Trenger vi et merke som Goldmund?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    R

Roysen

Gjest
    erato skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg VET det er annerledes basert på egne lytteopplevelser som sammenfaller med målingene. Hva du måtte tro om Goldmund er vel bare relevant for deg selv?

Mvh
    Roysen
    Siden jeg mener "seende" lytteopplevelser og tro er sterkt koplet, er det vel også nærliggende å snu på flisa her og påpeke at hva du har hørt bare er relevant for deg selv?
    Når målinger underbygger det jeg har hørt? Forøvrig bør det vel bety like mye for alle andre som ikke har hørt de som alt annet de bare har lest om disse produktene.

Mvh
    Roysen

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Jeg har aldri forsvart prisen, har jeg vel? Kvaliteten er vel ikke underordnet for omm noe kan kalles bedrag?

Mvh
    Roysen
    Det er nettopp prisen vi diskuterer.

Ingen som har sagt at Goldmund driver utelukkende med rebranding og har bare billig innmat under panseret. De fleste regner nok med at denne Pioneer spilleren var en enkeltstående tilfellet.

Og selv om det tilfellet er alvorlig og vitner om useriøsitet så handler ikke diskusjonen bare om det. Det handler også om den ekstreme prissettingen og hvor man spiller på dette og følelsen av luksus. Et spørsmål jeg stiller meg er: Hadde eierne hadde samme eierglede dersom produktene koster 1/3? Hva er det som skaper eierglede?

V

vredensgnag

Gjest
    orso skrev:
    På bakgrunn av diskusjonen i vennetråden startes denne tråden.

Spørsmålet er enkelt og greit: Er Goldmund et merke som fortjener oppmerksomhet og noe som er med på å skape mangfold? Eller er vi bedre foruten?
    Leser du et annet åpningsinnlegg enn det jeg får opp, Roysen?
    Dette er hva jeg leser.

Hvor står det juks og bedrag?

R

Roysen

Gjest
    orso skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg har aldri forsvart prisen, har jeg vel? Kvaliteten er vel ikke underordnet for omm noe kan kalles bedrag?

Mvh
    Roysen

Ingen som har sagt at Goldmund driver utelukkende med rebranding og har bare billig innmat under panseret. De fleste regner nok med at denne Pioneer spilleren var en enkeltstående tilfellet.

Og selv om det tilfellet er alvorlig og vitner om useriøsitet så handler ikke diskusjonen bare om det. Det handler også om den ekstreme prissettingen og hvor man spiller på dette og følelsen av luksus. Et spørsmål jeg stiller meg er: Hadde eierne hadde samme eierglede dersom produktene koster 1/3? Hva er det som skaper eierglede?
    Ok, så da gravlegger vi påstander om svindel og bedrag? Dette står du for å kan henvises til som din mening senere?

Når det gjelder pris, så har dette ikke vært et tema jeg har gått inn på eller ønsker å gå inn på. Folk må få bruke sine penger som de vil.

Useriøsitet er dog et uttrykk jeg reagerer på. Jegkan ikke forstå hvordan de kan oppfattes som useriøse fordi de klarer å selge sine produkter til høyere pris enn sine konkurrenter.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    vredensgnag skrev:
    orso skrev:

Spørsmålet er enkelt og greit: Er Goldmund et merke som fortjener oppmerksomhet og noe som er med på å skape mangfold? Eller er vi bedre foruten?
    Dette er hva jeg leser.

Det er korrekt Vreden, men dersom man leser neste innlegg også samt linken som er lagt inn og alle andre tilsvarende innlegg fra Orso om samme tema og samme link i tillegg til trådens navngiving skal det ikke mye til for å forstå hva som menes.

Mvh
    Roysen

V

vredensgnag

Gjest
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:
    orso skrev:

Dette er hva jeg leser.

Det er korrekt Vreden, men dersom man leser neste innlegg også samt linken som er lagt inn og alle andre tilsvarende innlegg fra Orso om samme tema og samme link i tillegg til trådens navngiving skal det ikke mye til for å forstå hva som menes.

Mvh
    Roysen
    Så du mener at det som det linkes til i neste innlegg ikke er korrekt?

Ble selv skeptisk da jeg fikk Eidos-historien. Er det ikke lov å bli skeptisk, mener du?

Et hifi-paradoks: det er lov å være tilnærmet uendelig skeptisk til rimelige komponenter, men dess dyrere de er jo mer uklanderlig hederlige er produsentene.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:
    Men det er vel ingen som har skrevet at Goldmund farer med juks og bedrag? De har sin filosofi, som riktignok fikk tradisjonelle audiofile i harnisk, så de måtte ta bort det utsagnet, og de leverer sveitsisk kvalitet i Revox-tradisjon og med et spesielt forhold til tyngdekraften.

Mitt første innlegg i tråden kommenterte "fjær>høns" dimensjonen. Goldmund selv sa klart fra at de hadde Pioneer-innmat, det har/hadde de fleste premium merkene, det er for dyrt å lage slikt selv, og Pioneer var siste produsent igjen som leverte drivverk i metall, og ikke i plast. Man skal opp i Esoteric for å finne egenprodusert som ikke er Pioneer-inside.

Lexicon pakket en Oppo pent inn i Lexicon-drakt og kjørte mangegangeren på prisen - alle visste da at det var en Oppo-inside? Det er ikke juks og bedrag å ta jævlig godt betalt av dem som er villige til å betale mye. Men noen ganger kan den galeien føre til uheldige konsekvenser, og jeg tror personlig at hifi lider under dette.
    Eh, jo. Åpningsinnlegget, flere oppfølgingsinnlegg og Oblivions innlegg hentyder bedrag. Det er mulig ordene ikke er brukt i denne spesifikke tråden (gidder ikke å lese tilbake), men de samme personene som går igjen i denne tråden har diskutert samme tema mange ganger tidligere og da har Goldmund helt klart blitt beskyldt for svindel.

Mvh
    Roysen
    Mener du at svindel er utelukket og i så fall hvorfor. Det å selge keiserens nye klær er etter min mening svindel. Innmaten i disse boksene koster neppe mer enn en håndfull tusenlapper.

R

Roysen

Gjest
    Vreden,

Les deg jeg skrev en gang til om andre innlegg i andre tråder og overskrift. Dette var jo også en fortsettelse av en annen tråd hvor begrep som keiserens nye klær stod svart på hvitt. Den tråden ønsket Orso med denne å videreføre.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:
    Men det er vel ingen som har skrevet at Goldmund farer med juks og bedrag? De har sin filosofi, som riktignok fikk tradisjonelle audiofile i harnisk, så de måtte ta bort det utsagnet, og de leverer sveitsisk kvalitet i Revox-tradisjon og med et spesielt forhold til tyngdekraften.

Mitt første innlegg i tråden kommenterte "fjær>høns" dimensjonen. Goldmund selv sa klart fra at de hadde Pioneer-innmat, det har/hadde de fleste premium merkene, det er for dyrt å lage slikt selv, og Pioneer var siste produsent igjen som leverte drivverk i metall, og ikke i plast. Man skal opp i Esoteric for å finne egenprodusert som ikke er Pioneer-inside.

Lexicon pakket en Oppo pent inn i Lexicon-drakt og kjørte mangegangeren på prisen - alle visste da at det var en Oppo-inside? Det er ikke juks og bedrag å ta jævlig godt betalt av dem som er villige til å betale mye. Men noen ganger kan den galeien føre til uheldige konsekvenser, og jeg tror personlig at hifi lider under dette.
    Eh, jo. Åpningsinnlegget, flere oppfølgingsinnlegg og Oblivions innlegg hentyder bedrag. Det er mulig ordene ikke er brukt i denne spesifikke tråden (gidder ikke å lese tilbake), men de samme personene som går igjen i denne tråden har diskutert samme tema mange ganger tidligere og da har Goldmund helt klart blitt beskyldt for svindel.

Mvh
    Roysen
    Mener du at svindel er utelukket og i så fall hvorfor. Det å selge keiserens nye klær er etter min mening svindel. Innmaten i disse boksene koster neppe mer enn en håndfull tusenlapper.
    Svindel handler vel pr definisjon om å forsøke å lure andre. Gjør Goldmund det når de er åpne om hva som skjuler seg inne i den omtalte boksen?

Mvh
    Roysen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:

Mvh
    Roysen
    Svindel handler vel pr definisjon om å forsøke å lure andre. Gjør Goldmund det når de er åpne om hva som skjuler seg inne i den omtalte boksen?

Mvh
    Roysen
    i grenseland. de selger til kunder som ikke stiller spørsmål men kun er opptatt av å vise produktene frem og skape seg cred fordi det er dyrt

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    orso skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen

Og selv om det tilfellet er alvorlig og vitner om useriøsitet
    så handler ikke diskusjonen bare om det. Det handler også om den ekstreme prissettingen og hvor man spiller på dette og følelsen av luksus. Et spørsmål jeg stiller meg er: Hadde eierne hadde samme eierglede dersom produktene koster 1/3? Hva er det som skaper eierglede?
    Useriøsitet er dog et uttrykk jeg reagerer på. Jegkan ikke forstå hvordan de kan oppfattes som useriøse fordi de klarer å selge sine produkter til høyere pris enn sine konkurrenter.

Mvh
    Roysen
    Du leser ikke hva jeg skriver. Se uthevet skrift over.
    Jeg skriver at tilfellet med Pioneer innmat vitner om useriøsitet. Er du uenig at å bruke super billige innmat i et flott kabinett og selge det svindyrt er useriøst?

I dagligtalen kaller forøvrig folk dette for svindel og bedrag. Du må se på de utrykkene som noe mer enn bare hva som er korrekt juridisk.
    Og mange vil også mene at det samme gjelder for Goldmund sine andre produkter. Alene p.g.a. prisen (uavhengig av hvor bra de er) og fordi man skjønner at man kan få samme kvalitet til en brøkdel av prisen.

R

Roysen

Gjest
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    i grenseland. de selger til kunder som ikke stiller spørsmål men kun er opptatt av å vise produktene frem og skape seg cred fordi det er dyrt
    Det er vel en antagelse du ikke har noe belegg for? I følge Goldmund har de benyttet seg av Pioneer innmat fordi dette er bransjens beste OEM og så har de modifisert dette for å møte egne kvalitetskrav. Dette har de vært åpne om. Er det svindel? Det må du i så fall forklare nærmere for at jeg skal forstå noe av.

Mvh
    Roysen

O

Oblivion

Gjest
    En bør vel å være eier av Goldmund produkter OG ha evaluert dem OG ha åpnet dem for å kunne mene noe...
    Som Roysen er jeg også eier av Goldmund produkter...

Kjøpt brukt til en normal / grei / fornuftig pris.
    I forhold til denne prisen og kostnadene for modifikasjon er jeg fornøyd,
    men veiledende pris på nye produkter hadde ikke vært forsvarlig.
    Uforsvarlig i denne sammenheng er å skulle bruke så mye penger på logo og utseende,
    når ikke det som teller - lydkvaliteten står i stil til prisnivået.
    Ikke det at det spiller dårlig, men ikke slik som prisnivået burde indikert.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    Det er vel en antagelse du ikke har noe belegg for? I følge Goldmund har de benyttet seg av Pioneer innmat fordi dette er bransjens beste OEM og så har de modifisert dette for å møte egne kvalitetskrav. Dette har de vært åpne om. Er det svindel? Det må du i så fall forklare nærmere for at jeg skal forstå noe av.

Mvh
    Roysen
    du har vel ikke noe belegg for påstandene dine heller. de brukte det billigste BD-drevet fra pioner. De har ikke anstendighet eller vett til å bruke siste versjon av HDMI standaren engang. Jeg har forøvrig hørt produkter fra Goldmund

R

Roysen

Gjest
    Det er jo spennende Oblivion. Enda mer spennende hadde det vært og visst hvilket Goldmund produkt. Samtidig bør man vel ikke dømme et selskap ut fra bare et produkt (jeg sier med dette ikke at du gjør det). Det kunne dog også vært interessant å visst hvilke og når de var i produksjon.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    du har vel ikke noe belegg for påstandene dine heller. de brukte det billigste BD-drevet fra pioner. De har ikke anstendighet eller vett til å bruke siste versjon av HDMI standaren engang. Jeg har forøvrig hørt produkter fra Goldmund
    Hvilke påstander er det jeg ikke har belegg for? Siste versjon av HDMI? Du snakker nå om et produkt som er så gammelt at det ikke produseres lenger. Kanskje du da kan dele av din erfaring med Goldmund. Det vil sette dine påstander i et litt annet lys.

Mvh
    Roysen

V

vredensgnag

Gjest
    I denne tråden vil du se en link til Gizmodos "rich idiots" vurdering av Goldmund-kunder, som kjøper en 1.1 gen BD spiller for 135.000 dolares americanos, og det var nok denne det ble referert til.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    du skriver om målinger og omtaler samt lyttebesøk i svært svevende vendinger og er frenetisk opptatt av og forsvare merket. slik blir du oppfattet av meg.

R

Roysen

Gjest
    Nå må jeg gjøre andre ting enn å benytte tiden på HFS. Jeg vil understreke at jeg egentlig ikke er spesifikt opptatt av Goldmund eller har forretningsmessige forbindelser med Goldmund. Faktisk er Goldmund en konkurrent. Jeg reagerer dog sterkt på alle produsenter som får slik negativitet rettet mot seg fra folk som ikke vet hva de snakker om eller konkret belegg for det jeg kaller hets. Når jeg i tillegg kjenner en del av produsentens produkter godt og selv er eier, føler jeg meg forpliktet til å ta til motmæle når moderatorene ikke gjør jobben sin.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    vredensgnag skrev:
    I denne tråden vil du se en link til Gizmodos "rich idiots" vurdering av Goldmund-kunder, som kjøper en 1.1 gen BD spiller for 135.000 dolares americanos, og det var nok denne det ble referert til.
    Det er ikke siste versjon.

Mvh
    Roysen

V

vredensgnag

Gjest
    Roysen skrev:
    vredensgnag skrev:
    Det er ikke siste versjon.

Mvh
    Roysen
    Det har da ingen ting med saken å gjøre, men er ditt standardsvar, som om siste versjon nødvendigvis skal løse alle spørsmål.

Det dreier seg om en BD-spiller til 135.000 USD som ikke hadde funksjoner som supermarkedspillere til 200 USD hadde, da den ble lansert.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    Nå må jeg gjøre andre ting enn å benytte tiden på HFS. Jeg vil understreke at jeg egentlig ikke er spesifikt opptatt av Goldmund eller har forretningsmessige forbindelser med Goldmund. Faktisk er Goldmund en konkurrent. Jeg reagerer dog sterkt på alle produsenter som får slik negativitet rettet mot seg fra folk som ikke vet hva de snakker om eller konkret belegg for det jeg kaller hets. Når jeg i tillegg kjenner en del av produsentens produkter godt og selv er eier, føler jeg meg forpliktet til å ta til motmæle når moderatorene ikke gjør jobben sin.

Mvh
    Roysen
    Jeg tror du også er opptatt av å forsvare dine egne valg og invisteringer. det er helt greit men innrøm det gjerne

R

Roysen

Gjest
    65finger skrev:
    du skriver om målinger og omtaler samt lyttebesøk i svært svevende vendinger og er frenetisk opptatt av og forsvare merket. slik blir du oppfattet av meg.
    Omtaler fra magasiner har jeg ikke nevnt i denne tråden såvidt jeg kan erindre. Jeg har snakket om målinger, egne lytteerfaringer og lytteerfaringer gjort av mine venner. Dersom du ønsker at jeg skal være mer spesifikk kan jeg gjerne være det. Jeg regnet dog med at det kanskje ikke var så interessant da det har blitt påpekt at de kun er gyldige for meg selv og jeg er 100% sikker på at det vil bli spurt etter blindtestprotokoll når erfaringene er lagt frem. Forøvrig er det ikke jeg som fremlegge påstand om keiserens nye klær og grenseland til svindel, så der er det vel andre som har en jobb foran seg med dokumentasjon. Produsenten er klar på innholdet selv.

Kommer tilbake til tråden i kveld.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    65finger skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    Jeg tror du også er opptatt av å forsvare dine egne valg og invisteringer. det er helt greit men innrøm det gjerne
    Det er feil. Hadde det samme vært skrevet om FM Acoustics hadde reaksjonen vært akkurat den samme. Din stadige evne til å tillegge meg motiver og meninger jeg ikke har er forøvrig temmelig irriterende. Kan du vennligst slutte med det?

Hvilke Goldmund produkter har du hørt og hvordan spilte det?

Mvh
    Roysen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    Det er feil. Hadde det samme vært skrevet om FM Acoustics hadde reaksjonen vært akkurat den samme. Din stadige evne til å tillegge meg motiver og meninger jeg ikke har er forøvrig temmelig irriterende. Kan du vennligst slutte med det?

Mvh
    Roysen
    Ikke forsøk å fortell meg hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre. Slutt å svar på poster du ikke liker og legg av deg den storsnutede tonen. Det er du som ikke tåler kritikk av ogliarkhifi. Bit det i deg

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.684
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja hvorfor skal det russiske folkes eiendeler bare tildeles en liten elite i Russland, det må da bare være demokratisk at vi i Vesten får slått kloa i vår rimelige andel også.

R

Roysen

Gjest
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    Ikke forsøk å fortell meg hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre. Slutt å svar på poster du ikke liker og legg av deg den storsnutede tonen. Det er du som ikke tåler kritikk av ogliarkhifi. Bit det i deg
    Å fortelle andre hva de mener er langt fra kritikk.

Jeg gir deg sjansen på nytt - hvilke Goldmund produkter har du hørt og hvordan låt det.

Hva sa du? Litt høyere! Du har ikke hørt Goldmund likevel? I rest my case.

Mvh
    Roysen

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.151
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Når jeg i tillegg kjenner en del av produsentens produkter godt og selv er eier, føler jeg meg forpliktet til å ta til motmæle når moderatorene ikke gjør jobben sin.
    Vårt regelverk sier enkelt forstått at det ikke er tillatt å komme med grunnløse beskyldninger mot merker og butikker.

Goldmund har blitt snakket om på websider verden over med sine svært kostbare DVD- og Blue-Ray spillere, og på bakgrunn av dette kan ikke vi nekte folk å snakke om dette.

Det foreligger nok "bevis" for at det her er benyttet rimelig OEM-innmat, og selv om dette kanskje ikke er representativt for Goldmund sin øvrig produktserie, så har det iallefall fått mange til å tvile, og jeg ser ikke hvorfor det er vår jobb som moderatorer å sensurere en slik diskusjon.

Vår jobb i denne sammenheng må være å sørge for at diskusjonen ikke går over på personangrep, og det er det som skjer nå, og jeg vil be om at dere holder dere til sak, og ikke person.

Det eneste jeg kanskje føler taler litt imot denne tråden er at det har vært diskutert flere ganger tidligere, og jeg klarer ikke helt å se hva som har kommet av ny info.

Mvh
    Høvdingen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:
    65finger skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    Å fortelle andre hva de mener er langt fra kritikk. Dersom det er eneste måte å overbevise andre om at de har rett forslår jeg en tur ut i fjøset igjen eller å finne frem strikkepinnene.

Jeg gir deg sjansen på nytt - hvilke Goldmund produkter har du hørt og hvordan låt det.

Hva sa du? Litt høyere! Du har ikke hørt Goldmund likevel? I rest my case.

Mvh
    Roysen
    Har hørt Goldmund studio vd en rekke anledninger.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.576
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    ...kritikk av ogliarkhifi.
    Ordet "oligarkhifi" er nok det mest verdifulle som har kommet frem i tråden til nå. Det alene var verdt å bla gjennom åtte sider med gammelt nytt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lurer på når det kommer en tråd som heter " Trenger vi et merke som Music Angel "... 8)... Enig med Asbjørn vedr innlegget til 65finger.. :)

R

Roysen

Gjest
    Dersom du slutter å tillegge meg meninger og motiver jeg ikke har, skal du se at tonen blir hyggeligere tilbake 65Finger. Du har i lang tid uttrykket din avsmak for meg som person her inne selv om vi aldri har møttes. Da må du forvente å få litt av samme medisin tilbake selv om jeg nok aldri vil gjøre som deg å gå ut på et offentlig forum og si at jeg misliker deg. Så lenge du tviholder på din tone må du regne med å få samme tilbake. Jeg har skrevet at dette ikke handler om å forsvare egne investeringer. Er du så kort at du tror jeg ville gått så hardt ut for å forsvare kjøp av produkt fra en konkurrent. Det jeg forsvarer er produsenter somblir utsatt for spekulasjoner basert på rykter og sladder samt dette evinnelige norske gnålet om at dyrt ikke er bedre enn billig. Generelt sett er det ikke noen tvil om at det er en helt klar sammenheng mellom pris og kvalitet i bransjen selv om det også her finnes unntak.

Jeg ser nå at Høvdingen også fyrer opp under spekulasjonene. Jeg er så uenig med ham som det omtrent er mulig. Selv om det ene produktet skulle passe hans beskrivelse rettferdiggjør ikke det denne hetsen mot Goldmund som selskap i dag og dagens produkter. At man om igjen og om igjen skal gravlegge et selskap på bakgrunn av et produkt som gikk ut av produksjon for mange år siden finner jeg det merkelig at kan forsvares på et forum for både forbrukere og bransjeaktører hvor forumet finansieres av reklame fra bransjeaktørene.

Mvh
    Roysen

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.151
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Jeg ser nå at Høvdingen også fyrer opp under spekulasjonene. Jeg er så uenig med ham som det omtrent er mulig.
    Jeg ønsker ikke å fyre oppunder noe som helst. Jeg prøver bare å forklare at vi ikke kan drive sensur her på HFS på bakgrunn av at enkelte ikke liker tema. Et enkelt søk på Google får frem all verdens websider som diskuterer samme tema, og på hvilket grunnlag skal vi da nekte folk å snakke om dette?

Mvh
    Høvdingen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roysen skrev:
    Dersom du slutter å tillegge meg meninger og motiver jeg ikke har, skal du se at tonen blir hyggeligere tilbake 65Finger. Du har i lang tid uttrykket din avsmak for meg som person her inne selv om vi aldri har møttes. Da må du forvente å få litt av samme medisin tilbake selv om jeg nok aldri vil gjøre som deg å gå ut på et offentlig forum og si at jeg misliker deg. Så lenge du tviholder på din tone må du regne med å få samme tilbake. Jeg har skrevet at dette ikke handler om å forsvare egne investeringer. Er du så kort at du tror jeg ville gått så hardt ut for å forsvare kjøp av produkt fra en konkurrent. Det jeg forsvarer er produsenter somblir utsatt for spekulasjoner basert på rykter og sladder samt dette evinnelige norske gnålet om at dyrt ikke er bedre enn billig. Generelt sett er det ikke noen tvil om at det er en helt klar sammenheng mellom pris og kvalitet i bransjen selv om det også her finnes unntak.

Jeg ser nå at Høvdingen også fyrer opp under spekulasjonene. Jeg er så uenig med ham som det omtrent er mulig. Selv om det ene produktet skulle passe hans beskrivelse rettferdiggjør ikke det denne hetsen mot Goldmund som selskap i dag og dagens produkter. At man om igjen og om igjen skal gravlegge et selskap på bakgrunn av et produkt som gikk ut av produksjon for mange år siden finner jeg det merkelig at kan forsvares på et forum for både forbrukere og bransjeaktører hvor forumet finansieres av reklame fra bransjeaktørene.

Mvh
    Roysen
    Jeg har lovet Høvdingen å stoppe kjeklingen. Forøvrig har jeg intet i mot din person Roysen. Det er bare en anonym diskusjon på et nettforum. Jeg blir ofte provosert av den (etter min oppfattning) nedlatende tonen du har i dine innlegg . Dette innlegget avslutter kjeklingen. Men ikke nødvendigvis min deltakelse i tråden.

R

Roysen

Gjest
    Men er ikke dette en sak som er minst fem år gammel og omhandler et produkt som ikke har vært produsert på veldig lenge. Hvorfor skal Goldmund gravlegges nå igjen når de har blitt det så mange ganger før for dette produktet. Da blir fort dette oppfattet som om Goldmund som selskap er uredelig og at også dagens produkter er av samme standard. Det antar jeg man ikke ønsker med gjeldende regelverk i bakhodet.

Mitt endelige og avsluttende standpunkt i tråden.

Mvh
    Roysen

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    V

vredensgnag

Gjest
    teddyh skrev:
    Med fare for å "kaste bensin på bålet" så legger jeg ved en link ang et annet produkt fra denne produsent (ikke siste modell, men men) her har de også gjennomført målinger og sammenlignet de med det produkt de antyder at innmat er hentet fra.

http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1
    Det produktet er fra Lexicon, ikke Goldmund. Men morsomt, lell. Jeg liker utluftingshullene i bunn, som visstnok er eneste mod.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Dette har vært en fantastisk lærerik tråd å følge med på!
    Nå har jeg fått et solid inntrykk av hvordan Goldmund låter og om det trengs :p

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    vredensgnag skrev:
    teddyh skrev:
    Med fare for å "kaste bensin på bålet" så legger jeg ved en link ang et annet produkt fra denne produsent (ikke siste modell, men men) her har de også gjennomført målinger og sammenlignet de med det produkt de antyder at innmat er hentet fra.

http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1
    Det produktet er fra Lexicon, ikke Goldmund. Men morsomt, lell. Jeg liker utluftingshullene i bunn, som visstnok er eneste mod.
    oj, det har du rett i ja. Feil link ble postet der ja....

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn