olaps
Hi-Fi freak
Hehe, ja det er mye galskap rundt omkring Skulle gjerne visst hvor mange som har investert minst 100 000 kr i steroanlegget, det er sikkert ikke få! Noe som for svært mange "utenforstående" synes som galskap. Og enda mer galskap blir det når noen både dobler og firedobler dette beløpet!! Ganske uforståelig for de aller fleste andre vil jeg tro.Elektron skrev:Vil du ha en valium? Jeg har en valium jeg. Fikk den av en pasient. Du vet her om dagen satt jeg og varma på repet.."Bolse" ;DHSobstad skrev:Gago skrev:jeg er klar over at jeg ikke får maks potensiale ut av høyttalerne slik jeg har de idag, men synes uansett det låter så forbasket bra (når jeg kutter på 40hz) at jeg velger å leve med det, i stedet for å slepe hjem hlemholtz eller henge bildekk og fyringsved på veggene.
tepper er jeg heller ikke spesielt glad i.Kjære dere.olaps skrev:Selv skulle jeg gjerne hatt en meter eller mer bredde, men synes det blir litt vel drøytt å bygge ut kun av den grunn.......... :-\
Vi er vel her fordi vi har (etter manges mening) sykelig trang å bedre lyden i våre anlegg. Vår leting etter den ultimate reproduksjon av musikk tar ikke slutt.
Hvis dette innebærer å henge bildekk på veggen, bygge ut huset, bytte kone osv, so be it. ;D
Minner om det ekte engasjement som gjengen i NRK-dokumentaren "HiFi Delerium" viste. "Arne" som sa: "Jeg må rive huset og bygge et nytt opp rundt anlegget" (husker ikke helt sistatet). DET var oppofrelse for lyd. Dessverre endte ikke "Arne" sin HiFi-historie så bra, men hans ekte entusiasme er et eksempel til etterfølgelse.
Våre røtter må vi ikke glemme.
Men, så lenge "investeringene" ikke går utover hverken familieliv/-økonomi er jo ikke dette mer "usunt" enn å kjøpe ny bil til 500 000 kr som etter to år bare er verdt 300 000 kr........ Og tenk så mye mer moro man har med et godt musikkanlegg enn med en dyr bil ;D
IMO