Et annet alternativ er å se etter originale Miller- og Vitrastoler på Lauritz.com- Der finner du stort sett alltid haugevis av glassfiberstoler fra stolfamilien som disse to seteskallene danner. Jeg fant selv et fint gult armchair-skall fra 1952 fra den opprinnelige produsenten Zenith Plastics. Betalte 2-3 tusen, kanskje 1/4 av reell verdi. Ting går sjelden billigere enn det er verdt på Lauritz, men med litt tålmodighet kan man gjøre et kupp.mteinum skrev:Modernica.net lager replika av eames rocker chair i glassfiber. Skal du ha en fra vitra så er det plast.
Hei,Thomas_K skrev:Kjenner noen av dere til forum for møbler, interiør og design?
Er den falliske formen på vippebryteren et heldig sammentreff eller planlagt mon tro?jan#jan skrev:Sikkert noe alla denne ... 8)
Jo-jo, smellvakker krakk. Men hva slags tapet er det med sykkelkjeder? Den er jo fantastisk!mteinum skrev:Fikk inn en ny krakk idag fra Fritz Murbræch. En solid krakk i eik, med meget fin finish.
"Nr 5519-24", Flock, Storeys, vinyltapet - det er nok med en veggKim skrev:Jo-jo, smellvakker krakk. Men hva slags tapet er det med sykkelkjeder? Den er jo fantastisk!mteinum skrev:Fikk inn en ny krakk idag fra Fritz Murbræch. En solid krakk i eik, med meget fin finish.
...e veit å du har kjøpt han hen...........mteinum skrev:Fikk inn en ny krakk idag fra Fritz Murbræch. En solid krakk i eik, med meget fin finish.
JeppSupertramp skrev:...e veit å du har kjøpt han hen...........mteinum skrev:Fikk inn en ny krakk idag fra Fritz Murbræch. En solid krakk i eik, med meget fin finish.
fant følgende på nettet:epi skrev:Jøss, jeg visste ikke at han har slått seg på møbeldesign. Sist jeg traff ham (for ca 10 år siden riktignok) var han fremdeles i reklamebransjen. Den andre halvdelen av Rød & Murbræch var reklamelæreren min på videregående. Pen krakk!
Skal overbringe hyggelig kommentar til nikonen minjohnnygrandis skrev:Herlige bilder som vanlig Morten..!!
Akkurat som Eros Loveking!ErosLoveking skrev:fet stol endeed, men hvorfor så sjokkert over 1955? :
Mye av det fineste og mest holdbare designet har noen tiår på baken.
Jodda, men denne var jo temmelig dramatisk til å være 55 mod, så nesten for meg 80-90 tallet jeg, uansett jätteläcker!ErosLoveking skrev:fet stol endeed, men hvorfor så sjokkert over 1955? :
Mye av det fineste og mest holdbare designet har noen tiår på baken.
Takker for vennlige ord! Klart at denne var rimelig "spaced out" i 1955! Men som Eros påpeker, det skjedde mye tøft på designfronten på den tiden. Og tidligere, ikke minst. Og som kan sees igjen i dag som allemannseie og ikke avantgardistiske utskeielser. God design er ofte tidløs. Tidlig design er ofte gudeløs!hifiguru skrev:WOW, grattis sluket, kjempelekker! (Og utrolig tidløs, 1955?)
Jo, hvis man har litt kunnskap om møbler fra den perioden så gjør det det.Når vi snakker om alder, oser det vel ikke akkurat 1928 av disse to heller....
Folkene bak DBA driver også en fenomenal brukthandel utenfor Aarhus. Savner noe liknende i Norge. Det er en stor hall, der folk leverer inn sine brukte gjenstander, bestemmer selv pris og butikken tar seg av salget og tar sin kommisjon, og overfører penger til selger.. samt fjerner varen fra hyllene hvis den ikke er solgt innen et par tre uker. Så det er god sirkulasjon. Var innom der 2-3 ganger i uken da jeg bodde i nærheten. Mye spennende i møbler, bilder, og artige gjenstander. Lavt skrotnivå, og med mange godbiter.C. Alshus skrev: