepris syntes jeg spilte usedvanlig godt!

    Kanskje det var serendipitas, kanskje det var beregning. 22 rørwatt er jo ikke så mye, men den matchen med en 845 SET var usedvanlig god. Lyden var klar, dynamisk og punchy. Bassen gikk ikke så veldig dypt, men jeg fikk da heller ikke hørt på dette sammen med en sub. På den annen side, stuen til Seskage er ikke så stor, og det var relativt lavt under taket. Ikke de beste forutsetningene for masse dypbass. Når det er sagt, det som var der av bass var veldig presist, og på de rette innspillingene ble det endelig nok.

    Underveis spurte jeg verten om anlegget hadde vært oppvarmet lenge, noe han svarte ja på. Da er det kanskje hold i at det ikke er nok å bare skru på anlegget, men at en må spille på det også. Jeg syntes i hvert fall at vinyllyden ble litt varmere og lydbildet litt dypere etter ca. en halv times spilling.

    Får takke for gjestfriheten igjen, og bare antyde at jeg gjerne skulle ha byttet bopel med verten....

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Tusen takk for gode ord @tkr😊 Som mange andre som har vært innom ble du overrasket over Wharfedale høyttalerne. Har som jeg sa hatt dyrere talere i anlegget, men disse gjør noe med lyden som jeg liker godt.

    Ja, jeg er privilegert som kan bo slik jeg gjør og samtidig ha alt som trengs av butikker osv innenfor noen minutters kjøretid.

    Og jeg kan nok drive nakenyoga i hagen uten at noen naboer ser det, men jeg lar være.😆 Det hender også at turgåere går gjennom tunet, og jeg vil ikke ha på meg at noen dør av sjokk her 😬
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Var på Soundgarden i kveld for endelig å få lyttet til et sett med disse:

    lascala.jpg


    Har bare hørt små Klipscher før, og mitt inntrykk har vært at Klipschlyden kommer i jernbeslått-hjul-kjører-over-knust-glass- kategorien. Men La Scala imponerte, gitt! Morohøyttalere de luxe!

    Litt hissigere diskant og litt mindre dypbass enn i tkr Towers, men gud bedre, hva de kunne levere av dynamikk og trøkk. Har skjønt det nå, og vel anvendt tid å ta turen. :)

    Mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    nesten litt misunnelig på at du fikk anledning, skulle ta turen, men det kom noe i veien.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Var på Soundgarden i kveld for endelig å få lyttet til et sett med disse:

    Vis vedlegget 752912

    Har bare hørt små Klipscher før, og mitt inntrykk har vært at Klipschlyden kommer i jernbeslått-hjul-kjører-over-knust-glass- kategorien. Men La Scala imponerte, gitt! Morohøyttalere de luxe!

    Litt hissigere diskant og litt mindre dypbass enn i tkr Towers, men gud bedre, hva de kunne levere av dynamikk og trøkk. Har skjønt det nå, og vel anvendt tid å ta turen. :)

    Mvh
    Velkommen, første skudd er gratis...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Velkommen, første skudd er gratis...
    Hehe, noe sånt, ja. 😁

    Vi fikk høre noen Klipsch Forte også, men de imponerte mindre. Syntes hele tiden at jeg hørte skurring fra høyre høyttaler, men det var antakelig bare horndiskanten....🙄

    Hørte gjennom denne da jeg kom hjem:

    adele25.jpg

    Og kunne ikke høre noe tilsvarende forverngning her hjemme.

    Mvh
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    5.908
    Hyggelig å treffe på deg hos Soundgarden i går @tkr, vi diskuterte jo litt inntrykk etter demoen og var vel samstemte om hva vi hørte. Jeg og kommenterte den skarpe harske lyden til Forte IV. Leste testen av den i Stereo+ og kan ikke se at de har samme inntrykk. Det kan jo være noe som var uheldig med oppsettet vi hørte på.

    Klipsch La Scala var derimot et skikkelig rasedyr, første gang jeg hører de. Her var det musikk fra første strofe, natt og dag forskjell fra Forte IV (skulle vel bare mangle med pris på nærmere 170000 kr.) ..det bare spruter ut, ikke for kvast selv om det er fantastisk dynamikk. Det ble spilt på en Cambridge streamer og toppmodellen til Rega forsterker, det var mer enn nok til få skikkelig liv i høyttalerene, faktisk på grensen til magisk. Bassen går ikke mer ned enn til 51 HZ, men jeg savnet egentlig ingen ting i bunn der og da, det den leverer av bass/mellombass er første klasse. Første låt ut, da er det en som insisterer på å få høre Knutsen og Ludviksen, hææ, skal vi høre barnesanger på Klipsch og no? Jaja, det viste seg jo å være god lyd i den låten, greit nok, alle skal få. Så var det mitt låtvalg, Rammstein med LOS, en låt jeg kjenner svært godt. Gitarriffene spruter, ikke bare en grøt av lyd, men lyden fra strengene og egenlåten i gitarene, utrolig bra levert, og den kraftfulle stemmen til Till Lindemann, her briljerer La Scala, den er som skapt for stemmer. Dette er den beste lyden jeg noen gang har hørt i en Klipsch, så bra at de virkelig frister å ta med hjem.

    Sitter og spiller litt på mitt egent anlegg nå, veldig greit å komme seg ut å høre på andre oppsett så man bedre vet hva slags lyd man har hjemme. Nå handler ikke dette om mitt, men skjemmes ikke over lyden i min egen stue.
    Den Adele låten Hello som ble spilt på Forte IV hos Soundgarden avslørte en skurrende diskant, på mitt anlegg (Ø Audio Icon) skurrer det ikke på denne låten, men jeg hører den voldsomme vibratoren hun har i stemmen når hun drar på, og det skal ikke veldig mye til før det tipper feil vei her tenker jeg, problemet var at alle låtene skurret på Forte IV.

    Så hva tenker jeg? jo jeg beholder mine egne Ø Audio Icon, så god er de, men ga La Scala de en kamp? ja det gjorde de til gangs, La Scala er beintøffe høyttalere som spiller magisk med lite effekt, mine egne trenger nok mer, men så gir jeg de 620 w, nok for meg.

    Lånte tråden din tkr, siden det er samme tema.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig å treffe på deg hos Soundgarden i går @tkr, vi diskuterte jo litt inntrykk etter demoen og var vel samstemte om hva vi hørte. Jeg og kommenterte den skarpe harske lyden til Forte IV. Leste testen av den i Stereo+ og kan ikke se at de har samme inntrykk. Det kan jo være noe som var uheldig med oppsettet vi hørte på.

    Klipsch La Scala var derimot et skikkelig rasedyr, første gang jeg hører de. Her var det musikk fra første strofe, natt og dag forskjell fra Forte IV (skulle vel bare mangle med pris på nærmere 170000 kr.) ..det bare spruter ut, ikke for kvast selv om det er fantastisk dynamikk. Det ble spilt på en Cambridge streamer og toppmodellen til Rega forsterker, det var mer enn nok til få skikkelig liv i høyttalerene, faktisk på grensen til magisk. Bassen går ikke mer ned enn til 51 HZ, men jeg savnet egentlig ingen ting i bunn der og da, det den leverer av bass/mellombass er første klasse. Første låt ut, da er det en som insisterer på å få høre Knutsen og Ludviksen, hææ, skal vi høre barnesanger på Klipsch og no? Jaja, det viste seg jo å være god lyd i den låten, greit nok, alle skal få. Så var det mitt låtvalg, Rammstein med LOS, en låt jeg kjenner svært godt. Gitarriffene spruter, ikke bare en grøt av lyd, men lyden fra strengene og egenlåten i gitarene, utrolig bra levert, og den kraftfulle stemmen til Till Lindemann, her briljerer La Scala, den er som skapt for stemmer. Dette er den beste lyden jeg noen gang har hørt i en Klipsch, så bra at de virkelig frister å ta med hjem.

    Sitter og spiller litt på mitt egent anlegg nå, veldig greit å komme seg ut å høre på andre oppsett så man bedre vet hva slags lyd man har hjemme. Nå handler ikke dette om mitt, men skjemmes ikke over lyden i min egen stue.
    Den Adele låten Hello som ble spilt på Forte IV hos Soundgarden avslørte en skurrende diskant, på mitt anlegg (Ø Audio Icon) skurrer det ikke på denne låten, men jeg hører den voldsomme vibratoren hun har i stemmen når hun drar på, og det skal ikke veldig mye til før det tipper feil vei her tenker jeg, problemet var at alle låtene skurret på Forte IV.

    Så hva tenker jeg? jo jeg beholder mine egne Ø Audio Icon, så god er de, men ga La Scala de en kamp? ja det gjorde de til gangs, La Scala er beintøffe høyttalere som spiller magisk med lite effekt, mine egne trenger nok mer, men så gir jeg de 620 w, nok for meg.

    Lånte tråden din tkr, siden det er samme tema.
    Du er hjertelig velkommen til å skrive her @1/2 Tam ! Og takk det samme, det var hyggelig å treffe deg også. :)

    Ja, vi er samstemte. Jeg hørte gjennom både Adele, Harry Belafonte og Sandy Denny i går, og kunne ikke finne noe skurring på Adele her heller. Jeg hørte forøvrig også den rare skurringen på flere av sangene som ble spilt gjennom Klipsch Forte. Jeg satt nærmere høyre høyttaler, og lurte en stund på om det var noe spesifisk i veien med den kanalen. Hvis du hørte det samme fra begge høyttalerne, må vel konklusjonen være at det var en høyttaler/matchingssak.

    Vi er også fullstendig samstemte ang. Klipsch La Scala. Det var en virkelig artig høyttaler!

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn