Hei Johnny ,Hei
Sjekk den løst på benken uten last. Sjekk tidskonstanten. Og som @Drossel sier, så skal denne ha en moment på/av bryter.
Tror dette er koblingsskjema for den:
Vis vedlegget 724765
Jeg liker denne bedre, da de har lagt inn et trimmepot for justering av tid på NE555 timeren:
Vis vedlegget 724766
Her kan man justere tiden : 0.1-8 second delay time (can be adjusted)
Tror din kan moddes til dette (hvis det trengs). Er vel bare en motstand som kan byttes til et trimmepot. Dette kan sikkert @Armand mer om
Men prøv alt på benken først, før du monterer noe inn i forsterkeren.
Mvh/Johnny
Tidsforløpet er det samme uten belastning, som med. Du starter NE555 timeren med moment på/av bryteren. Bare å måle tiden det tar til du hører rele legger inn.Ja den eg har vil eg teste på benken, først uten belastning så ein enkel ringkjerne for å få litt bedre indikasjon på tidsforløp
Man ser her 2 og 2 thermistorer i parallell. Og så er de 2 parene koblet i serie. Thermistorer skal aldri kobles i parallell. Så beregne at de ikke tåler mer enn 1 av disse thermistorene.Hei @Aurora ,
Tykkelse på banen vises selfølgelig ikkje, men stort sett bra bredde på disse, men enig med deg at eksternt rele/kontaktor må brukes når det blir store strømmer.
Ser litt av banene på bilde her under:
Vis vedlegget 724740
Strømtrekk på ein kanal på primær er ca 0,55A konstant, men mye høyere ved inrush i oppstarten.
Hei Drossel,Hvorfor to? En burde være nok. Nå nej det er jo voldsomt meget kapacitet du har der.
Hei Aurora,Hm... spørsmål.... hvor tjukk er den frontplata di??? 10mm - borer 6-7mm og stter inn helicoils???
HeHe, ja eg brukte mye helicoils offshore, for der var det aluminium, rustrfritt , svartstål om ein annen og da ofte feste i alu.-bjelker etc. Og så var det å isoler det fra kvarandre fysisk men bruke jordigskabler mellom for å holde samme spenningsnivå. Og jordfeil på systemet var stygge ting med driftspenning som oftest på rundt 3000Volt 60Hz.Ingen helicoils?? Beklager... jeg er nærmest vokst opp med at gjenger i alu= helicoils....
Hvilke da ?Ellers venter ein to nye softstarter som ikkje har eigen AV/PÅ-bryter,
mao kan da kun styres direkte av hovedrele/bryter.
Hei ,Hei Helge
Hvilke da ?
Mvh.
Johnny
Den jeg linket til ?Ref tidligere link
Hei ,Hei
Den jeg linket til ?
Jeg ville jordet pinne 5 ,7, 10 og 12. Usikker på hva som kan snike seg inn der og eventuelt forårsake noe. Jeg har jordet de på mine forsterkere i hvert fall. Hvis utgangen (pinne 3 og 14) driver en lett last og strømforsyningen er støyfri skal dette bare virke.
Ser at dette er gjort i min UGS Muse preamp. ( pinne 5 ,7, 10 og 12 er jordet)Jeg ville jordet pinne 5 ,7, 10 og 12. Usikker på hva som kan snike seg inn der og eventuelt forårsake noe. Jeg har jordet de på mine forsterkere i hvert fall. Hvis utgangen (pinne 3 og 14) driver en lett last og strømforsyningen er støyfri skal dette bare virke.
Ein indisk sak, fra PeeCeeBee ved Shaan, finn den på diyAudio forum, her: PeeCeeBeeHvad er det for en Mosfet Torvbakkarne?