Glemte faktisk å svare deg Arnt! Beklager! Ja, det er masse muligheter for prøvelytt.Arnt M skrev:Hei Toref !
Du har oppgradert kraftig siden sist jeg hørte anlegget ditt (kjøpte Hegel 200 av deg). Den krellen virker spennende, og jeg vil gjerne lytte en kveld hvis det passer. Har selv byttet alt siden sist.
Mvh Arnt Å
Er litt nyskjerrig på Varitune V6.toref skrev:Har visst glemt å "blogge" om Helmholtz resonatoren. Denne lille søte boksen fra Svanå gjør virkelig det den lover:
Dette er en Varitune V-6, med effektivt resonansområde 25-60Hz. Hos meg er den justert inn på den mest dominerende romnoden som ligger på ca 34Hz. Dette er antakelig den investeringen som har gitt størst forbedring per krone. Denne saken tok en stor jafs av decay tiden på denne frekvensen. Egentlig burde jeg hatt en til, for det er fortsatt en litt irriterende rumling på denne frekvensen.
I tillegg gjør den jobben som TV-hylle. Ikke at jeg ser mer på TV av den grunn..
Mvh
Varitune V-6 er omtrent 60 x 60 x 120 cm. Et lite kjøleskap kan man si.kjoenik skrev:Er litt nyskjerrig på Varitune V6.
Hva er målene på den?
Hvor mye koster en slik?
Hvordan kan/skal den plasseres?
![]()
Da er vi to........ ;D -(Sparer på tiøringene for å sparke bort tusenlappene....toref skrev:Nå er dessverre ikke min økonomiske fornuft like god når det gjelder hi-fi som endel andre ting, så vi får se..
Mvh
Kul att läsa!toref skrev:Har visst glemt å "blogge" om Helmholtz resonatoren. Denne lille søte boksen fra Svanå gjør virkelig det den lover:
Dette er en Varitune V-6, med effektivt resonansområde 25-60Hz. Hos meg er den justert inn på den mest dominerende romnoden som ligger på ca 34Hz. Dette er antakelig den investeringen som har gitt størst forbedring per krone. Denne saken tok en stor jafs av decay tiden på denne frekvensen. Egentlig burde jeg hatt en til, for det er fortsatt en litt irriterende rumling på denne frekvensen.
I tillegg gjør den jobben som TV-hylle. Ikke at jeg ser mer på TV av den grunn..
Mvh