tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Et anlegg jeg har veldig lyst å høre! Men håper det er mulig andre dager også, for i morgen fikk jeg ikke egentid var beskjeden fra andre enden av rommet her 😢
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fødselsdagsgave fra far til far:

    XL88.jpg


    Sonys gamle toppmodell. Det finnes også en superduper-utgave med diamantcantilever. Har aldri hørt en slik, men den fikk topp poeng på Vinylengine. The best cartridge that no one has heard about. Etter litt pruting trykte jeg på "kjøp"- knappen. Håper den lander tidsnok til bursdagen! :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Se der ja er vi på kjøret igjen.
    Så fort caftein forlater Drotningsvik svinger den godeste saueviskeren begeret og griper til verdensveven for å bli av med de surt ervervede dukatene på japansk plastikk og diamanter. Dette lukter strafferunde hos Mala Audio, og pick-uper til full pris ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja er vi på kjøret igjen.
    Så fort caftein forlater Drotningsvik svinger den godeste saueviskeren begeret og griper til verdensveven for å bli av med de surt ervervede dukatene på japansk plastikk og diamanter. Dette lukter strafferunde hos Mala Audio, og pick-uper til full pris ;)
    Siterer @Fosse enda en gang: "Jeg er ikke i denne hobbyen for å bli rik!"

    På den annen hånd finnes det dyrere ting å holde på med enn å samle klassiske, japanske MC- puer. Kan jo nevne kjøp og drift av Bayerske råskinn-biler. (Eller klassiske Britiske firehjuls pengesluk😀 )

    Mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Er "noch einmal" helt enig, tkr!😀 Hva andre bruker penger på, må være opp til dem! Ingen skal fortelle andre hva de bør bruke penger på!🤔
    Ellers er jeg overrasket over det siste pickup - kjøpet! Trodde du, ut fra tidligere " utsagn", hadde nok av "slaget"!😇 Men så er det jo "morroa" med å ha "akkurat den" - and there you go! Lykke til med den nye, og pass på å fortelle oss hva du synes, tkr! Mvh Tore(som gjerne skulle eid anlegget ditt)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.039
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker tkr har nok pu’er når han ligger under torva. Det han trenger er et smykkeskrin han kan bevare alle skattene sine i. Men det har han kanskje allerede ?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er "noch einmal" helt enig, tkr!😀 Hva andre bruker penger på, må være opp til dem! Ingen skal fortelle andre hva de bør bruke penger på!🤔
    Ellers er jeg overrasket over det siste pickup - kjøpet! Trodde du, ut fra tidligere " utsagn", hadde nok av "slaget"!😇 Men så er det jo "morroa" med å ha "akkurat den" - and there you go! Lykke til med den nye, og pass på å fortelle oss hva du synes, tkr! Mvh Tore(som gjerne skulle eid anlegget ditt)
    Jeg synes at det er litt gøy, og selvsagt trenger jeg ikke enda en pickup! 😀

    Jeg regner med at det tar noen uker å få den hit fra selveste Kalifornien. Jeg har kjøpt fra samme selger før, og han har vist seg å være en etterrettelig type. Skal melde om erfaringer så snart den dukker opp.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker tkr har nok pu’er når han ligger under torva. Det han trenger er et smykkeskrin han kan bevare alle skattene sine i. Men det har han kanskje allerede ?
    Regner i grunn med å være fullstendig døv eller under torva før alle PUene er slitt ut, ja. 🤪

    .....Og et par- tre smykkeskrin har jeg. Plass til 4 PUer i hvert. :)

    Mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.913
    Antall liker
    11.302
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Selvsagt er alle i sin rett til å bruke penger på det man vil... noen kjøper dyre biler og trur de blir "mandigere" av den grunn, andre kjøper dyre klokker, noen begge deler osv osv.... Damene kjøper, vesker , sko - og gud vet hva... Jeg har egentlig ingen problemer med at noen bruker pengene sine på livsstilsprodukter.. så lenge man er bevisst på at det er akkurat det det er. Jeg tror i alle fall ingen kjøper Rolex eller Breitling i den tro at det gir mer nøyaktig tid...
    Med haifai har jeg litt større problemer, - i alle fall når man kjøper forsterkere til en mill eller så, fordi det prisen sier at dette er "verdens beste forsterker".... verdens beste i de fleste sjangre er i mitt hode et svært tøyelig begrep.. for ikke å snakke om produkter hvor ingeniørhodet mitt steiler fullstendig......:cool:
    Vi skal dog alle ha våre små eller store gleder, så hvem har nå egentlig noe med det....
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.039
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Regner i grunn med å være fullstendig døv eller under torva før alle PUene er slitt ut, ja. 🤪

    .....Og et par- tre smykkeskrin har jeg. Plass til 4 PUer i hvert. :)

    Mvh
    Det er nå du skal legge ut bilder av skjønnhetene i smykkeskinene sine :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Kan bare slutte meg til det Aurora sier! Det er jo nettopp det jeg ville ha sagt - ingen blander seg opp i hva tkr, og alle andre her inne kjøper, vil ha osv! Det morsomme er bare at her i tråden ble det for en tid tilbake "etterlyst" råd mot "kjøpelyst" av nye pickuper!😂 Det syntes jeg var morsomt, dermed min overraskelse over "ny pickup underveis"! Og tkr, jeg fryder meg over synet av nye pickuper!😇 Mvh Tore
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Og ingen unner tkr flere pick-uper enn jeg!
    Han er fullstendig klar over at jeg bare tøyser med ham, så bare flapp a gutta :sneaky:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.093
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du tenkt på hva de kommer til å tro når de driver utgravinger i Periferien om et par tusen år 😳 Slitan! 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kan bare slutte meg til det Aurora sier! Det er jo nettopp det jeg ville ha sagt - ingen blander seg opp i hva tkr, og alle andre her inne kjøper, vil ha osv! Det morsomme er bare at her i tråden ble det for en tid tilbake "etterlyst" råd mot "kjøpelyst" av nye pickuper!😂 Det syntes jeg var morsomt, dermed min overraskelse over "ny pickup underveis"! Og tkr, jeg fryder meg over synet av nye pickuper!😇 Mvh Tore
    :) :) :)

    Kjøpelysten forsvant dessverre ikke..........🤪

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt er alle i sin rett til å bruke penger på det man vil... noen kjøper dyre biler og trur de blir "mandigere" av den grunn, andre kjøper dyre klokker, noen begge deler osv osv.... Damene kjøper, vesker , sko - og gud vet hva... Jeg har egentlig ingen problemer med at noen bruker pengene sine på livsstilsprodukter.. så lenge man er bevisst på at det er akkurat det det er. Jeg tror i alle fall ingen kjøper Rolex eller Breitling i den tro at det gir mer nøyaktig tid...
    Med haifai har jeg litt større problemer, - i alle fall når man kjøper forsterkere til en mill eller så, fordi det prisen sier at dette er "verdens beste forsterker".... verdens beste i de fleste sjangre er i mitt hode et svært tøyelig begrep.. for ikke å snakke om produkter hvor ingeniørhodet mitt steiler fullstendig......:cool:
    Vi skal dog alle ha våre små eller store gleder, så hvem har nå egentlig noe med det....
    MC- PUer er IMO en temmelig moden teknologi. Det har ikke vært særlig utvikling i design de siste 40 årene, selv om det nok har skjedd en del på materialfronten. I mitt hode betyr det at det ikke nødvendigvis er slik at en ny MC låter radikalt bedre enn en 40 år gammel en, gitt at opphenget fremdeles fungerer.

    Under de forutsetningene kan en ha mye gøy for en rimelig penge, fremdeles IMO. En kan kjøpe ganske mange klassikere for prisen av en ny Lyra, Koetsu e.l. I de aller fleste tilfellene har prisene ikke oversteget 10 KKr, og for en del har jeg ikke betalt mer enn 2-5 KKr, altså prisen for en liten kabelstump.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Og ingen unner tkr flere pick-uper enn jeg!
    Han er fullstendig klar over at jeg bare tøyser med ham, så bare flapp a gutta :sneaky:
    Det er jeg da fullstendig klar over! :)

    Jeg tar fleipingen din like tungt som jeg regner med at du tar det når jeg begynner å snakke om hva det koster å kjøre feit BMW.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt nerding før jeg tar kvelden:
    6435AA10-A0EB-486A-BF27-93FA2F68D85C.jpeg


    Med SAEC 506 armen fulgte det et SAEC ULS - 2 headshell. "Flott", tenkte jeg,"et reserveheadshell".

    9C2A1C5F-EF36-4D1B-A88E-3CD233786EDA.jpeg


    Hittil har jeg hatt min gamle Audionote Io 2 i et supertungt Jelco headshell, og det låt....Ok 🤔. Et dypdykk i VinylEngine i dag viste at Audionote Io 2 har en compliance på 15 dyne, ikke 10 som de andre Io`ene. Hmmmm.....

    Tok mot til meg og skrudde løs Io 2 fra Jelco- headshellet og monterte den opp i det adskillig lettere SAEC- headshellet.

    Bingo! Dynamikken og bassen var tilbake der jeg husket det fra dengang Ioen var montert i SME V. Og mellomtonen er så betørende, så betørende... Det var noen nervepirrende øyeblikk mens jeg flyttet Io`en over i nytt headshell (Fryykteliiig tynne pinner på Audio Note, det er bare å klemme kabelskoene sammen og håpe på det beste), men det lønte seg.

    Har flyttet min moddede DL 103 S inn i Jelco-headshellet, men har ikke fått prøvd det ut ennå. Compliancemessig skulle det være en bedre match. Time will show.


    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En liten epistel om hvordan alt henger sammen med alt:

    885E7997-6ADA-4F93-B9F8-3D7A5D2A798D.jpeg

    Tkr i rød caps. Stedet er Monte Carlo, året er 1972.

    Vi ble kjent med hverandre her, på Lias pølsebu på Kammerherreløkka i Porsgrunn høsten 1971:

    kammerherreløkka.jpg


    -Det var ikke så mange steder å henge i Porsgrunn på 70-tallet, og Lia var stedet hvor du kunne henge, spise en pølse og høre om noen hadde fest. Utelivet ellers var puritansk, for å si det litt forsiktig, og de hvithårede her kan sikkert huske uttrykket slipstvang. Og vi hadde ikke et slips på deling engang.........

    Fast forward til 2021 og tkr Towers.

    Knut ( han med hatt på Monte-Carlo-bildet) sitter i sofaen og spør om vi ikke skal ta en gjenforening i Porsgrunn for å feire at det en 50 år siden vi traff hverandre tørste gang.
    C1B5A032-C869-4120-9AFC-3F3932A0B624.jpeg

    En glimrende ide. Vi ringer Hans, og spør om han blir med. Selvsagt! Fjerdemann, Anders, døde i en ulykke i 1975. Hans googler seg frem til at foreldrene til Anders fremdeles lever, og tar kontakt. Vi tre blir prompte invitert på kaffebesøk. Visst vil de gjerne se de tre bestevennene til Anders nesten 50 år etter siste gang vi møttes.

    Alt forberedes grundig. Tkr får et helt stereoanlegg og en masse drikkevarer osv. stappet inn i Nissanen og drar over fjellet på mandag. Vi skal treffes i Porsgrunn i huset vårt der på torsdag. Tirsdag får jeg en telefon fra Knut. Reidun, kona hans, har vært på kurs i Oslo i helgen. Kursholderen, en vaksinemotstander, kommer ned med Corona etter kurset. Knut og Reidun tester seg. Etter en nesten uutholdelig ventetid kommer svaret: Knut er negativ, men Reidun tester positivt og blir sjuk. Vi avblåser, ikke minst fordi faren til vår avdøde venn Anders er over nitti, og ikke helt frisk lenger. Vi er alle tre så skuffet og triste som det går an å bli.

    Foredragsholderen, som greier å smitte fire deltakere på kurset, hevder at hennes immunforsvar er så fremragende at Corona ikke biter på henne. Hun har proppet seg så full av selen, magnesium, vitaminer og hva-faen-vet-jeg, at hennes immunforsvar takler det meste. Og holder kurs uten noen form for smittevern. Jeg lurer på om hun forutsetter at alle deltakene også har like framifrå immunsystemer? Eller tenker hun i det hele tatt?

    Hvor jævla nedsnødd går det an å bli?

    Hvis hun ikke vil beskytte seg med en vaksine, greit nok for meg. Men da skal hun vel for Faen ikke holde kurs! Det må da gå an å få hodet såpass høyt over egen navlelo at du kan kanskje se at du utsetter andre for fare, skulle man tro. Men tydeligvis ikke. Jeg blir ganske deprimert over slike folk. Idioter!

    Og alt henger sammen med alt. Reidun har en liten teatergruppe som hadde fått engasjement til å holde forestillinger i førjulstiden på sykehjem rundt i Sogn og Fjordane. Nå fører en tomsings adferd i Oslo til en litt traurigere førjulstid for beboerne på sykehjemmet i Nordfjordeid.....:(

    Mvh
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.039
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke meningen at du skal forstå alt tkr. Som f.eks vaksinemotstandere..
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Enig med deg, tkr! At noen "stolte haner/høner" som i sin egen "fortreffelighet" mener at coronaviruset ikke biter på dem, får anledning til å vandre rundt som "smittebomber", gjør meg både sur og oppgitt!😡 Mvh Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg, tkr! At noen "stolte haner/høner" som i sin egen "fortreffelighet" mener at coronaviruset ikke biter på dem, får anledning til å vandre rundt som "smittebomber", gjør meg både sur og oppgitt!😡 Mvh Tore
    De kan være så fortreffelige de bare vil. Det som plager meg, er den grenseløse menneskeforakten de viser når de utsetter andre for konsekvensen av sine egne handlinger. Hårreisende!

    På den positive siden:

    E895B842-EA74-4C06-AF1C-0DBBB389CBA3.jpeg

    Vi skal ikke sulte i vinter. Bernt Kåre holdt løftet sitt, og vi har nok smale og pote til å komme oss godt inn i 2022. En flott gimmer. Hvert lammelår veide knappe 5 kg!
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.416
    Antall liker
    102.444
    Torget vurderinger
    23
    😋😋😋

    Har noen gode oppskrifter på den der - bare send en halvpart så skal jeg filme tilberedningen her!!​
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.416
    Antall liker
    102.444
    Torget vurderinger
    23
    “If ye are prepared ye shall not fear”​
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Nei, nå fikk jeg inni h......lyst på både lammelår m hvitløk og får-i-kål, tkr!😀 Forøvrig brakte bildet meg 50 år tilbake i tid! I mine barne-og ungdomsår, kjøpte alltid mine foreldre slakt - gris og sau/lam, hver høst! Kjøkkenbordet ble omgjort til "parteringsbenk" og slaktet bletil de fineste råvarer til framtidige middagsretter!☺
    Vi hadde, som menge andre, fått oss fryser, og etterhvert to! I kjelleren sto det til enhver tid to til tre tønner med saltet fisk! I tillegg var min far en ivrig "fritidsfisker", så fersk fisk kom ofte på "middagsbordet"! Mor, som var kokke, var svært nøye med at det skulle være "balanse" i kostholdet!😀 Takk for bildet, tkr - flott at noen holder tradisjoner i hevd!👍 Mvh Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nei, nå fikk jeg inni h......lyst på både lammelår m hvitløk og får-i-kål, tkr!😀 Forøvrig brakte bildet meg 50 år tilbake i tid! I mine barne-og ungdomsår, kjøpte alltid mine foreldre slakt - gris og sau/lam, hver høst! Kjøkkenbordet ble omgjort til "parteringsbenk" og slaktet bletil de fineste råvarer til framtidige middagsretter!☺
    Vi hadde, som menge andre, fått oss fryser, og etterhvert to! I kjelleren sto det til enhver tid to til tre tønner med saltet fisk! I tillegg var min far en ivrig "fritidsfisker", så fersk fisk kom ofte på "middagsbordet"! Mor, som var kokke, var svært nøye med at det skulle være "balanse" i kostholdet!😀 Takk for bildet, tkr - flott at noen holder tradisjoner i hevd!👍 Mvh Tore
    Du er inne på noe....

    I mitt lønnkammer har jeg av og til lurt på om vi virkelig trengte, og har hatt godt av, den velstandsutviklingen vi har hatt på denne siden av årtusenskiftet. Det må nødvendigvis inkludere min egen velstandsutvikling.

    Ellers kan jeg opplyse at vi i år forsøker oss på selvlaget pinnekjøtt for første gang. Det ligger to saueribber til salting i en balje på terrassen akkurat nå. Planen er å tørrsalte og henge til tørk over garasjen. :)

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn