alphamale
Hi-Fi freak
Det er helt riktig......
Godt det er noe jeg har forstått…Det er helt riktig......
Med den boksen kan du få Wilson Audio Statement sound ut av hva som helst av høyttalere.... AnbefalesDet er vel uansett ingen poeng i at elektronikken har «signatur» eller matcher øvrig utstyr, klangmessig osv. Dette kan jeg uansett bruke god tid på.
Angående RIAA så kan jeg anbefale Parks Audio Puffin ( egen tråd her ) . Den har digital RIAA og kan gå digitalt rett til Amethyst, så da er det kun en ADC i kjeden + mange andre nyttige funksjoner.Muligens et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen;
I forbindelse med kjøpet av Amethyst solgte jeg unna en del annet utstyr, bla a en preamp med riia og en cd-spiller/dac. Det betyr at jeg etterhvert må ha en riia og hvis jeg får lyst, en cd-transport.
Vil dere si at kvaliteten på signalkildene har mindre å si nå, er det et slags før/etter Trinnov? Og at jeg dermed heller kan spare og bruke litt mer på høyttalere når den tid kommer.
Gjelder det du nevner her kun Altitude?Upmix av stereo signal med Dolby Surround upmix'er er ganske imponerende for typisk TV (ikke musikk!) selv til 9.4.8. Vi venter bare på ny Dolby versjon (ryktet sier innen Q1-2022) som også vil støtte surround upmix til wide kanalene.
De samme ryktene sier også at neste versjon av dolby surround upmix vil få et dramatisk løft i kvalitet sammenlignet med nå (det påstås faktisk at den vil fungere bra for musikk i stereo!)
Jepp, HDMI er vel knyttet til PC-delen regner jeg med (da er dette en utgang) ? Er vel ikke noe poeng med surround upmix på Amethyst eller ST2Gjelder det du nevner her kun Altitude?
Neida. Men om de hadde inkludert hdmi-arc hadde det vært en fin bonus. Har fått koblet opp, og den virkerJepp, HDMI er vel knyttet til PC-delen regner jeg med (da er dette en utgang) ? Er vel ikke noe poeng med surround upmix på Amethyst eller ST2
Som ARC eller HDMI utgang ?Neida. Men om de hadde inkludert hdmi-arc hadde det vært en fin bonus. Har fått koblet opp, og den virker
Nei, altså selveste Trinnoven…hdmi er ikke utforsket ennåSom ARC eller HDMI utgang ?
Jeg beklager den korte beskrivelsen, men jeg kan skrive litt mer om det senere om du ønsker.
Jeg har ikke lyttet nok på Lyngdorf til å gi et større utbrodering her (det begynner å bli en stund siden). Trinnov har en mer avansert, kompleks og komplett romkorrigering.@avelon Det blir spennende å lese om dine erfaringer med Trinnov Altitude vs Lyngdorf MP60. Jeg er kjent med de praktiske forskjellene med (uendelig) fleksibilitet, muligheter for aktiv deling etc vs enkel installasjon og automatisert room perfect. Det jeg er interessert i er opplevd lydkvalitet etter installasjon, romkorreksjon, justering / target curve/voicing etc. Gjerne både stereo (2.2 og hjemmekino)
@TGB har du førstehånds erfaring på det jeg spør avelon om? - @alphamale du har kanskje også hørt begge typer oppsett en del? - hører gjerne fra flere
En annen fordel er at man kontinuerlig får forbedringer og oppdateringer som ikke koster noe ekstra. Altitude32 ble lansert i 2014 og gjort tilgjenelig i 2015 - fortsatt ingen som er i nærheten (så man slipper å oppgradere hvert 2 år som man må for produkter fra de aller fleste (alle?) andre produsenter). Altitude16 er bare en ekstremt billig (alt er relativt, men i innkjøp) versjon av det samme med maks 16 kanaler.Most people understand that time-aligning speakers is important; but the point Trinnov has made since 2005 is that time-aligning frequencies is also essential for improving sound staging and transient reproduction. This is an area where passive acoustic treatment, although critical, cannot help.
Ja, jeg er mildt sagt spent selv Lydmessig har jeg ikke noe å utsette på MP60, men jeg har heller ikke noe å sammenligne med i mitt rom med nye høyttalere. Det er faktisk en smule ironi i det hele når det kommer til "enkel installasjon og automatisert room perfect".. Den viktigste årsaken til at jeg valgte MP60 til og begynne med var fordi det skulle være så enkelt å bare trykke på en knapp. Som @erk kan skrive under på, så er det faktisk det helt motsatte når det kommer til Lyngdorf og enkelheten i RoomPerfect hvis man ikke har et "enkelt" oppsett & rom. Alt er relativt, men det var ikke enkelt å få til et bra resultat i mitt rom uten uttallige målinger i REW og påfølgende manuelle justeringer i MP60 før RoomPerfect klarte å gjøre noe som helst vettugt.@avelon Det blir spennende å lese om dine erfaringer med Trinnov Altitude vs Lyngdorf MP60. Jeg er kjent med de praktiske forskjellene med (uendelig) fleksibilitet, muligheter for aktiv deling etc vs enkel installasjon og automatisert room perfect. Det jeg er interessert i er opplevd lydkvalitet etter installasjon, romkorreksjon, justering / target curve/voicing etc. Gjerne både stereo (2.2 og hjemmekino)
@TGB har du førstehånds erfaring på det jeg spør avelon om? - @alphamale du har kanskje også hørt begge typer oppsett en del? - hører gjerne fra flere
Om det er det du har satt som parameter stemmer det.Prøve å forstå BM
Da kjørte jeg Optimizer, med 80Hz deling og fikk følgende kurve. (amp. direct) Hva nå?
Vis vedlegget 784790
- Tolker jeg korrekt i at høyttalere kjøres helt ned og kun subbene er delt. Må jeg da inn i active crosover?
- Hvordan setter jeg nå target? Høyttalere er linke, subene har hver sin. Kan jeg bare linke alt om jeg da deler av høyttalere?
Rettelse! 20 kanaler nåAltitude16 er bare en ekstremt billig (alt er relativt, men i innkjøp) versjon av det samme med maks 16 kanaler.
Men må skjønne alt og vite om alle muligheter! Plutselig står det en Altidude her fordi jeg har fått for meg at jeg vil styre basser individuelt og dele Evidence aktivt! Da nytter det faen ikke å sitte her som et spørsmålstegn!Som sagt!
Kremt, hostJeg har ikke lyttet nok på Lyngdorf til å gi et større utbrodering her (det begynner å bli en stund siden). Trinnov har en mer avansert, kompleks og komplett romkorrigering.
Trinnov | Leading Immersive Sound and Digital Room Correction Technologies
Since 2000, Trinnov Audio develops innovative and pioneering technologies in Signal Processing, Digital Room Correction and Immersive soundwww.trinnov.com
En annen fordel er at man kontinuerlig får forbedringer og oppdateringer som ikke koster noe ekstra. Altitude32 ble lansert i 2014 og gjort tilgjenelig i 2015 - fortsatt ingen som er i nærheten (så man slipper å oppgradere hvert 2 år som man må for produkter fra de aller fleste (alle?) andre produsenter). Altitude16 er bare en ekstremt billig (alt er relativt, men i innkjøp) versjon av det samme med maks 16 kanaler.
Koster meg ingenting å teste Amethyst og har oppnådd mer med denne enn jeg strengt tatt trenger. Jeg er egentlig ferdig nå, lyden er perfekt. Bare pynt og moro som gjenstår.Egentlig er jeg litt overrasket over at du ikke gjorde tilhugg på A32 med 8 kanaler eller er mer, umiddelbart!
Jeg er i ferd med å innse at Trinnov ikke er så dyrt når det kommer til stykke fordi;Joda! Den koster men jeg mener helt seriøst det jeg skriver nå.
Om den hadde kostet 20% mer så hadde jeg kjøpt den uansett. Den er som "knark"
Antenne som passer får du enkelt kjøpt, Elkjøp , nettet osv, trenger ingen spesiellGjelder det du nevner her kun Altitude?
Har montert alle kablene, holder på å lese manualen. Min har 1 hdmi og 3 usb, mens manualen sier 4 usb og ingen hdmi. Men dette er vel i «data-avdelingen» og kan vel ikke brukes som inputs (?) Får koble til å se hva som skjer..
Min demomodell er dessuten uten wifi-antennen, men den står såpass nær en mesh-enhet at den finner forhåpentligvis wifi likevel…
Så du er kommer over fasen med å teste ut ørten targetskurver ? Jeg lider av regelmessig tilbakevendende target-nevrose…. For enkelhetskyld har jeg et utvalg FIR eq profiler jeg kan bruke på toppen av en preset, greit når innspillinger varierer mye i karakter.Koster meg ingenting å teste Amethyst og har oppnådd mer med denne enn jeg strengt tatt trenger. Jeg er egentlig ferdig nå, lyden er perfekt. Bare pynt og moro som gjenstår.
Nei, kommet i fasen hvor jeg har lyst til å drive med andre ting. Min primære hobby er vinyl, god lyd er bare en bigeskjeft. DSP og datanissetøv har begrenset underholdningsverdi. Når jeg snakket om å pynte på ting, er det fysisk i grotta jeg tenker på. Nytt Hardware på vei inn...Så du er kommer over fasen med å teste ut ørten targetskurver ?
Jeg er helt sikker på at Trinnov sender om man spør også (de sendte meg en helt ny fjernkontroll bare for at jeg skjulle prøve om det var noe forskjell).Antenne som passer får du enkelt kjøpt, Elkjøp , nettet osv, trenger ingen spesiell