Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.656
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fine stoler det der, Ole_Martin. Aktuelle framtidige lyttestoler.
    Spisebordet og stolene Dina er testet, beina skaper ingen problemer for oss. De stikker ikke utenfor i det hele tatt, jeg skjønner faktisk ikke hvordan dere får problemer med dette. Uansett, stoler og spisebord med uttrekk er bestilt. Kona forlangte vitrineskap i samme slengen, de skapene er dritlekre, jeg var selvfølgelig hjertens enig, så her får sparekontoen bein å gå på. Blant de mange fagevariantene fant vi en mellombrun frlammebjørk som matcher hos oss, tror den het antikk. (Forhandler er gode gamle Ernst Østvold i Sandnes. Anbefales)
    Stryn Møbler rager høyt blant trauste (traurige) norske møbelprodusenter, i våre øyne.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, åssen funker det'a?

Glorete så det holder uansett....

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det er ikke så mye informasjon om virkemåte på nettsidene til produsenten. Kun vage antydninger som f.eks:
    By employing the concept of sound projection thru glass, each of the glass speakers can deliver true 360° sound to produce an optimal listening experience for any member of an audience.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.336
    Unektelig litt ironisk at høyttalerne er konstruert i glass som gjør dem tett på usynlige - og har fått glorete LEDs som gjør at man ikke kan unngå å se dem selv med øynene lukket ;D

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, godt poeng. Det vil forundre meg om ikke lyset kan skrues av, men jeg har ikke undersøkt om det er mulig eller ei.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Trondheim
    Lars Tiller - Oktober 86. Serigrafi nr. 78 av opplag på 150

Kjøpt på lørdag. Skal henge i stua :)

Vedlegg

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.336
    Den godeste Brattrud kunne tegne stoler! Sikler på et oppsett spisebordsstoler selv :)

Handlet meg litt Vakkert Design selv for noen dager siden; -84 Citroën CX TRI. "Badevekter", serie 1 støtfangere men serie 2 mekanikk og ytterst lite rust.
    Viktig å ha minst ett prosjekt ;D

Illustrasjonsfoto, ettersom min ikke er like tiltalende pdd:

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    epi skrev:
    Den godeste Brattrud kunne tegne stoler! Sikler på et oppsett spisebordsstoler selv :)

Handlet meg litt Vakkert Design selv for noen dager siden; -84 Citroën CX TRI. "Badevekter", serie 1 støtfangere men serie 2 mekanikk og ytterst lite rust.
    Viktig å ha minst ett prosjekt ;D

Illustrasjonsfoto, ettersom min ikke er like tiltalende pdd:

Badevekter er kult, men stv? Vel, god plass til store høyttalerfrakter... ;)

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.336
    hifiguru skrev:
    En Berline eller aller helst Prestige hadde såklart vært å foretrekke, men jeg fikk "i une offre ne pouvait pas refuser" ;)

For å spore på igjen: Eames DCM

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.007
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fikk sett disse i helga. Gjennomfarget mdf, skrueløs sammensetning.

romfisk er et møbelkonsept der materialet og sammenføyningsprinsippet danner form og uttrykk. Møbelserien fra romfisk består foreløpig av bord, hyller og vugge, men flere bord- og hyllevarianter og en sengebrisk er under utvikling. Møbeldelene freses ut i gjennomfarget, miljøvennlig trefiberplate som leveres i fargene sort, rød, blå, grønn og gul. Møblene fra romfisk leveres oljet og flatpakket. Delene settes sammen uten bruk av drill, umbrakonøkkel eller lignende. Monteringsvideo følger med. romfiskmøblene produseres lokalt i Oslo.

http://romfisk.no/

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva synes du? På bildet virker de vel mye DDR-boligkompleks i stilen synes jeg.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.912
    epi skrev:
    hifiguru skrev:
    En Berline eller aller helst Prestige hadde såklart vært å foretrekke, men jeg fikk "i une offre ne pouvait pas refuser" ;)

For å spore på igjen: Eames DCM

Ser nå nesten ut som det vi satt og fikk tresmak i baken av på barne/ungdomsskolen de der... ;)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.007
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Hva synes du? På bildet virker de vel mye DDR-boligkompleks i stilen synes jeg.
    I rette omgivelser så synes jeg disse er tøffe.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.096
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Brasilia bord. Kommer i stavlimt eik, bjørk eller valnøtt. Lenestolen gjør seg ikke bort den heller.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Åååååå !!!! For en lyttestol ! :D 8)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.656
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    C. Alshus skrev:
    Brasilia bord. Kommer i stavlimt eik, bjørk eller valnøtt. Lenestolen gjør seg ikke bort den heller.
    Ultralekkert. Til og med kona hadde godkjent den der stolen. Skal sjekkes grundig.

Greit å ha planene klare for framtidige fredelige forhold. Dvs. et skikkelig flygel, og en skikkelig lyttestol.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    C. Alshus skrev:
    Spiralis skrev:
    Nå er det mulig å kjøpe endel vakkert design, hvis man her "noe penger" på bok!
    Spiralis Les åpningsinnlegget én gang til. :)

samtidig vil jeg ikke at det skal bli en tråd om fete biler eller Anlegg
    C.Alshus,
    Hvis du leste artikkelen det var linket til så vil du sett at det er snakk om "DESIGNHUSET BERTONE". Det er DESIGN og ikke bare bil. At Adressa bare hadde illustrert med til disse bilene er nå så sin sak, men Bertone her designet mye mer enn bare bil. Og nå selger altså konkursboet ut orginaler og prototyper. Er man opphengt i design, og har råd til det, er det nå en unik mulighet til å sikre seg designikoner av historisk verdi.

Og rent prinsippielt vil jeg si at en bil som er kun laget i ett eksemplar, som designprototype, IKKE kan rubriseres som bil. Man snakker da om et verdifullt og sjeldent kunstverk !

Mulig at et kunstverk mister sin relevans og verdi for deg hvis det har fire hjul, men for mange andre er det likefullt snakk om kunstverk! Hvor mange eksemplarer en "bil" må produseres i for at det skal bli en "bil" og ikke lenger være et kunstverk vet jeg faktisk ikke. Men alle de bilkunstverkene jeg lastet opp bilder av er KUN produsert i det ene eksemplaret! I min verden er da helt klart snakk om skulpturer, samtidskunst!

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.096
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hmm, beklager. Sånn går det når man kun ser på bildene og ikke leser teksten.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn