Helge du bygger amper som en gud " Jeg får assossiasjoner til PBN caleforniaLitt har da då blitt gjort, kanskje ikkje så synleg, men no er ein i tenkjeboksen litt
Er kabling frå Amphenol kontakten til dei to Shunt-reg (L og R)
Vis vedlegget 719498
Ja og så kobla signallleidningane til Muses-kortet og rele-kort utgangane
Nei arbeidslaus er ein ikkje enda her i detta prosjektet heller
Følger tanke gangen ,det gitt at ikke muses chippen har balans kontroll ? De opprinnlige op ampene er kansje med å styre L og R balanse konrollen via pinne 5 og 12 ?,,,,samt som volum L og R viaa pinne 3 og 14Sitter og ser på Muses kortet, som før nevnt er det noen komponenter som er identisk ID betegnelse...
Men det kan sjå ut som det er berre å ta ut C11 og C12,
der er gjennomplintert i hullet så signal fra henholdsvis pin 3 og pin 14 på Muses-kretsen
går rett til relekontaktene, og i hvilestilling går da signal direkte til utgangen
Vis vedlegget 719708
De røde WIMA kondisene er 0,1μF 100V, avkoblingskondiser.
De elektrolyttkondisene som må fjærnes er ca midt i bilde (grønne).
Relet er til venstre (sort). Er nok greiest å lodde det ut av PCBen og
laske signalgangen fra Muses til utgangen (kontaktene).
Vis vedlegget 719709
Skissa for utgangsdelen etter Muses-kretsen.
Vis vedlegget 719721
Pinout bilde av kretsen STC15W408AS som styrer Muses-kretsen.
På første bilde er den plassert rett ovenfor Muses kretsen, heilt i topp.
Vis vedlegget 719723
Bilde her er da defaultoppsett fra NJC for Muses72320 kretsen.
Noen som har innvendinger eller tanker om dette vil gå greit? Svaret har ein uansett ikkje før det er testet
Hei @HAREPUSEN,Følger tanke gangen ,det gitt at ikke muses chippen har balans kontroll ? De opprinnlige op ampene er kansje med å styre L og R balanse konrollen via pinne 5 og 12 ?,,,,samt som volum L og R viaa pinne 3 og 14
Har du prøvet at "klikke" på billedet??Hehe du trænger bedre fotografi apparat
Hei @HasseBasse,Har du prøvet at "klikke" på billedet??
Hva er kommandoene på fjernkontrollen da ?Hei @HAREPUSEN,
Ja det er absolutt ein tanke, men der følgte ikkje med noen brukermanual, har forespurt hos Kinamann, men det er lite sannsynlig ein får noe derfra...
Og det kjenner du vel litt til sjøl også med kinaprodukter
Men den tankeframstillinga di kan være noe i, med at eg har sett ett sted at der skal være ein form for balanse... Men om det er kan det også gjeras med volumekontrollene kanskje?
Men vil tru at OP-Ampene er for å bruke løsninga som ein aktiv preamp, og ein kan justere gain? For rele utgangen kan disable OP-Ampen.
Men igjen masse teorier pga har ikkje brukermanual. Trur eg må sjå litt på korleis andre har gjort det rundt disse chippene
Så eg setter stor pris på alle innspill rundt dette
HeiFølger tanke gangen ,det gitt at ikke muses chippen har balans kontroll ? De opprinnlige op ampene er kansje med å styre L og R balanse konrollen via pinne 5 og 12 ?,,,,samt som volum L og R viaa pinne 3 og 14
Meiner OPampen kun er ett alternativt "linjetrinn", men det har ein da, så det er ikkje aktuelt. Og om fungsjonen for balanse er programert i controlleren tviler eg på, men vil (må) leite når ein får spenning på saken. Men balanse er ikkje det som er høyest prioritert. Har prøvd å finne ut litt om kontrolleren, det meste er på tegnspråk... Jaja, er nå komt ett skritt lenger, koblingskabelen igjen nå før ein kan begynne å teste igjenHei
Muses chippen har mulighet for balanse kontroll. Det er kontrolleren som bestemmer dette. Om denne funksjonen er lagt inn i din controller, vet jeg ikke. Etter hva jeg vet (@Armand får evt. rette meg), så skal ikke op-ampen ikke ha noe med balance kontrollen å gjøre.
Mvh.
Johnny
Takker for det Johnny ,Hei
Har også lagt inn en forespørsel om bruker manual hos Kineserne. Er ikke veldig optimistisk, men, men........den som ikke spør får ingen svar
Mvh/Johnny
Takk for svar @Armand,Rart hvis de ikke har implementert balanse på muses. Jeg tipper du finner det i en eller annen meny.
Nei trur ikkje noka alvorleg, da førsta som blir seinare i dag er utringing av kabel, skal væra OK, men frå tida i forsvaret har ein i seg at kablar, mange fleire enn 13 ledarar som her, skulle ringast ut om ein var aldri så sikker Våpensystemer den gang, men her meir viktige saker...Problemer ?
Ja det gjorde eg ved oppstart med spenning til linjetrinnet, da lå venstre kanal på 0,009V og høyre kanal på 0,002V,Hei Helge
Kanskje sjekke DC-offset først ? Shorted input, volume på fult ut. Servo- IC er vel ikke montert ennå ?
Takker for det Johnny, det har vært til god hjelp dine input .Hei Helge
Bra jobba, og som du sier: Bare finpussen igjen.
Finpussen:
1) Luftespalter i topplokk
2) Få fjernet unødvendige komponenter på Muses-kortet.
3) Sjekke bias og DC-offset på nytt, nå med perforert lokk.
4) To messingskilt til frontplatene.
Har blitt veldig bra dette, og det har bare vært moro å hjelpe deg gjennom prosessen. Moro, fordi det du gjør, er så bra gjennomført !
Tror du blir veldig fornøyd med denne pre-ampen .
N.B: har du funnet ut om balance-funksjon er lagt inn i controlleren ? Ikke så veldig viktig, er ikke så ofte man har brukt for den.
Igjen, bra jobba !
Mvh.
Johnny