...
Sannsynligheten for at vi er kommet fra amøber via Julius til det vi er nu, er så svinnende liten at jeg holder den for usannsynlig, om man legger litt sannsynlighets beregning tilgrunn, begynn å regn på hvor sannsynlig det er at du med dine milliarder av celler skulle blitt slik du/de er idag av en tillfeldighet, og her mener jeg det som må til av prosesser i kroppen din, på alle fronter, for at dette skal funke optimalt, hjernen din, øyet ditt, musklene dine, alt dette er ett uhyre finslipt samspill som ikke, imho, kan være til etter blindkrefters spill, det er som å påstå at det skulle utvikle seg ett bibliotek (med alle verdens bøker av kunnskap ifylt) etter en eksplosjon i ett trykkeri, hvem er vel så dum nok å ville hevde noe sånt?
...
Så egentlig koker det vel ned til to alternativer når det kommer til hvor vi kommer fra, skapelse eller utvikling, og jeg har tatt mitt valg der og finner Julius varianten både lite smikrende og langt på vei mangelfull og idiot forklarende av det fantastiske systemet vi befinner oss, der har jeg ikke vanskelig for å legge litt ydmykhet for dagen og erkjenne at det må være noen større enn meg selv som har satt dette i system og funksjon.
Utviklingsteorien er jo også bare en tro på en teori når det kommer til stykket, på samme måte som man velger å tro på bibelen og det den har å si.