Forøvrig er jeg enig i at hvis du bruker PEQ istedenfor logaritmisk trenger man ingen justeringer.
Fordelen med PEQ er jo at den er ekstremt nøyaktig.
Fordelen med PEQ er jo at den er ekstremt nøyaktig.
|
Det beviser bare at du har gjort rett valg; jeg er fasiten?Du bruker jo i utgangspunktet samme settings som meg, men jeg har ikke kjørt PEQ ennå![]()
Nå er det jo faktisk de samme settings som jeg brukte i ADA TEQ, altså mens du gikk svanger med trinnov i magen unge mannDet beviser bare at du har gjort rett valg; jeg er fasiten?Du bruker jo i utgangspunktet samme settings som meg, men jeg har ikke kjørt PEQ ennå![]()
![]()
Den er også 1/24, unntatt det øverste plottet som er 1/3 ( plottet med 1/24 for å vise uroen som ikke sees med 1/3)Jeg tenkte på energy respons i main settings, ikke fremvisning i graphs.
Stikkordet her er da? Feriemodus, kanskje? At det går anDet er tydeligvis ikke dagen i dag; Piega AP 1.2 høyttalere har blitt borte i frakt mellom Duet Bergen og Duet Oslo; samt DB25 kabelen som skulle være levert forrige uke er fortsatt missing in action. Dette er naturligvis ikke mitt problem, men det går ikke akkurat raskere når fraktselskap mister ting.
Drar ut av landet i morgen; tilbake neste uke - satser på at alt er klar til montering da.Stikkordet her er da? Feriemodus, kanskje? At det går anDet er tydeligvis ikke dagen i dag; Piega AP 1.2 høyttalere har blitt borte i frakt mellom Duet Bergen og Duet Oslo; samt DB25 kabelen som skulle være levert forrige uke er fortsatt missing in action. Dette er naturligvis ikke mitt problem, men det går ikke akkurat raskere når fraktselskap mister ting.Blir litt som meg og A51 nr 2
Lyttestuen er langtidsokkupert , lytting og måling med REW ikke mulig p.t.Har du en vannfallsmåling å vise meg balle?
Hvis det er sendt med PostNord, så er det voldsomt mye av dette for tiden. Terminalen i Bergen hadde nedetid på sorteringssystemet før helgen og terminalen ble fort fylt opp av varer som manuelt måtte finnes, leses og sorteres på riktige steder.Det er tydeligvis ikke dagen i dag; Piega AP 1.2 høyttalere har blitt borte i frakt mellom Duet Bergen og Duet Oslo; samt DB25 kabelen som skulle være levert forrige uke er fortsatt missing in action. Dette er naturligvis ikke mitt problem, men det går ikke akkurat raskere når fraktselskap mister ting.
Gammel måling høyttaler nær vegg(bak) . Lytteposisjon sofa motsatt ende av rommet 60-90cm til karnappvindu bak hodet. 1/24 glattingHar du en vannfallsmåling å vise meg balle?
Jeg skal titte litt mer på disse og kommentere dem senere,er offshore nå og har det litt traveltGammel måling høyttaler nær vegg(bak) . Lytteposisjon sofa motsatt ende av rommet 60-90cm til karnappvindu bakHar du en vannfallsmåling å vise meg balle?
hodet. 1/24 glatting
Vis vedlegget 546210
Ukorrigert høyttaler nær bakvegg
Vis vedlegget 546211
Korrigert høyttaler nær bakvegg
Så men mer luftig høyttalerplassernig 140-150 cm fra bakvegg
Vis vedlegget 546212
Ukorrigert høyttaler. HT trukket frem= best perspektiv
Vis vedlegget 546213
Korrigerthøyttaler. HT trukket frem= best perspektiv
Akkurat det er jeg ikke et sekund i tvil om; lydkvaliteten fra Altitude kan konkurrere med hva som helst er min påstand. Optimizer bare gjør at den passerer alt annet.https://www.stereophile.com/content/music-round-98-trinnov-altitude-32-essence-evolve-ii-4k
Kult at han avslutter testen med å si Altitude kan måle seg med hvilken som helst pre, både multi og tokanals i hele verden.
Jeg vet at Storm også jobber med dette (i backlog), men Optimizer er dritkul og kan sikkert gjøre underverker.Akkurat det er jeg ikke et sekund i tvil om; lydkvaliteten fra Altitude kan konkurrere med hva som helst er min påstand. Optimizer bare gjør at den passerer alt annet.https://www.stereophile.com/content/music-round-98-trinnov-altitude-32-essence-evolve-ii-4k
Kult at han avslutter testen med å si Altitude kan måle seg med hvilken som helst pre, både multi og tokanals i hele verden.
Hva jobber Storm med?Jeg vet at Storm også jobber med dette (i backlog), men Optimizer er dritkul og kan sikkert gjøre underverker.Akkurat det er jeg ikke et sekund i tvil om; lydkvaliteten fra Altitude kan konkurrere med hva som helst er min påstand. Optimizer bare gjør at den passerer alt annet.https://www.stereophile.com/content/music-round-98-trinnov-altitude-32-essence-evolve-ii-4k
Funksjonen med remapping av ht posisjoner ligger i roadmap for firmware endringer, etter det jeg forstår.Hva jobber Storm med?Jeg vet at Storm også jobber med dette (i backlog), men Optimizer er dritkul og kan sikkert gjøre underverker.Akkurat det er jeg ikke et sekund i tvil om; lydkvaliteten fra Altitude kan konkurrere med hva som helst er min påstand. Optimizer bare gjør at den passerer alt annet.https://www.stereophile.com/content/music-round-98-trinnov-altitude-32-essence-evolve-ii-4k
Skjønte ikke den helt, men jerver litt trøtt og sliten her ute på havet nå![]()
Nei, men jeg trodde du refererte til TGB sin kommentar til alphamale i innlegg #543, som var basis for mitt svar til deg.Har jeg henvist til Stereophile?
Nei, remapping fungerer også fint for stereo. Det være at du ikke har optimal plassering av høyttalere; eller at rommet gjør at lyden ikke treffer perfekt. Så remapping har verdi uansett med mindre man har både perfekt rom og perfekt plassering av høyttalere.Remapping er vel for multikanalslyd/hjemmekino ?. I Stereo syns jeg 2D og 3D mapping gjør svært lite.
Etter å ha diskutert ganske mye med Trinnov; så er vel konklusjonen at flertallet ikke opererer som oss. Vi er på den ekstreme enden av skalaen tydeligvis.Det som er litt interessant i slike tester av Trinnov er at anmelderen er over seg av begeistring når optimizer har jobbet seg ferdig, og de mener resultatet er tipp topp. Men det er INGEN av dem som har rotet seg inn i den avanserte delen av vidundermaskinen for å gjøre den virkelg store jobben for å tilpasse systemet rommet og kapasiteten. Der er det MYE å hente, og det er her vi klarer å tilpasse de viktige parameterne som løfter stasen til uante høyder.
Det er noen flere på den ekstreme enden av skalaen selvsagt, men det er ikke mange. Flertallet på AVSForum tråden er relativt blanke også.Det virker å være noen kapasiteter på AVSForum ihvertfall, hvor Trinnov Altitude har sin egen tråd på 263 sider frem til i dag:
https://www.avsforum.com/forum/86-ultra-hi-end-ht-gear-20-000/1516103-trinnov-altitude-263.html
Så bra Balle, og egentlig forstår jeg det godt.Forunderlig for meg at så godt som ingen av testerne justerer seg til en korrekt målkurve dvs fallende. Men bruker default 100% horisontal target. Det blir som oftest langt bedre lyd med 2-4db fall. Mister faktisk litt tillit til testerne som kun bruker default verdier . Men lærekurven er vel litt bratt for en kort test tenker jeg, men Trinnov bør forlange/legg inn en korrekt mål "target slope" . " Comfort" settingen er nærmer idealet enn en flat "Monitor".
Hadde noen timer igår med justeringer og finner at 2-4db fall fra 200 til 10k og flatt utenom dette. Faktisk er det bedre med 4db fall fra 0db» 0/-4 «enn +2 til -2db.
Min preferanse nå er 0db fra 30-200hz/ -3db fall 200 til 10k/ flatt -4db 10k-20khz . 1/12 energy resolution og 30 IIR filters, early reflections 3. og muti point...dvs +10/20 cm frem med hode/mic, og +/- 10 cm høyre venstre
Plottet med 1/6 glatting av kurver i dispay ( dvs filteret er 1/12 de andre 1/6)
Vis vedlegget 546761
Korreksjon før etter
Vis vedlegget 546764
Korreksjonsfilter, 0 eller senking gir bede resultat enn heving+senking
Vis vedlegget 546762
Target
muti point
Vis vedlegget 546763
Begynner å både se og høres bra ut dette. Ujevnhetene ved +/- 100 er mye mindre nå![]()