Trenger vi et merke som Goldmund?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Og den gleden skal du ikke rakke ned på :) Glede er grunnen til at dette er en hobby! ;D hvis ikke kan vi drite i å holde på med dette.

65finger skrev:
    pstraums skrev:
    Det er vanskelig å diskutere disse tingene dersom man ikke tar hensyn til eieglede. Hvis man skal se sorthvitt på dette så kan man spørre seg selv hvorfor i helvete noen bruker mer enn 10-15k på et anlegg til å høre musikk. De gode låtene/platene høres bra ut på et bra sammensatt anlegg til 10-15k også (for ikke snakke om en ipod og et bra headset til nær "no money"). Men det er jo ikke DET det handler om? Det er ikke rart man reagerer med henvisning til jantelov når det er så mange som ikke fatter dette! De siste prosentene forbedring koster mer enn det smaker for de fleste av oss. Det gjør det i mange andre tilfeller også. bil, vin, etc! Slik er det bare?

65finger skrev:
    Det er ikke noe galt i det HCS. folk får kjøpe hva de vil. Men hvorfor i huleste kan man ikke diskutere dette uten å få tutet ørene fulle av hvor misunnelig man er , jantelov osv (Ikke rettet mot deg HCS)
    Joda folk må kjøpe det de mener de oppnår glede av. I dette tilfelle er mesteparten av gleden, eieglede.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dr Dong skrev:
    Men er ikke disse avsløringene gammelt nytt, orso? Vi trenger ny saft!
    Joda. Tenkte kranglingen i vennetråden skulle få ligge i ro.

Sikkert mye annet å ta tak i der ute.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pstraums skrev:
    Og den gleden skal du ikke rakke ned på :) Glede er grunnen til at dette er en hobby! ;D hvis ikke kan vi drite i å holde på med dette.

65finger skrev:
    pstraums skrev:
    Det er vanskelig å diskutere disse tingene dersom man ikke tar hensyn til eieglede. Hvis man skal se sorthvitt på dette så kan man spørre seg selv hvorfor i helvete noen bruker mer enn 10-15k på et anlegg til å høre musikk. De gode låtene/platene høres bra ut på et bra sammensatt anlegg til 10-15k også (for ikke snakke om en ipod og et bra headset til nær "no money"). Men det er jo ikke DET det handler om? Det er ikke rart man reagerer med henvisning til jantelov når det er så mange som ikke fatter dette! De siste prosentene forbedring koster mer enn det smaker for de fleste av oss. Det gjør det i mange andre tilfeller også. bil, vin, etc! Slik er det bare?

65finger skrev:
    Det er ikke noe galt i det HCS. folk får kjøpe hva de vil. Men hvorfor i huleste kan man ikke diskutere dette uten å få tutet ørene fulle av hvor misunnelig man er , jantelov osv (Ikke rettet mot deg HCS)
    Joda folk må kjøpe det de mener de oppnår glede av. I dette tilfelle er mesteparten av gleden, eieglede.
    rakker ikke ned på eiergleden. Da sitter jeg i så tilfelle i glasshus

V

vredensgnag

Gjest
    Det finnes mennesker som tjener millioner av dollar/dag.
    Mange av disse har behov for å vise omverdenen at de vasser i penger, og ønsker eksepsjonelt høye priser på sine innkjøp og sine vaner. I Brasil kan du gå i lunsjrestauranter der et glass nypresset appelsinjuice koster USD 300, og der hele lunsjen vil komme på 3-4000 dollar. Og det er langt fra eksepsjonelt.
    I Kina er det restauranter der du betaler flere hundre tusen kroner for et måltid (og vinene som hører til, og der konjakken påstås å være fra 1800-tallet).
    Goldmund etablerte seg i Kina, for å tjene penger på dette behovet.

Irrational consumption er et spennende område. Hva får folk til å reservere bord på nattklubber i London til 100.000 kroner kvelden, for eksempel? Det er prisen for de beste bordene på Amika, Boujis eller Movida. Man får et startopplegg med drikkevarer, men dette er selvsagt utilstrekkelig, og sluttregningen blir langt høyere.

Følg med på noen av de hotteste stedene i Stockholm rundt Stureplan, og den merkelige skikken med å kjøpe et par dusin av en drink, for å kun drikke én, og etterlate de andre på baren.

Som Gizmodo skriver i linken litt tidligere, så er det xxxx xxxxxx som kjøper en 1.1 gen BD-spiller til 135.000 dollar.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.007
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Irrational consumption er et spennende område. Hva får folk til å reservere bord på nattklubber i London til 100.000 kroner kvelden, for eksempel? Det er prisen for de beste bordene på Amika, Boujis eller Movida. Man får et startopplegg med drikkevarer, men dette er selvsagt utilstrekkelig, og sluttregningen blir langt høyere.

Følg med på noen av de hotteste stedene i Stockholm rundt Stureplan, og den merkelige skikken med å kjøpe et par dusin av en drink, for å kun drikke én, og etterlate de andre på baren.
    Conspicuous consumption (Veblen) er den veletablerte terme for galskapen. (For oss vanlige er den jo også høyst irrasjonell, men rasjonaliteten kan jo av og til være ganske kontekstuell.)

Men i guds øyne forblir det selvfølgelig galskap!

Jeg skal forresten installere noen 300L høyttalere på toalettet. Er jeg gal, eller har jeg et enormt toalett, mon tro.

V

vredensgnag

Gjest
    Dr Dong skrev:
    vredensgnag skrev:

Conspicuous consumption (Veblen) er den veletablerte terme for galskapen. (For oss vanlige er den jo også høyst irrasjonell, men rasjonaliteten kan jo av og til være ganske kontekstuell.)

Men i guds øyne forblir det selvfølgelig galskap!

Jeg skal forresten installere noen 300L høyttalere på toalettet. Er jeg gal, eller har jeg et enormt toalett, mon tro.

Existential consumption and irrational desire
    er verdt å lese, med tanke på "meaning making" gjennom forbruk.
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j...hbXuCQ&usg=AFQjCNFQN_aPDYA5GMGfa_TD3hmHLcamUw
    Terminologien er langt mer nyansert, forøvrig, enn kun conspicuous consumption. Folks handlemønster (pun intended) er blitt temmelig komplisert nå i ultraforbrukets tid.

Optimal Irrational Behavior er en annen studie av interesse. Der vil du finne flere referanser til irrational consumption. Mange som har råd til det viser sin rikdom, men enda flere som ikke egentlig har råd, bestreber seg på det samme - og det blir ultimativt irrasjonell adferd.
    Rike amerikanere har hengt seg opp på å bygge megamansions, på mange tusen kvadratmeter, der man må planlegge Segway og golfbilbruk innendørs for å komme fra en del av huset til en annen, og der man har innvendig teaterscene, separat full-size kino, diskotek, bowlingbaner, squashbaner, innendørs tennis, olympisk størrelse badebasseng, osv.

PDF: http://www.google.no/url?sa=t&rct=j...hbXuCQ&usg=AFQjCNFtM302tQneWxY56z6HCw6VKPRF7g

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    orso skrev:
    Dr Dong skrev:

Og dette er KONKRET hva da orso ? Eller driver du å synser... :mad:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.007
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Helt med, Vreden!

Det er mer enn Veblen her, men han er tross alt så vakker!

(Takker for link, skal se på den.)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    orso skrev:
    Dr Dong skrev:

;D Du tar kaken altså. Stort sett det eneste jeg leser av deg er stadig forsøk på arrestere andre for deres meninger. Og det på et diskusjonsforum. ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Noen trenger Goldmund. For å vise at de er villig til å betale for keiserens nye klær. Det er noens behov, så det får man bare akseptere. Folk flest ler av det, som i filmen, men keiseren hører ikke det.

P

PacMan

Gjest
    Vidar P skrev:
    Noen trenger Goldmund. For å vise at de er villig til å betale for keiserens nye klær. Det er noens behov, så det får man bare akseptere. Folk flest ler av det, som i filmen, men keiseren hører ikke det.
    Godt skrive.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.283
    Sted
    Oslo
    Goldmund er sveitsisk kvalitet. Dersom de jukser, bør de straffes av markedet, noe som naturligvis skjer. jfr. Edge jukset.

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    orso skrev:
    HCS skrev:
    orso skrev:
    Dr Dong skrev:

;D Du tar kaken altså. Stort sett det eneste jeg leser av deg er stadig forsøk på arrestere andre for deres meninger. Og det på et diskusjonsforum. ;D
    Jeg tar kanskje kaken, du for din del bør tygge mer grovbrød... Så du får i deg mer fiber.. ;) Kom gjerne med konkrete eksempler.. Da er det faktisk intr ... Såkangt har du kokt mye suppe på denne ene spikeren... ;D

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det eneste merket jeg kjenner som har produkter i prisklassen "svimmel" er Gryphon. Jeg har alltid likt lyden på produktene deres, men trodd at de er et overpriset luksusmerke. Nå som jeg kjøpt selv har jeg funnet ut at de konstruerer kompromissløst innenfor en utfordring og ser på prislappen etterpå. I mitt tilfelle finner jeg ikke noe som er "billigere" i forhold til ytelsen.

Flemming sammenligner det med biler. Å lage biler som yter mer til de som har råd selv om de ikke har behov for ytelsen. Det er selvfølgelig et kjempemarked for disse rikingene, men det er ikke dermed sagt at det er juks. Eller!?

Kjenner ikke Goldmund og vet ikke om det kan sammenlignes og synes eksemplet med spilleren ser stygt ut, men jeg lurer likevel på om noen VET at det er samme komponentene eller om det bare ser slik ut?

Jeg kommer forresten en gang til å kjøpe stolen "Egget" selv om jeg er klar over at IKEA selger nesten like behagelige stoler til en 1/50 del av prisen. ;)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.283
    Sted
    Oslo
    Trompetnerd skrev:
    Det eneste merket jeg kjenner som har produkter i prisklassen "svimmel" er Gryphon. Jeg har alltid likt lyden på produktene deres, men trodd at de er et overpriset luksusmerke. Nå som jeg kjøpt selv har jeg funnet ut at de konstruerer kompromissløst innenfor en utfordring og ser på prislappen etterpå. I mitt tilfelle finner jeg ikke noe som er "billigere" i forhold til ytelsen.

Flemming sammenligner det med biler. Å lage biler som yter mer til de som har råd selv om de ikke har behov for ytelsen. Det er selvfølgelig et kjempemarked for disse rikingene, men det er ikke dermed sagt at det er juks. Eller!?

Kjenner ikke Goldmund og vet ikke om det kan sammenlignes og synes eksemplet med spilleren ser stygt ut, men jeg lurer likevel på om noen VET at det er samme komponentene eller om det bare ser slik ut?

Jeg kommer forresten en gang til å kjøpe stolen "Egget" selv om jeg er klar over at IKEA selger nesten like behagelige stoler til en 1/50 del av prisen. ;)
    Og Gryphon er meget bra. Dansk, riktignok, men det er B & O. også.

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Trompetnerd skrev:

Hvor mye koster toppmodellen til gryphon?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    oct skrev:
    "... the subject of the bleeding obvious". Som de sier i Blackadder, eller var det Fawlty Towers.
    Treg som jeg er så må jeg spørre hva du ønsket å formidle med siterte quote.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:

Cdspilleren koster 130.00,-
    Dyreste effektforsterkeren koster 800,-
    Dyreste høyttaler 1.3 mill.

Våger påstanden om at de på en merkelig måte forsvarer prisene hvis man snur hver stein. Og ikke minst, forsterkerene selger som varmt hvetebrød.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har IKEA skikkelig gode stoler? Det stiller jeg meg litt tvilende til. Har selv en IKEA stol, men spesielt god er den ikke og det var heller ikke de andre jeg prøvde. Innmaten i IKEA møblene kan f.eks ikke sammenlignes med gode gamle møbler med skikkelig fjæring og polstring. Det er spart i bauer og i kanter og IKEA møblene er ikke laget for å vare lenge.

En del eksempler har liten relevanse synes jeg. Det er ingen som mener at alt dyrt er overpriset og at man alltid får samme kvalitet billig. Nei, det får da være måte på.

Goldmund har innrømme for lenge siden Trompetnerd at det var Pioneer innmat. Det er gammel nytt. De skrev om det på nettsiden deres da dette gikk rundt som varmt hvetebrød på mange forum.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Trompetnerd skrev:
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:

Våger påstanden om at de på en merkelig måte forsvarer prisene hvis man snur hver stein. Og ikke minst, forsterkerene selger som varmt hvetebrød.
    Toppmodellen til goldmund koster 2.1 mill. det er 2.5 ganger mere kompromiløshet :) BD spilleren er 10 ganger mere kompromiløs enn toppmodellen til Grypon

P

PacMan

Gjest
    orso skrev:
    Goldmund har innrømme for lenge siden Trompetnerd at det var Pioneer innmat. Det er gammel nytt. De skrev om det på nettsiden deres da dette gikk rundt som varmt hvetebrød på mange forum.
    Hadde forbrukarane brukt si forbrukarmakt så hadde Goldmund vore konkurs for lenge sidan.
    Det hadde i så fall vore ein seier for forbrukarane, og eit signal til andre merker som selger billig innmat til ekstreme prisar.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    orso skrev:
    Har IKEA skikkelig gode stoler? Det stiller jeg meg litt tvilende til. Har selv en IKEA stol, men spesielt god er den ikke og det var heller ikke de andre jeg prøvde. Innmaten i IKEA møblene kan f.eks ikke sammenlignes med gode gamle møbler med skikkelig fjæring og polstring. Det er spart i bauer og i kanter og IKEA møblene er ikke laget for å vare lenge.

En del eksempler har liten relevanse synes jeg. Det er ingen som mener at alt dyrt er overpriset og at man alltid får samme kvalitet billig. Nei, det får da være måte på.

Beklager, kanskje litt dårlig eksempel, men egget koster fra 30K og oppover. Man får mye stol for 15K.

Ok. Jeg trodde det kun var snakk om drivverket og + noen småting. Ikke HELE innmaten. Det er jo sjokkerende!!

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.283
    Sted
    Oslo
    Vidar P skrev:
    oct skrev:
    "... the subject of the bleeding obvious". Som de sier i Blackadder, eller var det Fawlty Towers.
    Treg som jeg er så må jeg spørre hva du ønsket å formidle med siterte quote.
    Tror det var fawlty Towers. Ser bare at dansk , norsk & svensk er like bra som "sveitser ur". Mitt poeng er at Gryphon(griff, en kobling mellom ørn & løve) har j.. bra produkter. hvis Goldmund jukser, så kjøper ingen deres produkter. Ikke at jeg "digger" swiss made

mvh

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:

Toppmodellen til goldmund koster 2.1 mill. det er 2.5 ganger mere kompromiløshet :) BD spilleren er 10 ganger mere kompromiløs enn toppmodellen til Grypon
    Jeg ser den ;) Nå skal det nok sies at Gryphon har forsøkt å gjøre det så rimlig mulig innenfor luksusklassen ;) I tilegg skal vel Goldmund låte bedre.
    Setter man på litt gull skyter prisen fort i været.

Er ENIG at det er priser det er vanskelig å forsvare. :)

P

PacMan

Gjest
    oct skrev:
    hvis Goldmund jukser, så kjøper ingen deres produkter.

mvh
    Jau, det er det som tydelegvis skjer.
    Det er eit marked for idiotisk high-end, noko som dei aktuelle merkene naturlegvis skor seg godt på i form av veldig store marginar.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Trompetnerd skrev:
    Man får mye stol for 15K.
    Det gjør man helt klart.

Jeg synes nok Gryphon er i dyreste laget. Har forståelse for at f.eks svære klasse A forsterkere som er kompromisstløst bygget vil koste mye. Ikke minst med tanke på alle mellomleddene som skal tjene penger. Men en pris på 800k for en forsterker er uansett vanskelig å forvare.

Høyttalere ser ut til å bli svært dyre når de er store. Disse fra Adam Audio koster vel omtrent det samme som toppmodellen til Gryphon.

Det som er sikkert er at man tjener ekstremt mye på å bygge selv eller f.eks kjøpe direkte fra en kontruktør. Det er bl.a. kostnader til mange ledd som skyter prisene i været.

P

PacMan

Gjest
    Trompetnerd: Kvifor foreslår du for Høvding i Goldmund sin vennetråd at Trenger vi et merke som Goldmund?-tråden skal verta sletta ?
    Slike trådar som denne er bra for å bringa fram negative ting i bransjen (i dette tilfellet angåande Goldmund) og å få det diskutert.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Trompetnerd skrev:
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:

Jeg ser den ;) Nå skal det nok sies at Gryphon har forsøkt å gjøre det så rimlig mulig innenfor luksusklassen ;) I tilegg skal vel Goldmund låte bedre.
    Setter man på litt gull skyter prisen fort i været.

Er ENIG at det er priser det er vanskelig å forsvare. :)
    utsagnet om at Goldmund låter bedre for stå for din regning :) det tviler jeg på og det står for min regning :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    hifikontoen skrev:
    Trompetnerd: Kvifor foreslår du for Høvding i Goldmund sin vennetråd at Trenger vi et merke som Goldmund?-tråden skal verta sletta ?
    Slike trådar som denne er bra for å bringa fram negative ting i bransjen (i dette tilfellet angåande Goldmund) og å få det diskutert.
    Fordi jeg mener det er mot regelverket for forumet med en slik tråd (selv om det er godt ment av Orso)!

Hvis det stemmer at spilleren var en bløff er det kjempealvorlig, men rettferdiggjør ikke nødvendigvis en slik tråd som fort skjærer alt over en kam.

Uenig med deg at slike tråder er bra.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Trompetnerd skrev:
    hifikontoen skrev:
    Fordi jeg mener det er mot regelverket for forumet med en slik tråd (selv om det er godt ment av Orso)!

Hvis det stemmer at spilleren var en bløff er det kjempealvorlig, men rettferdiggjør ikke nødvendigvis en slik tråd som fort skjærer alt over en kam.

det kan diskuteres

P

PacMan

Gjest
    Litt kritikk skal tydelegvis ikkje vera lov, men heilt uberettiga skamros skal vera lov ? (uberettiga = som vitenskapen seier det ikkje er grunnlag for)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:
    hifikontoen skrev:

det kan diskuteres
    Jeg tolker denne setningen dithen:

"men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges."

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    hifikontoen skrev:
    Litt kritikk skal tydelegvis ikkje vera lov, men heilt uberettiga skamros skal vera lov ? (uberettiga = som vitenskapen seier det ikkje er grunnlag for)
    Det har ikke jeg sagt. Det er flere nyanser enn svart og hvit.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Trompetnerd skrev:
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:
    hifikontoen skrev:

det kan diskuteres

"men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges."
    tråden tar ikke opp hva som er best eller dårligst. den tar mere opp hvorfor produktene til Goldmund koster så meget.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår lite at man mener lydkvaliteten stiger med prisen. Et riktig høyttaler design er da 1000 viktigere enn om høyttalerne er gullbelagte eller bruker eksotiske elementer for å si det slik. Eller lav hørbar forvrengning i en forsterker framfor et ekslusivt kabinett. Er det ikke litt påfallende hvor lite high-end merker presenterer målinger eller noe vitenskapelig? Eller lar sine produkter teste hvor de kan måles? Gryphon og andre tilsvarende merker er sikkert ekstremt bra, men jeg tror det er naivt at det ikke finnes produkter til en brøkdel av prisen som like bra eller kanskje til og med bedre.

Enda mer vrient blir vel dette dersom vi nå begynner å diskutere hva lydkvalitet er for noe. ;D

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:
    65finger skrev:
    Trompetnerd skrev:
    hifikontoen skrev:

det kan diskuteres

tråden tar ikke opp hva som er best eller dårligst. den tar mere opp hvorfor produktene til Goldmund koster så meget.
    Ok. Leser "de beste og verste" som et eksempel på stigmatisering. At Goldmund og andre latterlig dyre produkter stigmatiseres og uthenges i denne tråden uten at noen egentlig dokumenterer påstandene er vi vel enig om.

P

PacMan

Gjest
    orso skrev:
    Jeg forstår lite at man mener lydkvaliteten stiger med prisen. Et riktig høyttaler design er da 1000 viktigere enn om høyttalerne er gullbelagte eller bruker eksotiske elementer for å si det slik. Eller lav hørbar forvrengning i en forsterker framfor et ekslusivt kabinett. Er det ikke litt påfallende hvor lite high-end merker presenterer målinger eller noe vitenskapelig? Eller lar sine produkter teste hvor de kan måles? Gryphon og andre tilsvarende merker er sikkert ekstremt bra, men jeg tror det er naivt at det ikke finnes produkter til en brøkdel av prisen som like bra eller kanskje til og med bedre.

Enda mer vrient blir vel dette dersom vi nå begynner å diskutere hva lydkvalitet er for noe. ;D
    Godt poeng det angåande målingar/vitenskapeleg.
    Nettopp difor er det ingen grunn til å ta for god fisk at Gryphon (og andre dyre merker) måler bra.

Lite å finna om Gryphon-målingar i Stereophile, men fant denne teksten om måling i Stereophile:
    The Gryphon amp indeed did get a fairly negative review in Stereophile years back, I think it was Mr. Scull who did not find it to have the magic he was looking for at its price level.

Kjelde:
    http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aamps&1062869097&read&keyw&zzintegrated+amp+for+thiel

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn