Toref sitt anlegg (Audio Aero Capitole MkII, Bryston 4B-SST, ProAc D80)
Ja, dette spiller meget bra. ;D Jeg liker også 4B-SST men denne stiller i en annen liga. Jeg tror homogeniteten kommer av den enorme autoriteten som 302-en har. Det er liksom ikke antydning til at det slipper noe sted. Det er også helt rått hvordan en såpass stor konstruksjon klarer å spille vakkert selv på lave volum. O.P.K. nevnte dette i Bryston-tråden med at store overskudd antakelig gjør at musikken slipper ut selv på lave volum (han refererte til 28B-SST). Med 3KVA strømforsyning, og ren dobling av effekt fra 300W i 8 til 600W i 4 til 1200W i 2 ohm så får jeg aldri følelsen av at 302-en blir presset. Den er helt uanstrengt, i alle frekvenser. Og bassen, som jeg egentlig likte bra på 4B-SST har løftet seg enda flere hakk. Det nærmer seg faretruende følelsen av fysiske trommer og basser .. (jeg hører mest på jazz og rock).
Dessuten er den uhyre detaljert. Selv på kompleks musikk skiller den instrumenter i rommet. Men uten å bli analytisk. Det er varmt, behagelig, naturlig - hele veien. I tillegg er det ikke antydning til PA lyd. Det spiller naturlig, glatt og fullstendig uten korn. Samtidig ligger boksehanskene der, klare til bruk, når som helst. ;D
Og, ikke å forglemme, dette er en helt annen type konstruksjon enn de tidligere FPB modellene. Denne her blir håndvarm, ikke brennvarm, når den står på, bruker rett i overkant av 300W på tomgang. Dette er et poeng som er viktig for meg i alle fall.
Mvh