- Ble medlem
- 11.05.2004
- Antall liker
- 892
Et par hundre tusen, holder du oss for narr
|
at vi alle i perioder har vores små ting som vi går op i.Og hva mener du med det?Kanskje, hvem vedEr det noen idioter som søker VELSIGNELSE pga kabler? Må jo være relativt lam, bare for å tenke tanken.15400 innlegg på en 10 år periode, for mig til at tenke tanken om andre søger velsignelse på en anden måtte
![]()
du har helt ret, tid for Naxos ønske konsert. Ha en god nat alle sammen.Dumdidumdum♪♩♬
Har ikke alle de kablene de trenger nå? Diskuterer dere ennå?![]()
Tror pinadø ikke jeg er langt unna......Et par hundre tusen, holder du oss for narr
Det står altså FRA 200' og oppover!!! Og jeg har ordene mine i behold!Sitat fra Distinctive![]()
Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
Hadde vært greit å laget en oversikt over alle disse som har kabler til over NOK 300,- og dermed umiddelbart bør klassifiseres som lettlurte tullinger.
Og for å ta elefanten i rommet med en gang, så er det nok (stort sett) en sammenheng mellom kostnad av kabler/investeringsvilje og prisen av anlegget og det kan nok plage mange, bare det.
Vi kan jo begynne med å sette meg på denne lista.
(Det var nå det skulle finnes en 'liker ikke' knapp, formoder jeg)
Javel.. Og dette er det altså velsignelse for, ifølge deg?at vi alle i perioder har vores små ting som vi går op i.Og hva mener du med det?Kanskje, hvem vedEr det noen idioter som søker VELSIGNELSE pga kabler? Må jo være relativt lam, bare for å tenke tanken.15400 innlegg på en 10 år periode, for mig til at tenke tanken om andre søger velsignelse på en anden måtte
![]()
Det var vel det at du skrev at du rundet så vidt 200. Men i denne hobbyen kan vel "så vidt 200" være 1200 eller mer. Hele forumet er jo fylt med synsing antakelse og egne meninger og tolkninger av alt ting.Sluket skryter aldri - bare videreformidler sannheter! Hvorfor er det så mange sløsekker![]()
![]()
her inne som ikke gidder å lese hva som virkelig står i innleggene?
Det står altså FRA 200' og oppover!!! Og jeg har ordene mine i behold!Sitat fra Distinctive![]()
Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
Hadde vært greit å laget en oversikt over alle disse som har kabler til over NOK 300,- og dermed umiddelbart bør klassifiseres som lettlurte tullinger.
Og for å ta elefanten i rommet med en gang, så er det nok (stort sett) en sammenheng mellom kostnad av kabler/investeringsvilje og prisen av anlegget og det kan nok plage mange, bare det.
Beklager hvis folk oppfatter dette som OT.Dei fleste av oss har vel anlegg for nokre hundrelappar, eller kva?
Og er det billig, så er det bare skrot såklart...Det MÅ være dyrt for at det skal være bra.
På tide med avsporing!Beklager hvis folk oppfatter dette som OT.Dei fleste av oss har vel anlegg for nokre hundrelappar, eller kva?
Men hvem er "oss"?
Det er 28.000 medlemmer på HFS. Tror ikke de fleste av oss på HFS har anlegg til "nokre hundrelappar".
Jeg følte jeg måtte svare på denne fordi jeg er mot "gruppepresset" (i hifibutikkene og her på HFS) om at hifi må være dyrt.
Dermed er OT-avsporingen over...
![]()
Både ja og nei her:Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
Hehe...Eg trur alle på sentralen (med unntak av Stig Arne Skilbrei, sjølvsagt, som finn anlegga sine i søppelcontainarar) har brukt nokre hunderlappar på anlegget. (vi snakkar gjerne om svært mange hundrelappar......)
Heldigvis finnes disse gjerne bare i argumenter som dette.Men jeg har ingen forståelse for dem som sier at man må bruke en årslønn eller fem (etter skatt og banklån) for å lokke frem rockefoten.
IngenHelt enig - faktisk veldig helt enigForøvrig har jeg stilt det samme lett provokatriske spørsmål før : Hva er det som definerer "High End" ? Prislappen eller lydopplevelsen?
Kan anbefale deg denne sjappa. Bygdøy allé 35. Mye vintage der.Kunne ønske jeg orket å satse på vintage jeg. Virker som en triveligere hobby.
'Helt enig - faktisk veldig helt enigForøvrig har jeg stilt det samme lett provokatriske spørsmål før : Hva er det som definerer "High End" ? Prislappen eller lydopplevelsen?
'Helt enig - faktisk veldig helt enigForøvrig har jeg stilt det samme lett provokatriske spørsmål før : Hva er det som definerer "High End" ? Prislappen eller lydopplevelsen?
https://en.wikipedia.org/wiki/High-end_audio
The distinction between the terms high-end and high-fidelity (hi-fi) is not well defined.[3] According to one industry commentator, high-end could be defined as "gear below which’s price and performance one could not go without compromising the music and the sound".[4]Harry Pearson, founder of The Absolute Sound magazine, is widely acknowledged to have coined the term "high-end audio".[5]
Just What Is High End? Page 3 | Stereophile.com
We'll come back to our fledgling audiophile, but let's cut to Atlanta, Georgia a few weeks later at the first general meeting of the newly formed Academy for the Advancement of High End Audio (AAHEA). During the meeting, someone suggested that we define the term "high end." Since the association's goal is the advancement and promotion of "high-end" audio, defining "high end" would seem like a logical---and very simple---task.
After about one minute of bandying about various definitions of high end, it was apparent that the question "What is high end?" was more complex than anyone realized. Although the members' suggestions embodied some aspects of what makes some audio components high-end and other not, there was no definitive statement as to what high end really was. Short on time, the meeting moved on to more pressing topics. After I returned home, however, the question nagged.
What is high end?
Since we all know high end when we see it, an important distinction is whether high-end components are incrementally better than mass-market products, or if they are qualitatively different. If they're better by degree, where does one draw the line beyond which a product can be called high-end? If high-end products are fundamentally different, how are they different?
he high-end designer builds products he would want to listen to himself. His superficial goal is to design a product that conveys the music the best way he knows how. His real and unstated goal is to build a product that creates the same kind of relationship between the user and his music as the designer enjoys with his music. Because the high-end designer cares about music, it matters to him how a faceless listener he will never meet, perhaps thousands of miles away, experiences the joy of music. The greater the listener's involvement, the better he's done his job.
High-end audio is like the fluent linguist---a transparent conveyance of the music's meaning. It is when the playback system is forgotten, replaced by the performers in your room. It is when you feel the composer or performer speaking across time and space to you. It is when you feel a physical rush during a musical climax. It is the ineffable roller-coaster ride of emotion the composer somehow managed to encode in a combination of sounds. It is when the physical world disappears, leaving only your consciousness and the music.
That is high end
Nå tror jeg en del her på forumet plutselig fikk et langt mer positivt syn på high end..For øvrig, highend er når du står på knea med ræva høyt i været (derav high og end), buksene på knærne og Vaselineboksen ferdig åpen som en invitt til nok en gang å bli "fucked" av en eller annen slesk selger med nyeste siste av det værste som er å oppdrive helt til i morgen. En del av disse kundene har sågar montert glidelåsen feil vei på buksa for å lette prossessen!
"...inntil jeg fikk Helmholtz..."At frekvenskurven ikke er tunet slik at det er så mye bass att "alt blir en tykk grøt".Da blir det vanskelig å høre forskjell på kabler.
Sleit i alle år med å høre hva anmeldere beskrev av kabel,inntil jeg fikk helmholtz og bedre plassert høyttaler/SS.(ca. 2005)
Før den tid var det kun små nyanser på kabler.
Eks
Vis vedlegget 412781
Samme som å blåse i en flaske?
Jeg opplever aldri at selgere pusher ting alla agenter for livsforsikringer, Get kundebehandlere, ol.Nå tror jeg en del her på forumet plutselig fikk et langt mer positivt syn på high end..For øvrig, highend er når du står på knea med ræva høyt i været (derav high og end), buksene på knærne og Vaselineboksen ferdig åpen som en invitt til nok en gang å bli "fucked" av en eller annen slesk selger med nyeste siste av det værste som er å oppdrive helt til i morgen. En del av disse kundene har sågar montert glidelåsen feil vei på buksa for å lette prossessen!
Jeg er godt kjent med fysikeren.