Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er få ting som er bedre enn å våkne av at sola skinner inn en søndagsmorgen.
    Nykvernet kaffe, god musikk og en kattunge som er suicidal.
    #goodtimes ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.387
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    pahf skrev:
    Det er få ting som er bedre enn å våkne av at sola skinner inn en søndagsmorgen.
    Nykvernet kaffe, god musikk og en kattunge som er suicidal.
    #goodtimes ;D
    Mye likt her ja ;)

    gismo
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det er vel kanskje igrunn for sent å si god morgen ??? Det er jo etter 10.00
    Men det er no såå ;D
    Rancilio har tenkt på å få opp dampen nå .... så da blir det strax kaffe - DET trenger jeg
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Prøver din å hoppe ut fra vinduet i 2 etg å ?
    Må jo sette på nattlås så lodotten ikke vandrer til de evige jaktmarker.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Våknet av sol som stakk gjennom vinduet idag, men innen vi rakk å stå opp var det like grått igjen.
    Obligatorisk egg-bacon-tomat fordøyd, hørt gjennom alle Klar-en-Klassiker jeg gikk glipp av i ferien.
    Klar for oppussing. Innendørs idag, siden det er ustabilt vær.

    God morgen
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Sovet til nesten syv, deilig. Kona sto opp med ungene, og ordnet kaffen. Må på jobben ut uka, men denne morgenen gir en forsmak på ferien... full rulle med to unger. Åpenbart at vi skal ha aktiviteter til HVER dag, ellers blir det tøft å være i hus. ;)

    Musikk om morgenen er det vanskelig å få til, her er det barne-tv som gjelder. :/

    Drømmemorgenen består i å jogge grytidlig, dusje, kaffe og frokost, deretter en lytteøkt på en time eller to.... Mmmm... Kanskje jeg skal hestehandl meg frem til en slik morgen? :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Langt mellom morgenfuglene i ferien.
    Jeg har også ferie, men våkner tidlig og har vært oppe lenge.
    Skulle ha malt hus, men det regner så jeg drikker kaffe og hører Mahler niende på hodet.

    Morgenfugl, type ensom svale.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    God Morgen!
    Har mye som skulle vært gjort,men et drittvær sørger for at det blir kaffe og musikk/pc.Sommeren i Rogaland er mer som en grønn vinter.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    1
    In the early morning rain....

    -har man små, er det tidlig opp. Kaffen er straks klar, ny-brygget.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Yupp! Her er første kopp inntatt. Det er jo litt kos å se hvordan fireåringen følger med på spesialagent Oso. :) Husker hvordan jeg selv var når jeg gikk på barneskolen, sto opp for å se på DJ cat show på sky channel. Begynner å bli noen år siden nå, før alt ble oversatt.

    Får hente hodetelefonene, så det kan lyttes litt. :)

    God morgen folkens!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    1
    Da var det morgen igjen. Kaffe litt senere. Drømmehagen er bra TV-show for to-åringer. ;D
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    God morgen ja! Har mange ganger lurt på hva de går på de som har laget drømmehagen ;D Nei nå er det jobbing, ha en fin dag alle
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Så en dokumentar om drømmehagen, overraskende hvordan alt er tenkt på. Lydoverganger, fargevalg, gjentagelser, tall... alt er satt sammen for å gi de minste basiskunnskaper. :)

    Regner her... godt jeg rakk å male litt igår. Passer greit med regn når man skal tilbringe en del tid i bil.

    God morgen folkens. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    1
    Sol ute -skyfri himmel. Guttungen leker og jeg har kaffe i koppen. Lukter nytraktet kaffe i stua. :D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Vekket av vond rygg. Heldigvis holder den kjeft etter et kvarters tid! Det positive er at nå er kaffen ferdig, det er stille i huset, og jeg kan lese bok i fred en halvimes tid. :)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Valgte å dra på jobben i dag også. Mye av blomstene er borte, og det er vel like greit, de luktet ikke godt på slutten.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.387
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kaffe på verandaen i strålende vær, i den andre stolen ligger min nydelige kattunge ;) Bilen er kjørt til "doktoren" en tur for litt service.
    Kona startet opp på jobb i går så her er stille og fredelig ;D Men beisekosten og spann venter ute i garasjen 8)

    gismo
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    1
    Opp 07.15. Brygget kaffe. Satt guttungen i sving. Slapper litt av, varm kaffe i koppen. Snart frokost.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Er attende frå ferie i Portugal, og har fått høyrt litt på anlegget. Steike, kor kjekt det er med litt yndlingsmusikk ei morgonstund....
    Ja. Skal spille en trudelutt for guttungen her.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Oh, what a beautiful mornin'...God morgen - og for en fantastisk sådan!! Skyfri himmel, +16 og en svak morgenbris som så vidt beveger vimplene i flaggstengene - kan det bli bedre? Yngste frøkna har blitt kjørt til hestesenteret for å ta morraforing, hestebading og denslags, ungdommene søv som ungdommer skal gjøre, og fruen, irsksetter'n og jeg er straks klare for moltebærleiting i de nære fjellstrøk.

    Glem hifi'en for noen timer, godtfolk, og kom dåkker ut! Høsten og dritværet kommer tidsnok, og da kan man pusle med innendørs- sysler... Ha en fortreffelig dag, alle sammen!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Skyfri himmel? Hvilken landsdel bor du i da?

    Greit nok at det bare er 1 sky på himmelen her, men den dekker hele himmelen. Lekker gjør den også.

    Vel vel, kaffe i koppen og Harald Heide Steen jr på anlegget redder morgenen.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nordland. Hvor ellers? Lofotværing, bosatt i Bodø. Blå himmel her, noen få cumulus'er i sørlig retning... ;D

    Burde male hus, men multebærene kaller. De kan ikke vente!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Starta dagen 05.15 med arveprinsessen, men kan ikke klage... Sola skinner og en av oss sover ihvertfall ;)
     

    rolfperiks

    Medlem
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    13
    Tverlandet utenfor Bodø.

    Aeropress kaffe i koppen og vinyl på platesnurren.
    Lovende værprognoser for dagen.

    Ha en riktig så fin dag alle sammen.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Overskyet høstvær. 16 grader.
    Ut å hjelpe naboen med å flytte et stillas. Deretter 2-3 timer øving, før jeg kaster meg over grytene til min kjære kommer hjem fra jobb.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var oppe like over klokken 8. Så litt TV mens jeg hadde meg en sandwich og et glass melk + kaffe. Siden klokken halv ti har jeg spilt musikk. Nå er det på tide å ta en kaffe, så jeg ikke går helt i dvale. Avslappende musikk må jeg ha så tidlig, men det er viktig å ikke bli for avslappet.

    Avgårde til kjøkkenet. BRB ;)

    Edit: Laget den bittelitt sterk, og hadde oppi en teskje 72 % kakao og litt sukker. Har aldri gjort det før. Tror sannelig jeg sniker en dråpe single malt eller to også. Tidlig på dagen, så det får bli den eneste. Skal ikke kjøre bil likevel. ;D
     
    A

    AK27

    Gjest
    Gubra skrev:
    Gjeeesp. Snart hjem for å legge seg.
    Sover ofte ikke mer en to til tre ganger i uken, insomnia ftw. FTW står forresten for Fuck The World for de som måtte lure eller inbille seg noe annet. Ladida.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Feire ! :D

    Så da gjenstår egentlig bare å spekulere i hvorfor i all verden man står opp før fanden har fått på seg skoa?? Skal vist sende avgårde minstefrøkna på en ukes rideleir, så da må man vel bidra til siste pakking og avskjedsklem. :D :D :D
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    En Tivoli One radio av den analoge typen forer ørene med litt morgenmusikk, mens hjerne arbeider med problemet nedsunkne tverrbue og smerter i ”forfotan” på turer som varer lengre enn en time. Hodet forteller meg dessuten at jeg la meg for sent og stod opp for tidlig, og at det er lenge siden jeg har frekventert hfs. Kanskje fordi andre interesser og gjøremål har tatt min tid. En malingsskrape ligger på krakken ved døra ut til terrassen og fanger min oppmerksomhet. Husk å sette på en maskin med klær før du går ut sier jeg til meg selv mens jeg tømmer den andre kaffekoppen og lar tankene springe videre - ut til sola som skinner i dag.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Tidlig opp i dag, til søndag å være. Formen er ikke så verst. Men det svir litt i rassen.
    Nei, jeg har ikke vært på medlemstreff i Hornalliansen. Årsaken er nok for mye jalapene i gårdagens burito.
    Men hodet er bra. Tror jeg logger meg på Playchess.com for litt morgenblitz mens det enda er stille i huset.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Startet dagen med "Invisible world" med Richard Hammond, og deilig kaffe. Nå har resten av familien stått opp, og det er kokt egg også. Herlig. Sola skinner ute, så da må jeg ut også. Blir for lite lyttetid for tida, stuptrøtt når klokka er ti om kvelden. Lurer på om jeg tilpasser meg nye rutiner når ungene blir større... håper det.

    Forbereder meg mentalt på lønnsforhandlinger, det er den tida igjen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Tidlig opp i dag, til søndag å være. Formen er ikke så verst. Men det svir litt i rassen.
    Nei, jeg har ikke vært på medlemstreff i Hornalliansen. Årsaken er nok for mye jalapene i gårdagens burito.
    Men hodet er bra. Tror jeg logger meg på Playchess.com for litt morgenblitz mens det enda er stille i huset.
    Vaselin funker mot friksjon...

    Vel, her er det kaffe. Småbarn får deg på beina til halvåtte på søndager. Trivelig med småprat og barnelek. Det er skikkelig "live".
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    God morgen. Her er det også kaffe og barnetv. Snart er det sykkeltur :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da har jeg gått tur med minsten, etterfulgt av en lett joggetur alene. Deilig! Nå nytes Linn radio, hvor det spilles rolig jazz. Ingen vits i å hoppe i dusjen før jeg er ferdig å svette. Pleier å renne ti minutter etter at jeg har stoppet.

    Måtte dagen i dag, være en dag uten overraskelser og spenning. I dag ønsker jeg meg en helt vanlig dag. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn