BanjoArrne
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 16.01.2007
- Antall liker
- 31
Origiale og stilrene høyttalere.Artig med noe litt annet.Likte de der må jeg si.Gratulerer.
Toten? Ikke dra i gang feil-sie ta mjøsadebatten a!BT skrev:Tøft! Noen burde snart starte opp folkevogna si igjen, og gi oss nye reportasjer fra kreativiteten på Toten.
Hvorfor ikke la høyttalerne dingle? Det har vært gjort med stort hell på HiFi'ens andre elektromekaniske transduser, platespilleren, i uminnelige tider.mutz skrev:Jeg ble meget overrasket vedrørende toppelementene som ikke er fastmontert i noe som helst. Har ikke sett en eneste høyttaler før dette som bruker en slik løsning.
Intuitivt tenker jeg at transientkvaliteten og dynamikken blir skadelidende. Eller kanskje ikke?
Ja, det stemmer bra ser jeg. (Hadde ikke tålmodighet til å finne elementdataene via mobilnett). Vil ikke dette bidraget farge lyden i mellomtonen? Er det vurdert ekstra masse i chassiset?Valentino skrev:Bevegelig masse på Seas 5" er 9.5 g, og totalvekt er 800g. Utsvinget på chassis skulle i følge gamle Isaac være dempet bortimot 40dB i forhold til utsvinget på membranen.
Diskantmembranen beveger seg som belgen på et trekkspill. 0 resultantkraft der.
Uha. Fare for å få riper i lakken bokstavelig talt. Das wäre Schade.Knutanimal skrev:Hva med "den store dipol konkurransen" på Audiobuilderstreffet?
Ikke nødvendigvis. Men mellomtonene jobber under første dipolpeak på denne høyttaleren, og det er vakkert.mutz skrev:Med en baffelløs dipol får man vel et teoretisk perfekt åttetalsmønster på spredningen?
orso skrev:Dette var jo snop Valentino. Me like.
Valentino skrev:Takk for besøk, orso! Det var kort, men hyggelig, akkurat som rapporten! ;D
Evt «SoftSqueeze», «SquezeSlave» eller «SqueezePlay» + iPod Touch (iPeng) som fjernkontroll? Da er du uavhengig av Squeeze hardware, men kan fortsatt bruke SqueezeBox server, og du kan bruke en vilkårlig datamaskin som avspiller + filter og EQ. Hvor mye regnekraft trenger du til filter og EQ? (SoftSqueeze kan emeulere grensesnittet til Transporteren om det skulle være et behov).Valentino skrev:...
Jeg sysler med tanker om en heftigere laptop som kan kjøre bedre algoritmer, og ny DAC og annen Squeezehardware, en Touch tror jeg. Er litt krøkkete med den prosessorloopen som bare driver diskantene. Kunne tenkt meg 8 DACer i én boks, og det er å sløse å ha en Transporter uten å bruke DACen i den.