Zed
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 3
Fender Stratocaster
Zomby_Woof skrev:ADHD og stoler med tre bein er en dårlig kombo! ;D
Du veit jeg er svær i kjeften, Sluket. Mick Jagger lider av 'stiff upper lip' i forhold. ;Dpengesluk skrev:Kabler stikkende ut av vegger i alle retninger og SLEIVKJEFT er heller ingen "match made in Heaven"Zomby_Woof skrev:ADHD og stoler med tre bein er en dårlig kombo! ;D
Swedese "flower table"?Terka skrev:Prøver meg i tråden her...
Vi har fått nyesofaen i hus og de gamle sofabordene passer ikke mtp størrelse/stil. Dvs jeg trenger tips til nytt sofabord og hvor de kan skaffes fra.
Drister meg til å legge inn bilde av sofaen selv om den kanskje ikke går under "godt design".
Lengste lengde er 368 cm. Langsiden inne i "U'en" har 160 cm lengde og utstikkerne har da 54 cm/ 134 cm lengde på innsiden. Er ute etter et bord som ikke er sirkelformet eller firkantet, gjerne ovalt/dråpeformet eller lignende.. Bodflaten kan gjerne være hvit. Noen som har tips??
Horn er pent det, men de skal da ikke peke ned i gulvet...coolbiz skrev:Formgitt av Philippe Starck: Trådløse høyttalere med iPod-docking. DSP, DXT-teknologi og etter hva jeg forstår, en slags hybrid dipol/rundstråler-konstruksjon.
http://zikmu.parrot.com/en/introduction
Men de er faktisk veldig upraktisk med slike bordben. De er lette å støtte bort når du serverer, med der tilhørende katastrofer. De hadde ikke vært noe for butleren i den sketsjen de viser hver jul.Burnt_Island skrev:... og det skjønner jeg godt!
Neida, der tar du nok feil. Disse holder seg langt innenfor bordkanten, det er festet oppe som er trukket innover. Bordet har naturlig plass til 6, og forlenges opp til 20 med innleggsplater. Flott system. Design Olav Eldøy.baluba skrev:Men de er faktisk veldig upraktisk med slike bordben. De er lette å støtte bort når du serverer, med der tilhørende katastrofer. De hadde ikke vært noe for butleren i den sketsjen de viser hver jul.Burnt_Island skrev:... og det skjønner jeg godt!
Lyskonsulenter er ofte ikke dyrere en glasscola.. ;D ;DZomby_Woof skrev:Når det gjelder lys.
Jeg har en stue. Liten. Jeg trenger fri og urørt takhøyde (jeg passerer greit under pendler som henger ned til 1,72 eller noe sånt. men har av og til besøk av normalhøye mennesker). Taket er preget av å være støpt på stedet, med forskaling som har 'gitt etter' litt. Lyskilder oppunder taker kaster derfor skygger, og ser helt j*** ut (har fått kjeft av Sluket for det allerede). Kunne godt tenke meg å ha veggene tilgjengelig til LP/CD/bøker og denslags. Gulvet er, ahem, lite.
Hvordan pokker kan man belyse dette rommet?
Det kommer ikke til å bli billig uansett, kjenner jeg dine anbefalinger rett. ;Dpengesluk skrev:Lyskonsulenter er ofte ikke dyrere en glasscola.. ;D ;DZomby_Woof skrev:Når det gjelder lys.
Jeg har en stue. Liten. Jeg trenger fri og urørt takhøyde (jeg passerer greit under pendler som henger ned til 1,72 eller noe sånt. men har av og til besøk av normalhøye mennesker). Taket er preget av å være støpt på stedet, med forskaling som har 'gitt etter' litt. Lyskilder oppunder taker kaster derfor skygger, og ser helt j*** ut (har fått kjeft av Sluket for det allerede). Kunne godt tenke meg å ha veggene tilgjengelig til LP/CD/bøker og denslags. Gulvet er, ahem, lite.
Da tar du positivt feil, Zomby! Dersom det kun er stua du vil ha oppgradert med egnet belysning kommer du LANGT med 20-20.000,-Zomby_Woof skrev:Det kommer ikke til å bli billig uansett, kjenner jeg dine anbefalinger rett. ;Dpengesluk skrev:Lyskonsulenter er ofte ikke dyrere en glasscola.. ;D ;DZomby_Woof skrev:Når det gjelder lys.
Litt derfor jeg ikke har gjort noe med den, patinering kan være vakkert - og den faller i verdi dersom man gjør for mye med den, med tanke på samlere.C. Alshus skrev:Flott patinering, Vreden. Du vil kanskje miste den om du pusser vekk alle artifakter? Er det eik?
Designet er glitrende, men desto viktigere; hvordan er den å bruke?
Har både kjøkkenbordet og salongbordet i mørkbeiset flammebjørk. Umulig å snuble i bordbeina når man serverer... De kan helt sikkert levere hva du vil. Jeg undersøkte andre mål (bordet er sinnsykt bredt); var helt iorden det for dem, men de tar 10% ekstra når det ikke er standardvare. Frister å komplementere med de kule stolene:ottone skrev:Neida, der tar du nok feil. Disse holder seg langt innenfor bordkanten, det er festet oppe som er trukket innover. Bordet har naturlig plass til 6, og forlenges opp til 20 med innleggsplater. Flott system. Design Olav Eldøy.baluba skrev:Men de er faktisk veldig upraktisk med slike bordben. De er lette å støtte bort når du serverer, med der tilhørende katastrofer. De hadde ikke vært noe for butleren i den sketsjen de viser hver jul.Burnt_Island skrev:... og det skjønner jeg godt!
Tenker å mase litt om tresorter før vi bestiller. Flammebjørk skal det være, men den kunne gjerne vært litt lysere.