tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Dere hørte ikke på Klipsch Corner horn? De har noe mer bass end La Scala (synes ellers at La Scala er penere) , hadde nesten kjøpt et par brukte Corner horn i Hong Kong sent på 90 tallet. Prisen var ikke så avskrekkende, men frakten til Island var :)
    Hørte ellers Tannoy Legacy Arden hos Soungarden for noe tid tilbake. Dem kunne jeg sannsynligvis leve med hvis jeg var nød til at nedskalere fra mine Altec A5.
    Ø har jeg dessverre ikke hørt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dere hørte ikke på Klipsch Corner horn? De har noe mer bass end La Scala (synes ellers at La Scala er penere) , hadde nesten kjøpt et par brukte Corner horn i Hong Kong sent på 90 tallet. Prisen var ikke så avskrekkende, men frakten til Island var :)
    Hørte ellers Tannoy Legacy Arden hos Soungarden for noe tid tilbake. Dem kunne jeg sannsynligvis leve med hvis jeg var nød til at nedskalere fra mine Altec A5.
    Ø har jeg dessverre ikke hørt.
    Nei, de største Klipschene de hadde på Soundgarden var La Scala. Jeg kunne levd godt med dem, men jeg er ikke helt trygg på hva Madammen hadde sagt. 😳

    Mvh
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Det var denne:


    Mvh :)
    La merke til støy i de stille partiene når den ble spilt på La Scala, testet her hos meg nå og bakgrunnsstøyen hører jeg her og, men ikke så høyt som på La Scala, det har vel med den høye følsomheten å gjøre. Forøvrig en glimrende låt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    La merke til støy i de stille partiene når den ble spilt på La Scala, testet her hos meg nå og bakgrunnsstøyen hører jeg her og, men ikke så høyt som på La Scala, det har vel med den høye følsomheten å gjøre. Forøvrig en glimrende låt.
    Måtte lytte igjennom en gang til selv. Hører kanskje ørlite grann båndsus......Plata er fra 1972.

    Er ellers veldig glad i Sandy Denny. En av de beste stemmene, som er kommet ut av England i hennes sjanger, IMO.

    Mvh
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Måtte lytte igjennom en gang til selv. Hører kanskje ørlite grann båndsus......Plata er fra 1972.

    Er ellers veldig glad i Sandy Denny. En av de beste stemmene, som er kommet ut av England i hennes sjanger, IMO.

    Mvh
    Ja, det er nok støy fra produksjonen og den var fremtredende på La Scala.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En ny bolk i min serie gode turtips til @Karmana:
    1) Sett deg i Lexusen med Madammen din.
    2) Kjør ut gjennom Sundsokna til Tælavåg.
    3) Parker ved fotballbanen på Nipa.
    4) Gå 200 meter tilbake og ta ned til høyre mot Selstøsjøen.
    5) Følg dette skiltet:

    3A519B3C-1F55-4632-9D41-0FCBA60C4AD0.jpeg

    Forbi gjessene:

    A0CC0FF8-DA04-4CC7-8D30-69F4DECDF6F9.jpeg

    Og den gamle jordkjelleren:

    10B319C7-DEE2-4686-80DE-0C27A171A097.jpeg

    Følg grusveien med Nordsøjøypeskiltingen til du ser dette:

    9154B65A-52FD-497E-81CB-50F967510837.jpeg

    Følg stien over haug og hammer:



    62479DFE-5C3C-40E8-89B3-32D509EAA014.jpeg

    4FB413C7-C9A4-43B7-A19F-0060AA78AB11.jpeg

    F89576EE-13F6-458E-8BB8-C3713161DDD3.jpeg

    Føl på stillheten. Det er som om du er helt alene i verden.
    37B9C9C2-F414-4561-8560-5351916E4E31.jpeg

    Men ikke fortvil, målet nærmer seg!

    DFAEAABC-7514-4F46-9D2C-E8AE8D2509FC.jpeg

    E4AB1BF4-B43E-4247-997C-F71DC2B457E8.jpeg

    867622DC-AADB-4873-A0C7-0BE1F057C3B5.jpeg

    Nyt naturen og lytt til havet!

    65C0EFB6-539C-45CA-808E-97EDDBE3541A.jpeg

    234D839B-0967-4AF9-9B45-EDC96C903E78.jpeg

    Nyt litt medbragt niste:

    C5A85004-35C3-4AB1-B59B-0BC00788722C.jpeg

    På tilbaketuren kan du ta til høyre når du kommer tilbake til grusveien. Det er ikke lange omveien å sveipe innom den gamle vannmøllen i Selstømarka:

    C1DB4774-0A45-4653-90AD-6CA50BF05008.jpeg

    1FDC72D8-74CF-4D96-8D9C-7E5B5297C826.jpeg

    F344B01A-41CC-45B7-9406-39135ED5CC9D.jpeg

    4DE7DCD4-7956-4CBE-8E25-C95C11684836.jpeg

    På vei hjem, sveip innom Nordsjøfartmuseet for kaffe og kake:

    4BE8822A-75D7-4066-94E1-5DE993ED4118.jpeg

    A5DF524E-9E0E-4F62-8073-CC6132BA7D48.jpeg

    Utsikten derfra er uforlignelig.
    6) Kjør hjem igjen.
    50F7C17A-83F4-4942-89F5-830A0E8F1558.jpeg

    Takk for følget.
    Mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Som Karmana sier, turtips som skal legges på minnet😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Her er der flere muligheter. Er noen km med skogsbilvei og mange stier i skogen.
    Det går an å gå en runde rundt vannet, men ikke helt i vannkanten. Mye myr og ellers bratt og ulendt. Jeg gikk en fin tur i dag, skogsveien til Vågsbø på Grimseid, deretter på sti langs vestsiden av Grimseidvatnet Knappe fem km, ikke mye stigning, men får blodpumpen i gang likevel.
    2544D8A8-8076-4595-9547-80E99FEA592E.jpeg

    Sånn ca ruten jeg gikk. Stemmer ikke helt langs vannet, serien går litt lengre unna vannet enn jeg har tegnet (Fritt etter hukommelsen).
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Her er der flere muligheter. Er noen km med skogsbilvei og mange stier i skogen.
    Det går an å gå en runde rundt vannet, men ikke helt i vannkanten. Mye myr og ellers bratt og ulendt. Jeg gikk en fin tur i dag, skogsveien til Vågsbø på Grimseid, deretter på sti langs vestsiden av Grimseidvatnet Knappe fem km, ikke mye stigning, men får blodpumpen i gang likevel. Vis vedlegget 753390
    Sånn ca ruten jeg gikk. Stemmer ikke helt langs vannet, serien går litt lengre unna vannet enn jeg har tegnet (Fritt etter hukommelsen).
    Takker!

    Hadde fryktelig lyst til å vise Madammen litt mer av Blomsterdalen/Grimseid. Det er så diametralt motsatt fra naturen her ute i periferien, og det utrolige er at det er bare en god halvtimes kjøring fra tkr Towers. Nesten ikke til å fatte....

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det skifter fort. Ser fra gamle bilder fra Blomsterdalen (over 100 år gamle) at landskapet der var helt annerledes Da, omtrent ikke trær, lignet mye mer på slik landskapet er ute hos dere.

    Og skulle dere forville dere hit i området så er dere hjertelig velkommen innom på en kaffekopp hvis jeg er hjemme.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    "Jævlig stilig", ville jeg sagt, tkr!👍 Ble imidlertid litt "lattermild" da jeg tenkte at en slik boks skulle jeg også hatt til mine 4 Philips 400 og 401 og to Technics "nærmest vrakgods"! Hadde vært noe å ha "på hylla"!🤣 Kos deg med "ordentlige" pickup'er, tkr! Virkelig flott samling! Mvh Tore
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Måtte du gjemme den nye telefonen? Regner med at jeg får en selfie? :rolleyes:


    "Hyllevare" fikk en ny betydning.. Gratulerer :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Helt enig med HCS! Det er jo nærmest der de "hører hjemme"! Kort vei mellom spiller og pickup'er!👍 Mvh Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Alternativ to får min stemme :)
    Helt enig med HCS! Det er jo nærmest der de "hører hjemme"! Kort vei mellom spiller og pickup'er!👍 Mvh Tore
    Tro dere har rett, det blir også litt kjingsete å bøye seg ned (oofff!) og finne noenting i halvmørket under platespilleren. :)

    Mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    God kveld Tønnes.

    De boksene der er flotte. Som du vet har jeg en nesten lik men ser at dine er bedre gjennom
    tenkt. I min boks står headshellene «ved siden av hverandre» mens dine står på rekke om du forstår. Hadde ikke hatt min lenge før jeg tredde pleksiglasset over en nesten ny Dynavector Dv20x2l med totalhavari som resultat. Når du tar av og på plexiglasset noen ganger skjønner du hva jeg mener. USE CAUTION ! personlig ville jeg hatt en liten hylle under spiller, over manley. Ingen hyller med nips over spilleren, tenk om noe detter ned…….

    mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God kveld Tønnes.

    De boksene der er flotte. Som du vet har jeg en nesten lik men ser at dine er bedre gjennom
    tenkt. I min boks står headshellene «ved siden av hverandre» mens dine står på rekke om du forstår. Hadde ikke hatt min lenge før jeg tredde pleksiglasset over en nesten ny Dynavector Dv20x2l med totalhavari som resultat. Når du tar av og på plexiglasset noen ganger skjønner du hva jeg mener. USE CAUTION ! personlig ville jeg hatt en liten hylle under spiller, over manley. Ingen hyller med nips over spilleren, tenk om noe detter ned…….

    mvh Atle
    Har tenkt tanken, men har også tenkt tanken på å enten skru fast pickupstativene i hylla, eller muligens bruke Blu-Tac e.l. for å hindre at de detter ned.

    mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I kveld gadd jeg ikke å vente lenger! Han tullk*ken i Praha har lovet og løyet i snart 5 måneder nå, og har fremdeles ikke hostet opp en armløfter, så i kveld koplet jeg opp Koetsuen på SAEC 506:

    C8A37E7D-8DD6-4882-AB42-44DE360938BC.jpeg

    AFAF9352-1993-4119-8706-EA98FF33A8DD.jpeg

    68E48D76-22BF-4ED5-A897-AE103C009A6C.jpeg

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har forhåpentligvis gjemt unna flasken med Jameson 😄

    Fornøyd med matchen?
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg skjønner at en armløfter er "finmekanikk" på høyt nivå, tkr! Men hva er det som gjør at det har tatt så lang tid å "produsere" denne? Er etterspørselen stor;er det nærmest " kø" for å få tak i et eksemplar, eller hva?🤔🤔
    Men til saken - hva synes du om lyden fra Koetsu'en på denne armen?☺ Mvh Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du har forhåpentligvis gjemt unna flasken med Jameson 😄

    Fornøyd med matchen?
    Jeg skjønner at en armløfter er "finmekanikk" på høyt nivå, tkr! Men hva er det som gjør at det har tatt så lang tid å "produsere" denne? Er etterspørselen stor;er det nærmest " kø" for å få tak i et eksemplar, eller hva?🤔🤔
    Men til saken - hva synes du om lyden fra Koetsu'en på denne armen?☺ Mvh Tore
    Har levd farlig og har unt meg et par Jameson mens jeg har spilt musikk! :D

    Koetsuen leverer. Bassen står til "godkjent", likeså leverer den et flott, stort lydbilde. MFA kom innom, og hadde med seg Yello. Håper han skriver litt her.

    Jeg har blitt forsikret gang på gang at armløfteren er rett rundt hjørnet. Sist jeg hørte noe, var det delays due to circumstances beyon our control , hva nå det måtte bety. :mad:



    mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Mornings Tønnes

    Spaserte hjem etterpå og satt meg ned hjemme og tenkte å skrive noen ord, men der ble det sort fulgt av......thump......thump. Sovna på sofaen med Radka på spilleren. Sånn går det når man glemmer at man sto opp 0530 og gikk på jobb på en lørdag!

    Takk for at jeg fikk stikke innom. Jeg inviterte liksom meg selv og da er det kun en liten spasertur borti gaten. Har vært hos Tønnes noen ganger før og kjenner litt til lyden. Alltid fascinerende å oppleve spilleren med tre armer. I går hørte vi kun på koetsu/saec 506. Skulle man klart seg med en av hver ville nok muligens dette vært komboen jeg ville valgt, men nå slipper jo Tønnes slike valg. Var egentlig litt nyskjerrig på spu'en men den var ikke koblet opp og jeg glemte den helt vekk.

    Det låter supert! Bassen er rask, tight og bouncy ( et nytt ord jeg har lært meg) mellomtone er åpen og med lag på lag med kvaliteter det tar litt tid å oppdage. Det blir bedre jo lengre man hører på. Diskanten er luftig og flott. Tror Manger elementene har svært smal spredning, litt som elektrostater. Supert i sweetspot og så lukker det seg littegrann når man beveger seg litt ut, selv om man sitter nokså langt fra høyttalerene.

    Hadde med meg yell40, samleplate fra yello, denne låt flott, Ellen Andrea Vang forsvant litt i prat, tror det er litt mer enmanns musikk. Blir litt fasinert av husets to godt voksne katter. De har funnet en slags fred med hverandre. De befinner seg stort sett med god avstand seg i mellom. Den sorte tok også et elegant firsprang opp på hyllen, tasset litt rundt og la seg ned på steelhead. Tønnes rynket ikke på øyelokket engang.

    Takk for at jeg fikk stikke innom. Fortsatt fin helg

    Mvh Atle
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mornings Tønnes

    Spaserte hjem etterpå og satt meg ned hjemme og tenkte å skrive noen ord, men der ble det sort fulgt av......thump......thump. Sovna på sofaen med Radka på spilleren. Sånn går det når man glemmer at man sto opp 0530 og gikk på jobb på en lørdag!

    Takk for at jeg fikk stikke innom. Jeg inviterte liksom meg selv og da er det kun en liten spasertur borti gaten. Har vært hos Tønnes noen ganger før og kjenner litt til lyden. Alltid fascinerende å oppleve spilleren med tre armer. I går hørte vi kun på koetsu/saec 506. Skulle man klart seg med en av hver ville nok muligens dette vært komboen jeg ville valgt, men nå slipper jo Tønnes slike valg. Var egentlig litt nyskjerrig på spu'en men den var ikke koblet opp og jeg glemte den helt vekk.

    Det låter supert! Bassen er rask, tight og bouncy ( et nytt ord jeg har lært meg) mellomtone er åpen og med lag på lag med kvaliteter det tar litt tid å oppdage. Det blir bedre jo lengre man hører på. Diskanten er luftig og flott. Tror Manger elementene har svært smal spredning, litt som elektrostater. Supert i sweetspot og så lukker det seg littegrann når man beveger seg litt ut, selv om man sitter nokså langt fra høyttalerene.

    Hadde med meg yell40, samleplate fra yello, denne låt flott, Ellen Andrea Vang forsvant litt i prat, tror det er litt mer enmanns musikk. Blir litt fasinert av husets to godt voksne katter. De har funnet en slags fred med hverandre. De befinner seg stort sett med god avstand seg i mellom. Den sorte tok også et elegant firsprang opp på hyllen, tasset litt rundt og la seg ned på steelhead. Tønnes rynket ikke på øyelokket engang.

    Takk for at jeg fikk stikke innom. Fortsatt fin helg

    Mvh Atle
    Hyggelig at du stakk innom!

    Litt dumt at du ikke fikk hørt SPU Gold, men til en annen gang kan du jo si fra på forhånd. Det hadde ikke kostet mange kaloriene å kople opp SPUen på en av de andre armene, men etter et par Jameson senere på kvelden var det like greit at det ikke ble noe SPU på oss.....Du får ha det til gode.

    Du har helt rett angående Mangerne. De er veldig retningsbestemte, og alle målinger viser at de detter veldig fort i diskanten off-axis. Pussig nok er de typiske en-manns-høyttalere, så svære som de er.

    Emely liker at jeg spiller vinyl! Da blir Steelhead akkurat passe varm for en katt. Hun har heldigvis aldri forsøkt spranget opp på platespilleren, og godt er det. :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Luksusproblem ver. 2.0:

    D8CA2461-C775-4068-976C-72258BDDDD94.jpeg

    8FA5BD42-BBB2-423B-A844-5ED0D15F540A.jpeg

    Min gamle tjommi Nils har vært langtidssykemeldt i snart 4 måneder. For at han og samboeren ikke skal gå hverandre på nervene, har han flyttet ut av leiligheten i Olsvik og har slått seg til i campingvogna på Bruvoll.

    Nå har han krånet til igjen, og har begynt å kjede seg. Rastløsheten har han bekjempet ved å hogge ned alt av trær som har stått lagelig til for hogg.
    Nå har jeg allerede fått dekket mit fyringsbehov for både 2021- 22 og 2022- 23. Garasjen er full, og vedsåta for 2022- 23 er oppe i full størrelse.

    9822039E-B876-4375-978E-C68DD49000F3.jpeg

    Men veden fortsetter å renne inn! Vet snart ikke mi arme råd hvor jeg skal gjøre av den….Får kanskje snekre sammen et par paller og begynne med et nytt vedlager bak garasjen.

    2DCFC7A1-E790-4E83-8730-53DB057AF16F.jpeg

    Har allerede to hengerlass jeg kan stable opp der, og mer er i kjømda…..

    Men never look a gift horse in the mouth, heter det. Vi har ikke brukt fem flate øre på elektrisk oppvarming denne høsten, og trivelig er det jo:

    97C1D5C1-3D3F-49C7-8012-D4BBD787A5C8.jpeg


    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ikke vær til å rusle noe sted i dag, så det ble en liten luftetur i Nissanen ut til Tælavåg igjen:

    D7D59F7F-15A0-4B51-8C5C-21B4D42C9950.jpeg

    I dag var Nordsjøfartmuseet åpent! :)
    Madammen ble litt forstemt da hun fikk hele Tælavågtragedien presentert i monter etter monter. For egen del var det overraskende å finne listen over Tælavåginger som var internert i to år på Framnes i Hardanger. Det var ikke få navn jeg kjente igjen. Folk jeg hadde snakket med over ryggen på ei melkeku, eller stående ved et smalagjerde…..,Ikke fortalte de meg noe slikt!

    7EE19712-B46E-4EBA-A772-D7E48D287125.jpeg

    I storsalen står det en litt stor og tung robåt - en færing?
    «I åpen båt» heter boka som en av de to skrev, etter å ha rodd den båten fra Trøndelagskysten til Shetland……..Ruten:



    0C1DD4B6-84B1-4D8B-926C-2AD893370240.jpeg

    Fascinerende utstillinger fra Shetlandsfarten:

    6C995D28-6A59-47D8-8A8F-1D6C6859309D.jpeg

    D6A87EB1-D72F-41F9-8E03-919E4AC4B3E5.jpeg

    Medaljesamlingen til Shetlands-Larsen var der også:

    06D8FA0F-081B-4AB1-AA5A-DFC6D60441A4.jpeg

    Flere fascinerende ting:

    1) Den store, firkantede saken er en svensk orden for deltakelse i Det stora finska Vinterkriget.
    2) På veggen hang også tildelingsbrev for de forskjellige medaljene. Ett av dem påpekte at en av de tildelte medaljene var den høyeste Britiske krigsordenen under Viktoriakorset, som dessverre bare kunne utdeles til Britiske borgere……

    Moralen er at det aldri er bortkastet tid å besøke et museum.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fine bilder & interessant tema, tkr!☺🤔 Mvh Tore
    - Og jeg ergrer meg grønn over at:

    1) Jeg aldri spurte min nå avdøde (tyske) svigerfar, Gerhard, om hans opplevelser som Nebelwerfer- artillerist i tre år på Østfronten.

    2) Jeg aldri spurte Fredrik Kayser, som var min kunde i mange år, om hans opplevelser i Kompani Linge. Han var en av tungtvannssabotørene, en ekte krigshelt!

    3) At jeg aldri spurte Tælavåg- folket om deres opplevelser. Jeg kjente halve Tælavåg på slutten av åttitallet.....Den gang levde fremdeles mange av de som var blitt deportert, og også mange av de som hadde sittet i Sachsenhausen.

    Men for meg var krigen langt borte den gang, og ikke et tema som hadde noe med meg å gjøre. Og nå er det for sent. ☹

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har rattet litt for første gang på flere måneder. EQ er stadig mindre i bruk. For tiden er det max 1.5 dB over en halv oktav i bassen, og 0.5 dB over ca. 1 oktav i diskanten:

    Skjermbilde 2021-11-02 kl. 20.44.25.png

    Til gjengjeld er det rattet litt mer volumforskjeller i de 4 volumkanalene:

    Skjermbilde 2021-11-02 kl. 20.45.29.png

    Kunne trengt noen flere ører.......Hvis noen har anlednig og lyst, er Madammen på jobb i morgen ettermiddag og kveld. Hvis noen har anledning og lyst til å høre Verdier la Platine med følgende kombinasjoner: SAEC 506/Lyra Parnassus, Fidelity Research FR 64 S/ Ortofon SPU Gold og SME V/ Decca Reference i morgen ettermiddag /kveld, send meg gjerne en PM.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn