Helt sikkert mulig å få til DIY bass systemer, eller kits som f.eks LMC og flere andre har valgt. Jeg har imidlertid tenkt som så at hva jeg har hørt hos Vermin er sånn jeg vil at mitt høyttalersystem skal spille bass, og så lenge jeg kan ta meg råd, har jeg ingen problemer med å betale meg til den lyden. Så er jeg heller ingen fingernem skrufant som mekker så mye sjæl
Olaps; jeg skjønner din skepsis. Og jeg var skeptisk til å begynne med selv. Det å ha så mye justeringsmuligheter kan provosere frem nevroser hos den mest sindige audiofil. Og jeg så også for meg en haug med integrasjonsproblemer bla. faseproblematikk. Det var helt til jeg hørte systemet. I starten hos Vermin gikk også signalet til mellomtone og diskant gjennom high pass filteret. Det syntes jeg ga tydelig forringelse av mellomtone og diskant. Med dagens løsning, høres ingen slike problemer. Heller ikke faseproblemer som jeg har registrert. Tvert i mot opplevdes det befriende å få skikkelig live smekk i stortrommene. Jeg har alltid savnet muligheten for å få frem noe av den mellombassen som høres når man gir på litt med 225 subene uten at man får en hengekøye nedover med voldsomme dypbass utslag. Mulig at man kan finne feil hvis man går inn for det. Jeg har ikke levd med bass systemet, bare hørt det over tid hos Vermin. Slik jeg kan bedømme, er 16k for en sånn forbedring i bassgjengivelsen rene røverkjøpet. For bass blir fort dyrt!
Har forøvrig allerede booket en date med Vermins sub, slik at vi får testet hva to av disse beistene kan gjøre kontra en 8)