Men en medusin for oppblåst og tung i de nedre ..altså en kur mot en alvorleg audio sykdom.Helmholtz er altså ingen alvorlig diagnose![]()
Ca. 400 l anbefaler
Men en medusin for oppblåst og tung i de nedre ..altså en kur mot en alvorleg audio sykdom.Helmholtz er altså ingen alvorlig diagnose![]()
Jeg runder så vidt et par hundre tusen og her er det Claes kabel, fordi de er lange nok, PN, PR, fintrådet standard kopper ht kabel som fulgte med noen billigeht til svoger, m.a.o. en herlig miks. Det finnes ingen mal på hvor mye penger en må bruke på kabler i forhold til resten av greiene. Absurd tanke.Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
Hadde vært greit å laget en oversikt over alle disse som har kabler til over NOK 300,- og dermed umiddelbart bør klassifiseres som lettlurte tullinger.
Og for å ta elefanten i rommet med en gang, så er det nok (stort sett) en sammenheng mellom kostnad av kabler/investeringsvilje og prisen av anlegget og det kan nok plage mange, bare det.
Vi kan jo begynne med å sette meg på denne lista.
(Det var nå det skulle finnes en 'liker ikke' knapp, formoder jeg)
Viktig å skille mellom dyrt og kostbart/mye penger. I mine super trimmede 0-16.000 Hz ører ligger det implisitt i ordet "dyrt" at ytelsen ikke svarer til beløpets størrelse, lett forenklet. Kostbart/mye penger derimot går direkte på beløpets størrelse, men utelukker ikke at produktet har en verdi som tilsvarer dette beløp.
Kostbart kan også være rimelig, for å gjøre det hele vanskeligere. En slem toppkvalitets forsterker som kjøpes for 100k og brukes uten problemer av noe slag, daglig i 15 år - den er både kostbar og rimelig! Brukes den to time daglig koster den 9,- dagen og har fortsatt en salgsverdi.
For øvrig, highend er når du står på knea med ræva høyt i været (derav high og end), buksene på knærne og Vaselineboksen ferdig åpen som en invitt til nok en gang å bli "fucked" av en eller annen slesk selger med nyeste siste av det værste som er å oppdrive helt til i morgen. En del av disse kundene har sågar montert glidelåsen feil vei på buksa for å lette prossessen!
La ham leve i villfarelsen.Jeg runder så vidt et par hundre tusen og her er det Claes kabel, fordi de er lange nok, PN, PR, fintrådet standard kopper ht kabel som fulgte med noen billigeht til svoger, m.a.o. en herlig miks. Det finnes ingen mal på hvor mye penger en må bruke på kabler i forhold til resten av greiene. Absurd tanke.Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
Hadde vært greit å laget en oversikt over alle disse som har kabler til over NOK 300,- og dermed umiddelbart bør klassifiseres som lettlurte tullinger.
Og for å ta elefanten i rommet med en gang, så er det nok (stort sett) en sammenheng mellom kostnad av kabler/investeringsvilje og prisen av anlegget og det kan nok plage mange, bare det.
Vi kan jo begynne med å sette meg på denne lista.
(Det var nå det skulle finnes en 'liker ikke' knapp, formoder jeg)
Offa... Tenk om du hadde skaffet deg f.eks Chord.. Du og du hvor bra det hadde blitt![]()
Det er noe i uttrykket 'Det er lov å la seg fiste..... - eh, 'friste' skulle det være (sorry).Det med vaselin er nå helt unødvendig. Hos en ekte audiofil glir alt rett inn uten betenkning og motargumenter.
Tiltredes!Viktig å skille mellom dyrt og kostbart/mye penger. I mine super trimmede 0-16.000 Hz ører ligger det implisitt i ordet "dyrt" at ytelsen ikke svarer til beløpets størrelse, lett forenklet. Kostbart/mye penger derimot går direkte på beløpets størrelse, men utelukker ikke at produktet har en verdi som tilsvarer dette beløp.
Kostbart kan også være rimelig, for å gjøre det hele vanskeligere. En slem toppkvalitets forsterker som kjøpes for 100k og brukes uten problemer av noe slag, daglig i 15 år - den er både kostbar og rimelig! Brukes den to time daglig koster den 9,- dagen og har fortsatt en salgsverdi.
For øvrig, highend er når du står på knea med ræva høyt i været (derav high og end), buksene på knærne og Vaselineboksen ferdig åpen som en invitt til nok en gang å bli "fucked" av en eller annen slesk selger med nyeste siste av det værste som er å oppdrive helt til i morgen. En del av disse kundene har sågar montert glidelåsen feil vei på buksa for å lette (pros)sessen!
Jo vi må slappe av og ha en god julSkal vi ikke bare holde fred idag,og kose os.
God Jul