Trukke levetida på vinduene øker selv om. Værforholdene i Norge tenderer til å undervurderes.Dette er pulverlakkerte aluminiumsvinduer, ganske slitesterke greier.
Trukke levetida på vinduene øker selv om. Værforholdene i Norge tenderer til å undervurderes.Dette er pulverlakkerte aluminiumsvinduer, ganske slitesterke greier.
Ja, det bygges mye boliger litt i samme stil med flate tak. Estetisk sett pent, funksjonelt kanskje i bruk. Men rent byggteknisk er mye av dette ikke "bærekraftig". Men selv om vinduene kan gjenbrukes, er jeg i tvil om de faktisk blir det.Trukke levetida på vinduene øker selv om. Værforholdene i Norge tenderer til å undervurderes.Dette er pulverlakkerte aluminiumsvinduer, ganske slitesterke greier.
Friday night and I just got paid ?
Det bygges mye skrellede trekasser i Norge fortiden, levetiden på kledning og trevinduer reduseres dramatisk uten takutstikk, vindusbord og vindusbrett. Vi hører om råteskader på 3-4 år gamle hytter.
Men når det hotellet i Porsgrunn rives til fordel for noe mer tidsriktig om, tja 30 år ? Da kan vinduene gjenbrukes, det er jeg ganske sikker på.
Forhåpentligvis ikke som klient?
Til og med grekerne kunne kjent seg igjen i dette. Men jeg mistenker dem sterkt for å ha fargelagt byggene sine.Nei, som arkitekturturist. På studietur må vite. Svært fotogent prosjekt.
Skal også besøke dette :
Vis vedlegget 560462
Veldig flott! En vanskelig utfordring å lage flott krematorie i Tyskland vil jeg tro. Det er noe med denne kombinasjonen som vekker en del negative følelser.Nei, som arkitekturturist. På studietur må vite. Svært fotogent prosjekt.
Skal også besøke dette :
Vis vedlegget 560462
Folk har vel egentlig alltid vært glad i farger, og de gamle egyptere malte jo og dekorerte sine byggverk.Unter dem Linden og Museums Insel er preget av klassisisme, sånn sett tilpasser David Chipperfield seg omgivelsene med sine strenge hvite søylerekker. Det er en utvidelse av et museum.
De opprinnelige klassisistene trodde vel at Grekerne og Romerne var asketiske i fargebruken og lot stein og sement tale for seg. Det var jo feil. Til og med Parthenon skal ha vært både rosa og oransje hvis jeg husker riktig.
Nu får du gärna utveckla dina tankar.Interessante definisjoner.
den eneste forbindelse dette interiøret har til det vi kaller smak er operatoren dårlig.Dette er egentlig SÅ ikke meg, men likevel jeg liker hvordan man har kombinert gammel og nytt. Bevart det særpreget fra de den gamle store Frogner-leiligheten, men likevel i et distinkt moderne og unorsk uttrykk. Noen har tydeligvis planlagt. Noen med mer stilsikker og mer selvsikker fargesans enn meg. Det er så langt man fra misforstått funkis / "minimalisme" som man kan komme og likevel uten at helhet eller detaljer drukner i overraskende farge- og materialvalg. Antar at stilen speiler eiers preferanser mer enn stylisten sine, selv om det ganske sikkert har vært en proff innblandet.
Det er fortsatt SÅ ikke meg, men jeg tror jeg likevel jeg kunne bodd her.
(Leiligheten hadde fortjent bedre bilder da!)
Vis vedlegget 560537
Vis vedlegget 560538
Vis vedlegget 560539
Vis vedlegget 560540
Den er vel i kategorien at jeg hadde kun ønsket å arve den om den var verd mye og lett omsettelig. Og jeg antar den ikke er noen av delene.
store fremhjul for å lett komme over dørstokker. praktisk tenkt
Man grupperer noe men oppfatter, egenskaper eller kjennetegn eller inn i forståelser eller forestillinger uttrykt ved ord som "kitsch", "smakløst" eller "minimalistisk".Nu får du gärna utveckla dina tankar.Interessante definisjoner.
FINN er en sammenslåing av de gode gamle bruktsjappene, loppemarked og gamle dagers pantelånere. Mye skrot men det finnes perler blant alle svina.Jeg synes barvognen i 3225 er herlig. Leketøy for nytelse av alkohol. Bling, men barvogner behøver ikke og skal ikke være beskjedne IMO. Rives bort på FINN disse. Men det er naturligvis almuens samlingssted.
Jeg ser de fleste kommentarene er omtrent som forventet. Dvs. omtrent som jeg selv hadde kommentert i 9 av 10 tilfeller. Likevel er det altså en pervers del av meg som fryder seg over slike avstikkere fra den alment aksepterte gode smak. Det gjenspeiler seg nok i musikksamlingen og bokhyllene også. Først og fremst der det opplagt er bevisste og gjennomtenkte valg om å trå utenfor den gjengse smak. Og jeg mener interiøret jeg viste til er nettopp slik. Langt fra noe man tilfeldig endte opp med. Jeg ville aldri kommet på tanken eller turt selv. Og jeg ville nok plukket vekk endel krimskrams. Og de fleste andre rommene virker ikke like gjennomførte. Men, først og fremst synes jeg det er velkomment annerledes enn det altfor vanlige misforståtte såkalte minimalismen. Eller minimalistisk vulgærisme i all sin bevisstløshet. Mitt normale jeg er nok langt mer komfortabel i "60-tallsinspirert nordic style".For min del blir dette veldig "tungt".
Rotete fargemessig og en del smakløse valg som kraner, røde stoler, kunst som spriker i flere retninger. Men nå liker jeg en mer stram, minimalistisk greie.
8)Til og med jeg - med min enfoldige smak - klarer å se elementer av Harry her:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103944174
Harry? Det er hærverk! Finnene er jo kjent for sine design ikoner men dette er ikke blant dem. Nå kjenner jeg godt til pjp som har bygget denne og kvaliteten fra den kanten har alltid vært top notch og når sant skal sies så er ikke disse bilene noe særlig å samle på. Hakket mer bøst om den faktisk var sertifisert og raceklar.Til og med jeg - med min enfoldige smak - klarer å se elementer av Harry her:
Ja, selve karosseriet er jo harry!Til og med jeg - med min enfoldige smak - klarer å se elementer av Harry her:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103944174