Flott service her.Palmaris skrev:Nokon plass i Bergensområdet det går an å kjøpa ein brukbar kost og såpe til levelege prisar eller er det nettet som er løysinga? Lyt verta flinkare til å raka skjegget, sidan kundekontakten min no har direkte innverknad på inntekta.
Jeg er redd du må basere deg på nettet. Barbershop har noen Fitjar-produkter (OBS: én t ;D,) men de har flyttet lageret sitt til Vestby, og der må du visst søke om audiens:BigSwifty skrev:Noen som vet om Fittjar-produktene selges over disk i oslo, eller er det kun nettet som gjelder?
Kjøp en vanlig pakke Gilette blader, de er faktisk meget gode. Feather er skarpere og Derby er knapt så skarpe. Uten å ha prøvd alt foretrekker jeg G.Palmaris skrev:Då har eg fått lånt Gilettehøvelen gamlingen fekk til konfirmasjonen i1963. No er spursmålet, skal eg gå for såpe eller krem? På denne høvelen er det ikkje justering so kanskje det er lurt med nokre blad som ikkje er ekstra skarpe?
Jeg vet ikke, men sitter igjen med en følelse av at såpe gir skjegget mer mykhet, og gjør det lettere å skjære av. Men så er det selvsagt viktig at man bruker tid på innsåpingen, og at man har en god kost.Palmaris skrev:Då har eg fått lånt Gilettehøvelen gamlingen fekk til konfirmasjonen i1963. No er spursmålet, skal eg gå for såpe eller krem? På denne høvelen er det ikkje justering so kanskje det er lurt med nokre blad som ikkje er ekstra skarpe?
Eg arbeider meg framleis gjennom eit stort lager av Merkur Super, som eg kjøpte ein annan stad enn Barbershop. Kjem ikkje på kvar, men det var mykje billigare enn 5.50/blad. Glimrande blad, og eg har ikkje hatt incentiv til å eksperimentera med andre.ArtDeco skrev:Kjøp en vanlig pakke Gilette blader, de er faktisk meget gode. Feather er skarpere og Derby er knapt så skarpe. Uten å ha prøvd alt foretrekker jeg G.
Palmaris skrev:Då kom sakene med posten . Dum som eg var tinga eg ikkje blad samstundes, er det nokon butikker i Bergen ein får tak i dette?
Parfymerier pleier å ha det, noen dagligvarebutikker og også noen innvandrerbutikker.Palmaris skrev:Då kom sakene med posten . Dum som eg var tinga eg ikkje blad samstundes, er det nokon butikker i Bergen ein får tak i dette?
KULT ;DJ.O skrev:Da er jeg i gang!!
Bestefars gamle gillette høvel er funnet frem og trålet byen etter utsyr.
Var innom maaange relevante steder i før jeg fant noen steder med utstyr i Oslo.
Parfymeriet på Tåsen senter har litt såpe/krem, ok grevling børste og pleier å ha gillette blader.
Angel´s Speed Equipment i Ratkhes gt 7 (en rockabilly butikk ) har Feather blader og høvler samt endel kniver og stæsj. Har også Omega krem og masse annet rart bla litt vinyl og cder.
Fikk også tips der om å bruke kokos olje som smøring før man brukte krem/såpe til smøring.
Den er også bakteriedrepende, fåes kjøpt i godt utstyrte daglivare butikker. Samme som til matlaging faktisk.
Gjort min første barbering nå og det første inntrykket er utrolig bra, synes det var utrolig mye lettere å barbere forsiktig og skånsomt. Var lettere en jeg trodde selv om jeg har litt å gå på hvor tett jeg kan gå.
Noen som har noen tips på problem områder som hake og hals?
litt redd for å være for å grave for dypt men samtidig å få det glatt nok.
Hilsen nybarbert J.O
Bruk den andre handa og strekk litt på huden så busten reiser seg litt. Gjør ofte susen. Samtidig kan det være lurt av og til å bruke en olje under når huden er sart.J.O skrev:Da er jeg i gang!!
Bestefars gamle gillette høvel er funnet frem og trålet byen etter utsyr.
Var innom maaange relevante steder i før jeg fant noen steder med utstyr i Oslo.
Parfymeriet på Tåsen senter har litt såpe/krem, ok grevling børste og pleier å ha gillette blader.
Angel´s Speed Equipment i Ratkhes gt 7 (en rockabilly butikk ) har Feather blader og høvler samt endel kniver og stæsj. Har også Omega krem og masse annet rart bla litt vinyl og cder.
Fikk også tips der om å bruke kokos olje som smøring før man brukte krem/såpe til smøring.
Den er også bakteriedrepende, fåes kjøpt i godt utstyrte daglivare butikker. Samme som til matlaging faktisk.
Gjort min første barbering nå og det første inntrykket er utrolig bra, synes det var utrolig mye lettere å barbere forsiktig og skånsomt. Var lettere en jeg trodde selv om jeg har litt å gå på hvor tett jeg kan gå.
Noen som har noen tips på problem områder som hake og hals?
litt redd for å være for å grave for dypt men samtidig å få det glatt nok.
Hilsen nybarbert J.O
Men hvordan smaker den? Det er det store spørsmålet dagen derpå.Vidar P skrev:Det er en "Sensitive"-variant av Old Spice sin klassiske aftershave i salg om dagen, jeg har kjøpt etpar (de kommer i gavepakke sammen med deodorantspray). Tror de koster rundt 200,- for en pakke. Tilnærmet gratis ift hvor gode de er iallefall.
Sensitive-varianten er noe mildere og luftigere enn Original-utgaven, men har akkurat samme lukt ellers.
Har brukt den (aftershave og deo) noen ganger, og får temmelig utvetydige kommentarer fra kvinner på hvor godt jeg lukter faktisk. Jeg har alltid likt Old Spice, og lukta passer meg antakelig. Iallefall sier kona det. Det er visst noe med det også.
Et lite triks ved kraftige barbervann, evt ved behov for rikelig splashing (f.eks hardbare barberinger med maskin), er å væte nevene ordentlig godt før man heller aftershave i. Litt vann synes å mildne punchen samtidig som det bringer ut rikhet i dufta, noe ala å ha noen vanndråper i en maltwhisky kanskje.
Grafton er nydelig! Det er en av mine favoritter. Gled deg!Palmaris skrev:Då er det nye godsaker på veg. Vann dette på ebay til 10,49£ med frakt ;D
I tillegg har eg tinga detteog dette
Trufitt & Hill Grafton
Nå ser jeg du har handlet allerede. Imidlertid selger de en grei barbersåpe på Locitane i Kløverhuset til 98 kr. Der selger de også såpeskål hvis du har bruk for det.Palmaris skrev:Nokon plass i Bergensområdet det går an å kjøpa ein brukbar kost og såpe til levelege prisar eller er det nettet som er løysinga? Lyt verta flinkare til å raka skjegget, sidan kundekontakten min no har direkte innverknad på inntekta.
Ble litt satt ut av disse siste innleggene egentlig, uten at det plager meg særlig.BT skrev:Jeg raspet med meg en ny barberhøvel fra Reman i påska, siden jeg glemte den andre hjemme. Tenk, den var kombinert barberhøvel og vibrator. Er den egentlig for damer?
Sånn ??ottone skrev:Men jeg kom til å tenke på: hva med high-end øre- og nesehårs-fjerning?
Der er det mye å hente, vil jeg tro, blant klientellet her.
Personlig har jeg aldri sett eller brukt noe som helst hjelpemiddel av brukbar kvalitet til dette spennede mannlige spesialfeltet.
Stort sett bare billig skrot tilgjengelig. Tar gjerne imot gode råd.
Mat for egen tråd kanskje?
Jepp - er enig - har den selv.MaKi skrev:Den avbildede Groom Mate er overlegen. Det er den som gjelder, rett og slett.
https://www.groommate.com/
Heldigvis er jeg så lite behåret at de som kommer ut av nesen fint kan tas med pinsett. Så vondt er det ikke, og det er ikke snakk om så mange. Det med pinsett er nok en vanesak. Egentlig er jeg mer redd for disse maskinene, der jeg ikke har noen kontroll over hva som gjøres. Men med årene kan det jo hende at fremveksten tar seg alvorlig opp, og da er kanskje en skikkelig trimmer eneste alternativet.jan#jan skrev:Jepp - er enig - har den selv.MaKi skrev:Den avbildede Groom Mate er overlegen. Det er den som gjelder, rett og slett.
https://www.groommate.com/
Og så gjerne en skikkelig tweezerman pinsett til å ta problemhår med -
Hvor fant du den?Palmaris skrev:Høvelen datt i golvet på badet og knakk :-\. So då vart det litt arbeid på ebay