Vi bor på bygda og kjører omtrent det dobbelte av dine 15000. Vi må ha to biler. Ingen er nye. Kapitalbinding, for ikke å si kapital-ut-vinduet, vet du.OMF skrev:Tull.....Luksubehovet for bensin er ikke det som drar mest.Barbaresco skrev:Ja, bare se på all den tullete båttrafikken, der går det mye bensin. Men det hjelper vel ikke hvor dyr den blir, luksusbehov vil alltids dekkes. Og høyere priser går ut over den jevne mann med transportbehov ute på bygda. Så vi får leve med den prisen vi har.OMF skrev:Det er vel ingen overraskelse at jeg synes det er positivt med overføringskabler til andre land. Det gjør at vi får markedspris på strøm i Norge.
(Jeg synes forøvrig bensinprisen kunne være høyere også - det er veldig lite som tyder på at folk synes det er dyrt med bensin)
Mvh
OMF
For de som kjører biler som bruker omternt 1liter/mila - så har man lavere drivstoffkostnader med en dieselpris på 40kr/litern - og en ny småbil.
Med en ny bil som bruker 0,5liter på milen - så har vel en vanlig familie med 15 000km i året drivstoffutgifter på under 10k. Så kan man da sammenligne det med hva avskrivninger, kapitalbinding, service, vask i automat, forsikring, årsavgift og de nsedvanlige bulken som må rettes i ny og ned - så vil man nok se at bensinprishysteriet i Norge er utrolig overdrevet!
Mvh
OMF
Men vi fyrer med olje og har mange moderne lyskilder. Samt telys.