Har du også et bilde av en bygg-speilvegg nær et krater i en aktiv vulkan?legg merke til hvordan glasset trekker himmelen ned på bakkeplan og gjør derved reisen kortere, begge veier!
Tja, ser vel mest ut som en moské bygget av en tanntekniker. Kan sikkert skremme fanden på flatmark. Selv lyktestolpene minner om uønsket inntreden i privat hulrom og minarteten i inngangspartiet er ekstra kvass som en overdimensjonert bedøvelse bedøvelsessprøyte. Et halvveis veltet kors gjør det hele en smule forsoffent, og et par maltrakterte trestubber kommenterer vel på sitt vis mye om øvrighetens uheldige inngripen i naturens gang.
Dette har jeg aldri sett før, jeg klarer ikke 100% å bestemme meg for hva jeg synes, det er en slags fortolkning av en byggeskikk som aldri har eksistert...Nå er jeg det helt motsatte av en kirkegjenger, men synes likevel Seegård Kirke er ganske flott. Tegnet av Arne Thorsrud og innviet i 1997.
Ja forsåvidt. Jeg synes ikke bygget er stygt på noen måter. Litt annerledes er det, men ikke upent.Så du liker det, ja?
Hadde hjulpet litt med å rydde litt. Bildet er tatt før bygget ble ferdig og antageligvis av en "motstander" som ikke er så veldig opptatt av å presentere bygget fra sin beste side. Forøvrig er det baksiden som vises...Tja, ser vel mest ut som en moské bygget av en tanntekniker. Kan sikkert skremme fanden på flatmark. Selv lyktestolpene minner om uønsket inntreden i privat hulrom og minarteten i inngangspartiet er ekstra kvass som en overdimensjonert bedøvelse bedøvelsessprøyte. Et halvveis veltet kors gjør det hele en smule forsoffent, og et par maltrakterte trestubber kommenterer vel på sitt vis mye om øvrighetens uheldige inngripen i naturens gang.
I alle fall et interessant bygg.
Vis vedlegget 568907
Helt fortjent!
Det eneste denne avstemningen sier er at mange av de menneskene som synes det er meningsfullt at avisa Dagen lager en slik kåring ikke liker Østre Porsgrunn kirke.Helt fortjent!
Ikke mange som ville har denne "styggedomen".
Avstemningen sier sitt.
Mvh.
SAL
Personlig synes jeg denne er mye stiligere enn låven fra 1997 på forrige side.Hadde hjulpet litt med å rydde litt. Bildet er tatt før bygget ble ferdig og antageligvis av en "motstander" som ikke er så veldig opptatt av å presentere bygget fra sin beste side. Forøvrig er det baksiden som vises...Tja, ser vel mest ut som en moské bygget av en tanntekniker. Kan sikkert skremme fanden på flatmark. Selv lyktestolpene minner om uønsket inntreden i privat hulrom og minarteten i inngangspartiet er ekstra kvass som en overdimensjonert bedøvelse bedøvelsessprøyte. Et halvveis veltet kors gjør det hele en smule forsoffent, og et par maltrakterte trestubber kommenterer vel på sitt vis mye om øvrighetens uheldige inngripen i naturens gang.
Vis vedlegget 568907
Vis vedlegget 568927
Fronten ser bedre ut.
Når folk for velge mellom en del uglybugly kirker og denne vinner sier det en del. Men noen liker den også, enkelt og greit.Det eneste denne avstemningen sier er at mange av de menneskene som synes det er meningsfullt at avisa Dagen lager en slik kåring ikke liker Østre Porsgrunn kirke.Helt fortjent!
Ikke mange som ville har denne "styggedomen".
Avstemningen sier sitt.
Mvh.
SAL
Vi aner jo fortsatt ikke om din omgangskrets er representativ for Porsgrunn, anekdotisk bevis tror jeg slikt kalles.Når folk for velge mellom en del uglybugly kirker og denne vinner sier det en del. Men noen liker den også, enkelt og greit.
Jeg bor i Porsgrunn, den har vært diskutert i min omgangskrets, INGEN har likt den så langt.
Mvh.
SAL
Bor også i Porsgrunn. Jeg får ikke helt bestemt meg. Isolert sett, slik som på bildet, er den flott - fordi det fjernerner bebyggelsen rundt samt plasseringen av kirken i byen. I bybildet synes jeg ikke den er spesielt estetisk der den står. Den hadde vært ganske kul i et helt annet landskap, imo.Personlig synes jeg denne er mye stiligere enn låven fra 1997 på forrige side.Hadde hjulpet litt med å rydde litt. Bildet er tatt før bygget ble ferdig og antageligvis av en "motstander" som ikke er så veldig opptatt av å presentere bygget fra sin beste side. Forøvrig er det baksiden som vises...Tja, ser vel mest ut som en moské bygget av en tanntekniker. Kan sikkert skremme fanden på flatmark. Selv lyktestolpene minner om uønsket inntreden i privat hulrom og minarteten i inngangspartiet er ekstra kvass som en overdimensjonert bedøvelse bedøvelsessprøyte. Et halvveis veltet kors gjør det hele en smule forsoffent, og et par maltrakterte trestubber kommenterer vel på sitt vis mye om øvrighetens uheldige inngripen i naturens gang.
Vis vedlegget 568907
Vis vedlegget 568927
Fronten ser bedre ut.
Jeg synes ikke bygget er så stygt, jeg. I ulike lyssettinger og vinkler er bygget moderne, stilrent og pent. Men om den vil stå like lenge som stavkirker og Nidarosdomen, det betviler jeg.Bor også i Porsgrunn. Jeg får ikke helt bestemt meg. Isolert sett, slik som på bildet, er den flott - fordi det fjernerner bebyggelsen rundt samt plasseringen av kirken i byen. I bybildet synes jeg ikke den er spesielt estetisk der den står. Den hadde vært ganske kul i et helt annet landskap, imo.Personlig synes jeg denne er mye stiligere enn låven fra 1997 på forrige side.Hadde hjulpet litt med å rydde litt. Bildet er tatt før bygget ble ferdig og antageligvis av en "motstander" som ikke er så veldig opptatt av å presentere bygget fra sin beste side. Forøvrig er det baksiden som vises...
Vis vedlegget 568927
Fronten ser bedre ut.
Også er det jo litt synd dersom man ikke har hørt på de folkene som faktisk gidder å bry seg om kirka, da...
Absolutt, mye bedre. Flott bygg... men kanskje, som noen er inne på, litt malplassert. Slik origami burde vært plassert på vestlandet og ikke i Grenland som sikkert hadde tatt til takke med noe simplere. Arkitekten fortjener jo også bedre enn at bygget ble plassert slik.Hadde hjulpet litt med å rydde litt. Bildet er tatt før bygget ble ferdig og antageligvis av en "motstander" som ikke er så veldig opptatt av å presentere bygget fra sin beste side. Forøvrig er det baksiden som vises...Tja, ser vel mest ut som en moské bygget av en tanntekniker. Kan sikkert skremme fanden på flatmark. Selv lyktestolpene minner om uønsket inntreden i privat hulrom og minarteten i inngangspartiet er ekstra kvass som en overdimensjonert bedøvelse bedøvelsessprøyte. Et halvveis veltet kors gjør det hele en smule forsoffent, og et par maltrakterte trestubber kommenterer vel på sitt vis mye om øvrighetens uheldige inngripen i naturens gang.
Vis vedlegget 568907
Vis vedlegget 568927
Fronten ser bedre ut.
Ikke silo, men en del av ptoduksjonsanlegget. 109 meter høyt og ca. to kilometer fra kirken. Som nevnt, kreativ bruk av telelinse.Yara fortjener mer pés enn den norske kirke i denne sammenhengen. Den siloen er nesten like stygg som det nye Munch-muséet.