Tja ... er det 50, 51 eller 52 mon to ....I utgangspunktet bruker ikke Bokrand SME nei. Han er i reklamen tro mot to saker:
Baerwald-geometri og Ortofon SPU (51 mm konnektor-nålespiss)
Nå har armen jeg har fått en geometri som ikke følger Bokrands egen spec, men ærlig talt så er de greiene der mindre viktig hvis du vet hva du driver med.
Mitt problem slik corian-armbordet er laget er at motvektstubben på armen er så lang (70mm) at lokket dytter på den når det er på når jeg har satt en geometri som funker (null på 63 og 132 mm).
Basert på disse nullene har jeg en p2s på 228 mm (den skulle vært 230 mm). Det nye bordet flytter også armen fram 10mm slik at den går godt klar av lokket. Bruker samtidig den langt mer elegante (enig med deg, @Norlenning) Bokrand-armbasen (men SME er jysla praktisk altså.)
Dersom bjørkefineren blir suksess kan det være at jeg bestiller et i Corian. Me fær sjau.
Vis vedlegget 891758
Fytterakkern så bra Audio-Technica AT33PTG/II er. Bare gi den en arm som er stiv nok og ikke for lett.
Forhåpentlig kommer en ny tonearm.
Forenklet delefilter.
Det blir endringer her.
Fargematching er alfa og omega!Grazie mille! Det ville er at jeg neppe hadde kjøpt Korfhodet om PTG/II hadde hatt samme farge som OC9XML.
Hører du forskjell, eller var det bare for å tilfredsstille OCDen?If you have a two-point protractor, check them carefully with an accurate ruler. For a modulated-groove-radius range of 56–146.3mm, they should be at 61.6 and 118.4mm; or, for 58–146.3mm, at 63.6 and 119.6mm.Arc Angles: Optimizing Tonearm Geometry
As Chester Rice, co-inventor of the moving-coil loudspeaker, once ruefully observed: "The ancients have stolen our inventions." So often, what is painted as new and innovative turns out to be something someone thought of long before. We have a habit of forgetting, and that applies not only to...www.stereophile.com
Vis vedlegget 893862
Økte overhenget noe for å oppnå det uthevde. Snudde også skruene slik at jeg kommer til med skrujernet ovenfra. Forenkler justering mye.
Ja og dette skjønte jeg jo...Men: Det er mye fint i de seks bokkassene med stort sett opera jeg ble ved like før jul. I går kveld var jeg i riggen på en 74-kanoners Man ‘o war sammen med Benjamin Britten og kremen av britiske tenorer og basser på 1960-tallet. Pressgjenger, piskeslag og generell peoples management i Royal Navy anno 1797 i Billy Budd.