[SIZE=+3]AR(Acoustic Research) AR-9 [/SIZE] | |
278,000 yen(around the one-set and 1980 time) |
[SIZE=-1][SIZE=-1][SIZE=-1]The large-sized Tallboy speaker system of the vartical series which also fully consider up the correspondence to high-output power amplifier, and was designed. Two 30cm corn type Woofers are adopted as low-pass, and it has composition arranged on both the sides of the enclosure. Furthermore, the wall dip phenomenon generated between a speaker and a back wall is canceled because crossover frequency shall be 200Hz. inside low-pass -- a 20cm corn type and a crown -- the unit of a 1.9cm dome shape is carried in the 3.8cm dome shape and the high region in the region. The inside low-pass unit is carried in the subenclosure, and has prevented the mutual intervention in a core. moreover, a crown -- the "magnetic fruid" of the shape of colloid which is tinged with the magnetism which NASA developed is put in between the voice coil of a region / high region unit, and the yoke. And distorted reduction was aimed at from the central axis as a structure as for which Bure is not, and the input-proof is improved. The electronic automatic transmission developed uniquely is adopted as the network part as an object for low-pass. This controls the low-pass characteristic automatically electrically like the missions of an automatic car,Without reducing a low-pass output, it operates so that dumping may become the maximum with resonance frequency, and even if it exceeds a bus spectrum about the part beyond resonance frequency, it switches electrically so that the flat characteristic may be secured. Moreover, a 17AWG sky core coil, a computer class electrolytic condenser, input-proof [ high ] ceramic resistance, etc. are adopted as the use element. The acoustic suspension system of AR tradition is adopted as the enclosure. By this system, air can achieve the duty of a spring by carrying out full sealing of the core, compliance can be enlarged, and it is possible to make low-pass resonance frequency lower. Moreover, the acoustic blanket which is a special sound-absorbing material was attached to the surroundings of a driver unit, and sound quality degradation by reflective sound is prevented. Finishing is walnut oil finishing. [/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE] |
[SIZE=-1]Rating of a mode[/SIZE][SIZE=-1] [/SIZE] |
[SIZE=-1]System [/SIZE] | [SIZE=-1]4 ways, 5 speaker acoustic suspension system, and a Tallboy type[/SIZE] |
[SIZE=-1]Use unit [/SIZE] | [SIZE=-1]For low-pass: 30cm corn type x2 For inside low-pass: 20cm corn type a crown -- : for regions -- a 3.8cm dome shape For high regions: 1.9cm dome shape[/SIZE] |
[SIZE=-1]Frequency response [/SIZE] | [SIZE=-1]18Hz - 30kHz[/SIZE] |
[SIZE=-1]Low-pass play frequency [/SIZE] | [SIZE=-1]28Hz -3dB[/SIZE] |
[SIZE=-1]System Q [/SIZE] | [SIZE=-1]0.5[/SIZE] |
[SIZE=-1]Output sound pressure level [/SIZE] | [SIZE=-1]87dB/W/m[/SIZE] |
[SIZE=-1]Impedance [/SIZE] | [SIZE=-1]4ohms (a minimum of 3.2ohms)[/SIZE] |
[SIZE=-1]The continuation maximum input [/SIZE] | [SIZE=-1]175W[/SIZE] |
[SIZE=-1]The maximum input [/SIZE] | [SIZE=-1]400W[/SIZE] |
[SIZE=-1]Crossover frequency [/SIZE] | [SIZE=-1]200Hz, 1.2kHz, 7kHz[/SIZE] |
[SIZE=-1]Level control [/SIZE] | [SIZE=-1]Low-pass: Automatic Inside low-pass: Three-step switching a crown -- region: -- three-step switching High region: Three-step switching[/SIZE] |
[SIZE=-1]Content volume [/SIZE] | [SIZE=-1]120L[/SIZE] |
[SIZE=-1]Dimensions [/SIZE] | [SIZE=-1]Width 381x height 1340x depth of 402mm[/SIZE] |
[SIZE=-1]Weight [/SIZE] | [SIZE=-1]59kg[/SIZE] |
Jeg husker ikke denne som så veldig god lydmessig, men det er lenge siden jeg hørte den (1977 eller noe sånt. Du må gjerne korrigere meg når det gjelder lydkvaliteten. Men de har vist seg som svært solide og godt bygget ila. årene som har gått.Dagens köp, Sony STR 3800L.
Smutsig, men spelar.
Reparer de som sitter der. Det er enkelt og bytte skumkanter.eller skal jeg sette inn seas h336?
Hvordan var disse lydmessig sett? Ble litt nysjerrig for bestykkningen ligner en del på KIT-303.dagens kjøp Vis vedlegget 359637
Hei !
Har "kommet over" 2 gamle rør monotrinn fra Cary Audio som er merket CAD-80M og Signature Edition.
Ser at Cary Audio fortsatt eksisterer og modellen CAD-805AE ser ut til å være en moderne variant av de jeg har.
Noen som kjenner til disse gamle forsterkerne: All informasjon kan være av interesse.
![]()
Cary er vel ikke akkurat ukjent (ei heller her inne). Skal ikke påberope meg noe erfaring med merket, men jeg tipper at grunnen til slunken respons er at denne modellen nok ikke er av det mest kjente de har produsert. Sannsynligvis ikke mange her som har erfaring med disse.tydeligvis ingen her som har hvert borti cary.
hvordan spiller de?
Av søk på nettet kan det se ut som om disse (CAD-80M) ble produsert en kort periode på midten av 90-tallet. Er på 80 watt. Rørene er byttet senere og det er ikke spilt så mye på de.Cary er vel ikke akkurat ukjent (ei heller her inne). Skal ikke påberope meg noe erfaring med merket, men jeg tipper at grunnen til slunken respons er at denne modellen nok ikke er av det mest kjente de har produsert. Sannsynligvis ikke mange her som har erfaring med disse.tydeligvis ingen her som har hvert borti cary.
hvordan spiller de?
Hei ! Fint å se at det dukker opp noen med kjennskap til Cary. Alt er av interesse. Foreløpig har jeg disse bildene:....
Info om bestykning og fler bilder hadde hjulpet
Habicht
hvordan spiller de?I går kväll körde jag bil i tre timmar... Jag kom hem kl 23:30.
Och när jag kom hem hade jag med mig ett par "Technics SB 440" från 1976.
Jag betalade 1000 kr.
I eftermiddag ska jag koppla in dem till min Pioneer A 9.
Vis vedlegget 365440 Vis vedlegget 365441 Vis vedlegget 365442
Hvor?så det var noen sb 1000-m på finn nå![]()
| Sony Tokyo | ||
Year: 1978–1981 | Type: Broadcast Receiver - or past WW2 Tuner | ||
Semiconductors (the count is only for transistors) | 57: |
---|
Reception principle | Super-Heterodyne (Super in general) |
---|---|
Wave bands | Broadcast (BC) and FM or UHF. |
Details | Hi-Fi equipment |
Power type and voltage | Alternating Current supply (AC) / 110; 120; 220; 240 Volt |
Loudspeaker | - This model requires external speaker(s). |
Power out | 180 W (260 W max.) |
from Radiomuseum.org | Model: FM Stereo/FM-AM Receiver STR-V5 - Sony; Tokyo |
Material | Metal case |
Shape | Book-shelf unit. |
Dimensions (WHD) | 525 x 195 x 450 mm / 20.7 x 7.7 x 17.7 inch |
Notes | Sony FM Stereo/FM-AM Receiver Modell STR-V5 AM/FM-Stereo-Receiver mit 2× 90 Watt (Sinus) an 8 Ohm Frequenzgang 5–50000 Hz. Phono IN, Tape1 IN, Tape2 IN, AUX IN Bass- & Treble Control Tape-Copy Schaltung, Monitor-Schaltung Ausführung: Front Silber-Metallic. IC's: 6 |
Net weight (2.2 lb = 1 kg) | 18.7 kg / 41 lb 3 oz (41.189 lb) |
Source of data | -- Original prospect or advert |
Mentioned in | Sony Katalog - IFA 1979 - Seite 41 |
Dette er gode forsterkere, men ift høyttalerne dine som er 4 ohm, så kan du vinne en del på å få koblet høyttalerne til 4-ohms-uttaket. Det er enten tre høyttalertilkoblinger, eller så må du lodde om. Det er isåfall en ledning som ikke er loddet på inni, og enden er isolert. Du lodder av en av ledningene på høyttaleruttaket (det røde, mener jeg å huske), isolerer denne godt, og så avisolerer du enden på den løse ledninga og lodder den på høyttaleruttaket. Det skulle hjelpe litt på den litt sleivete bassen.Av søk på nettet kan det se ut som om disse (CAD-80M) ble produsert en kort periode på midten av 90-tallet. Er på 80 watt. Rørene er byttet senere og det er ikke spilt så mye på de.
De er veldig åpne, detaljerte og luftig og spiller engasjerende. Behagelig diskant og går dypt i bassen men er kanskje ikke så godt definert i bassen som jeg er vant med.