Politikk, religion og samfunn Valget i USA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hva var galt med denne pressekonferansen?
    Dersom det er riktig at du arbeider med rådgivning, begynner jeg å lure litt på hvilke råd du gir.

    Verdt å sakse fra en av felas poster:

    Dersom man har sett pressekonferansen, vil man huske bordet med alle dokumentene som var lagt ut på Trumps høyre side. En enorm mengde dokumenter, som han henviste til som "documents I've had to sign" for å trekke seg ut av sine selskap. Journalistene ønsket å se disse, og Trumps folk nektet dem innsyn. Men journalistene påpekte at dokumenthaugen ble brukt av Trump, som bevis, og at de hadde rett til innsyn. Det fikk de, til slutt: folderne inneholdt blanke ark.
    Litt ubehjelpelig å gå på min person når jeg stiller et spørsmål :)
    Jeg går ikke inn på din person, men lurer på hvilke råd du gir? Til og med fremragende mennesker kan gi dårlige råd (feks Colin Powell da han tilrådde invasjonen i Irak). Når du driver rådgivning og dine klienter stiller spørsmål ved de rådene du gir, tar du det som en personlig fornærmelse da også?
    Du stiller spørsmål til min jobb bassert på min deltakelse på forumet - i dette tilfellet et spørsmål. Det er litt rart og ut av sin sammenheng.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Kullgraver'n satte skapet på plass han. Tilmed grei oversikt over hvorfor de skandinaviske landene faktisk funker.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du stiller spørsmål til min jobb bassert på min deltakelse på forumet - i dette tilfellet et spørsmål. Det er litt rart og ut av sin sammenheng.
    Vel, jeg lurer nå fortsatt på hvilke vurderinger som kan ligge til grunn for at noen ikke ser at det er betydelige problemer med den pressekonferansen. Det øvrige var ment som en "humorous aside", men du jobber kanskje ikke som mediarådgiver.
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Du stiller spørsmål til min jobb bassert på min deltakelse på forumet - i dette tilfellet et spørsmål. Det er litt rart og ut av sin sammenheng.
    Vel, jeg lurer nå fortsatt på hvilke vurderinger som kan ligge til grunn for at noen ikke ser at det er betydelige problemer med den pressekonferansen. Det øvrige var ment som en "humorous aside", men du jobber kanskje ikke som mediarådgiver.
    Jeg har jo ikke sagt noe om at det ikke var - eller var - problemer med pressekonferansen.

    Det er fint med humor så lenge det er morsomt :)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Nå har vi forsøkt med et pot hue, og det gikk vel så der. Så får vi se hvordan det funker med en marshmallow gomlende narsissist. Let the madness begin!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.110
    Antall liker
    16.588
    Torget vurderinger
    2
    Du stiller spørsmål til min jobb bassert på min deltakelse på forumet - i dette tilfellet et spørsmål. Det er litt rart og ut av sin sammenheng.
    Vel, jeg lurer nå fortsatt på hvilke vurderinger som kan ligge til grunn for at noen ikke ser at det er betydelige problemer med den pressekonferansen. Det øvrige var ment som en "humorous aside", men du jobber kanskje ikke som mediarådgiver.
    Om man så denne pressekonferansen og konkluderte med at det ikke var noe galt med den, så bør man rekalibrere sitt rådgivningsapparat. Den var ravgal.

    Men ikke ta mitt ord for det. Her er en god analyse:

    This Is Why You Don't Kiss The Ring


    Ethical guidelines exist for a reason. Norms exist for a reason.

    The reason is not “Jerks who think they’re smarter than us trying to control our lives from on high.” The reason is that human history is long, and all of the mistakes that could possibly be made have been made, and at a certain point people figured out that following some common sense rules could prevent us from making the same dire mistakes over and over again. Mistakes that come from human nature.
    Mistakes like: allowing powerful people to use their powerful positions to make money for themselves, or allowing powerful people to use their powerful positions to squelch legitimate dissent, or allowing powerful people to use their powerful positions to flout the very ethical guidelines and norms that prior people in powerful positions established to keep people in powerful positions in check.

    Today we saw a “press conference” by our incoming president at which he put forth a farcical plan to allow his own sons to continue running his vast business empire while he is president, and spoke at length about his belief that as president it is impossible for him to have meaningful conflicts of interest, which is why he felt comfortable presenting his decision to turn down a $2 billion business deal with a Middle Eastern real estate mogul as something noble, rather than as an obvious decision that would be made as a matter of course under a normal presidential administration. He dismissed serious reporting that reflected poorly on him as “fake news,” and promised to retaliate against news outlets that displeased him. These things are not normal.
    These things are not okay. These are actions that flout well-established ethical and civil norms. Admittedly, there is something thrilling about watching him do this. What will he do next? It always keeps us tuning in, in the same way that a violent alcoholic father will always keep his children on his toes. But we should not fool ourselves about what is happening in front of our eyes.
    We are all coming to realize that our civil society institutions may not be strong enough to protect the flawed but fundamentally solid democracy that we thought we had. We are witnessing the rise to power of a leader who does not care about norms. Since these norms were created to prevent political, social, economic, and cultural disasters, we do not need to wonder how this will end. It will end poorly.


    This is why you don’t kiss the ring of Donald Trump.
    This is why you don’t visit him in his golden tower and sit stiffly in a spacious conference room to hear his nonsensical thoughts about “innovation.” This is why you don’t tousle his hairplayfully on late night television, or allow him to hold off-the-record meetingswith your news organization. This is why you don’t pose in smiling pictures with him, or defer to him out of some misplaced sense of decorum or respect for the office he is soon to occupy.
    This is why there was so much fear over the “normalization” of what he is and what he represents. Our society and our institutions are simply not set up to deal with someone who is fully prepared to flout all of our norms of good behavior. Our system, to a large degree, relies on social sanction rather than laws to prevent powerful people from getting too far out of line. When our most powerful person is willing to ignore all of that, there is not much in place to stop him. The normalization process is well underway. The pomp and circumstance and deference will only increase after the inauguration.
    The press and the Congress are the only two institutions standing between a dangerous man and total power. They must both realize this is not the time to salute and grovel. This is not the time to fall into familiar patterns of default respect for someone who does not himself respect the responsibility to the public that he has been given. This is the time for them to rise to the occasion. And the occasion is a fight for civil society.

    This is not going to be a free and fair exchange of ideas. This is going to be a fight. If you have not absorbed that fact yet, you are already losing.

    This is only going to get worse.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo ikke sagt noe om at det ikke var - eller var - problemer med pressekonferansen.

    Det er fint med humor så lenge det er morsomt :)
    Jeg oppfattet kommentaren din som om du syntes freakshowet var helt OK. Men ellers; point taken.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.110
    Antall liker
    16.588
    Torget vurderinger
    2
    Amerikansk etterretning advarer nå samarbeidspartnere om lekkasjer fra Trumps administrasjon til Russland. Israels etterretning har fått beskjed om at ting som tilflyter Trumps stab kan ende opp i Russland, og deretter komme til Iran. Utpekt nasjonal sikkerhetsrådiger, Flynn, var i kontakt med Russland da Obama kastet ut russiske diplomater.

    U.S. intelligence officials reportedly warn Israeli counterparts against sharing info with Trump administration - Israel News - Haaretz.com

    Report: Flynn Phoned Russian Ambassador on Day Sanctions Were Announced - The Daily Beast
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Interessant og reflektert parallell til Venezuelas Chavez: En «caudillo» i Washington - Venezuela - VG

    ...og slik gikk jo det forsøket: Hungry Venezuelans Flee in Boats to Escape Economic Collapse
    Så du ser en parallell mellom den økonomiske politikken til Chavez og Trump?
    Ja. Det er definitivt forskjeller også, f eks at Trump først og fremst vil favorisere rikfolk og eiendomsutviklere i skattepolitikken, men de store likhetene er en fullstendig frikobling fra realiteter, stormannsgale planer som spriker i alle retninger og autoritære tilbøyeligheter som ikke tåler å bli motsagt.

    Det er ikke lett å forstå hvilken økonomisk politikk Trump har tenkt å føre, ettersom han veksler lynraskt mellom å love å nedbetale statsgjelden på 8 år, tvinge kreditorene til å ta en "haircut", og å ta opp enorme tilleggslån for å finansiere massive infrastrukturprogrammer.

    Hvis han tror at økonomien har 96 millioner arbeidssøkende og virkeligheten er full sysselsetting og begynnende inflasjonspress vil konsekvensene bli interessante. Time will shåww. Kjedelig blir det ikke. Vi får se når de første båtflyktningene tar veien over Lake Erie.
     
    Sist redigert:

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.235
    Antall liker
    291
    Trump makes history:

    Når Sarah Palin kan bli mulig visepresident i det republikanske partiet, så er kanskje veien til Trump som mulig (nå defakto!) president ikke altfor lang...
    Det heter seg at den gud gir et embete, gir han også forstand. Men hvis Putin gir noen et embete, så er det vel så som så med forstanden.

    Tar det for gitt at Putin har "noe" På Trump. Allerede før innsettelsen som president aner vi konturene av det første avdraget.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvilsom at han vant valget Fjernis, akkurat som USA vant Irakkrigen. Diskusjonen, og det interessante, dreier seg om hva som kommer etterpå.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvilsom at han vant valget Fjernis, akkurat som USA vant Irakkrigen. Diskusjonen, og det interessante, dreier seg om hva som kommer etterpå.
    Fjernings bør aldri begynne med vinyl. Han er en "hakk-i-plata-generator". Men ærlig talt tror jeg ikke han driver med hifi. Ingenting tyder på andre interesser enn hans aktiviteter i dette dunkle hjørnet av sentralen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    La han holde på. Desto morsommere når Trump og hans milliardærklikk tryner, akkurat som da FrP kom i regjering og møtte en slags form for virkelighet.

    USAs mest berømte sirkus legges ned:

    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/d...e-sirkus-legges-ned-etter-146-aar/a/23898513/

    I mai vises «the greatest show on earth» for aller siste gang.

    Til gjengjeld får amerikanerne Trump. En form for poetisk rettferdighet.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Et par sitater fra Buzzfeed-oppslaget:

    The document was prepared for political opponents of Trump by a person who is understood to be a former British intelligence agent. It is not just unconfirmed: It includes some clear errors. The report misspells the name of one company, “Alpha Group,” throughout. It is Alfa Group. The report says the settlement of Barvikha, outside Moscow, is “reserved for the residences of the top leadership and their close associates.” It is not reserved for anyone, and it is also populated by the very wealthy.
    Jeg synes snarere det oser av kildekritikk der enn av "fantasier og konspirasjonsteorier". Hvis Buzzfeed har fått fingrene i materialet er det en fair journalistisk vurdering om de velger å publisere det eller ikke, men noen har åpenbart plantet det der. Jeg kan ikke huske at vi så tilsvarende kritisk sans og forbehold av typen "ifølge informasjon som kan være plantet av russisk etterretning og/eller Trump-kampanjen" når alle kanaler ukritisk gjenfortalte siste maildump fra WikiLeaks i høst. The Donald burde trå nokså stille i gangene mht "lekkasjer" av sensitive opplysninger.

    Det kommer til å bli livlig fremover. All verdens etterretningstjenester vil forsøke å "få noe" på ham for å kunne bruke det for alt det er verdt.

    Edit: Har bladd gjennom noen sider av materialet. Mye av det virker nokså løst fundert, så det er ikke sikkert det var en riktig journalistisk vurdering å publisere det uten ytterligere verifikasjon. Det blir som å gjenfortelle the Donalds tweets på stadige førstesider: Det er en nyhet fordi noen har sagt det, ikke fordi det er sant. Det blir mye støy på den måten.
    Trump smaker egen medisin | Frank Rossavik
    Jepp leste en del selv derav kommentaren min :) Det er et overraskende lavnivå av CNN å kommentere dette.
    Bare for ordens skyld litt på overtid.. CNN rapporterte om 2 sider i en sikkerhetsbriefing.. Noe helt annet enn hva BuzzFeed holdt på med
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    La han holde på. Desto morsommere når Trump og hans milliardærklikk tryner, akkurat som da FrP kom i regjering og møtte en slags form for virkelighet.

    USAs mest berømte sirkus legges ned:

    USAs mest besøkte sirkus legges ned etter 146 år - Dyrevern - VG

    I mai vises «the greatest show on earth» for aller siste gang.

    Til gjengjeld får amerikanerne Trump. En form for poetisk rettferdighet.
    Det er mye som kan sies om FrP i regjering men de har håndtert virkeligheten på en langt bedre måte enn småpartiene i den rødgrønne regjeringen.

    Trump har til tross for sine synlige skavanker fått på plass erfarne rådgivere rundt seg - så til tross for garantert underholdning i media så gjenstår det å se om han tryner.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    La han holde på. Desto morsommere når Trump og hans milliardærklikk tryner, akkurat som da FrP kom i regjering og møtte en slags form for virkelighet.

    USAs mest berømte sirkus legges ned:

    USAs mest besøkte sirkus legges ned etter 146 år - Dyrevern - VG

    I mai vises «the greatest show on earth» for aller siste gang.

    Til gjengjeld får amerikanerne Trump. En form for poetisk rettferdighet.
    Det er mye som kan sies om FrP i regjering men de har håndtert virkeligheten på en langt bedre måte enn småpartiene i den rødgrønne regjeringen.

    .
    Joda. Poenget er at det har skjedd til en del av deres velgeres - som var kastet ørene fulle av urealistiske forventninger, for eksempel ifm bompenger - skuffelse. Ikke å si så mye om FrPs virkelighetstilpasning.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.338
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Liten by
    https://www.nrk.no/urix/cia-direktor-ber-trump-tenke-seg-om-for-han-snakker-1.13324351
    [h=1]CIA-direktør ber Trump tenke seg om før han snakker[/h]Avtroppende CIA-direktør John Brennan reagerer på påtroppende president Donald Trumps sammenligning av etterretningsmiljøet med Nazi-Tyskland. Trump svarer med å anklage CIA-direktøren for å ha lekket falske nyheter.



    – Det jeg finner opprørende er å sammenligne etterretningstjenestene med Nazi-Tyskland, sier Brennan til Fox News.

    – Det irriterer meg, og det ingen grunn til at Trump skal peke fingeren mot etterretningsmiljøet når informasjonen allerede var offentlig, sier han.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Lurer på hvor lenge det har vært slik at for å bli president i USA er man avhengig av at russerne har kompromitterende bilder av vedkommede.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.338
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Liten by
    Lurer på hvor lenge det har vært slik at for å bli president i USA er man avhengig av at russerne har kompromitterende bilder av vedkommede.
    Det er det vel ingen som noensinne kommer til å få vite. Men jeg har en gryende mistanke om at det ikke er bare er den påtroppende presidenten som har noe offentligheten ikke får vite og at det er flere som har gått i denne femme fatale fellen...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat det er det eldste trikset i boka, så folk i noenlunde ansvarlige posisjoner bør være forberedt på å styre unna honeypots. Det perfekte målet for "honeypotting" er ikke toppolitikere, men en litt anonym byråkrat med trist liv og adgang til arkivet. Ikke bare "femme", forresten. Eksempelvis: https://no.wikipedia.org/wiki/Gunvor_Galtung_Haavik

    Med The Donald er det ikke engang nødvendig å sende en lokkedue. Han vasser uti helt på egen hånd. Russernes påstand om at de ikke har samlet noe kompromat på ham er det latterligste jeg har hørt på lenge. Det betyr i så fall at hele avdelinger i FSB har sluttet å gjøre jobben sin. Tror ikke det, nei. Og om det skulle være tilfelle må det i så fall bety at de anser ham som så til de grader i Putins lomme at det ikke vil være nødvendig. Det er i seg selv kompromat så det rekker.

    Skjønt, fanden vet:
    Capture.PNG
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Greit at folk ikke liker Trump og alt det der.

    Man hvorfor sprer folk hele tiden denne falske forestillingen om at Hillary vant valget? De sprer jo bare faktafeil og misforståelser blant folk som ikke forstår hvordan det amerikanske valgsystemet fungerer, og mange er nok stupide og så dårlig informerte at de faktisk tror at Clinton egentlig vant valget, og at de dermed kan lukke seg inne i sin egengenererte boble av disinformasjon.

    Usympatisk når kampanjer består i å sementere falsk og villedende informasjon.

    Demokrati forbedres ikke av løgner.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.110
    Antall liker
    16.588
    Torget vurderinger
    2
    Greit at folk ikke liker Trump og alt det der.

    Man hvorfor sprer folk hele tiden denne falske forestillingen om at Hillary vant valget? De sprer jo bare faktafeil og misforståelser blant folk som ikke forstår hvordan det amerikanske valgsystemet fungerer, og mange er nok stupide og så dårlig informerte at de faktisk tror at Clinton egentlig vant valget, og at de dermed kan lukke seg inne i sin egengenererte boble av disinformasjon.

    Usympatisk når kampanjer består i å sementere falsk og villedende informasjon.

    Demokrati forbedres ikke av løgner.
    Folk flest som følger med i USA, og en god del av hans tilhengere, kjenner til at Trump lenge ønsket å få Valgmannskollegiet avskaffet. Han mente det var årsaken til at Romney ville tape mot Obama (selv om Obama vant begge steder, stort). Selv under sin egen presidentkampanje var Trump kritisk til Electoral College, og han uttalte flere ganger at kun de nasjonale stemme burde gjelde.

    Inntil valget. Trump før:




    Trump etter:



    å spre desinformasjon er Trumps store styrke. ;) Og han har vært som en værhane om det faktum at han tapte i stemmeantall, fra å hevde at det var millioner av falske stemmer, til at det ikke betyr noe, til at han lett kunne vunnet der også, om han hadde prøvd.

    I morgen blir en "vindictive megalomaniac narcissist with thin skin and revenge issues" president!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Greit at folk ikke liker Trump og alt det der.

    Man hvorfor sprer folk hele tiden denne falske forestillingen om at Hillary vant valget? De sprer jo bare faktafeil og misforståelser blant folk som ikke forstår hvordan det amerikanske valgsystemet fungerer, og mange er nok stupide og så dårlig informerte at de faktisk tror at Clinton egentlig vant valget, og at de dermed kan lukke seg inne i sin egengenererte boble av disinformasjon.

    Usympatisk når kampanjer består i å sementere falsk og villedende informasjon.

    Demokrati forbedres ikke av løgner.
    Nettopp, endrer man valgsystemet så endrer mye annet seg også, så det er ikke bare å overføre velgeroppslutning fra ett system til ett annet...
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Greit at folk ikke liker Trump og alt det der.

    Man hvorfor sprer folk hele tiden denne falske forestillingen om at Hillary vant valget? De sprer jo bare faktafeil og misforståelser blant folk som ikke forstår hvordan det amerikanske valgsystemet fungerer, og mange er nok stupide og så dårlig informerte at de faktisk tror at Clinton egentlig vant valget, og at de dermed kan lukke seg inne i sin egengenererte boble av disinformasjon.

    Usympatisk når kampanjer består i å sementere falsk og villedende informasjon.

    Demokrati forbedres ikke av løgner.
    Folk flest som følger med i USA, og en god del av hans tilhengere, kjenner til at Trump lenge ønsket å få Valgmannskollegiet avskaffet. Han mente det var årsaken til at Romney ville tape mot Obama (selv om Obama vant begge steder, stort). Selv under sin egen presidentkampanje var Trump kritisk til Electoral College, og hah uttalte flere ganger at kun de nasjonale stemme burde gjelde,

    Inntil valget. Trump før:




    Trump etter:



    å spre desinformasjon er Trumps store styrke. ;)
    ???????

    Dette innlegget har ingen relevans med hensyn til Gjestemedlems innlegg...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Valgsystemet er modent for endringer.

    Men man må forholde seg til det systemet som er eksisterer. Å prøve å spre løgner og delegitimere politiske motstanderer som vant valget etter gjeldende lover, regler og valgsystem er en svært usympatisk og dårlig måte å jobbe for endringer og forbedringer på.

    Trump vant og det tjener liten hensikt og spre løgner om at han ikke gjorde det, for å slippe å forholde seg til ubehagelige fakta fra virkeligheten og istedet erstatte vinduene i boblen sin med akvareller fra den sosiale selvhjelpsgruppen for de som tror de kan definere sin egen.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.110
    Antall liker
    16.588
    Torget vurderinger
    2
    ???????

    Dette innlegget har ingen relevans med hensyn til Gjestemedlems innlegg...
    Tror Gjestemedlem kommenterte bildet med Clinton, rett før innlegget hans? Det bildet er humor, det er også humoristisk at Trump snudde på et kronestykke da det passet ham, i forhold til hvorvidt det var nasjonale stemmer eller valgmannskollegiet som skal telle i amerikanske valg.

    Trump vant valget og det er hans tilhengere sikre på, mange av dem er også sikre på at han vant flest stemmer!

    For moro skyld kan jeg også minne om:

     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det bildet er humor,
    Det er ikke humor, det er en pågående kampanje for å delegitimere valget fordi valgutfallet ikke passet.

    Tror du denne mannen også prøver å være morsom...



    ... når budskapet hans er at Trump ikke er en lovlig valgt president?

    ..

    Jeg liker bedre når folk er i stand til å forholde seg til virkeligheten i stedet for å gå inn i en fornektelsesmodus og spre undergravende anti-demokratisk ideologi og en tanke om at man skal kunne endre selve valgsystemet for å sikre seg at en spesiell kandidat eller parti vinner.

    Denne veien leder bort i fra demokrati.

    Det at Trump er den mest uegnede presidenten i USAs historie er en annen sak. Men valget var lovlig, gyldig og godkjent ... noe som faller enkelte av motstanderne så tungt for brystet at de er villig til å skape kaos og uorden og nekte å innse at de tapte denne gangen.

    Respekten for embedet og institusjonene bør være sterkere enn personlige sympatier og antipatier mot kandidater og enkeltpolitikere.


    ps. det var ikke spesielt bildet som ble postet jeg reagerte på, men hele den kampanjen som er satt i gang for at folk skal overbevises om at ikke Trump er lovlig valgt, og alt det i så fall vil kunne føre med seg av harmfylte reaksjoner og samfunnsskadelig utvikling i landet-
     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Her er en annen politiker som ikke ville belite seg når valget gikk i mot ham og en annen president ble valgt.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn