Herlig Emo! Dette er kos på høyt plan....emokid skrev:Hehe. Gjøkkeno med bilder?
Ser ut som om de har forskjellige farge grunnet lyset, men det har de altså ikke.
Nei, faktisk ikke. Merket ikke noe til det med C3 heller, som sprer lyden betraktelig mer....Gago skrev:merker du noe klangmessige skjevheter i lydbildet med det skråtaket?
;DGago skrev:alle som har ag horn i silver lake metallic er automatisk kvalifisert som æresmedlem.
Takktakk, det er skikkelig morsomme saker dette her.kjoenik skrev:Gratulerer med høytalere Emokid! Du må legge ut bilde i Audions vennetråd.
BTW, vil råde deg til å undersøke om riia'en reagerer på at cd-spilleren står oppå den. Fikk lettere sjokk en gang jeg løftet på step-up'en som jeg hadde plassert strategisk på toppen av strømforsyningen til cd-spilleren. Plutselig ble det helt stille...
Har spilt med F4 som mono blokker på mine gamle Duo Omega, veldig god kombo med tanke på gain og støy... utover det har de stram fin bass gjengivelse og gir god klasse A lyd med overvekt på ørevennlig 2 harmonisk forvrengning...vil nok anbefale F4 isteden for F3...som Nelson Pass sa sjølemokid skrev:Jo jøss, jeg har bare kløen på first watt f3 og heftig rørpre på sikt.
Noen som har erfaring med first watt f3 og AG, btw?
Har faktisk fått litt motstridende informasjon der...F4 er vel en powerbuffer som enten trenger signal fra en liten røramp\stilsvarende eller en pre med heftig utgang?TAS skrev:Har spilt med F4 som mono blokker på mine gamle Duo Omega, veldig god kombo med tanke på gain og støy... utover det har de stram fin bass gjengivelse og gir god klasse A lyd med overvekt på ørevennlig 2 harmonisk forvrengning...vil nok anbefale F4 isteden for F3...som Nelson Pass sa sjølemokid skrev:Jo jøss, jeg har bare kløen på first watt f3 og heftig rørpre på sikt.
mvh,
tas
Sikkert brukt som underlag til noe annetGago skrev:si meg, drev du og mishandlet horna med en dp a1, tas?
Hehe...jau litt...tilhørte det gammle Audio Physic Virgio oppsettet før hønnan kom i hus... ;DGago skrev:si meg, drev du og mishandlet horna med en dp a1, tas?
F4 har negative voltage gain og er perfekt for ekstremt lett drevne høytalere og normale aktive preamps som generelt produserer mer en nok gain, støygulvet blir utrolig lavt med negative voltage gain...Nelson Pass har brukt F4 på Quad ESL med gode resultater, mener de ligger godt under 90db i driftseffekt. F4 kan brukes som ren stereo poweramp på 25 watt klasse A, alternativt ha 2 stk som mono balansert på 100 watt klasse A....eller mono parallell...kan også koble flea til diskant mellomtone og drive f4 kun til bassene. Generelt spiller F4 på de fleste høytalere som har en driftseffekt over 93db problemfritt og Avantgarde ligger fra +104....emokid skrev:Har faktisk fått litt motstridende informasjon der...F4 er vel en powerbuffer som enten trenger signal fra en liten røramp\stilsvarende eller en pre med heftig utgang?TAS skrev:Har spilt med F4 som mono blokker på mine gamle Duo Omega, veldig god kombo med tanke på gain og støy... utover det har de stram fin bass gjengivelse og gir god klasse A lyd med overvekt på ørevennlig 2 harmonisk forvrengning...vil nok anbefale F4 isteden for F3...som Nelson Pass sa sjølemokid skrev:Jo jøss, jeg har bare kløen på first watt f3 og heftig rørpre på sikt.
mvh,
tas
Hehe, neida..kvit som nysnø, passer fint i disse snerike dager med frisk kulde ;DVermin skrev:Godt Nyttår TAS og resten av gjengen i Avantgarde leiren
Men TAS, har du glemt og fargelegge?
Da gleder jeg meg til sommer, sol og fargebilder ;DTAS skrev:Hehe, neida..kvit som nysnø, passer fint i disse snerike dager med frisk kulde ;DVermin skrev:Godt Nyttår TAS og resten av gjengen i Avantgarde leiren
Men TAS, har du glemt og fargelegge?
Jepp, godt nytt år til dere alle Fint å se at det er liv i dereJanR skrev:Godt nytt år horn nisser
/jan
Tror det blir en shure..............LMC skrev:hvilken ble det ?airtight?
mvh
Leif
En god start, har allerede spilt 5 timer!!Horny skrev:Godt nytt år, avantgardister! Snart på tide med champagne og hornmusikk 8)
u got mail ;DLMC skrev:vil du ha en julepresang av meg ? send meg en mail
mvh
Leif
Nå har ikke jeg Uno, men største forskjellen skal nok være at Duo er mye mer sømløs mellom mellomtone og bass. (sammenheng)Ludo skrev:Noen av dere som har formeninger rundt Uno og Duo? Har muligens lyst til å prøve noe sånt etterhvert, spørsmålet er bare hvordan disse to skiller seg på lyden?
Har nettopp kjøpt Uno Nano, Ludo, og har sittet en del foran Duo.Ludo skrev:Noen av dere som har formeninger rundt Uno og Duo? Har muligens lyst til å prøve noe sånt etterhvert, spørsmålet er bare hvordan disse to skiller seg på lyden?