Daniel62
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 09.04.2014
- Antall liker
- 788
Jeg liker litt gamle/Harry veggur jeg da---------veggur, høres litt Islandsk utBare å tilstå - har en svak fetish for moderne veggur....
Vis vedlegget 524450
Vis vedlegget 524451
Vis vedlegget 524452
SoppFornuftig anvendelse av The Betales
Enig i at Grung kunne vært en kandidat her, men han var vel ikke den eneste som holdt på med slikt? Har bare sett noen glimt av første episode og trodde et øyeblikk vi var på Nesflaten hvor Grung fikk bygget mange hus til ingeniørene på kraftstasjonen han også tegnet, men de er like alle sammen og ser ikke ut som på bildet over.I serien Magnus på NRK bor hovedpersonen i et svært pent funkishus. Det store internettet gir ingen fullgode svar på hvor huset ligger eller hvem som har tegnet det. Geir Grung er blitt foreslått som arkitekt på et annet forum. Noen som har formening om hvem som har tegnet huset og hvor det ligger?
Skjermdump fra serien med bilde av huset
Vis vedlegget 529225
Jeg tenker:"ER DET MULIG!"Det ser helt forjævlig ut. Selvsett og stadfestet.
Nå er jo eksteriør vi snakker om da, så det hjelper ikke stort at det blir bra innenfra.Jeg synes vi skal vente med den endelige dom til de er ferdig og har skrudd på lyset. Jeg er ikke så bekymret for overflaten som jeg er for proporsjonene. Illustrasjonen balanserer ved sjarmernde stutttjukk, men live ser det mer sidrumpa ut. Den burde vært aningen slankere.
Men innenfra og ut tror jeg det blir veldig bra dette her. Man må bare se sydover, mot fjord og øyer. Ikke nordover mot strekkoden.
Klart det hjelper at det blir flott innenfra, hvis dette hadde vært et privat kontorbygg hadde jeg lenket meg til gravemaskinene for lenge siden.Nå er jo eksteriør vi snakker om da, så det hjelper ikke stort at det blir bra innenfra.Jeg synes vi skal vente med den endelige dom til de er ferdig og har skrudd på lyset. Jeg er ikke så bekymret for overflaten som jeg er for proporsjonene. Illustrasjonen balanserer ved sjarmernde stutttjukk, men live ser det mer sidrumpa ut. Den burde vært aningen slankere.
Men innenfra og ut tror jeg det blir veldig bra dette her. Man må bare se sydover, mot fjord og øyer. Ikke nordover mot strekkoden.
Jeg føler meg ganske så lekker på innsida, men ikke så mange som gir meg komplimenter for utsida .....
Joda, uttrykket kommer til å endre seg fullstendig når man skrur på lyset, da er det ikke lenger et monolittisk volum , men brutte og perforerte flater rundt et lysende indre. Npr det er skyfri himmel midt på dagen i juni vil det kanskje ikke ha allverden til utslag , men vi har mye mørke i Norge, og da...De gikk bort fra glassplatene som var opprinnelig forslag og satset på metallkledning. Folk har trodd denne skal fjernes. Det hjelper ikke å slå på noe lys. Oslo har fått en grå og slapp stuttkuk som henger over Operaen.
Joda, uttrykket kommer til å endre seg fullstendig når man skrur på lyset, da er det ikke lenger et monolittisk volum , men brutte og perforerte flater rundt et lysende indre. Npr det er skyfri himmel midt på dagen i juni vil det kanskje ikke ha allverden til utslag , men vi har mye mørke i Norge, og da...De gikk bort fra glassplatene som var opprinnelig forslag og satset på metallkledning. Folk har trodd denne skal fjernes. Det hjelper ikke å slå på noe lys. Oslo har fått en grå og slapp stuttkuk som henger over Operaen.
(Jeg tok Michael Webb med meg til kulturhuset i Sandvika, før dette ble åpnet. De var ferdige med å legge gulv inne i foajérommet. Vi ble begge svimle og var sikre på at gulvet måtte ligge skjevt. Fant en ball og la den på gulvet. Den lå i ro. Fant en colaflaske og gjorde det samme. Den lå i ro. Problemet var bruken av skrålinjer som gjorde at "hodet" ikke fikk balansero mens det forsøkte å tolke hva som var rett og skjevt inne i rommet.Jeg er enig med kritikerne. Utvendig ser ikke dette bygget ut i måneskinn. Eller, la meg omformulere: Det er kanskje i måneskinn det vil se best ut, når det er mørkt og det innvendige lyset skinner gjennom den perforerte aluminiumen. Det er solskinn som er problemet.
Og i Norge har vi som kjent noen svært solrike sommermåneder.
For hvis ikke bygget totalt forandrer karakter når lyset slås på innvendig, er det nok ingen tvil om at dette er en skandale.
https://www.dagbladet.no/kultur/raevkjorer-bjorvika/70826533
Det hender at tenkt og faktisk effekt av arkitektpåfunn ikke blir som ønsket. Her er det nok uheldig at kostnadshensyn gjorde at man avvek fra opprinnelig plan. Glassflater ville reflektert på en annen måte enn hva som nå vil skje, ved stråling "gjennom" eloksert aluminium.)
Mangler ikke tårnet med Sauron-øyet?De gikk bort fra glassplatene som var opprinnelig forslag og satset på metallkledning. Folk har trodd denne skal fjernes. Det hjelper ikke å slå på noe lys. Oslo har fått en grå og slapp stuttkuk som henger over Operaen.
Vis vedlegget 532317
Jeg passerer et par ganger i uken og har fått gå inn med hjelm på hodet for å kunne ta på veggen. Dette ble Fjordland på tallerkenen.Er det ikke nok annet å brokke seg over til å vente til bygget er ferdig?