avelon
Hi-Fi entusiast
Og jeg hadde nok klart meg med bare 1 inkognito også…. Det er sånt jeg ikke får sove overSkulle tippe at det ikke dør noen kattunger hvis du kalibrerer de som én på tross av at det er 1ms forskjellig i delay mellom dem.
Og jeg hadde nok klart meg med bare 1 inkognito også…. Det er sånt jeg ikke får sove overSkulle tippe at det ikke dør noen kattunger hvis du kalibrerer de som én på tross av at det er 1ms forskjellig i delay mellom dem.
Akkurat....og pga den lave vekten på micen så er plasseringen av ben helt uproblematisk slik det fremstår på mitt bilde...Du må se på vinkelen på mikrofon og hvordan den er støttet opp på bildet ditt...
Uff nei, du må ha to! Har du glemt alt det kjaset ditt om symmetri osv?!? Men seriøst jeg er ganske sikker på at du faktisk trenger to også for å matche de to frontsubbene dine i nivå og headroom, siden de må spille på omtrent samme nivå for å få den utjevningen som rommet ditt trenger ;-)Og jeg hadde nok klart meg med bare 1 inkognito også…. Det er sånt jeg ikke får sove over
Sant! Så det er ikke bare symmetrikjaset mitt som trenger to heldigvisUff nei, du må ha to! Har du glemt alt det kjaset ditt om symmetri osv?!? Men seriøst jeg er ganske sikker på at du faktisk trenger to også for å matche de to frontsubbene dine i nivå og headroom, siden de må spille på omtrent samme nivå for å få den utjevningen som rommet ditt trenger ;-)
Symmetrifobi er det verste man kan slite med for best resultat i bassen...Så det er ikke bare symmetrikjaset mitt som trenger to heldigvis
Eksakt symmetri er vanligvis ikke smart når det kommer til sub'er.
Ikke så mange valg i dette lille 12.5kvm rommet dessverre. Forøvrig fint å se at dere er enige i noe, daSymmetrifobi er det verste man kan slite med for best resultat i bassen...
Hvor mange subber står i samme posisjon? Hvor mange totalt? Hvor mange separate subforsterkere med variabel gain og fase?Grønn bypass, oransje optimizer on. Her er det noe som ikke stemmer
2 i front 1/4th fra hvert hjørne, 2 bak i hvert sitt hjørne. Alle med hver sin forsterker med variabel gain og faseHvor mange subber står i samme posisjon? Hvor mange totalt? Hvor mange separate subforsterkere med variabel gain og fase?
Hvor mange kan du styre direkte fra DSP som separate enheter?2 i front 1/4th fra hvert hjørne, 2 bak i hvert sitt hjørne. Alle med hver sin forsterker med variabel gain og fase
Har forøvrig på følelsen at det må til litt manuell ratting i forkant på subbene med A16 også.
Det vil jeg anta er alle 4..Hvor mange kan du styre direkte fra DSP som separate enheter?
Alt du kan ratte inn manuelt i forkant gir bedre resultat med DSP som siste prikken over i-en....Det vil jeg anta er alle 4..
Jeg leser denne tråden med stor glede og interesse. Vanligvis holder jeg meg taus, men dette er en prinsipiell sak, og jeg deler din oppfatning her @alphamale. Jeg vil også gå litt lengre. Når man har en dsp løsning man stoler på så er det best å gjøre minst mulig på utsiden. Av og til kan ekstra dsp på utsiden gjøre jobben vanskeligere.Dette kan gjøres parallelt med optimizer.
Den regner ut filterne på nytt
Så mange man har utganger til, så ingen grense herHvor mange kan du styre direkte fra DSP som separate enheter?
Er det ikke opplest og vedtatt at stativ ikke skal stå i sofa pga vibrasjoner?Dette er et kamerastativ m/videohode og libelle innebygget. Mic blir da alltid i vater i hver posisjon - anbefales
For min del rister hele sofaen fra 15hz og oppover...Det kan ikke ha noen betydning.. man kan måle rom responsen med såkalt «mooving mic method» også
Sofa er ingen problem. Pekte mer på posisjon og vinkel på stativ om man har tyngre mikrofonEr det ikke opplest og vedtatt at stativ ikke skal stå i sofa pga vibrasjoner?
Neida....vibrasjoner skjer ikke før etter kalibrering når resultatet er optimalt og du selv starter dbdrag...på sinnsykt høyt volum.Er det ikke opplest og vedtatt at stativ ikke skal stå i sofa pga vibrasjoner?
Er på natta alt skjer (også i ukedagene)Har dere sittet oppe hele natta?
Nå omhandler jo denne tråden Trinnov surround da...Ja ja , hver sin lyst, jordskjelv har lite å gjøre med musikk mht mine lyttervaner. Er bare en stakkarslig stereomann jeg …og bryr meg litt om de gamle ørene mine, . Håper du passer på dine..
Det tyder bare på at noe er galt i utgangspunktet og bør rettes før kalibrering...Flageborg: trenger ikke å spille høyt for at det skal riste her, er en del vibrasjon ved kalibrering også.
Så det at en har effektive suber er feil?Det tyder bare på at noe er galt i utgangspunktet og bør rettes før kalibrering...
For å sette plassering av mic på en tripod i sofa/stol i lytteposisjon i et større perspektiv så er påvirkningen like essensiell som rommets temperatur og luftfuktighet. Lang erfaring + litt sunn praktisk tilnærming eliminerer ubetydelige faktorer...Men for å vinkle det litt annerledes; flere her sier at ingenting overlates til tilfeldighetene og mikrofonen vatres før kalibrering, og likevel mener dere det er helt greit å sette stativet i sofaen? Husk at mikrofonen plukker opp vibrasjoner lenge før folk gjør det.
Bruker et slikt jeg... justerbart i høyde og alle mulige vinkler. Bare å klipse på og solid nok for både trinnov, umik- og lyngdorf-mikrofonene og kommer i rett høyde, posisjon og vinkel omtrent over alt. Og så slipper jeg dessuten å tenke på ikke-eksisterende problemer med sofaer som danser Fulgte med Lyngdorf om jeg ikke husker feil..Vinkelen som teller er vinkel mot hhv venstre og høyre høyttaler, da det påvirker stereoperspektivet. Mens 1 til 2 grader ute av vater tilsvarer 0.5mm eller 1 tusendelsmillisekund tidsforsinkelse, om man har 3m til høyttaler,
Vibrasjoner i underlag som oppfattes som lyd fra mikrofonstativ/mikrofon er blir en slagsvomvendt mikrofoni , men er et ikke-eksisterendeproblem hos meg i allefall
,
Hva er romdimensjonene dine @roadrune ?
Bruker et slikt stativ med ProKitet og det funker veldig greitBruker et slikt jeg... justerbart i høyde og alle mulige vinkler. Bare å klipse på og solid nok for både trinnov, umik- og lyngdorf-mikrofonene og kommer i rett høyde, posisjon og vinkel omtrent over alt. Og så slipper jeg dessuten å tenke på ikke-eksisterende problemer med sofaer som danser Fulgte med Lyngdorf om jeg ikke husker feil..
Vis vedlegget 791141