Aurora
Æresmedlem
Da blir det MYE regn i høst.....
Gold spiller nydelig denEn SPU Gold. Jeg tviler på at den vil låte spisst. Kanskje tvert i mot .
Og jeg lover at jeg kanskje ikke kjøper flere PUer i år.
Mvh
Joda, men " ikke fler PU i år" liksom... my ASS! Du har alle karakteristika av en genuin junkie og når høstmørket siger ned der uti havgapet så kommer behovet for et fiks før du selv aner det.-Du er klar over at vi har hatt den tørreste sommeren på over 40 år her?
Mvh
Jeg lovet at jeg kanskje ikke kjøper flere PUer i år.......Gold spiller nydelig den
Jeg synes ikke du skal love å ikke kjøpe flere PUer i år
Det var bedreJeg lovet at jeg kanskje ikke kjøper flere PUer i år.......
Mvh
Jeg er den fødte pessimist, og jeg frykter at du har rett.Da blir det MYE regn i høst.....
Det var da merkelig......Det ligner da ikke deg????Det var bedre
Jeg har faktisk ikke kjøpt noen ny PU på flere år...
Merkelig
Har sikkert begynt på et nytt og bedre liv….Det var da merkelig......Det ligner da ikke deg????
Mvh
Tror jeg må kjøpe båt. Nu når vi i bergensområdet må innhente de manglende 1,5-2m regn ( i år) på 13-14uker.Jeg er den fødte pessimist, og jeg frykter at du har rett.
BTW, kan noen forstå hva Noa og sønnene hans søyt og bæljet over 40 dager og 40 netter med regn for? Det er da peanuts! Her i Bergen er rekorden 97 dager (og netter) med regn i strekk.
Mvh
Spent på å lese ditt inntrykk av den- Og da var den hjemme hos far:
Vis vedlegget 748936
Vis vedlegget 748937
Ortofon SPU Gold.
Må venne meg litt til den her. Kjenner på meg at det sitter litt langt inne å sette VTF på 4g og la det stå til. Prøver meg frem med 3-3.5 gram først!
Mvh
Det blir nok noen dager med lytting før jeg kan komme med noe vettugt- men førsteinntrykket er en veldig musikalitet og et stort lydbilde.Spent på å lese ditt inntrykk av den
Var på nippet å kjøpe den selv, men fikk testet en Royal hjemme, og ble pladask forelsket
Begynte selv med en spu#1 og fikk heftig los. Nettopp som du beskriver var førsteinntrykket mitt også, men hører også at den er sterkt kompromittert oppover og har en markant mellomtonefokus. Dog perfekt for mye av det skrammelet jeg liker å lytte tilDet blir nok noen dager med lytting før jeg kan komme med noe vettugt- men førsteinntrykket er en veldig musikalitet og et stort lydbilde.
mvh
Jeg kom hjem til tomt hus, damene var på tur på Spjeldsfjellet! Hva skulle jeg gjøre, da?Var det ikke noen som nevnte at de skulle være høflig selskapelig i dag, og vente med å sette den opp til i morgen
En flott beskrivelse! Grandiost og noe mindre enn fullfrekvent høres veldig riktig ut. Bassen forresten helt grei.Begynte selv med en spu#1 og fikk heftig los. Nettopp som du beskriver var førsteinntrykket mitt også, men hører også at den er sterkt kompromittert oppover og har en markant mellomtonefokus. Dog perfekt for mye av det skrammelet jeg liker å lytte til
Royal låter definitivt mer moderne (fullfrekvent) men beholder likevel det musikalske drivet og grandiose presentasjon som jeg innbiller meg er spu sin styrke.
Det er denne argumentasjonen som fikk meg til å se lyset med to armerEn flott beskrivelse! Grandiost og noe mindre enn fullfrekvent høres veldig riktig ut. Bassen forresten helt grei.
Ortofon SPU gir et mer musikk- rundt-leirbålet-preg. Helt i orden, det. Vil jeg ha musikk-i-grell-lyskaster-preg, kan jeg bare koble opp Lyraen.
mvh
Hei, får jeg spørre hva slags innstillinger du bruker? VTF? Loading?Begynte selv med en spu#1 og fikk heftig los. Nettopp som du beskriver var førsteinntrykket mitt også, men hører også at den er sterkt kompromittert oppover og har en markant mellomtonefokus. Dog perfekt for mye av det skrammelet jeg liker å lytte til
Royal låter definitivt mer moderne (fullfrekvent) men beholder likevel det musikalske drivet og grandiose presentasjon som jeg innbiller meg er spu sin styrke.
Takker.Spu #1 får hos meg en last på 30ohm og 4g vtf
Spu royal testet jeg kun med 100ohm og 3g
Har ikke bevisst fiklet med vta
Ja jeg vet det høres ekstremt ut men #1 har så lav intern impedans som 2ohm, så dette er godt over 10x. Royal har 7ohm så der er nok en last på 100ohm mer innafor. Har du noe data på gold?Takker.
Så lavt som 30 Ohm og så høyt som 4 g? Da får jeg ratte litt videre.
Formidabel mellomtone på den SPUen, for ikke å snakke om digert lydbilde. Flott pickup!
Godt at jeg har 3 armer. SPU på den ene, Decca på den andre. Godt at jeg har en tredje arm å putte en mer kurant pickup på.
mvh
Takker!Fant info på vinylengine
Anbefalt 4g vtf og >10ohm last.Ortofon SPU Gold Stereo Moving-Coil Cartridge Manual | Vinyl Engine
www.vinylengine.com
Ser intern impedans er så lav som 3ohm så her er det jo bare å eksperimentere
Takker, koser meg alt!Tillykke med den.
Havde en Gold for en del år siden. Fremragende pickup.... specielt på "gamle" inspillninger.
Fandt ut av en ting........Et absolutt "Must" av hensyn til antiskating er, at platespiller står absolutt 100% i vater.
Fik den aldrig rigtig til på den daværende Pioneer PL-L1000, så solgte den igjen (alt for billigt)
Skulle ha´solgt PL-L1000 i stedet, men da blev man så klog.
Storkos deg med den.
Har prøvd ut 200, 100, 50 og 25 Ohm. 100 Ohm ser ut til å være "Gullhår-punktet" her, hvor det hverken er for mye eller for lite av noe. Dessuten virker bassen litt mer eksplosiv der.Fant info på vinylengine
Anbefalt 4g vtf og >10ohm last.Ortofon SPU Gold Stereo Moving-Coil Cartridge Manual | Vinyl Engine
www.vinylengine.com
Ser intern impedans er så lav som 3ohm så her er det jo bare å eksperimentere
Valbjørg lever i beste velgående! Hun har ikke flyttet ut av barnerommet (potten) ennå, fordi det har vært så tørt her. Regner med at monsunen setter inn ila. neste uke, så da blir hun flyttet ut i Guds frie.Hvordan går det med Valbjørg? Har hun fått røtter og tatt til seg slottseiendommen? Skal du på messe forresten? Regner med at den hvite fint bringer deg dit