Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg dropper den trappa med en 2-åring i hus...

M

MPT

Gjest
    Barbaresco skrev:
    Metall armlener!!!!!! Trenger ikke prøvesitte den for å vite hva jeg mener om den slags. Kuldegys!

Mht minimalismen, så skal jeg akseptere den stilen den dagen jeg skal legges inn for kirurgi. Ikke før. Den har sine absolutte fortrinn på en operasjonsstue.

På dette tema skal jeg ta på med å matche Trondmeg i arroganse.
    Amen? :eek:

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    656
    Disse ser det ut som det går an å sitte i uten å fryse av seg det ene eller det andre! Dette er design jeg kan finne på å gå for.

Tror ikke Laguiole lager stoler.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.370
    Den er kul om metallet er massivt ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    Har kjøpt en lyttestol til - fra sveitsiske De Sede som regnes for noe av det ypperste kvalitetsmessig innen skinnmøbler. Dette er modellen DS-727, med justerbar "nakkepute" som er genialt til lytting. Designet er som på de fleste De Sede kreasjoner stramt og funksjonalistisk. understell i rustfritt.

De Sede har bl.a. en serie med møbler hvor det brukes hud i hele sin tykkelse (bl.a. norske huder, da det er lite feil i form av innsektbitt og piggtrådmerker...). Har selv noen sofaer og stoler av denne typen, og i bruksanvisningen står det f.eks. at "overflaten får optimal komfort og antar en silkemyk og glatt følelse etter 20-25 års normal bruk"

Dette stemmer bra, jeg kjøpte min første stol for 27 år siden og nå er den utrolig smooth og deilig i skinnet. MEN like fast i stopping, og ikke slitt overhodet.

Her er nyinnkjøpt lyttestol:

Vedlegg

• Liker
    Reaksjoner: oct

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    Takk for hyggelig kommentar, guru! Du har skjønt poenget med den justerbare nakkestøtten; til hygge og konsert/musikkvideoer kan den være i øvre posisjon, til "finlytting" (sic) kjøres den ned slik at vi unngår refleksjoner på baksiden av lyttelappene!

Har vurdert GOTO-oppsettet du ref. til ja, det er faktisk en grei pris på de nevnte komponenter selv om det ikke er GOTO bass. Men hele riggen ser jo ut som kom skal vi gå og drite, da........

Apropos design, nettopp denne type konstruksjon åpner for mange flotte muligheter, men desverre så ender det ofte opp i noe grisete rare sammenblandinger som atpåtill "styles" til å skulle matche et rom med alle mulige stilretninger. Grøss.

Ser du har Fostex??? Har nettopp fått tak i et par FE208ES-R etter noen ÅRS søken. Dette er god elementdesign også.....

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    Bare sjekker at du følger med i timen, MT! ;D ;D Bildet må ha sneket seg inn i feil mappe. Skal straks, for ikke å si umiddelbart korrigere dette.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    OT men dog: Bonusbilde til Mteinum, siden han smiler så pent!!

Vedlegg

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Hmm. Trodde tråden het godt design jeg? Baksiden av et høytallerelement når liksom ikke helt opp kjenner jeg...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    wotg skrev:
    Hmm. Trodde tråden het godt design jeg? Baksiden av et høytallerelement når liksom ikke helt opp kjenner jeg...
    Legg merke til OT kommentaren ovenfor!

På den annen side er dette godt industridesign, og for de som kjenner merket så vil de fryde seg over to ekstremt sjeldne spesialutgaver, hvorav den ene er laget i 75 par worldwide. Som en arkitektvenn sa da han fikk se (og ta på) disse: "Det er jo SMYKKER!!" 8) 8)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    For å rette opp OT'n; hva slags kabinetter vil du benytte og sklir de inn i topic for denne tråden?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    Best å ikke erte på seg flere surpomper, Guru!! ;D ;D ;D

Men ja, kabinettene blir absolutt designorientert og high-end finish, det kan jeg love deg....

I mellomtiden kan vi jo hygge oss med god instrumentdesign, hvis det er tillatt da :eek: :eek:

Dette er en Zeta Prism bass som jeg alltid har hatt lyst på etter at jeg så den første gangen, da riktignok i en veldig spesiell (og cool så det holder) grønnblå Doc-pastillaktig farge. Jeg kom over min Prisma på Hawaii, tilnærmet ubrukt, kun utstilling i en stor instrumentforretng. Ikke i stand til å finne en antydning til bruk på den. Det spesielle med denne bassen, foruten et vanvittig flott design, er at den har piezo-pickuper i stedenfor vanlige, og de sitter i "bridge'n" (eller stolen om du vil) og synes ikke. 18V aktivt system og en herlig distinkt lyd som garantert faller hififolk i smak!

Skikkelig "svai i sveiva" den her, og så til de grader "form follows function", noe som er et must for å kunne kategoriseres som god design. Samme designkonsept som Kubicki's berømte "headless" bass EX-Factor bare renere og mer avrundet.

Vedlegg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.876
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kan du spille på den og eller er det bare samlerdilla som slår inn?
    vedr. DE SEDE...du ble vel inspirert av Bolse kan jeg tenke meg? ;D
    mvh
    Leif

N

norman

Gjest
    Hei

Fin gitar, men den hadde vært enda penere "fretless". Det ville vært et smykke :)

Vh Norman

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    kan du spille på den og eller er det bare samlerdilla som slår inn?
    vedr. DE SEDE...du ble vel inspirert av Bolse kan jeg tenke meg? ;D
    mvh
    Leif
    Give me some credit, man!

1. Joda, jeg spiller på den, er ingen samler som sådan
    2. Faktisk ikke, en god venn av meg kjente importøren den gang. Og den oransje "slangen" til Bolse inspirerte IKKE.....

Så da så :p :p :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    norman skrev:
    Hei

Fin gitar, men den hadde vært enda penere "fretless". Det ville vært et smykke :)

Vh Norman
    Smykke er det uansett!! Og husk at dette var på åttitallet, carbon/grafitt/aluminium/sandwich/piezo - rimelig "spaced-out" og uvanlig da.
    Jeg har sett en fretless modell en gang, og en som noen hadde fjernet båndene på.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Den er uansett utrolig vakker, både stol og hode oser hightech men samtidig også minimalisme. Selve "kroppen" ble utrolig ren med slike pickup'er 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.531
    Torget vurderinger
    23
    Mye god (og vakker) design innen instrumenter, synd at for gitarenes vedkommende får de ofte mye juling. Kunne fyllt en egen tråd bare med godt designede instrumenter. Egentlig burde vi hatt noe sånt - er det ikke musikk som er primærgreia vår?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.410
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Veldig pen bass. Aluminium er eit spennande halsmateriale, sjølv om min ungdoms kjærleik var Rickenbacker 4003 Stereo:

Eg spelar på ein Kramer med aluminiumshals frå 80-talet, men den er langt meir tradisjonell, sjølv om Kramer lagar mykje rart.
    Her er t.d. bassen til Gene Simmons:

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Veldig pen bass. Aluminium er eit spennande halsmateriale, sjølv om min ungdoms kjærleik var Rickenbacker 4003 Stereo:

Eg spelar på ein Kramer med aluminiumshals frå 80-talet, men den er langt meir tradisjonell, sjølv om Kramer lagar mykje rart.
    Obs trådnavn.... ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker klassiske norske møbler, kom over en annonse på finn som endte i en spontan tur til Tofte på Hurum her for noen dager siden. Her kjøpte jeg to stk stoler type "Lille Klaus" og et ovalt salongbord i beiset eik. Alt designet av Alf Sture, fikk også med en eldre uspesifisert 4-seter sofa som ble trukket i samme trekk som stolene når disse ble kjøpt. Alt dette for latterlige kr 1800,-

Har på en annen adresse to slike stoler til samt en firester i Lille Klaus-modell som ble spesialbestilt da denne modellen kun finnes i stol. Dette tror jeg jeg ga 3000,- for. Enorm kvalitet og komfort fra Tonning møbelvarefabrikk på Stryn. Love'em ;)

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.410
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    hifiguru skrev:
    Audiophile-Arve skrev:

Obs trådnavn.... ;)
    Form follows function....fin den vel?

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2002
    Antall liker
    2
    Kjenner noen av dere til forum for møbler, interiør og design?

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Her er min favoritt, skulle gjerne hatt et slikt, dog helst med en annen bordplate. Noen som vet om noe alternativ? Bordet skal være lett å flytte på.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn